Προς το περιεχόμενο

Keith Jarrett - Αυτοσχεδιασμός εκτός τονικότητας;


gdevelek

Προτεινόμενες αναρτήσεις

δεν θεοποιω, απλα εχω συνειδητοποιησει την ασημαντοτητα μου σε σχεση με τετοια τερατα της μουσικης.. ;)..και θεωρω οτι ειναι τραγικο και αστειο το να τους ...κρινω ....καποιοι δεν το εχουν κανει αυτο αλλα to each his own. ;)

 

πώ πω ρόμπα με έκανες τώρα... φαίνεται εξάλλου πόσο περιφρονώ τον άνθρωπο αυτό από όσα έχω γράψει παραπάνω:

 

"τεράστιος μουσικός..."

"υποκλίνομαι στο ταλέντο του..."

"εξαίσιο το κονσέρτο στην Κολωνία..."

"είχα την τύχη και την τιμή να τον δω ζωντανά..."

 

Εσύ κοίτα να θεοποιείς τους country-άδες με τα γελάδια και τα σπιρούνια...  :-X

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 73
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Στον αυτοσχεδιασμό το λάθος δεν ορίζεται από τις κλίμακες αλλά από το αν ο μουσικός παίζει αυτό που είχε την πρόθεση να παίξει, στα ελάχιστα msec που μεσολαβούν ανάμεσα στη σύλληψη της φράσης και την εκτέλεσή της. Φυσικά μόνο ο ίδιος ο μουσικός το γνωρίζει αυτό και μπορεί να το επιβεβαιώσει.

 

+1000

 

 

 

Για να επέτρεψε την κυκλοφορία του σημαίνει ότι ο ίδιος δεν εντοπίζει ελαττώματα, και αυτό είναι το σημαντικότερο.

 

επαναλαμβάνω, ΔΕΝ έχει κυκλοφορήσει το κονσέρτο αυτό  (Τόκυο, 1984)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν όμως ακούω πράγματα που μου χαϊδεύουν τα αυτιά για πολλά λεπτά, και ξαφνικά ακούω το 1:27 και το 2:08-2:30, και μορφάζω, και ακολούθως μέχρι το τέλος του κομματιού ή και ολόκληρου του ρεσιτάλ τα πράγματα πάλι έρχονται εκεί που ήταν (δηλαδή στα "φιλικά στο αυτί" ακούσματα), ε τότε κάτι δεν πάει καλά, ΟΠΩΣ κι αν αυτό αποκαλείται από ανθρώπους που έχουν δίπλωμα αρμονίας αντίστιξης και ό,τι άλλο υπάρχει. Δεν μπορεί έτσι ξαφνικά να "τού 'ρθε" να δώσει την "αίσθηση λάθους" που γράφεις.

Γιατί είσαι τόσο σίγουρος για το τελευταίο? επίσης, όταν γράφεις ότι
έχω κάνει μόλις δύο χρόνια σολφέζ
δεν βρίσκεις λίγο υπερβολικό να χαρακτηρίζεις κάτι λάθος στο παίξιμο ενός από τους σημαντικότερους (κατά κοινή ομολογία) εν ζωή μουσικούς, με τόσο κατηγορηματικό τρόπο?
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...

 

Ευχαριστώ για την παράθεση, καταπληκτικό κομμάτι.

 

Πρόκειται για καθαρά πειραματικό έργο, ευθύς εξαρχής ακροβατεί και συνεχίζει έτσι ως το τέλος, εδώ θα έλεγε κανείς πως σχεδόν όλα "επιτρέπονται".

 

Στο κομμάτι που εγώ παρέθεσα, τα πράγματα ξεκινούν πολύ πιο συμβατικά, δύο (ίσως και τρείς) φορές εντελώς ξαφνικά ξεφεύγουν, και μετά ξανά κινούνται συμβατικά ως το τέλος. Γι' αυτό οι δύο αυτές φορές χτυπάνε.

 

δεν βρίσκεις λίγο υπερβολικό να χαρακτηρίζεις κάτι λάθος στο παίξιμο ενός από τους σημαντικότερους (κατά κοινή ομολογία) εν ζωή μουσικούς, με τόσο κατηγορηματικό τρόπο?

 

Το κάνω με κάθε δυνατή αίσθηση ταπεινότητας, εξάλλου κανείς σας δεν αρνείται πως χτυπάει άσχημα στο αυτί!! Απλά το κρίνετε ως ηθελημένο.

 

Για μένα ο KJ παραμένει άνθρωπος, και ως άνθρωπος ενίοτε κάνει και λάθη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν όμως ακούω πράγματα που μου χαϊδεύουν τα αυτιά για πολλά λεπτά, και ξαφνικά ακούω το 1:27 και το 2:08-2:30, και μορφάζω, και ακολούθως μέχρι το τέλος του κομματιού ή και ολόκληρου του ρεσιτάλ τα πράγματα πάλι έρχονται εκεί που ήταν (δηλαδή στα "φιλικά στο αυτί" ακούσματα), ε τότε κάτι δεν πάει καλά, ΟΠΩΣ κι αν αυτό αποκαλείται από ανθρώπους που έχουν δίπλωμα αρμονίας αντίστιξης και ό,τι άλλο υπάρχει.

 

Aυτό το ποστ είναι χαρακτηριστικό: προσπαθείς να κάνεις σώνει και καλά αναγωγή αυτού που ακούς (με μικρή μουσική παιδεία) σε αυτό που ακούν άλλοι (με πολύ μεγαλύτερη). Είναι δυνατόν? Ή, εδώ που τα λέμε, ακόμη κι αν είχατε την ίδια?

 

Κατά τα άλλα, ούτε για μένα τίθεται θέμα. Είναι εξαιρετικά συνηθισμένο στυλ, και μάλιστα τολμώ να πω πως ειδικά αυτό το τμήμα είναι που σηματοδοτεί την έναρξη της απογείωσης-mode του κομματιού (μέχρι εκείνη τη στιγμή το ακούω ωραίο αλλά κάπως στατικό, ενώ μετά έχοντας θέσει τις βάσεις του το μεταλλάσει κατά το δοκούν). Αν το έκανε μάλιστα και 2η φορά ίσως να ακουγόταν τετριμμένο.

 

 

Αυτό με τα γελάδια κλπ. εντελώς αχρείαστο - ας μη χαλάσει το θρεντ.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν όμως ακούω πράγματα που μου χαϊδεύουν τα αυτιά για πολλά λεπτά, και ξαφνικά ακούω το 1:27 και το 2:08-2:30, και μορφάζω, και ακολούθως μέχρι το τέλος του κομματιού ή και ολόκληρου του ρεσιτάλ τα πράγματα πάλι έρχονται εκεί που ήταν (δηλαδή στα "φιλικά στο αυτί" ακούσματα), ε τότε κάτι δεν πάει καλά. Δεν μπορεί έτσι ξαφνικά να "τού 'ρθε" να δώσει την "αίσθηση λάθους" που γράφεις.

Ειλικρινά δεν είναι θέμα θεωρητικής κατάρτισης.

Όλο το ζήτημα στηρίζεται σε δύο βασικές στην μουσική (και όχι μόνο φυσικά, αλλά γι' αυτό συζητάμε) έννοιες.

Ένταση και απελευθέρωση (tension and release, συγγνώμη που γράφω και στα Αγγλικά τους όρους αλλά έτσι τους έμαθα, και η μετάφρασή μου μπορεί να μην είναι απόλυτα σωστή).

Πάνω σε αυτές τις δύο έννοιες στηρίζονται τα πάντα, από την κλασσική μουσική, το ροκ, την jazz, όλα.

Τα μέσα και οι τρόποι διαφέρουν.

Υπάρχει παντού ένας τρόπος "χειρισμού" της προσοχής και της "συναισθηματικής" κατάστασης του ακροατή (και επιτυγχάνεται με την κατάλληλη δημιουργία έντασης και λύσης της).

Εκεί λοιπόν που ο ακροατής είναι "αμέριμνος" και ακούει όμορφα και φιλικά στο αυτί του πράγματα (στα οποία έτσι κι αλλιώς υπάρχουν στιγμές έντασης και λύσης, που όμως δεν είναι κάποτε αρκετά να τον ταρακουνήσουν), κάτι γίνεται και λέει "ωπ, τι έγινε τώρα?", και μέχρι να το αισθανθεί, αυτό έφυγε αφήνοντας την απορία (και συνεχίζοντας να κρατάει την προσοχή του περιμένοντας να δει αν έγινε σκόπιμα και θα επαναληφθεί ή αν ήταν όντως κατά λάθος) τι ήταν αυτό που τον "χαστούκισε".

Όλα αυτά είναι βέβαια γραμμένα υπερβολικά απλοϊκά, αλλά αυτή είναι η ουσία.

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πριν από αυτό το thread ποτέ δεν είχα ακούσει τη λέξη "λάθος" και τη λέξη "αυτοσχεδιασμός" στην ίδια παράγραφο. Αν υπάρχει ένα πλαίσιο αναφοράς για τον αυτοσχεδιαστή, σύμφωνα με το οποίο θα επιλέξει τη μία ή την άλλη τονικότητα, τότε αυτό το πλαίσιο δεν μπορεί να είναι άλλο από την επί-σκηνής δράση των άλλων μουσικών που ίσως παίζουν μαζί του, ή (στην περίπτωση που παίζει μόνος του) το feedback που δέχεται από το κοινό του (όπως και αν ορίζεται αυτό).

 

Τώρα, ειδικά στην περίπτωση του Τζάρετ, νομίζω ότι έχει κάνει τις λέξεις "αυτοσχεδιασμός" και "σύνθεση" να είναι ταυτόσημες. Αμφιβάλλω για το αν ποτέ "αυτοσχεδιάζει" με την έννοια που θα έκανε οποιοσδήποτε από εμάς (δηλαδή, να παίζουμε ότι εμπνευστούμε εκείνη τη στιγμή). Έχει παίξει τα ΠΑΝΤΑ, από Μπαχ μέχρι Γκουρτζίεφ και έχει "αυτοσχεδιάσει" με όλους τους μουσικούς που θα πληρώναμε για να πάμε να δούμε.

 

 

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εξάλλου κανείς σας δεν αρνείται πως χτυπάει άσχημα στο αυτί!!

 

Νομίζω ότι όλοι μας το αρνούμαστε.

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το κάνω με κάθε δυνατή αίσθηση ταπεινότητας, εξάλλου κανείς σας δεν αρνείται πως χτυπάει άσχημα στο αυτί!! Απλά το κρίνετε ως ηθελημένο.

δεν θυμάμαι να μίλησα για κάτι το 'άσχημο' σε αυτό που άκουσα, ούτε και οι προλαλήσαντες. Δεν θα γυρίσω την κουβέντα σε debate (μην μπεις στον κόπο να κάνεις παραθέσεις και αντιπαραθέσεις posts), όποιος κατάλαβε, κατάλαβε :). κατά τα άλλα,

Για μένα ο KJ παραμένει άνθρωπος, και ως άνθρωπος ενίοτε κάνει και λάθη.

+1, αλλά όχι στην μουσική :D.

επίσης, συμφωνώ με την όμορφη διατύπωση του fusiongtr στην τελευταία παράγραφο του post του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πριν από αυτό το thread ποτέ δεν είχα ακούσει τη λέξη "λάθος" και τη λέξη "αυτοσχεδιασμός" στην ίδια παράγραφο.

Πες τα! :)

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου