Προς το περιεχόμενο

Τι γινεται με τα spl οταν εχουμε παραπανω απο ενα ηχειο?


ibanezbass

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αγαπητέ, είσαι ελεύθερος να αναπτύξεις τη δικιά σου θεωρία περί μεγαφώνων και ισχύος. Η ως τώρα αναπτυχθείσα θεωρία, που ασπάζομαι, συνοψίζεται σε εκείνο το calculator παραπάνω: δίνεις ένα βατ σε δύο μεγάφωνα που έχουν το καθένα ευαισθησία Ν (δηλαδή από μόνα τους με ένα βατ δίνουν Ν ντεσιμπέλ), και παίρνεις Ν+3 ντεσιμπέλ (στην ίδια πάντα απόσταση φυσικά).

 

Δεν μπορώ να στο πω καλύτερα ή απλούστερα. Αν επιμένεις, παραιτούμαι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 20
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Το λάθος που έχει γίνει είναι το SPL είναι για να προσθέτεις Sound Pressure Level και όχι ευαισθησίες. Για να το τραβήξω στα άκρα, αν προστίθονταν έτσι οι ευαισθησίες θα μπορούσαμε με 1 Watt και ικανό αριθμό μεγαφώνων να καλύψουμε ένα στάδιο για συναυλία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η ευαισθησία ΟΡΙΖΕΤΑΙ ως το sound pressure level, με ισχύ ενός βατ, και στο ένα μέτρο, άρα η πράξη είναι απόλυτα λογική.

 

Και ναι, με ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ πολλά μεγάφωνα, θα κάλυπτες στάδιο με ΕΝΑ βατ, πώς να το κάνουμε....

 

Παίρνεις το λογάριθμο με βαση το 2 του αριθμού των μεγαφώνων, το πολλαπλασιάζεις με το 3, και ό,τι βρεις το προσθέτεις στην ευαισθησία του καθενός μεγαφώνου

 

32 μεγάφωνα,  5*3

 

ευαισθησία μονάδας = 95dB

 

τελική ευαισθησία  95+15=110db στο ΕΝΑ μέτρο, που φυσικά ΔΕΝ φτάνει για στάδιο ούτε για ζήτω, οπότε πχ. ας πάμε σε:

 

128 μεγάφωνα --> 95+3*7 = 116dB στο ένα μέτρο ΠΑΛΙ δε φτάνει

 

1024 μεγάφωνα --> 95+3*10 = 125dB στο ένα μέτρο , μάλλον φτάνει για μικρο σχετικά χώρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

που λεει spl addition εβαλα 97 και 97 db οσο ειναι και τα ηχεια μου και μου εβγαλε πως συνολο ειναι 103!Σωστο ειναι ή καπου το χανω? ??

...

Εαν ειναι ετσι μια καμπινα 8x10'' που φοραει μεγαφωνα με 94db ευαισθησια αποδιδει 112db?  Θηριακι!

 

Σε αυτό απαντάω, ότι δηλαδή η ευαισθησία αυξάνεται ιδανικά κατά 3db και όχι 6db με δεύτερο μεγάφωνο. Και μάλιστα θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν ότι δεν αυξάνεται η ηχητική ενέργεια, αλλά αυτή γίνεται πιο εστιασμένη, με άλλα λόγια γίνεται πιο "κατευθυντικό" το ηχείο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε αυτό απαντάω, ότι δηλαδή η ευαισθησία αυξάνεται ιδανικά κατά 3db και όχι 6db με δεύτερο μεγάφωνο. Και μάλιστα θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν ότι δεν αυξάνεται η ηχητική ενέργεια, αλλά αυτή γίνεται πιο εστιασμένη, με άλλα λόγια γίνεται πιο "κατευθυντικό" το ηχείο.

 

η ηχητική ενέργεια ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ, γιατί η απόδοση του ηχείου ανεβαίνει, δηλαδή ανεβαίνει το ποσοστό της ηλεκτρικής ενέργειας που μετατρέπεται σε ηχητική

 

η ηλεκτρική παραμένει ίδια, άρα αυξάνεται η ηχητική

 

π.χ. ένα ηχείο πολύ ευαίσθητο, π.χ. 96dB/W/m, μετατρέπει σε ηχητική ενέργεια ΜΟΛΙΣ το 2.5% της ηλεκτρικής (του ενός βατ δηλαδή)

 

όταν βάλεις δεύτερο τέτοιο μεγάφωνο, πας στα 99dB/W/m, άρα στο 5%

 

κάθε 3dB άνοδος οδηγεί σε διπλασιασμό του ποσοστού

 

δηλαδή:

 

102dB/W/m  --> 10%

105dB/W/m  --> 20%

κ.ο.κ.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε αυτό που λες τώρα όντως διαφωνώ.

 

Στα πρόχειρα:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Line_array

 

Line arrays can be oriented in any direction, but their primary use in public address is in vertical arrays which provide a very narrow vertical output pattern useful for focusing sound at audiences without wasting output energy on ceilings or empty air above the audience.

 

Η μέτρηση του SPL παίρνεται μπροστά και σε ένα μέτρο, γι' αυτό και ευνοείται. Σε άλλα σημεία όμως θα έχουμε λιγότερη ένταση, και συνολικά την ίδια ενέργεια (αν εξαιρέσουμε την επίδραση της διαφορετικής εμπέδησης στον ενισχυτή).

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το τι γίνεται με την ενέργεια στο εξήγησα  και δεν θα το θίξω

 

Ως προς line arrays: πρόκειται για εξειδικευμένες κατασκευές μελετημένες με προχωρημενο λογισμικό, που στόχο έχουν ακριβώς την κατευθυντικότητα ως προς τον κατακόρυφο άξονα (δηλαδή να μη χάνεται ενέργεια προς τον ουρανό) και την ευρεία διασπορά ως προς τον οριζόντιο άξονα, με στόχο να ακούν όλοι στο στάδιο αριστερά, μπροστά και δεξιά

 

ο ΒΑΣΙΚΟΣ τους όμως στόχος είναι η συνάφεια φάσης

 

σε κάθε περίπτωση, τα Line arrays ΔΕΝ καταρρίπτουν απολύτως τίποτε από όσα σου έγραψα πριν, η συνολικη ηχητική ενέργεια ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ, όπως σου περιέγραψα ήδη

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Και ναι, με ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ πολλά μεγάφωνα, θα κάλυπτες στάδιο με ΕΝΑ βατ, πώς να το κάνουμε....

 

Αν εννοείς πως θα κάλυπτες ένα ολόκληρο στάδιο με 1 watt ανα μεγάφωνο, χρειάζεσαι 1000 watt ενισχυτή για 1000 μεγάφωνα. Αν εννοείς ότι θα κάλυπτες ένα ολόκληρο στάδιο με έναν ενισχυτή 1 watt και 1000 μεγάφωνα τότε κάτι τέτοιο απλά δεν ισχυεί.

 

Έχε υπόψιν επίσης πως εδώ μιλάμε για ενισχυτές με δεδομένη ισχύ. Όταν ρωτάει κάποιος πως μπορεί να παράγει δυνατότερο ήχο σημαίνει ότι ήδη έχει ξεπεράσει τα όρια της ισχύος του ενισχυτή του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου