Προς το περιεχόμενο

DIY Amp to Line. How to.


theoctapus

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Greetings Earthlings. We come in peace.

 

Cabinet impulses και simulators. Ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για ηχογράφηση κιθάρας με χρήση amplifier simulators. Μπορεί όμως να χρησιμοποιηθούν και με πραγματικούς ενισχυτές και να αποφύγουμε έτσι τα μικρόφωνα, τους προενισχυτές, τα πολλά db και ότι άλλο φέρνει μαζί της η κλασική μέθοδος ηχογράφησης; Ναι. Για να δούμε πως.

 

Προφανώς, αυτό που χρειαζόμαστε είναι με κάποιο τρόπο να τροφοδοτήσουμε την κάρτα ήχου με το σήμα του ενισχυτή μας, κατευθείαν από την έξοδό του. Μετά, μέσα στο DAW περνάμε το cab sim που μας αρέσει και είμαστε έτοιμοι.

 

Το κύκλωμα που θα χρησιμοποιηθεί πρέπει να:

1) Δέχεται την ισχύς της εξόδου του ενισχυτή.

2) Παρουσιάζει την ίδια αντίσταση με αυτή που θα "έβλεπε" ο ενισχυτής αν είχαμε συνδέσει μια καμπίνα.

3) Να φέρνει το σήμα στην κατάλληλη στάθμη, και

4) Να μετατρέπει το σήμα στα χαρακτηριστικά ενός line out σήματος.

 

Τα προηγούμενα μπορούμε να τα πετύχουμε με το κύκλωμα της εικόνας.

 

Η αντίσταση R5 αποτελείται από μια ή περισσότερες αντιστάσεις παράλληλα συνδεδεμένες με την είσοδο του κυκλώματος. Η συνολική τιμή ΠΡΕΠΕΙ να είναι ίδια με την συνολική αντίσταση της καμπίνας που θα χρησιμοποιούσαμε υπό άλλες συνθήκες. Έτσι π.χ. αν χρησιμοποιούσαμε την 8 Ohm έξοδο του ενισχυτή για μια 8 Ohm καμπίνα, θα πρέπει η συνολική αντίσταση να είναι....ναι.....8 Ohm. Επίσης, οι αντιστάσεις αυτές θα πρέπει να αντέχουν τουλάχιστον τα μέγιστα watt ισχύς που "βγάζει" ο ενισχυτής.

 

Τα συγκεκριμένα μεγέθη είναι πολύ σημαντικά, ειδικά αν συνδέσουμε λαμπάτο ενισχυτή. Σε περίπτωση αστοχίας υπάρχει ο κίνδυνος να κάψουμε την έξοδό του. Σε solid state τα πράγματα δεν είναι τόσο.... σφιχτά.

 

Επειδή η R5 δέχεται όλο το "χτύπημα" του ενισχυτή, καλό είναι να χρησιμοποιηθεί ψύκτρα στις αντιστάσεις που την αποτελούν. Σ' αυτά τα watt, οι αντιστάσεις είναι chassis mount και έτσι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ψύκτρα.

 

Οι αντιστάσεις R1, R2, R3, σχηματίζουν το volume control.

 

Ακολουθεί ένας audio μετασχημαστιστής 1:1 (600:600 Ohm), η έξοδος του οποίου παρέχει το τελικό σήμα σε ένα αρσενικό XLR socket (ή και TRS).

 

Τα R4 και C1 σχηματίζουν ένα RF φίλτρο για φιλτράρισμα θορύβου.

 

Ο διακόπτης gnd lift απομονώνει την είσοδο από την γείωση. Για να παρέχει αυτή την λειτουργικότητα, το βύσμα εισόδου πρέπει να είναι απομονωμένο απ' το σασί.

 

Η γείωση του κυκλώματος πρέπει σε κάποιο σημείο να καταλήγει στο σασί (συνήθως απ' το pin 1 του XLR).

 

Τιμές:

R1: 2K 5 watt wirewound αντίσταση (η ακρίβεια δεν είναι τόσο σημαντική)

R2: 10K Audio ποτενσιόμετρο (μπορεί να χρησιμοποιηθεί και μεγαλύτερη τιμή)

R3: 10 Ohm 1/4 watt αντίσταση, 1%

R4: 51 Ohm 1/4 watt αντίσταση, 1%

R5: Ανάλογα τις απαιτήσεις. Στο δικό μου χρησιμοποίησα δύο 16 Ohm, 50 watt, wirewound αντιστάσεις, παράλληλα συνδεδεμένες, που δίνουν συνολικά 8 Ohm αντίσταση στα 100 watt (τα watt αθροίζονται). Ο ενισχυτής που συνδέω είναι 50 watt.

C1: 10n Polypropylene Film πυκνωτής.

Τ1: audio μετασχημαστιστής 1:1 (600:600 Ohm)

 

Μην τρομάζεται από τα καλώδια των φωτογραφιών. Έχω συνδυάσει στο ίδιο κουτί και ένα reamper. Η επιλογή μεταξύ τους γίνεται με έναν περιστροφικό διακόπτη.

 

Αυτά.....

amp_to_line.png.441ec0fc36232afda59626d83d4f10ac.png

IMG_3058.thumb.JPG.f0bf33bc992870883dc34e15a33ef2ae.JPG

IMG_3059.thumb.JPG.a45364874cd527aa5b777a1469ec8690.JPG

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστούμε πολύ για τον οδηγό!

Θέλω να ρωτήσω κάτι όμως για να μαθαίνω :D

Αν συνδέσουμε το fx send του ενισχυτή μας στο input της κάρτας μας κι έπειτα χρησιμοποιήσουμε cabinet impulse στο daw μας,δεν θα έχουμε το ίδιο αποτέλεσμα?

 

it's all about balance...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν συνδέσουμε το fx send του ενισχυτή μας στο input της κάρτας μας κι έπειτα χρησιμοποιήσουμε cabinet impulse στο daw μας,δεν θα έχουμε το ίδιο αποτέλεσμα?

 

Όχι, γιατί δεν μεσολαβεί το τελικό στάδιο ενίσχυσης, το οποίο εκτός των άλλων μπορεί και να έχει ένα presence που μπορεί να το θέλουμε στο σήμα.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όχι, γιατί δεν μεσολαβεί το τελικό στάδιο ενίσχυσης, το οποίο εκτός των άλλων μπορεί και να έχει ένα presence που μπορεί να το θέλουμε στο σήμα.

Ως προς αυτό δεν παίζει ρόλο το αν έχουμε parallel ή serial fx loop?Στον mesa express(serial loop?) μου πχ για να δώσω ικανοποιητικό σήμα μέσω του fx send στην κάρτα μου ανοίγω αρκετά το master volume του ενισχυτή.Άρα δεν επεισέρχεται το στάδιο της τελικής ενίσχυσης ?

it's all about balance...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ως προς αυτό δεν παίζει ρόλο το αν έχουμε parallel ή serial fx loop?Στον mesa express(serial loop?) μου πχ για να δώσω ικανοποιητικό σήμα μέσω του fx send στην κάρτα μου ανοίγω αρκετά το master volume του ενισχυτή.Άρα δεν επεισέρχεται το στάδιο της τελικής ενίσχυσης ?

 

Κανονικά ένα serial fx loop μεσολαβεί μεταξύ προενίσχυσης και τελικού. Επίσης κανονικά, το master volume βρίσκεται μετά το fx return. Βέβαια, όλα αυτά δεν είναι και απαράβατοι κανόνες, κάθε αρχιτεκτονική και προσέγγιση έχει τα δικά της "περίεργα".

 

Εκτός αυτού, δεν είμαι και τόσο σίγουρος ότι μπορείς απλά να συνδέσεις το fx send στο line in της κάρτας. Δεν ξέρω τι παίζει με τα specs του fx send. Είναι line level;

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εκτός αυτού, δεν είμαι και τόσο σίγουρος ότι μπορείς απλά να συνδέσεις το fx send στο line in της κάρτας. Δεν ξέρω τι παίζει με τα specs του fx send. Είναι line level;

Είναι line level νομίζω και το level αυξομειώνεται από το master volume.Επιχείρησα να γράψω έτσι λόγω του κυρίου(διάβασε description):

it's all about balance...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι line level νομίζω και το level αυξομειώνεται από το master volume.

 

Συνήθως το master volume είναι μετά το fx return. Αν στον δικό σου ενισχυτή είναι πρίν, ΟΚ. Πάντως συνεχίζω να αμφιβάλω για αν το fx send είναι line level (και αντίστοιχου impedance). Πρέπει να το ψάξω για να σου πώ.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

θύμησε σου αν θές με τα βάτ στις Wire wound resistors αθροίζονται στην παράλληλη σύνδεση , αν βάλω 2 χ 8 ωμ σε σειρά έχω 16 ωμ αλλά με τα βάτ τι γίνεται ?ισχυει ότι και αν βάλω 2 χ 32 ωμ παράλληλα ???

 

ευχαριστώ

www.analogdesignaudio.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

θύμησε σου αν θές με τα βάτ στις Wire wound resistors αθροίζονται στην παράλληλη σύνδεση , αν βάλω 2 χ 8 ωμ σε σειρά έχω 16 ωμ αλλά με τα βάτ τι γίνεται ?ισχυει ότι και αν βάλω 2 χ 32 ωμ παράλληλα ???

 

ευχαριστώ

 

Τα βατ πάντα αθροίζονται, είτε σε σειρά είτε παράλληλα.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα βατ πάντα αθροίζονται, είτε σε σειρά είτε παράλληλα.

 

Σωστός ευχαριστώ

μετασχηματιστή ψύκτρες απο που πήρες ? Banzai ?

www.analogdesignaudio.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου