Προς το περιεχόμενο

Πώς επιλέγει τονικότητα ένας συνθέτης??


STEFANOS604

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Βρε παιδιά, καυγάς για τα αυτονόητα;

 

Όλη η μπάντα/τραγούδι/κλειδί/τέμπο προσαρμόζεται στο lead όργανο.

Αν αυτό είναι η φωνή, εκεί θα πάνε να κουμπώσουν. Ακόμα και αν χρειαστεί να ξεκουρδίσουν .......και ξέρετε τι εννοώ.

Αν είναι η κιθάρα, εκεί που βολεύει τον κιθαρίστα και τα τερτίπια του (σόλα, licks).

Αν είναι συμφωνικό έργο, εκεί που θέλει/βολεύει να κάνει τις ασκήσεις/εκφράσεις ο συνθέτης.

Αν ο αρχηγός είναι ο συνθέτης και θέλει συγκεκριμένο κλείδι αμέτι μουχαμέτι, βρίσκει τραγουδιστή που ναι ευτυχισμένος πάνω σε αυτό το κλειδί.

Οι παπαριές που κάνουμε οι ερασιτέχνες "από Σι το παίζει ο Χ άρα ξελαρυγγιάσου / στραγγαλίσου / κάνε τα δάχτυλα κόμπο" δεν παίζουν στον επαγγελματικό χώρο.

Αν είναι σοβαρός δε επαγγελματίας (ο lead) δεν παίζει με τίποτα, αν δε είναι και φίρμα ούτε σαν σκέψη δεν εκφράζεται.

 

Από πολύ παλιά έχω διαπιστώσει (στα ιδιώματα που έχω ακούσει) ότι φωνάρες (και κιθαρίστες) του εκάστοτε χώρου (και δεν μιλάω για λαϊκό που γνώστης καλός δεν είμαι), έχουν πιάσει δυο τρείς τονικές (ΜΑΧ) και εκεί την παλεύουν και δεν συζητάνε να κουνηθούν από κει.

Ε, κάτι θα ξέρουν ρε γαμώτ...

 

Στα αυτονόητα βρε παιδιά;

Ήμαρτον.........

 

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 161
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

βασικα εστειλα σε δυο απο αυτους λινκ με την κουβεντα που κανουμε και ο ενας γελαει ακομα ενω ο δευτερος δεν... πιστευει αυτα που διαβαζει...

τίποτα άσχετοι θα είναι...άσε μας ρε παραλία Superfunk.... 8) :D...πως ήταν το άλλο το καλό...τραχανοπλαγιά!!!!

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Δημιουργείς firewall στην εξέλιξη μιας κουβέντας

 

απαντω απλα σε ερωτησεις και σε σχολια που ΑΛΛΟΙ κανουν (minoru,bloody sunday) και αφορουν ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ.

 

αλλα αφου το θελεις

 

Σχετικά με το θέμα θα ήθελα ν' ακούσω περισσότερους θεωρητικούς με πιό ακαδημαϊκή τοποθέτηση,

 

μιλησα και με εναν φιλο μου δ/ντη ορχηστρας (μεταξυ αλλων και στην Οπερα του Μοναχου)και μου ειπε οτι κατα τη γνωμη του (και τεινω να συμφωνησω με αυτη) τα κλασσικα εργα εχουν γραφτει στους τονους στους οποιους εχουν γραφτει γιατι αυτος ηταν ο τονος που "ακουγε" ο συνθετης οταν τα εγραφε (μου εδωσε σαν παραδειγμα τον Μπετοβεν που δεν ακουγε αρα μοιραια εγραφε στον εσωτερικο του τονο οπως ακριβως του ηρθε η μελωδια)...ομως μου ειπε οτι ,οπως του ειπαν στο Μοναχο οπου και σπουδασε σε πολλα κλασσικα εργα γινονταν αλλαγες τονου ωστε να σοναρουν καλυτερα τα "πρωταγωνιστικα οργανα" (μου ειπε ας πουμε οτι τα περισσοτερα violin concerts ειναι σε D & G)...

 

 

Από πολύ παλιά έχω διαπιστώσει (στα ιδιώματα που έχω ακούσει) ότι φωνάρες (και κιθαρίστες) του εκάστοτε χώρου (και δεν μιλάω για λαϊκό που γνώστης καλός δεν είμαι), έχουν πιάσει δυο τρείς τονικές (ΜΑΧ) και εκεί την παλεύουν και δεν συζητάνε να κουνηθούν από κει.

Ε, κάτι θα ξέρουν ρε γαμώτ...[/

 

αν ξερουν λεει...... ;) αφου εκει "καμπαναει" η φωνη,εξαλλου πρεπει να ειναι ΠΟΛΥ βλαμμενος ενας τραγουδοποιος για να ακουσει το τραγουδι του να "πεταει" αλλα να το απορριψει επειδη δεν του...αρεσει ο τονος (ελα Χριστε και Παναγια δηλ.απορρω που το κουβεντιαζουμε κι ολας...)

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η πλάκα είναι ότι στην ουσία τόσο στην κλασσική όσο και στη λαϊκή μουσική, το ΙΔΙΟ ΠΡΑΓΜΑ ΓΙΝΕΤΑΙ όσο αφορά τις φωνές. Ο συνθέτης ΣΕΒΕΤΑΙ τα όρια της φωνής... δε θα πας να βάλεις τους μπάσους της χορωδίας να πιάσουν το ΛΑ της σοπράνο, γιατί θα φας το.... πιάνο στο κεφάλι  ;D  ;D  ;D

 

Αυτό όσο αφορά τη σύνθεση. Όσο αφορά την εκτέλεση, στην μεν κλασσική υπάρχει η προσπάθεια για την πιστή προσέγγιση του έργου, οπότε απαιτούνται κατάλληλες φωνές,  ενώ στα "λαικά" υπάρχει μια ελευθεριότητα  ;D Εδώ ο τραγουδιστής θα πετάει το "όλα τα μωρά στην πίστα" και δικό σας" (και πολύ καλά θα κάνει αν γλεντάει ο κόσμος), οπότε δυο τόνοι πάνω- δυο τόνοι κάτω είναι το πρόβλημα;  ;D Πόσο μάλλον αν κάτι τέτοιο είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ εφόσον τραγουδάει κάτι που είναι φτιαγμένο για άλλη φωνή  ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@superfunk

Βασικά να σου την αλήθεια θα προτιμούσα κάποιον άλλο

να απαντήσει στα σχόλιο μου γιατί να σου πω την αλήθεια περίμενα

οτι θα σχολίαζες ακριβώς έτσι λόγω του background σου και θα ήθελα να ακούσω κάτι σχετικό με αυτό που

ανέφερα πριν και απο κάποιον άλλο γιατι με ενδιαφέρει.

Όσον αφορά την αλλαγή τονικότητας σε ένα κομμάτι θα προσθέσω πως αμα αλλάξεις την τονικότητα μετά θα είναι ένα τελείως διαφορετικό πράγμα. Όσες φορές έχω ακούσει κομμάτια με αλλαγμένη τονικότητα ή έχω παίξει κάτι σε άλλη τονικότητα πάντα εχω ένα διαφορετικο συναισθημα απο την αρχική σύνθεση και νομίζω εξηγείται αν και δεν είμαι ο κατάλληλος για να το εξηγήσω, απλα θα πω πως κάθε νότα είναι ένα κύμα σε διαφορετική συχνότητα και μήκος και ο εγκέφαλος αντιδρά διαφορετικά σε κάθε διαφορετική συχνότητα. Ναι σαν δομή θα είναι το ίδιο πράγμα άλλα άμα αλλάξεις τις νότες δεν αλλάζεις και αυτό που αισθάνεσαι?

 

Νομίζω στο Νόιζ υπάρχουν άτομα που μπορούν να το εξηγήσουν αυτό και πολύ θα ήθελα να τους ακούσω πάνω σε αυτό. Smiley

@syperfunk οσο αφορά την συννεφιασμένη κυριακή την άκουσα  κ στις 3 εκτελέσεις και δεν ένιωθα το ίδιο και στις 3...

Ίδιο κομμάτι, ίδια ομορφιά αλλα μου έβγαινε κάτι διαφορετικό..

μπορείς και αυτο να το πεις στους φίλους να γελάνε, το γέλιο είναι κ κάνει καλό..  ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εξαλλου πρεπει να ειναι ΠΟΛΥ βλαμμενος ενας τραγουδοποιος για να ακουσει το τραγουδι του να "πεταει" αλλα να το απορριψει επειδη δεν του...αρεσει ο τονος
Αν ακούσει το τραγούδι να "πετάει", φυσικά και δεν θα το απορρίψει αλλά αντιθέτως θα είναι ευτυχής που αυτό επετεύχθη.

 

(ελα Χριστε και Παναγια δηλ.απορρω που το κουβεντιαζουμε κι ολας...)
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_forum

http://www.thefreedictionary.com/discussion

http://dictionary.reference.com/browse/self-opinionated

http://dictionary.reference.com/browse/bias

 

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ίδιο κομμάτι, ίδια ομορφιά αλλα μου έβγαινε κάτι φιαφορετικό..

 

αυτο μας ελειπε...να νοιωθεις το ιδιο με 3 τοσο διαφορετικους και τοσο τεραστιους τραγουδιστες.... τωρα αν νομιζεις οτι ο...τονος εκανε τη διαφορα τι να πω.... ;D

 

 

στο ΘΕΜΑ μας τωρα παλι (μια και μου εγινε παρατηρηση να μην ασχολουμαι με... αηδιες & ξερασματα για ταπεινους ανθρωπους χωρις παιδεια οπως ειναι τα τραγουδια... ;D)

 

να ρωτησω κατι? (μπορει να λεω και μπουρδες μια και ειμαι λαϊκος και αμορφωτος)

 

ρε παιδια τα περισσοτερα ΚΛΑΣΣΙΚΑ εργα δεν γραφτηκαν σε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ CONCERT PITCH απο το σημερινο?

 

Αρα μαλλον στις ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ τους εκτελεσεις ..ΛΑΘΟΣ τα ακουμε.... ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλά ναι, αυτό να μου πεις...  ;D

 

Και το άλλο που το πας; Με τα εκκλησιαστικά που κουρδίζανε διαφορετικά σε κάθε ναό...

 

Α ρε καημένε Bach, για αυτό όλα τα χορικά σου είναι χάλια  ;D  ;D  ;D

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@syperfunk οσο αφορά την συννεφιασμένη κυριακή την άκουσα  κ στις 3 εκτελέσεις και δεν ένιωθα το ίδιο και στις 3...

Ίδιο κομμάτι, ίδια ομορφιά αλλα μου έβγαινε κάτι φιαφορετικό..

μπορείς και αυτο να το πεις στους φίλους να γελάνε, το γέλιο είναι κάνει καλό..  ;)

 

Δεν ξερω αν δινει κατι στο θρεντ η γνωμη μου αλλα πιστευω κι εγω οτι ενα τραγουδι μπορει να αλλαξει τελειως οσον αφορα το feeling οταν αλλαξει ο τονος του.

 

Και σ αυτο να συμπεριληφθει και η περιπτωση το να ανεβοκατεβει πολλες η μια οκταβες στον ιδιο τονο (δηλαδη να παιξουν ολοι απλα μια οκταβα πανω ας πουμε) αν και δεν ξερω αν αυτο θεωρειται αλλαγη τονου παντω αλλαζει το τραγουδι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου