Προς το περιεχόμενο

Πώς επιλέγει τονικότητα ένας συνθέτης??


STEFANOS604

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Και θελω να καταληξω φιλε neeg στο θεμα τελικα που εθεσε ο Στεφανος.

Σε ολα τα αλλα ειδη μουσικης το θεμα ειναι απολυτως σαφες οπως αλλωστε εχουν τοποθετηθει οι περισσοτεροι στο φορο. Τι γινεται λοιπον στην κλασικη μουσικη.

Παμε στα εργα τυπου: εργο για πιανο και βιολι, για τσεμπαλο και tele.....σορυ μαντολινο κλπ. Θα σου πω μια ιστορια για να το καταλαβουμε.

Καποτε ο Μπετοβεν ηταν φιλοξενουμενος απο τον πριγκιπα στο παλατι στη Δανιας για αρκετο καιρο. Ο πριγκιπας (γιος του βασιλια) ειχε μια αδερφη (δεν θυμαμε το ονομα της, ειχε ενα περιεργο ονομα...) που επαιζε μαντολινο, την οποια ο Μπετοβεν ερωτευτηκε και της εγραψε μερικα εργα, εργα για τσεμπαλο και μαντολινο (κανε μια αναζητηση στο you tube και θα τα βρεις). Φυσικα μπορεις να καταλαβεις την τονικοτητα που εγραψε τα εργα αυτα!! Προφανως τονικοτητα να βολευει το μαντολινο στο παιξιμο.

 

Στα μεγαλα κλασικα εργα, συμφωνιες κλπ τι γινοταν πιθανως (το πιθανοτερο δηλαδη).

Επειδη αυτα τα μεγαλα εργα εκτελοντουσαν απο συμφωνικες ορχηστρες, ορχηστρες που εχουν μεσα ολα τα κλασικα οργανα (τα γνωστα μας δηλαδη) και σε ολες τις τονικοτητες (υπαρχουν ομποε σε σι μπεμολ και σε μι μπεμολ, το ιδιο και κλαρινα κορνα βιολια βιολες κλπ, το καθε ενα απο αυτα ειχε το ρολο του), επελεγονταν ως αρχικη τονικοτητα μια τονικοτητα η οποια θα εβρισκε την χρυση τομη ολων αυτων των διαφορετικων οργανων με τις διαφορετικες τονικοτητες.

Αν ο συνθετης ηταν και ενορχηστρωτης (γιατι δεν ηταν ολοι τετοιοι) ξεκινουσε κατευθειαν μια συνθεση με την ενδιαμεση αυτη τονικοτητα, αν ο συνθετης δεν ηταν ενορχηστρωτης (η μουσικη ειναι τεχνη και επιστημη, η τεχνη ειναι η συνθεση και η εκτελεση και η επιστημη ειναι η ενορχηστρωση), φροντιζε ο ενορχηστρωτης να δωσει και την καταλληλη τονικοτητα.

Εχουν βρεθει εργα μεγαλων συνθετων χειρογραφα στα οποια τα θεματα ειναι γραμμενα σε διαφορετικη τονικοτητα απο αυτη που εχουν καθιερωθει.

Αυτο το τελευταιο σημερα το εμαθα απο ενα μαεστρο λατρη της κλασικης εδω στην πολη μου που το ρωτησα μερικα πραγματα ως εξ επι τουτου.

Εικαζεται οτι πολλοι μεγαλοι μουσουργοι ενορχηστρωτες σφετεριζοταν (κλεβανε δηλαδη οπως γινεται και σημερα) θεματα απο πιανιστες κυριως και τα ενορχηστρωνανε με μαματες ενορχηστρωσεις και τα δωσανε στην ιστορια σαν δικα τους. Η αληθεια ειναι οτι τα εργα αυτα ειναι μισα δικα τους και μισα του αγνωστου που εμπνευστηκε το κυριως θεμα.

 

Ολα αυτα τα εργα σημερα, αν προσπαθησεις να τα παιζεις με μια συμφωνικη ορχηστρα φυσικα δεν χρειαζεται να αλλαξεις και τονικοτητα για το λογο για τον οποιο η τονικοτητα ειναι φτιαγμενη απο τη μανα της. Οταν τωρα προσπαθησεις να παιξεις τα εργα αυτα με διαφορετικα σχηματα απο αυτα που προωριστηκα να παιζονται φυσικα δεν αλοιωνονται σε τιποτε τα εργα αν αλλαξεις τονικοτητα σε μια που θα βολευει ολα τα οργανα του επιδοξου αυτου σχηματος.

 

Προσεξε τωρα ομως το σοβαροτερο.

Απο την κλασικη μουσικη εχουμε κληρονομησει σαν ανθρωπινος πολιτισμος μεγαλες δημιουργιες και τεραστιο εργο, εχουμε κληρονομησει ομως και τεραστιας μορφης αρτηριοσκληρωτικες αγκυλωσεις, οι πιο πολλες απο τις οποιες μας ειναι γνωστες και ολοι τις εχουμε ζησει, ποιος απο μας δεν γνωριζει τις τεραστιες αντιπαραθεσεις (μαχες) τζαζ μουσικης και κλασικης, μπλουζ και κλασικης, ροκ.....κλπ κλπ, οι οποιες μια μια απο αυτες τις μαχες χανονται απο τον κλασικο αξωνα.

Εχουμε κληρονομισει ατελειωτη δαιμονοληπτικη ιδεοληψια και τρομερο σκοταδισμο.

Μια ιδεοληψια ειναι και αυτη τα περι αλλαγης τονικοτητος και τιποτε παραπερα.

Τεραστιο τρασπορτο εγινε την εποχη που αλλαξε το Λα και απο 460 εγινε 442.

 

Παιξτε λοιπον οτι θελετε και σε οτι τονο σας βολευει και σας αρεσει. Αν δεν σας αρεσει παλι...μην το παιζετε.

Ο κοσμος και το κοινο θα κρινει, και επειδη δεν εχουμε ολοι μας την ιδια συναισθηματικοτητα τον ιδιο εσωτερικο κοσμο και τις ιδιες ψυχικες χορδες (ενας ακουγοντας ενα Λα φτιαχνεται και ο αλλος φτιαχνεται με το ντο  ;D), παιζουμε οτι αρεσει  βολευει εμας και τους συμπαιχτες μας και τιποτε παραπερα.

 

 

 

 

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 161
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Tsotir  δεν διαφωνώ καθόλου ,δεν ξέρω πως πρωτοακούστηκε ή συνετέθει ,αλλά εγώ έτσι το απολαμβάνω ,σε αυτή τονικότητα και μόνο ....................τώρα που το σκέφτομαι ίσως μπορεί να μου αλλάξει άποψη ο Κιθ Ριτσαρντς Με φωνητικά της Αρίθα  ;D

 

Barry Lyndon - Soundtrack

No one wants an alien

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φιλε neeg, εγραψες κατι

το συγκεκριμενο κομματι ειναι για πιανο....κλπ κλπ---ποσο το πειραξατε το κομματι, κλπ

...και ξερεις να σου πω την αληθεια, με ενοχλησε καπως.

 

Προσεξε τη βαρυτονια ποσο ομορφα ακουγεται, και μην μπαινεις στη διαδικασια να συγκρινεις αυτο το πραγμα που ακους αυτη τη στιγμη, με μια παρτιτουρα που καποιος καποτε εγραψε για το χ η ψ οργανο.

Γιατι ξερεις οτι η πεμπτουσια της μουσικης αυτο ειναι, να δημιοιυργει συναισθηματα και ψυχικες καταστασεις αναλογες με τις στιγμες που καθε φορα ζεις.

 

Φιλτατε Σωτήρη (αν μαντευω σωστα).

 

Αν το ζητουμενο σου ειναι "τι νιώθει η ψυχή" και ποια ειναι η πεμπτουσία της μουσικής", δεν εχω να προσθέσω κατι περισσότερο. Ισως εχεις να πεις πιο πολλά μαλιστα γιατι (αν λαβω υποψη που μιλησες για υιο), μαλλον εισαι μεγαλυτερος μου.

 

Καθαρά πρακτικά ομως, θετω καποια επιχειρήματα για να υπερασπισω τις θεσεις μου, που απο την αρχή ήταν προσεκτικές.

 

Δεν εθεσα θεμα αισθητικής στη διασκευή σας. Απλά επεσημανα το λαθος στη φράση "απλώς ενοχηστρώθηκε και εγινε τρανσπορτο χωρις προβλημα". Οπως αποδεικνύεται δεν εγινε καν τρανσπορτο.

 

Δεν καταλαβαίνω γιατι θα επρεπε να ενοχληθείς. Είμαι πολύ ουδέτερος στις τοποθετήσεις μου και "ακαδημαϊκιστικος".

 

Να επισημάνω εδώ, πως επειδή δεν εχω αναφέρει το βιογραφικό μου, δε σημαίνει ότι εμαθα μουσική σε βιβλιοθήκη διαβαζοντας θεωρητικά του Μπαρτοκ.

 

 

ΥΓ: Τα γνωρίζω τα κομματια του επιταφίου. Εχω παιξει ευφωνιο σε πανω απο 10 τετοιους :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καθαρά πρακτικά ομως, θετω καποια επιχειρήματα για να υπερασπισω τις θεσεις μου, που απο την αρχή ήταν προσεκτικές.

 

Οι προσεκτικες θεσεις που υπερασπιζεσαι.

Εγραψες σε προηγουμενο ποστ σου αγαπητε φιλε neeg αυτο:

 

Και για να μη με πανε καποιοι παλι στη διαφορα με την ποπ...Θεωρείς πως οποιοδήποτε κομματι, αυτουσια μεταφερμενο +-5 ημιτονια, θα είναι κατι παραπάνω απο παρωδία? Χωρις αλλαγες στις θεσεις των συγχορδιων, και με τις ιδιες οκταβες. Να παρεις μια παρτιτουρα, να πατήσεις στο συνθι -5 και να παιξεις οτι διαβαζεις...

 

Και σου παρεθεσα εγω δυο βιντεο, αυτο:

 

09 Crossroads Guitar Festival Tulsa Time Sheryl Crow Eric Clapton Vince Gill Albert Lee

 

και αυτο:

 

 

Αυτο το ιδιο τραγουδι εχει διαφορετικη τονικοτητα στο καθε βιντεο (το ενα ειναι σε Μι και το αλλο σε Ντο), και η διαφορα ειναι πολλα ημιτονια.

Ποιο απο τα δυο βιντεο θεωρεις παρωδια συμφωνα με αυτα που εσυ γραφεις??

 

 

Αν το ζητουμενο σου ειναι "τι νιώθει η ψυχή" και ποια ειναι η πεμπτουσία της μουσικής", δεν εχω να προσθέσω κατι περισσότερο. Ισως εχεις να πεις πιο πολλά μαλιστα γιατι (αν λαβω υποψη που μιλησες για υιο), μαλλον εισαι μεγαλυτερος μου.

 

Δεν καταλαβαινω τι θες να πεις με αυτο.

και τι εγινε που ειμαι μεγαλυτερος, ειναι κακο αυτο??

Η επειδη εσυ εισαι μικροτερος εχεις και το ελαφρυντικο για αυτα που γραφεις??!!

 

 

Φιλτατε Σωτήρη (αν μαντευω σωστα).

 

Λαθος.

Φιλτατος Θωμας.

 

Κατα τα αλλα τα ειπαμε και μην τα ξαναλεμε απο την αρχη.

 

ΥΓ

Επισης κατι να συμπληρωσω εκ των υστερων

 

Δεν εθεσα θεμα αισθητικής στη διασκευή σας.

 

Δεν ειναι δικη μας διασκευη αυτη, και εφ οσον εχεις παιξει και ευφωνιο και υπηρξες και ενεργο μελος φιλαρμονικης, θα επρεπε να γνωριζεις οτι αυτες οι ενορχηστρωσεις στα κομματια αυτα δεν γινονται απο τις εκαστοτε φιλαρμονικες, αλλα κυκλοφορουν απο αρχαιοτατων ετων (η φιλαρμονικη εδω η δικη μας εχει ετος ιδρυσης το 1922 και τοτε υπηρχαν τα κομματια), αλλα για να σου πω και την αμαρτια μου δεν ηξερα και δεν ξερω τις αυθεντικες τονικοτητες των κομματιων. Απλα ετσι τα βρηκα και τα παιζω, και δεν ενδιαφερθηκα να μαθω και τα αυθεντικα κειμενα.

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα μεγαλα εργα.... (αγαπητε sammy  ;D)

 

 

 

....ειναι εγκλημα να τρανσπορταρονται

 

 

Akaluptos-Meine mazi mou egkuos

 

 

;D

Θέλω να υποθέσω πως με επεξεργάζεσαι  ;D ;D ;D και καλά κάνεις καθότι το συγκεκριμένο το προτιμώ απ τον καφετζόπουλο  ;D...................είπαμε περί θεωρίας της σχετικότητας ?ή όχι ? ;D...............Πλην του ΚΙθ αυτούνος όλα τα σφάζει όλα τ μαχαιρώνει  ;D

 

No one wants an alien

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στα βιντεος δεν ειδα καμια αυτουσια μεταφορα. Αλλη συνοδεια εχει το καθένα. Παρακαλώ διαβαστε ολοι σας τι γραφω πριν μου παραθεσετε, με υπερβάλλοντα ζήλο θα ελεγα, τις ενστασεις σας.

 

Και αφου δεν ηξερες τις αρχικες τονικότητες, πως ησουν σιγουρος οτι δεν αλλαξατε τιποτα και μαλιστα πως το κομματι ειναι σε τρανσπορτο?

 

Και ειναι Neeq. Οχι οτι με ενοχλει, αλλα μολις εγινα star τετραστερος και την εχω δει κάπως  8)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και κλείνοντας με απλά μαθηματικά,

 

Νοτες      Συχνοτητα σε Hz

 

D1                        36.71 .

D#1/Eb1                38.89

 

Διαφορά:                    2,18

 

------------------------

 

G#1/Ab1                51.91

A1                        55.00

 

Διαφορά                      3,09

 

 

Looks like a win to me  ;D

 

633601242108909116-epicwin.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Και ειναι Neeq. Οχι οτι με ενοχλει, αλλα μολις εγινα star τετραστερος και την εχω δει κάπως  8)

Συνταγματάρχης!!!  :P  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου