STEFANOS604 Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 Πολλές φορές, όταν θέλω να αλλάξω την τονικότητα σε ένα κομμάτι για πρακτικούς λόγους για παράδειγμα για να έρθει στα «μέτρα» ενός τραγουδιστή, το κομμάτι ‘’χαλάει’’ {σίγουρα??} και μάλλον δεν έχει το αποτέλεσμα που είχε στο μυαλό του ο συνθέτης. Διαθέτω διατονικές φυσαρμόνικες σχεδόν όλων των τονικοτήτων ματζόρε και αρμονικού μινόρε και όταν στην παρέα τραγουδώ εγώ , ανάλογα με το τραγούδι επιλέγω την τονικότητα που ταιριάζει στη φωνή μου.{ έχω σημειολογικές παρτιτούρες των τραγουδιών στις οποίες αναφέρω την τονικότητα που ταιριάζει στη φωνή μου -συνήθως τα κλειδιά C-D-Bb-Em-Dm-Am}. Κατά την αλλαγή κλειδιού διαφορετικού απ’ αυτό του συνθέτη ,μερικά κλειδιά σε ορισμένες μελωδίες (πχ AVE MARIA) φαίνονται να μην απηχούν στην ψυχή μου όπως το πρωταρχικό κλειδί του συνθέτη. Ακούγονται νεκρά. {πχ όταν παίζω το AVE MARIA σε Ab γεμίζει την ψυχή μου ενώ σε C όχι} 1. Το παραπάνω είναι κάτι το υποκειμενικό ή συμβαίνει και σε άλλους; 2. Ποιοι παράγοντες καθορίζουν την επιλογή του κλειδιού της μελωδίας ενός συνθέτη? Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
marathon Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 1. Το παραπάνω είναι κάτι το υποκειμενικό ή συμβαίνει και σε άλλους; H τεχνολογία είναι φίλος μας...τόσο που (θεωρητικά), δεν μας ενδιαφέρει η τονικότητα. Ρίξε μία ματιά σε αυτό το software http://www.celemony.com/cms/index.php?id=products το οποίο κάνει μαγικά σε audio files...(γιατί σε midi files το κάνουν όλοι). Μπορείς εύκολα να αλλάζεις τονικότητες ώστε να διαλέγεις αυτή που σε βολεύει ή αντηχεί καλύτερα στα αυτιά σου. Εγώ αρκετές φορές έχω φτιάξει πρώτα το μουσικό θέμα και μετά έχω προσαρμόσει ήδη προγραμμένα φωνητικά που ήταν σε άλλο κλειδί...επίσης διορθώνει και το tempo. Όπως έχω αλλάξει και θέματα γιατί ως μη πιανίστας, δεν με βολευε σε κλίμακες που είχαν πολλά μαύρα πλήκτρα! ;D ;D Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Superfunk Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 2. Ποιοι παράγοντες καθορίζουν την επιλογή του κλειδιού της μελωδίας ενός συνθέτη? αν μιλαμε για ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ τοτε ΣΑΦΩΣ ο τραγουδιαρης/τραγουδιαρα... ;) www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
marathon Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 αν μιλαμε για ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ τοτε ΣΑΦΩΣ ο τραγουδιαρης/τραγουδιαρα... ;) και εάν δεν το βγάζει...ξαναπιάνουμε το melodyne! ;D ;D Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Μανώλης Χναράκης Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 Guru Share Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 και εάν δεν το βγάζει...ξαναπιάνουμε το melodyne! ;D ;D ή το VariOS (Variphrase) ή ακόμα καλύτερα αλλάζουμε "ερμηνευτή". Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
WildchildGR Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 Σίγουρα ένα θέμα είναι το εύρος της φωνής.Από εκεί και πέρα δεν πιστεύω ότι παίζει ρόλο η τονικότητα (για μικρό βήμα...γιατί αλλιώς αλλοιώνονται οι ιδιότητες των ήχων σε κάθε εύρος ή ακόμα και τα όργανα) .Εμένα προσωπικά μ'αρέσει να αλλάζω ανά διαστήματα την τονικότητα για λόγους ακουστικής συνήθειας.(βαριέμαι εύκολα :P ) Guybrush Threepwood...mighty pirate! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
neeq Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 αν μιλαμε για ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ τοτε ΣΑΦΩΣ ο τραγουδιαρης/τραγουδιαρα... ;) Δηλαδή ο Σουμπερτ, αν δεν το εβγαζε το Αβε Μαρία η σοπράνο της πόλης του, το κατεβαζε και αμα λάχει 2 τόνους? ::) Σαφώς και παιζει ρόλο το απολυτο τονικο υψος ενός κομματιού στην ποιότητα του. Χονδρικά το καταλαβαίνουμε όλοι σχεδον, οτι ενα κομματι δε λειτουργεί απο όλους τους τόνους το ίδιο. Το πως συμπεριφέρεται η ακουστική μας αντιληψη σε σχέση με τις συχνότητες, δεν το γνωρίζω. Ουτε αν ο συνθετης επελεγε την τονικότητα (δε μεταφραζεται "κλειδί" το αγγλικο key στη μουσική), με βαση το αυτί ή καποια βαθυτερη αντίληψη των συμπεριφορων των συχνοτήτων. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
neeq Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 Ενα προχειρο παραδειγμα που μου ηρθε στο μυαλό με βαση το πιανο... Αν σε ενα κομματι, εχει στο κλειδι του φα, τις νοτες φα-λα (4ης και 5ης γραμμής) να συνηχούν, εισαι σχεδον οριακά στο να "συγκρουστουν" συχνοτικά. Αν αυτο το πράμα το κατεβάσεις 5 ημιτονια, και παίξεις ντο-μι στο 2 και 3ο διαστημα, θα ακουστει πολύ ασχημο το αποτέλεσμα. Α Αν ομως κουνησεις μονο το μι, μια οκταβα ψηλοτερα, θα εχεις το ίδιο αποτελεσμα αρμονικα, αλλα θα χάσεις όλο τον όγκο της συνηχησης μιας τριτης σε χαμηλες συχνοτητες. Οποτε σίγουρα η τονικότητα είναι σημαντικοτατος παραγοντας οταν μιλάμε για μουσική που δεν ειναι τοσο ελευθερη οσο η λαϊκη, οπου δε δινουν και πολυ σημασια στις λεπτομερειες. Αρκει να ακουγεται μια συνοδεια και μια φωνη. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Superfunk Δημοσιευμένο 6 Δεκεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 6 Δεκεμβρίου 2011 Δηλαδή ο Σουμπερτ, αν δεν το εβγαζε το Αβε Μαρία η σοπράνο της πόλης του, το κατεβαζε και αμα λάχει 2 τόνους? Σε αυτο που το 99.9% του κοσμου αντιλαμβανεται ως "τραγουδι" ,σε οποιοδηποτε ειδος μουσικης,δεν υπαρχει περιπτωση να ΜΗΝ παει το τραγουδι απο τον τονο που βολευει τον τραγουδιστη (800...χρονια στα...στουντια & στα παλκα αυτο εχω δει και δεν ειμαι και ο μονος... ;D) Τωρα για αυτον τον Σουμπερτ δεν ξερω (εχει κανει κανα καραμπινατο ΧΙΤ τα τελευταια χρονια?Αριωνα εχει παρει? ;D) ....για τον Ζαμπετα & τον Τσιτσανη αν θελεις ευχαριστως να σου απαντησω... ;D www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Thomsot Δημοσιευμένο 6 Δεκεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 6 Δεκεμβρίου 2011 Υπαρχουν οι γυναικειοι τονοι Sheryl Crow & Eric Clapton " Tulsa Time " και οι αντρικοι καθως και διαφοροι ενδιαμεσοι τονοι (αν εχουμε πχ ορχηστρα πνευστων με διαφορετικες τονικοτητες και θελουμε να διευκοληνουμε καταστασεις). Δεν τιθεται θεμα να χαλασει καποιο κομματι με την αλλαγη τονου. Τωρα αν ο Σουμπερτ εγραψε το ΑΒΕ ΜΑΡΙΑ σε ξι μινορε...σε καποιο τονο επρεπε να το γραψει. Αν το εγραφε πχ σε πσι μινορε θα το ειχαμε στο πσι, και θα το ειχαμε μαθει ετσι. ;D Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση