Dreamdancer Δημοσιευμένο 21 Νοεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 21 Νοεμβρίου 2011 Ίσως δεν είναι διατυπωμένο καλά αυτό που θες να πεις και εγώ το καταλαβαίνω αλλιώς. Πιστεύω ότι κανείς (σοβαρός) μουσικός δεν έχει ''ντουλαπάκι'' με φρασεολογία και μοτίβα και αυτός που τα έχει όλα ουσιαστικά δεν έχει τίποτα, έχει μάθει την γλωσσα τόσο πολύ καλά που απλά μιλάει προς οποιαδήποτε κατέυθυνση της ταστιέρας! Ο αυτοσχεδιασμός έχει να κάνει πολύ με τον περιβάλλοντα χώρο, τους μουσικούς που σε πλαισιώνουν κάθε φορά. Ουσιαστικά επιρεάζεσαι από άπειρους παράγωντες. Με λίγα λόγια το να ξέρει κάποιος πάρα πολλά μονοπάτια έτοιμα δεν τον κάνει αυτοσχεδιαστη. Άλλωστε το νιώθουμε και εμείς οι ίδιοι όταν παίζουμε ειδικά με έτοιμα πράγματα ότι κάπου βαλτώνει το πράγμα. Aυτο που λεει ο blue ειναι πολυ σωστο.Απο τοση μουσικη που εχεις ακουσει..και αλλη τοση που εχεις μελετησει μια βιβλιοθηκη απο...patterns υπαρχει.Απλα η χρηση τους δεν ειναι τοσο κλινικη..πχ τωρα θα παιξω το sequence αριθμος 35....ακριβως επειδη ειναι τοσο πια μερος του εαυτου σου που βγαινει αβιαστα στο παιξιμο...αλλωστε απολυτος αυτοσχεδιασμος δεν υπαρχει...ειτε το καταλαβαινεις ειτε οχι χρησιμοποιεις πραγματα γνωριμα σε σενα που ειτε εχεις ακουσει ειτε εχεις μελετησει...και αναλογα με το feeling εκεινης της στιγμης ,της μουσικης κτλ κτλ...βγαινουν και τα αντιστοιχα πραγματα.Το ζητημα ειναι να μπορεις να μεταφερεις στην ταστιερα τη μελωδια που παιζει στο μυαλο σου εκεινη τη στιγμη... Αρα λοιπον το οτι βγαινουν καποια πραγματα υποσυνειδητα δεν σημαινει απαραιτητα οτι ειναι...πληρης αυτοσχεδιασμος...καπου υπηρχαν και βγαινουν...απλα ο...καλος και εμπειρος μουσικος ειναι πλεον τοσο εξοικειωμενος με την θεωρια και την πρακτικη του πραγματος ωστε αρκει τα σκεφτει το feeling που θελει να δημιουργησει και τα δαχτυλα πανε πλεον μονα τους.Δεν θα σκεφτει θελω να παιξω σε Δωρικο τροπο πχ....εχει ηδη τον Dorian ηχο στο μυαλο του καταλαβαινει οτι η μουσικη που παιζει απο πισω θελει αυτο το feeling και απλα παιζει...δεν χρειαζεται ουτε να θυμαται που ειναι η dorian κλιμακα στο συγκεκριμενο κλειδι...γιατι πολυ απλα ξερει τοσο καλα τα διαστηματα(intervals)που την δημιουργει on the spot μονο και μονο απο τον ηχο που εχει στο μυαλο του. Ακομα ομως και αυτος χρησιμοποιει ολα οσα εχει ηδη στο ξεροκεφαλο του....δεν δημιουργει κατι απο το πουθενα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
notlrac Δημοσιευμένο 22 Νοεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 22 Νοεμβρίου 2011 Μα ο αυτοσχεδιασμός δεν εγκειται στο ότι εκείνη τι στιγμή ανακαλύπτω τον τροχό αλλά στην επικοινωνία μου με τους υπόλοιπους μουσικούς και με το κοινό ακόμα που δίνουν ερεθίσματα για χρήση όλων αυτών που ήδη ξέρω. (σημείωση: Αυτά που ξέρω εννοείται ότι δεν είναι φρασούλες και lickάκια! τουλαχιστον εγώ δεν εννοώ αυτά) Σε μια συνέντευξή του ο Pat Metheny λέει ότι ακούει την κάθε του νότα ξεχωριστά με το σύνολο του ήχου που παράγεται από τους άλλους μουσικούς και έτσι αποφασίζει τι θα παίξει με λίγα λόγια η κάθε του νότα τον οδηγεί στην επόμενη. Συνεπώς αυτό με τις φράσεις και τα patterns δεν ισχυεί για αυτόν και ίσως και για άλλους. Το αποτέλεσμα ηχητικά μπορεί να σου θυμίζει το τάδε pattern αλλά η διαδικασία προσέγγισης είναι τελείως διαφορετική. Και για να κλείσω νομίζω ότι όλοι μπορούμε να καταλάβουμε ποιός παίζει χρησιμοποιώντας έτοιμα και ποιός είναι συνθέτης της στιγμής. Είστε μουσικός, θέλετε να βλέπετε χέρι?? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Dreamdancer Δημοσιευμένο 22 Νοεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 22 Νοεμβρίου 2011 Μα ο αυτοσχεδιασμός δεν εγκειται στο ότι εκείνη τι στιγμή ανακαλύπτω τον τροχό αλλά στην επικοινωνία μου με τους υπόλοιπους μουσικούς και με το κοινό ακόμα που δίνουν ερεθίσματα για χρήση όλων αυτών που ήδη ξέρω. (σημείωση: Αυτά που ξέρω εννοείται ότι δεν είναι φρασούλες και lickάκια! τουλαχιστον εγώ δεν εννοώ αυτά) Σε μια συνέντευξή του ο Pat Metheny λέει ότι ακούει την κάθε του νότα ξεχωριστά με το σύνολο του ήχου που παράγεται από τους άλλους μουσικούς και έτσι αποφασίζει τι θα παίξει με λίγα λόγια η κάθε του νότα τον οδηγεί στην επόμενη. Συνεπώς αυτό με τις φράσεις και τα patterns δεν ισχυεί για αυτόν και ίσως και για άλλους. Το αποτέλεσμα ηχητικά μπορεί να σου θυμίζει το τάδε pattern αλλά η διαδικασία προσέγγισης είναι τελείως διαφορετική. Και για να κλείσω νομίζω ότι όλοι μπορούμε να καταλάβουμε ποιός παίζει χρησιμοποιώντας έτοιμα και ποιός είναι συνθέτης της στιγμής. Αυτο το...η καθε νοτα σε οδηγει στην επομενη...ειναι αυτο ακριβως που λεω για τα intervals....αυτος που τα εχει πλεον τοσο πολυ hardwired στον εγκεφαλο... δεν σκεφτεται ουτε τωρα θα παιξω decending αυτη την κλιμακα ουτε τωρα θα βαλω arpeggio κτλ κτλ...σκεφτεται απλα ηχο...το θεμα ειναι οτι αυτος ο..ηχος υπαρχει στο πισω μερος του μυαλου του απο μια αναμνηση κατι τελος παντων....το οτι δηλαδη παιζοντας μια νοτα....κατι σε τραβαει να παιξεις μια αλλη αυτο γινεται γιατι εχουν προηγηθει καποια.....ολοκληρα ετη ακουσματων δυτικης μουσικης πχ...που αυτες τις σχεσεις τις εχεις ακουσει..δισεκατομμυρια φορες(τουλαχιστον)...γιαυτο αλλωστε σου φαινονται οτι...κολλανε. Πχ το Ι-ΙV-V σουπερ κλασσικο progression της ματζορε σου φαινεται τοσο πολυ οτι κολλαει γιατι εχουν προηγηθει μερικοι αιωνες παπικης πλυσης εγκεφαλου σε αυτο το θεμα(μεχρι αρκετα προσφατα καποια αλλα prog θεωρουνταν..διαβολικα :P)...δεν το δημιουργησες μονος σου το εχεις ακουσει εκατομμυρια φορες και αν σου βγει σε συγκεκριμενη στιγμη καπου δεν ειναι τιποτα αλλο παρα ανακληση μνημης(ακομα και αν δεν ξερεις οτι ειναι το ταδε prog κτλ κτλ)....επομενως patterns δεν ειναι μονο τα blues stock lickakia που ισως εμαθες...αλλα ΟΤΙ εχεις ακουσει μεχρι σημερα συνειδητα η μη. Αντε να δεχτω ενα 1% οτι ειναι απολυτα groundbreaking και μοναδικο σε αυτα που παιζεις(1% ειναι τεραστιο ποσοστο για κατι τετοιο πιστεψε με) το υπολοιπο 99% ειναι conventional wisdom ειτε το καταλαβαινεις συνειδητα ειτε οχι.... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STEFANOS604 Δημοσιευμένο 22 Νοεμβρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 22 Νοεμβρίου 2011 Πράγματι έτσι είναι για τη Δυτική Μουσική των Licks-Riffs των blues όπου ο αυτοσχεδιασμός είναι σχεδόν εύκολος και του πολύ δύσκολου αυτοσχεδιασμού στην jazz όπου πρέπει να γνωρίζεις καλά τη θεωρία της μουσικής . Εγώ βέβαια αναφέρθηκα απ’τ ην αρχή σε συγκεκριμένο στυλ μουσικής και συγκεκριμένα στα Παραδοσιακά μας Δημοτικά Τραγούδια ( μια πλειονότητα αυτών –τσάμικα-καρσιλαμάς-μοιρολόγια-καθιστικά-καλαματιανά…. είναι γραμμένα σε χιτζάζ). Αναφέρομαι στον συνεχή καταπληκτικό αυτοσχεδιασμό με όργανα βιολί-κλαρίνο –χάλκινα και ειδικά στο ζουρνά που οι μουσικοί της τοπικής κοινωνίας του χωριού συνοδεύουν τις χαρές και τις λύπες των κατοίκων (γάμους , βαφτίσια , πανηγύρια …). Εδώ ίσως άξιζε μια περαιτέρω αναφορά και ανάλυση για αυτούς τους στο σύνολο τους αυτοδίδακτους και πολλές φορές αγράμματους μουσικούς καλιτέχνες. Στέφανος Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STEFANOS604 Δημοσιευμένο 25 Νοεμβρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 25 Νοεμβρίου 2011 Κάπου στις σημειώσεις μου βρήκα τη σημείωση: Πολλοί μεγάλοι μουσικοί ( Mozart & Beethoven θεωρούνται από τους μεγαλύτερους αυτοσχεδιαστές ) , ήταν αυτοδίδακτοι και παρήγαγαν νέα γνώση, η οποία σήμερα αποτελεί διδακτικό υλικό. Ο Antonio Salieri (1750 –1825) –ένας Βενετός κλασσικός συνθέτης έγραψε: ‘’Όταν ο Mozart έγραφε φαινόταν σαν να υπαγόρευε σύνθεση που ήδη προυπήρχε και ήταν σαν να την αντέγραφε στο πεντάγραμμο και δεν υπήρχαν καθόλου διορθώσεις στα χειρόγραφα του ή μάλλον έκανε νοερώς τις διορθώσεις ταχύτερα από την καταγραφή τους’’. Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Superfunk Δημοσιευμένο 25 Νοεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 25 Νοεμβρίου 2011 Mozart & Beethoven ,ήταν αυτοδίδακτοι Σιγα μην επαιζαν και...blues.... ;D ;D Η οικογενεια του Μπετοβεν,ο παππους και ο πατερας του ηταν επαγγελματιες μουσικοι και ΔΑΣΚΑΛΟΙ και διδαξαν τον Μπετοβεν στα πρωτα του βηματα,μετα σπουδασε με ενα...καρο δασκαλους και με τον Haydn...(προσπαθησε να σπουδασει και με τον Μοτσαρτ αλλα η αρρωστια της μητερας του δεν του το επετρεψε) ηταν δε βιρτουοζος στο πιανο αλλα και στο βιολι-βιολα...το ιδιο και ο Mοτσαρτ του οποιου ο πατερας ηταν αρχιμουσικος (και δασκαλος του)... www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STEFANOS604 Δημοσιευμένο 25 Νοεμβρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 25 Νοεμβρίου 2011 Το γεγονός να είσαι αυτοδίδακτος και καλός μουσικός προξενεί θαυμασμό όπως συμβαίνει με τον ταλαντούχο ζωγράφο που ποτέ δεν έχει διδαχθεί σε σχολείο. Ξέρω πολλούς μουσικούς κλαρίνου , βιολιού , λαγούτου (τοπικές ορχήστρες στα χωριά) που συνεχίζουν από τον παππού στον εγγονό.. '' When he was just 5 years old, Mozart started composing small and beautiful melodious numbers. Looking at his children's musical talent, Mozart's father decided to use this opportunity to showcase the talent of his children (Wolfgangus and elder daughter Maria Anna "Nannerl") in front of the world. At the age of 6 (in mid 1763), Mozart and his elder sister performed in many concerts in European Courts (in Paris and London); '' Αυτό εννοώ απ' την αρχή αυτοδίδακτος -φαίνεται και από το ξένο κείμενο. Πιθανόν όλες οι γενιές μιας μουσικής οικογένειας να βγάζουν μουσικούς.. Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
mr_davidoff Δημοσιευμένο 25 Νοεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 25 Νοεμβρίου 2011 δηλαδη δινεις στη λεξη αυτοδιδακτος μια διαφορετικη ερμηνεια απο αυτη που δινει ο μπαμπινιωτης πες το ετσι να συνεννοηθουμε ;D Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Superfunk Δημοσιευμένο 25 Νοεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 25 Νοεμβρίου 2011 Αυτό εννοώ απ' την αρχή αυτοδίδακτος το "απ'την αρχη" τωρα το εβαλες... ;D και αλλο το τι....εννοεις απο το τι ΣΗΜΑΙΝΕΙ μια λεξη http://el.thefreedictionary.com/%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%B4%CE%AF%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%BF%CF%82 & οι δυο ΤΕΡΑΣΤΙΟΙ που αναφερες ειχαν κανει .... μουσικες ΣΠΟΥΔΕΣ με καποιους αλλους....ο Μπετοβεν ....ΠΟΛΛΕΣ σπουδες με μεγαλους μουσικους του καιρου του,ο Μοτσαρτ με τον πατερα του (ο θρυλος λεει οτι...3 ετων παρακολουθουσε τα μαθηματα που εκανε ο πατερας του στην αδερφη του και μαθαινε..γρηγοροτερα απο αυτην.....) αυτο αλλωστε μπορεις να το καταλαβεις και μονος σου μια και ειναι κομματακι δυσκολο καποιος να μαθει να γραφει παρτιτουρες για...80 οργανα μονος του ;D www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STEFANOS604 Δημοσιευμένο 25 Νοεμβρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 25 Νοεμβρίου 2011 Εννοώ ότι δεν σπούδασε , δεν πήγε σχολείο. Αυτό έγινε μετά αφού έπαιζε κονσέρτα σε ηλικία 5 ετών. Δεν θα διαφωνήσω ετυμολογικά. Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση