STEFANOS604 Δημοσιευμένο 30 Νοεμβρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 30 Νοεμβρίου 2011 Το τριτονο δημιουργειτε μεταξυ της μεγαλης τριτης και της μικρης εβδομης της πεμπτης βαθμιδας της τονικης... Πιστεύω ότι τώρα έγινε απόλυτα κατανοητό: Λοιπόν σαν ’’καλός μαθητής’’ να συνοψίσω και να πω: 1. Στις παρτιτούρες μιας Μινόρε Αρμονίας ο οπλισμός της έχει τις αλλοιώσεις της ΣΧΕΤΙΚΗΣ ματζόρε: 2. Ετσι πχ ο οπλισμός της Dm έχει μία ύφεση (Bb ) αυτήν της σχετικής F 3. Στην περίπτωση μας: Τονική D 5η Α μεγάλη 3η της 5ης η C# μικρή εβδόμη της 5ης η G το διάστημα C# – G είναι τριτόνιο. 4. Άρα Dm Αρμονική: D E F G A Bb C# D 5. το C# είναι αυτό που δημιούργησε την αρμονία στην Dm λόγω του ανωτέρω τρίτονου Στέφανος Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
warwickplayer Δημοσιευμένο 30 Νοεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 30 Νοεμβρίου 2011 να συνοψίσω και να πω: 1. Στις παρτιτούρες μιας Μινόρε Αρμονίας ο οπλισμός της έχει τις αλλοιώσεις της ΣΧΕΤΙΚΗΣ ματζόρε: 2. Ετσι πχ ο οπλισμός της Dm έχει μία ύφεση (Bb ) αυτήν της σχετικής F 3. Στην περίπτωση μας: Τονική D 5η Α μεγάλη 3η της 5ης η C# μικρή εβδόμη της 5ης η G το διάστημα C# – G είναι τριτόνιο. 4. Άρα Dm Αρμονική: D E F G A Bb C# D 5. το C# είναι αυτό που δημιούργησε την αρμονία στην Dm λόγω του ανωτέρω τρίτονου Στέφανος Ακριβως ετσι... Σε οποιαδηποτε παρτιτουρα ο οπλισμος προκυπτει απο την μαντζορε και το ποιηματικι F C G D A E B , B E A D G C F I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STEFANOS604 Δημοσιευμένο 30 Νοεμβρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 30 Νοεμβρίου 2011 Ακριβως ετσι... Σε οποιαδηποτε παρτιτουρα ο οπλισμος προκυπτει απο την μαντζορε και το ποιηματικι F C G D A E B , B E A D G C F Σαν μαθητής αφού μου έδωσες το ΟΚ στα προηγούμενα παραδείγματα θα χρησιμοποιήσω πάλι ίδιες φράσεις σου από προηγούμενες απαντήσεις. Για να τα δω αν κατάλαβα πλήρως και τα προηγούμενα αλλά και τη χρήση του κύκλου των 5ων όσον αφορά την κατασκευή των κλιμάκων αλλά και για να κατανοήσουν πλήρως οι επισκέπτες του δικού μου επιπέδου τα ανωτέρω ,παίρνω τα λόγια σου από προηγούμενες απαντήσεις και φτιάχνω 2 παραδείγματα: 1. Πχ η Α ματζόρε τι οπλισμό έχει? 2. Ο προσαγωγέας της Α είναι το G# 3. Παίρνω το ‘’ποιηματάκι’’ F C G D A E B και σταματώ στην G 4. Άρα η Α ματζόρε έχει τις αλλοιώσεις F# - C# - G# 5. H F#m αρμονικό έχει σχετική την Α ματζόρε άρα θα έχει τις ίδιες διέσεις 6. Επειδή όμως η F#m αρμονικό είναι Μινόρε Αρμονίας η μεγάλη 3η της 5ης είναι η Ε# 7. Άρα η H F#m αρμονικό θα είναι : F# G# A B C# D E# 1. Πχ η Eb ματζόρε τι οπλισμό έχει? 2. Παίρνω το ‘’ποιηματάκι’’ B E A D G C F και σταματώ στην E και ταυτόχρονα παίρνω και την επομένη που είναι η A 3. Άρα η Eb ματζόρε έχει τις αλλοιώσεις Bb Εb Ab 4. Αρα η Eb ματζόρε είναι: Eb F G Ab Bb C D 5. H Cm αρμονικό έχει σχετική ματζόρε την Eb άρα θα έχει τις 3 υφέσεις (Bb Εb Ab) της Eb όμως 6. Η μεγάλη 3η της 5ης είναι η Β επομένως η προηγούμενη Bb πρέπει να γίνει Β 7. Άρα η κλίμακα της Cm αρμονικό είναι η : C D Eb F G Ab B 8. Δηλαδή με 2 υφέσεις και όχι με 3 που έχει η σχετική της ματζόρε Εb διότι για να δημιουργηθεί αρμονία πρέπει να υπάρχει το τριτόνιο μεταξύ F – B, ενώ αν διατηρούσε το Bb της σχετικής Eb τότε θα ήταν 2,5 τόνοι και δεν θα υπήρχε αρμονία. 9. Αρα παρατηρούμε εδώ η Cm αρμονικό και η σχετική της Εb ματζόρε δεν έχουν τον ίδιο αριθμό υφέσεων 10. Είναι αυτό εξαίρεση κανόνα??? Ευχαριστώ για τη μέχρι τώρα μεγάλη βοήθεια για κατανόηση μιας βασικής ,αλλά για μένα, δύσκολης ενότητας της αρμονίας . Στέφανος Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
warwickplayer Δημοσιευμένο 30 Νοεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 30 Νοεμβρίου 2011 1. Πχ η Eb ματζόρε τι οπλισμό έχει? 2. Παίρνω το ‘’ποιηματάκι’’ B E A D G C F και σταματώ στην E και ταυτόχρονα παίρνω και την επομένη που είναι η A 3. Άρα η Eb ματζόρε έχει τις αλλοιώσεις Bb Εb Ab 4. Αρα η Eb ματζόρε είναι: Eb F G Ab Bb C D 5. H Cm αρμονικό έχει σχετική ματζόρε την Eb άρα θα έχει τις 3 υφέσεις (Bb Εb Ab) της Eb όμως 6. Η μεγάλη 3η της 5ης είναι η Β επομένως η προηγούμενη Bb πρέπει να γίνει Β 7. Άρα η κλίμακα της Cm αρμονικό είναι η : C D Eb F G Ab B 8. Δηλαδή με 2 υφέσεις και όχι με 3 που έχει η σχετική της ματζόρε Εb διότι για να δημιουργηθεί αρμονία πρέπει να υπάρχει το τριτόνιο μεταξύ F – B, ενώ αν διατηρούσε το Bb της σχετικής Eb τότε θα ήταν 2,5 τόνοι και δεν θα υπήρχε αρμονία. 9. Αρα παρατηρούμε εδώ η Cm αρμονικό και η σχετική της Εb ματζόρε δεν έχουν τον ίδιο αριθμό υφέσεων 10. Είναι αυτό εξαίρεση κανόνα??? Οχι...Δεν αποτελει εξαιρεση Καταρχας δεν χρειαζεται ολη αυτη η διαδικασια για να βρειτε τη B στη Cm αρμονικη..η Αρμονικη μινορε αφου εχει αρμονια εχει και προσαγωγεα..εξ ορισμου ο προσαγωγεας ειναι η νοτα που οδηγει στην τονικη με βημα ημιτονιου..αρα το μονο που πρεπει να κανετε ειναι να κατεβειτε μισο τονο κατω...στην περιπτωση της C η B τωρα η σχετικη μαντζορε της C αρμονικης δεν ειναι η Eb,λαθος το εγραψα παραπανω απο κεκτημενη ταχυτητα..Μιλαμε πολυ γενικα κυριε στεφανε και με ορους μη μουσικους και δυσκολευομαι...H Εb ειναι η σχετικη της αιολικης μινορε η αλιως φυσικης...για αυτο και βρισκουμε πρωτα τις νοτες της φυσικης μαντζορε και μετα βαζουμε τον προσαγωγεα οταν θελουμε να δηλωσουμε αρμονικο μινορε...στο παραδειγμα σας στην Cm γραφουμε σαν οπλισμο τις Bb Eb Ab και οταν θελουμε να δειξουμε αρμονικο μινορε και μιξολυδιο b9 b 13 βαζουμε μια αναιρεση στο B και το οξυνουμε μισο τονο...σε μια παρτιτουρα μπορειτε να συναντισεται και B και Bb καθως και παρα πολλα αλλα παραξενα... I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STEFANOS604 Δημοσιευμένο 30 Νοεμβρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 30 Νοεμβρίου 2011 η σχετικη μαντζορε της C αρμονικης δεν ειναι η Eb,λαθος το εγραψα παραπανω απο κεκτημενη ταχυτητα..Μιλαμε πολυ γενικα κυριε στεφανε και με ορους μη μουσικους και δυσκολευομαι...H Εb ειναι η σχετικη της αιολικης μινορε η αλιως φυσικης...για αυτο και βρισκουμε πρωτα τις νοτες της φυσικης μαντζορε και μετα βαζουμε τον προσαγωγεα οταν θελουμε να δηλωσουμε αρμονικο μινορε... Μα warwickplayer με τα λάθη μαθαίνουμε και κυρίως εμπεδώνουμε. Φυσικά φταίω κι εγώ αφού στο εσωτερικό του κύκλου των 5ων είναι τα Αιολικά Μινόρε (φυσικά) και ΌΧΙ τα Αρμονικά. Αλλά λόγω κεκτημένης ταχύτητας και λόγω του ότι μιλούσαμε για αρμονία μινόρε έγινε το λάθος. Άρα τα ξαναδιορθώνω και τα 2 παραδείγματα και η διόρθωση είναι με κόκκινα γράμματα: 1. Πχ η Α ματζόρε τι οπλισμό έχει? 2. Ο προσαγωγέας της Α είναι το G# 3. Παίρνω το ‘’ποιηματάκι’’ F C G D A E B και σταματώ στην G 4. Άρα η Α ματζόρε έχει τις αλλοιώσεις F# - C# - G# 5. H F#m φυσικό έχει σχετική την Α ματζόρε άρα θα έχει τις ίδιες διέσεις 6. Επειδή όμως η F#m αρμονικό είναι Μινόρε Αρμονίας η μεγάλη 3η της 5ης είναι η Ε# 7. Άρα η H F#m αρμονικό θα είναι : F# G# A B C# D E# 8. Επίσης τα βήματα από 6 – 7 μπορούν να αντικατασταθούν από: 10. Αφού η αρμονική F#m είναι Μινόρε Αρμονίας έχει και προσαγωγέα που οδηγεί στην τονική με βήμα ημιτονίου. Άρα στην περίπτωση της F# είναι η E# 1. Πχ η Eb ματζόρε τι οπλισμό έχει? 2. Παίρνω το ‘’ποιηματάκι’’ B E A D G C F και σταματώ στην E και ταυτόχρονα παίρνω και την επομένη που είναι η A 3. Άρα η Eb ματζόρε έχει τις αλλοιώσεις Bb Εb Ab 4. Αρα η Eb ματζόρε είναι: Eb F G Ab Bb C D 5. H Cm φυσικό έχει σχετική ματζόρε την Eb άρα θα έχει τις 3 υφέσεις (Bb Εb Ab) της Eb όμως 6. Η μεγάλη 3η της 5ης είναι η Β επομένως η προηγούμενη Bb πρέπει να γίνει Β 7. Άρα η κλίμακα της Cm αρμονικό είναι η : C D Eb F G Ab B 8. Δηλαδή με 2 υφέσεις και όχι με 3 που έχει η σχετική της ματζόρε Εb διότι για να δημιουργηθεί αρμονία πρέπει να υπάρχει το τριτόνιο μεταξύ F – B, ενώ αν διατηρούσε το Bb της σχετικής Eb τότε θα ήταν 2,5 τόνοι και δεν θα υπήρχε αρμονία. 9. Επίσης τα βήματα από 6 – 9 μπορούν να αντικατασταθούν από: 10. Αφού η αρμονική Cm είναι Μινόρε Αρμονίας έχει και προσαγωγέα που οδηγεί στην τονική με βήμα ημιτονίου. Άρα στην περίπτωση της C είναι η Β. Στέφανος Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STEFANOS604 Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 ...μια αρμονια μπορει να δημιουργηθει με 2 τροπους...η με δεσποζουσα και σχεση 2-5-1 στην κλασικη 4-5-1 η με την επαναληψη οπως γινεται στην modal αρμονια... Παρακαλώ μπορείτε να μας δώσετε ένα παράδειγμα για να φαίνεται η διαφορά μεταξύ των 2 τρόπων? Στέφανος Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
warwickplayer Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 Παρακαλώ μπορείτε να μας δώσετε ένα παράδειγμα για να φαίνεται η διαφορά μεταξύ των 2 τρόπων? Στέφανος Αρμονία δορικού τρόπου Μινόρε αρμονία I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STEFANOS604 Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 Ευχαριστώ Δηλαδή η ακολουθία 2-5-1 αναφέρεται στις βαθμίδες μιας διατονικής ? πχ 2-5-1 = II – V – I που στο κλειδί του C είναι η Dm – G – C ?? Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
warwickplayer Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 5 Δεκεμβρίου 2011 Ευχαριστώ Δηλαδή η ακολουθία 2-5-1 αναφέρεται στις βαθμίδες μιας διατονικής ? πχ 2-5-1 = II – V – I που στο κλειδί του C είναι η Dm – G – C ?? Ένα βασικό 2-5 είναι αυτό.Μπορεί να εμφανιστεί και με άλλους τρόπους I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STEFANOS604 Δημοσιευμένο 6 Δεκεμβρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 6 Δεκεμβρίου 2011 ο κύκλος των διέσεων-υφέσεων δουλεύει ως εξής... ο προσαγωγέας τις A είναι η G# παίρνουμε το ποιηματάκι F C G D A E B και "καταταλιγουμε" στην G#..άρα η A μείζονα έχει αλλοιώεις F# C# G# Ομοίως η Εb μείζονα παίρνουμε το ποιηματάκι B E A D G C F και όταν βρίσκουμε την E παίρνουμε και την επομενη άρα η Εb μείζονα έχει αλλοιώσεις Bb Εb Ab Τα ποιηματάκια ‘’ F C G D A E B’’ , ‘’ B E A D G C’’ δημιουργήθηκαν έτσι ?? 1. το μεν ‘’ F C G D A E B’’ μετρώντας καθαρές 5ες , όπως πηγαίνοντας δεξιά του κύκλου των 5ων? 2. Το δε ‘’ B E A D G C’’ μετρώντας καθαρές 4ες , όπως πηγαίνοντας αριστερά του κύκλου των 5ων ? Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση