warwickplayer Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 Γεια σας Πρόλαβα και έκανα editing στην κλίμακα Α# και Gb. {Συγνώμη αλλά μετρώντας 2 τόνοι -ημιτόνιο-3 τόνοι - ημιτόνιο δεν ξέρω πως αντί F έβαλα Fb... } εκεί ακριβώς είναι το λάθος σας κύριε στέφανε...δεν μετράμε έτσι....μετράμε με τον κύκλο των πέμπτων κύκλος διέσεων:F# C# G# D# A# E# B# κύκλος υφέσεων:Bb Eb Ab Db Gb Cb Fb I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
warwickplayer Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 με βάση αυτούς τους κανόνες παίρνουμε κάποια παραδείγματα A:A B C# D E F# G# Cb:Cb Db Eb Fb Gb Ab Bb I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Nikolas Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 Guru Share Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 Καταρχήν "πιάστηκα" από αυτό το σημείο: Θα δώσω 3 εξηγήσεις που έχω τη γνώμη είναι σωστές. ... Τώρα για την ερώτησή σας... Χωρίς να έχω ιστορική γνώση του θέματος φαντάζομαι ότι: 1. Η Φα# εμφανίζεται ως η πρώτη δίεση στη σειρά των διέσεων. Είναι ο προσαγωγέας (7η) νότα της σόλ μειζ. και ελλ.. Επιπλέον, όπως είπα και πριν, η Φα# ελλ. κλίμακα έχει 3 διέσεις οπλισμό. Αντίθετα το Σολb είναι 6η ύφεση στη σειρά, ΔΕΝ είναι προσαγωγέας (δε μπορεί να είναι γιατί η κλίμακα που θα ήταν προσαγωγέας θα ήταν η Λαbb που δεν υπάρχει...). Επιπλέον η Σολb ελλ. κλίμακα δεν υπάρχει (είναι φανταστική με "καμμιά δεκαριά" υφέσεις). Είναι λογικό να έχει κωλήσει η νότα Φα# και όχι το Σολb, ακόμη και αν μιλάμε για νότες που έχουν "ισους ρόλους", και για μείζονες κλίμακες που έχουν τον ίδιο αριθμό αλλιώσεων... 2. Για την τρομπέτα (και το κλαρινέτο, κλπ), ισχύει αυτό που είπα: Αν το γράφεις στο ΛΑ#, θα έχει ο άλλος να αλλάζει τρίτη ελλατωμένη (που δεν υπάρχει σαν διάστημα, και είναι μη-πρακτικό) από το ντο, ενώ στο Ρε# θα άλλαζε δευτέρα αυξημένη (που υπάρχει μεν, αλλά η χρήση της είναι περιόρισμένη)... Για το Αγγλικό ή Γαλλικό κόρνο σε Φα, ισχύει το ίδιο. Γιατί να αλλάζεις μία 6η ελλατωμένη κάτω, και όχι μία 5η καθαρή; . Τέλος, δε σας έχω ξαναστήσει στον τοίχο, και μάλιστα στο προηγούμενο θρεντ δεν πήρα μέρος καν. Το "στήσιμο" στον τοίχο δε γίνεται (αν υπάρχει) για το πάθος σας, τον ζήλο σας για τη μουσική και την φυσαρμόνικα. Γίνεται γιατί παρουσιάζεται θέματα που δείχουν ως διδακτικά (για παράδειγμα: Θα προσπαθήσω να το εξηγήσω πάλι με τη φυσαρμόνικα.), ενώ τελικά υπάρχουν πολλά προβλήματα που μπορεί να οδηγήσουν κάποιον να καταλάβει κατι λάθος. Home - Editions Musica Ferrum Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STEFANOS604 Δημοσιευμένο 13 Νοεμβρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 13 Νοεμβρίου 2011 εκεί ακριβώς είναι το λάθος σας κύριε στέφανε...δεν μετράμε έτσι....μετράμε με τον κύκλο των πέμπτων κύκλος διέσεων:F# C# G# D# A# E# B# κύκλος υφέσεων:Bb Eb Ab Db Gb Cb Fb warwickplayer Ο κύκλος των 5ων μας δείχνει τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στους 12 τόνους της χρωματικής τους οπλισμούς και τα κλειδιά ματζόρε –μινόρε.Εξηγήστε μου που εμπίπτει ο κύκλος στο λάθος γραφής της νότας Fb αντί σκέτο F? Έγραψα κατά λάθος: Gb Ab Bb Cb Db Eb Fb Gb(2 τόνοι-ημιτόνιο – 3 τόνοι-τόνος) Ενώ έπρεπε να γράψω : Gb Ab Bb Cb Db Eb F Gb {2 τόνοι -ημιτόνιο-3 τόνοι – ημιτόνιο} Καταρχήν "πιάστηκα" από αυτό το σημείο: ... Τώρα για την ερώτησή σας... Χωρίς να έχω ιστορική γνώση του θέματος φαντάζομαι ότι: Με την ίδια λογική θα έπρεπε να πω : Τί θα πει φαντάζομαι ότι... ή είσαι σίγουρος και το λες ή όχι.Όμως δεν το λέω γιατί αυτό που λες μπορεί να κρύβει αλήθεια!!! Εγώ πάντως, {άν ήταν άρθρο θα είχατε απόλυτο δίκιο, τώρα όμως απλώς απαγοητεύετε πολλούς που θα ήθελαν να ρωτήσουν με τον ίδιο τρόπο και όπως θα είδατε όλα τα θέματα που ασχολούμαι θέλω να είναι κατανοητά από αυτούς που έχουν λίγες γνώσεις για να τους δοθεί η ευκαιρία να ασχοληθούν με ανώτερα θέματα}. δεν πήρα ακόμα πρακτική απάντηση στο ερώτημα μου- που ήταν πολύ απλό και λογικό σαν να ρωτούσα: ''Γιατί 12 θεοί , 12 απόστολοι , 12 ώρες , 12 μήνες, 12 δάκτυλος , Δωδεκάνησος , 12 παιδιά 12 μαντολίνα .............?????? Μήπως συμβαίνει κάτι με τον αριθμό 12??Τόσο απλό. Αν έθετα το ερώτημα σκέτο χωρίς τις δικές μου σκέψεις {ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΖΗΤΗΣΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΑΠΟ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ και άλλους πιο γνώστες απο εμένα και είπα κατά τη γνώμη μου ότι μπορεί να ισχύει κάποια από τις 3 απαντήσεις που έδωσα } δεν θα υπήρχαν αυτές οι πολύ εποικοδομητικές αλλά δυστυχώς και με μια αλαζονεία απαντήσεις}. Εγώ μια ζωή έμαθα να προσφέρω και ότι μαθαίνω να το συζητάω ,να το μεταδίδω αμέσως και πολλές φορές να παίρνω περισσότερα. Στέφανος Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Nikolas Δημοσιευμένο 13 Νοεμβρίου 2011 Guru Share Δημοσιευμένο 13 Νοεμβρίου 2011 Αν κάποιος μου έλεγε "τι θα πει φαντάζομαι ότι..." θα του απαντούσα ότι είναι μία προσωπική γνώμη που έχω σύμφωνα με την ενασχόλησή μου με τη μουσική, και όχι μία εμπεριστατομένη γνώση που μπορώ να επιβεβαιώσω με βιβλιογραφία, ή με κάποιον ακαδημαϊκό τρόπο. Απλό δεν είναι; Για τα περι αλαζονείας, κλπ, ίσως και να ισχύουν, αλλά στο κάτω κάτω βρισκόμαστε σε έναν ξένο χώρο που ρυθμίζεται από κάποιους ανθρώπους (τους Moderators/Admins), και επίσης είναι ένας δημόσιος χώρος που ο καθένας κρίνεται απ'τα γραφόμενά του (όπως ήδη συμβαίνει)... Home - Editions Musica Ferrum Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STEFANOS604 Δημοσιευμένο 13 Νοεμβρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 13 Νοεμβρίου 2011 Θα δώσω 3 εξηγήσεις που έχω τη γνώμη είναι σωστές. Ποιά είναι η γνώμη σας? Άρα έναs λόγος είναι ότι διαλέγουμε το κλειδί με τις λιγότερες υφέσεις/διέσεις για την ονομασία του οργάνου στο αντίστοιχο κλειδί Όταν μελετάμε μια κλίμακα ή ένα κλειδί το σωστό είναι να την ονομάζομε έτσι ώστε σ’ αυτήν να υπάρχουν όλα τα γράμματα A B C D E F G και να μη λείπει κανένα. Είναι καλόν να αποφεύγεται η μίξη διέσεων και υφέσεων στην ίδια κλίμακα Στέφανος Τελικά τί δεν ισχύει από τις 3 παραπάνω εξηγήσεις μου? Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Nikolas Δημοσιευμένο 13 Νοεμβρίου 2011 Guru Share Δημοσιευμένο 13 Νοεμβρίου 2011 Τελικά τί δεν ισχύει από τις 3 παραπάνω εξηγήσεις μου? Κατά τη γνώμη μου είναι θέμα παράδοσης (όπως είπα επανειλημένα παραπάνω)... Το Σολb είναι μία "πόντια" νοτα, αν θέλετε... Είναι προς το τέλος της σειράς των υφέσεων, δε χρησιμοποιείται ως προσαγωγέας, οι κλίμακες που σχετίζονται με αυτήν έχουν αρκετές παραπάνω υφέσεις στον οπλισμό ή απλά δεν υπάρχουν (είναι 'φανταστικές'). Για τον ίδιο λόγο υπάρχει η Σιb αντί για την Λά#... Και η Μιb αντί για Ρε#. Επιπλέον για αυτές τις δύο, επείδη τα όργανα που φτιάχνονται σε αυτόν τον τόνο (κλαρινέτο, τρομπέτες, κλπ) και φτιάχνονται έτσι για τεχνικούς λόγους (μάκρος σωλήνα), είναι λογικό να βοηθάς, τουλάχιστον τους ενορχηστρωτές και αντιγραφείς, και να μην τους βάζεις να πηδάνε σε "πόντια" διαστήματα... Έχουμε λοιπόν: 1. Ναι μεν αλλά... Συνήθως ισχύει αλλά στην περίπτωση της Φα#/Σολb ΜΕΙΖ που έχουν τον ίδιο αριθμό αλλιώσεων στον οπλισμό λόγο όλων των παραπάνω συνήθως ο κόσμος πάει στην Φα#... 2. Αυτό πάντα συμβαίνει γιατί οι ΜΕΙΖ, ΕΛΛ. κλίμακες είναι διατονικές κλίμακες (οι οκτατονική, η whole tone, η πεντατονική, κλπ ΔΕΝ είναι διατονικές). Άρα δεν είναι λόγος. 3. Στην ίδια κλίμακα και στον οπλισμό δεν έχουμε συνδιασμό διέσεων με υφέσεις. Όμως στην ελλάσονα αρμονική και μελωδική, για να σχηματιστεί το τρίτονο μεταξύ 4ης και 7ης (και άρα να γίνει ένας 'ορισμός' της τονικότητας γιατί χωρίς το τρίτονο είναι πολύ δύσκολο), αλλιώνουμε προς τα πάνω τον 7ο τόνο. Δηλ... Στην Λα ΕΛΛ, έχουμε Λα, Σι, Ντο, Ρε, Μι, Φα, Σολ, Λα (Φυσική Ελλ.) Στην Λα ΕΛΛ, ΑΡΜΟΝΙΚΗ, έχουμε Λα, Σι, Ντο, Ρε, Μι, Φα, Σολ#, Λα (Ρε-Σολ# = τρίτονο). Στην μελωδική, επειδή το Φα-Σολ# ενοχλεί (είναι 2α αυξημένη, δηλαδή τριημιτόνιο, και ακούγεται "λίγο Αραβικό"), αλλιώνεται και ο 6ος τόνος: Λα, Σι, Ντο, Ρε, Μι, Φα#, Σολ#, Λα. Εδώ όμως υπάρχει ένα πρόβλημα γιατί κατεβαίνοντας την κλίμακα αν αφήσεις το Φα# και Σολ# ακούγεται σαν την ομώνυμη μείζονα (την Λα ΜΕΙΖ)... Και άρα τις αναιρούμε και τις δύο και έχουμε Λα, Σολ, Φα, Μι, Ρε, Ντο, Σι, Λα Ελπίζω να ξεκαθάρισε το τοπίο, γιατί δε νομίζω ότι μπορώ να το γράψω πιο αναλυτικά... Home - Editions Musica Ferrum Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
warwickplayer Δημοσιευμένο 13 Νοεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 13 Νοεμβρίου 2011 warwickplayer Ο κύκλος των 5ων μας δείχνει τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στους 12 τόνους της χρωματικής τους οπλισμούς και τα κλειδιά ματζόρε –μινόρε.Εξηγήστε μου που εμπίπτει ο κύκλος στο λάθος γραφής της νότας Fb αντί σκέτο F? ο κύκλος των διέσεων-υφέσεων δουλεύει ως εξής... ο προσαγωγέας τις A είναι η G# παίρνουμε το ποιηματάκι F C G D A E B και "καταταλιγουμε" στην G#..άρα η A μείζονα έχει αλλοιώεις F# C# G# Ομοίως η Εb μείζονα παίρνουμε το ποιηματάκι B E A D G C F και όταν βρίσκουμε την E παίρνουμε και την επομενη άρα η Εb μείζονα έχει αλλοιώσεις Bb Εb Ab Το λάθος είναι η σκέψη T T Η T T T Η I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Nikolas Δημοσιευμένο 13 Νοεμβρίου 2011 Guru Share Δημοσιευμένο 13 Νοεμβρίου 2011 Το λάθος είναι η σκέψη T T Η T T T Η εκπαιδευτικά μπορεί να είναι λάθος (αφού παρακάμπτει τον κύκλο των 5ων), αλλά πρακτικά δουλεύει... :-/ Home - Editions Musica Ferrum Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STEFANOS604 Δημοσιευμένο 13 Νοεμβρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 13 Νοεμβρίου 2011 Ελπίζω να ξεκαθάρισε το τοπίο, γιατί δε νομίζω ότι μπορώ να το γράψω πιο αναλυτικά... Για μένα σίγουρα και ευχαριστώ για το πιο αναλυτικό κείμενο. Βασικά λοιπόν οι 3 απλές εξηγήσεις μου δεν είχαν λάθος , το λάθος ήταν στη γραφή των 2 κλιμάκων από βιασύνη.(αν είχα μπροστά μου τον κύκλο δεν θα έκανα το λάθος). ο κύκλος των διέσεων-υφέσεων δουλεύει ως εξής... Το λάθος είναι η σκέψη T T Η T T T Η Τον ξέρω τον κύκλο είναι ένας τυφλοσύρτης και ότι μας χρησιμεύει και για πολλά άλλα πρακτικά όμως γιατί είναι λάθος η σκέψη ότι σχημάτισα την κλίμακα Gb χρησιμοποιώντας το T T Η T T T Η ? Ένας που μας βλέπει τώρα και ακούει για 1η φορά για τον κύκλο των 5ων πώς θα σχημάτιζε την κλίμακα Gb? Στέφανος Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση