STEFANOS604 Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 Γιατί F# αντί Gb ?? Θα προσπαθήσω να το εξηγήσω πάλι με τη φυσαρμόνικα. Στην Equal Temperament –βλέπε: http://www.noiz.gr/index.php?topic=189617.msg615696;topicseen το F# ισούται με το Gb και είναι τόνοι ίδιοι σε συχνότητα και ονομάζονται εναρμόνιοι. Όλα τα κλειδιά όλων των κατασκευαστριών εταιρειών φυσαρμόνικας έχουν τα ονόματα : Low G -Ab-A-Bb-B-C-Db-D-Eb-E-F-F# -High G Γιατί όμως γίνεται εξαίρεση στο κλειδί F# και δεν ονομάζεται Gb ,όπως όλα τα υπόλοιπα κλειδιά είναι με υφέσεις? Το ίδιο και για άλλα πνευστά όπως οι τρομπέτες: Έτσι οι τρομπέτες ονομάζονται Bb & Eb αντί για A# και D# αντίστοιχα. Θα δώσω 3 εξηγήσεις που έχω τη γνώμη είναι σωστές. Ποιά είναι η γνώμη σας? Απάντηση 1η: Το κλειδί του Gb έχει 6 υφέσεις : Gb Ab Bb Cb Db Eb F. Το κλειδί του F# έχει 6 διέσεις : F# G# A# B C# D# E# Ομοίως : Το κλειδί του Bb έχει 2 υφέσεις: Bb C D Eb F G A Το κλειδί του A# έχει 10 διέσεις : A#B#C##D#E#F##G## Άρα ένα λόγος είναι ότι διαλέγουμε το κλειδί με τις λιγότερες υφέσεις/διέσεις για την ονομασία του οργάνου στο αντίστοιχο κλειδί Απάντηση 2η: Όταν μελετάμε μια κλίμακα ή ένα κλειδί το σωστό είναι να την ονομάζομε έτσι ώστε σ’ αυτήν να υπάρχουν όλα τα γράμματα A B C D E F G και να μη λείπει κανένα. Για καλύτερη κατανόηση: Αν το παραπάνω κλειδί F# : F# G# A# B C# D# E# ονομαζόταν Gb τότε το G θα εμφανιζόταν 2 φορές) Απάντηση 3η: Είναι καλόν να αποφεύγεται η μίξη διέσεων και υφέσεων στην ίδια κλίμακα Στέφανος Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
warwickplayer Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 Γιατί F# αντί Gb ?? Γιατί όμως γίνεται εξαίρεση στο κλειδί F# και δεν ονομάζεται Gb ,όπως όλα τα υπόλοιπα κλειδιά είναι με υφέσεις? Το ίδιο και για άλλα πνευστά όπως οι τρομπέτες: Έτσι οι τρομπέτες ονομάζονται Bb & Eb αντί για A# και D# αντίστοιχα. Θα δώσω 3 εξηγήσεις που έχω τη γνώμη είναι σωστές. Ποιά είναι η γνώμη σας? Απάντηση 1η: Το κλειδί του Gb έχει 7 υφέσεις : Gb Ab Bb Cb Db Eb Fb. Το κλειδί του F# έχει 6 διέσεις : F# G# A# B C# D# E# Ομοίως : Το κλειδί του Bb έχει 2 υφέσεις: Bb C D Eb F G A Το κλειδί του A# έχει 5 διέσεις : A# B# C# D E F# G# Άρα ένα λόγος είναι ότι διαλέγουμε το κλειδί με τις λιγότερες υφέσεις/διέσεις για την ονομασία του οργάνου στο αντίστοιχο κλειδί Απάντηση 2η: Όταν μελετάμε μια κλίμακα ή ένα κλειδί το σωστό είναι να την ονομάζομε έτσι ώστε σ’ αυτήν να υπάρχουν όλα τα γράμματα A B C D E F G και να μη λείπει κανένα. Για καλύτερη κατανόηση: Αν το παραπάνω κλειδί F# : F# G# A# B C# D# E# ονομαζόταν Gb τότε η κλίμακα θα ήταν Gb G# A# B C# D# E# (δηλαδή το G θα εμφανιζόταν 2 φορές) Απάντηση 3η: Είναι σωστό να αποφεύγεται η μίξη διέσεων και υφέσεων στην ίδια κλίμακα Στέφανος Καταρχάς δεν υπάρχει η κλίμακα F#...υπάρχει αλλα είναι φανταστική κλίμακα γιατί περιέχει την E## για αυτό και την λέμε Gb Όχι..αν ήτανε Gb θα είχε Gb Ab Bb Cb Db Εμπ F Μπορεί να υπάρχει μίξη διέσεων και υφέσεων όχι σε κλίμακα αλλα σε παρτιτούρα ο λόγος που συμβαίνει αυτό κύριε στέφανε είναι ότι στην κλίμακα G χρωματική το F# δρα ως ΠΡΟΣΑΓΩΓΈΑΣ τις τονικής Δηλαδή η F# με την G έχουν μια πολύ ισχυρή σχέση και το F# θέλει να πάει στην G...μάλιστα η σχέση είναι τόσο ισχυρή όσο και το 5-1.... Συγγνώμη για τα greeklish αλλα δεν είμαι στο pc μου και το pc πούυ γράφω δεν υποστηρίζει ελληνικά edit (ndnikola): χρησιμοποίησε αυτό την επόμενη φορά και μην γράφεις greeklish. I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Nikolas Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 Guru Share Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 Και στους δύο: Συγνώμη αλλά γιατί πιάνεστε με θέματα που δεν ξέρετε και πετάτε ότι νομίζεται; Συγνώμη δηλαδή, αλλά το θέμα είναι γεμάτο παραπληροφόριση, ακόμη και αν ο κ. Στέφανος ρωτάει. 1. Φυσικά και υπάρχει F# κλίμακα... και έχει 6 #! Η κλίμακα πάει F#G#A#BC#D#E# (και όχι διπλή #)F#... Πάει αυτό τώρα... 2. ΛΑΘΟΣ. Η κλίμακα της Gb έχει ΚΑΙ ΑΥΤΗ 6 υφέσης αυτή τη φορά: GbAbBbCbDbEbFGb... 3. Η ΚΛΙΜΑΚΑ (και όχι κλειδί) της Bb έχει μεν 2 υφέσεις αλλά η Α# έχει 10 (!!!) διέσεις (με την ιδιότητα των διπλών διέσεων), ώς εξείς: A#B#C##D#E#F##G##A# (!!!) Και για αυτό δε χρησιμοποιείται (φανταστικη). Τώρα... Οι ΚΛΙΜΑΚΕΣ (μείζονες και Ελλάσονες) λέγονται ΔΙΑΤΟΝΙΚΕΣ γιατί περιέχουν ΚΑΙ ΤΟΥΣ εφτά τόνους (από την νότα της κλίμακας (την τονική), μέχρι επτά πάνω και πάλι απ'την αρχή. Σε διατονικές κλίμακες ΔΕ μπορεί να τύχει Φα και μετά Φα#... Ή το Φα θα είναι Μι# ή το Φα# θα είναι Σολb. Άλλες κλίμακες/τρόποι (πχ. οκτατονικός (βλέπε Just/Radiohead) ΔΕΝ είναι διατονικές κλίμακες: DEFGAb,Bb,Cb,C#,D κλπ... Τώρα... Φυσικά και μπορεί να υπάρχει ΚΑΙ διέσεις ΚΑΙ υφέσεις σε μία κλίμακα (άλλα μόνο στις ελλάσονες με υφέσεις (πχ. Σόλ ελ. που έχει Bb, Eb ΚΑΙ F#)!!!! Τέλος Ο λόγος που χρησιμοποιούμε ΣΥΝΗΘΩΣ (και όχι πάντα), Φα# και όχι Σολb είναι πολύ απλά γιατί η Φα# ΕΛ. είναι σχετική της Λα ΜΕΙΖ. και άρα με 3 διέσεις όλες κι όλες. Μπορεί να μιλάμε τελικά για την ΦΑ# ΜΕΙΖ, αλλά έχει μείνει έτσι τελικά. Το ίδιο και για την Bbm (<- ή A#m)... Δεν την βλέπει κανείς ως Λα δίεση μινορε... Αλλά σι μπεμόλ μινόρε... Γιατί η ομώνυμη σε ματζόρε (ΜΕΙΖ) είναι με 2 υφέσεις, οπότε παίρνει μπάλα και την αντίστοιχη μινόρε (ΕΛΛ.). ΕΔΙΤ: Η τρομπέτα (κλαρινέτο, κλπ) σε Σι ύφεση και Μι ύφεση λέγονται έτσι γιατί ο παίκτης, ο ενορχηστρωτής, ο αντιγραφέας πρέπει να κάνει μεταφορά στον αντίστοιχο τόνο. Αν λοιπόν έπρεπε να κάνει μεταφορά από Ντο σε Λα# θα έπρεπε να μεταφέρει τα πάντα... όχι ένα τόνο αλλά μια τρίτη ελλατωμένη που είναι μεγάλο παλούκι. Το ίδιο και με το Μι ύφεση - Ρε δίεση. Θα έπρεπε να μεταφέρει μία δευτέρη αυξημένη, αντί για τρίτη μικρή... Συγνώμη κ. Στέφανε αλλά όλο το θέμα είναι δοσμένο λάθος... Home - Editions Musica Ferrum Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
warwickplayer Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 Και στους δύο: Συγνώμη αλλά γιατί πιάνεστε με θέματα που δεν ξέρετε και πετάτε ότι νομίζεται; Συγνώμη δηλαδή, αλλά το θέμα είναι γεμάτο παραπληροφόριση, ακόμη και αν ο κ. Στέφανος ρωτάει. 1. Φυσικά και υπάρχει F# κλίμακα... και έχει 6 #! Η κλίμακα πάει F#G#A#BC#D#E# (και όχι διπλή #)F#... Πάει αυτό τώρα... 2. ΛΑΘΟΣ. Η κλίμακα της Gb έχει ΚΑΙ ΑΥΤΗ 6 υφέσης αυτή τη φορά: GbAbBbCbDbEbFGb... 3. Η ΚΛΙΜΑΚΑ (και όχι κλειδί) της Bb έχει μεν 2 υφέσεις αλλά η Α# έχει 10 (!!!) διέσεις (με την ιδιότητα των διπλών διέσεων), ώς εξείς: A#B#C##D#E#F##G##A# (!!!) Και για αυτό δε χρησιμοποιείται (φανταστικη). Τώρα... Οι ΚΛΙΜΑΚΕΣ (μείζονες και Ελλάσονες) λέγονται ΔΙΑΤΟΝΙΚΕΣ γιατί περιέχουν ΚΑΙ ΤΟΥΣ εφτά τόνους (από την νότα της κλίμακας (την τονική), μέχρι επτά πάνω και πάλι απ'την αρχή. Σε διατονικές κλίμακες ΔΕ μπορεί να τύχει Φα και μετά Φα#... Ή το Φα θα είναι Μι# ή το Φα# θα είναι Σολb. Άλλες κλίμακες/τρόποι (πχ. οκτατονικός (βλέπε Just/Radiohead) ΔΕΝ είναι διατονικές κλίμακες: DEFGAb,Bb,Cb,C#,D κλπ... Τώρα... Φυσικά και μπορεί να υπάρχει ΚΑΙ διέσεις ΚΑΙ υφέσεις σε μία κλίμακα (άλλα μόνο στις ελλάσονες με υφέσεις (πχ. Σόλ ελ. που έχει Bb, Eb ΚΑΙ F#)!!!! Τέλος Ο λόγος που χρησιμοποιούμε ΣΥΝΗΘΩΣ (και όχι πάντα), Φα# και όχι Σολb είναι πολύ απλά γιατί η Φα# ΕΛ. είναι σχετική της Λα ΜΕΙΖ. και άρα με 3 διέσεις όλες κι όλες. Μπορεί να μιλάμε τελικά για την ΦΑ# ΜΕΙΖ, αλλά έχει μείνει έτσι τελικά. Το ίδιο και για την Bbm (<- ή A#m)... Δεν την βλέπει κανείς ως Λα δίεση μινορε... Αλλά σι μπεμόλ μινόρε... Γιατί η ομώνυμη σε ματζόρε (ΜΕΙΖ) είναι με 2 υφέσεις, οπότε παίρνει μπάλα και την αντίστοιχη μινόρε (ΕΛΛ.). ΕΔΙΤ: Η τρομπέτα (κλαρινέτο, κλπ) σε Σι ύφεση και Μι ύφεση λέγονται έτσι γιατί ο παίκτης, ο ενορχηστρωτής, ο αντιγραφέας πρέπει να κάνει μεταφορά στον αντίστοιχο τόνο. Αν λοιπόν έπρεπε να κάνει μεταφορά από Ντο σε Λα# θα έπρεπε να μεταφέρει τα πάντα... όχι ένα τόνο αλλά μια τρίτη ελλατωμένη που είναι μεγάλο παλούκι. Το ίδιο και με το Μι ύφεση - Ρε δίεση. Θα έπρεπε να μεταφέρει μία δευτέρη αυξημένη, αντί για τρίτη μικρή... Συγνώμη κ. Στέφανε αλλά όλο το θέμα είναι δοσμένο λάθος... Να σου πω Nicola...ηρέμησε λίγο...άνθρωποι είμαστε λάθη κάνουμε από κούραση η κάτι...στην περίπτωση μου 6 ώρες ταξίδι και ξένο pc χωρίς ελληνικά...νομίζω ότι κατάλαβες τι ήθελα να πω ακόμη και με το μπέρδεμα μου εγώ θα σταθώ στο δικό σου mega λάθος Η Sol ελασσονα έχει Fa#?mega λάθος...κατανοώ ότι είσαι τις κλασσικής αρμονίας αλλα αυτό είναι τεράστιο λάθος...η Fa# προέρχεται από τον "μιχολιδιο" b9b13,στην περίπτωση τις G ελασσονα η D7, και την ανάγκη τις κλίμακας να αποκτήσει δεσπόζουσα...για αυτό και δεν γράφεται σαν οπλισμός αλλα σαν αλλοίωση στην παρτιτούρα...ουσιαστικά οξύνουμε το τρίτο σκαλί τις Dm για να αποκτήσουμε τριτώνω και έτσι δεσπόζουσα και αρμονια... edit: see previous post. I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
warwickplayer Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 2. ΛΑΘΟΣ. Η κλίμακα της Gb έχει ΚΑΙ ΑΥΤΗ 6 υφέσης αυτή τη φορά: GbAbBbCbDbEbFGb... Oxi..an itane Gb tha eixe Gb Ab Bb Cb Db Eb F are you kidding me? :o I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Nikolas Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 Guru Share Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 H φυσική ελλάσονα δεν έχει Φα# αλλά η αρμονική (απ'όπου παίρνουμε τις αρμονίες, συγχορδίες, κλπ), ΚΑΙ η μελωδική στο ανέβασμά της έχει. Όχι ως οπλίσμός, πραγματί, αλλά στη χρήση. Κατά τα άλλα έχεις δίκιο σε όλα τα άλλα που λες και δε διαφωνώ σε κάτι. (αυτό το b9b13 mixlolydian δεν το πιάνω αυτή τη στιγμή). Άσε που δε μίλησα για οπλισμό αλλά χρησιμοποίησα την λέξη "έχει" (και διέσεις και υφέσεις), αλλά λάθος μου που δεν διευκρίνησα πιο πολύ. Από κει και πέρα, δεν αρπάχτηκα, αλλά το θέμα ΕΙΝΑΙ εντελώς λάθος ή μήπως διαφωνείς; ΕΔΙΤ: Warwick: Δεν την λέω σε σένα, αλλά στο Στέφανο που είπε ότι έχει 7... Μάλλον εσύ χαλάρωσε... :) ΕΔΙΤ2: Δεν ήξερα ότι πήγες ταξίδι, ή για κούραση, κλπ... Home - Editions Musica Ferrum Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
warwickplayer Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 Από κει και πέρα, δεν αρπάχτηκα, αλλά το θέμα ΕΙΝΑΙ εντελώς λάθος ή μήπως διαφωνείς; Όχι αλλα ο κύριος στέφανος ασχολείται με το σπορ 6 μήνες και ο ζήλος που δείχνει είναι εντυπωσιακός... Δεν είναι ανάγκη να τον πιάνουμε από τα μούτρα...για αυτό και πιάστηκα...συγγνώμη Edit:αρμονική μινόρε ονομάζεται ακριβώς επειδή η πέμπτη βάθμια είναι ο mix b9b13 ο οποιος δίνει το 7 στην root και έχου η κλίμακα αποκτά "προσαγογεα" δεσπόζουσα και έτσι αποκτά...αρμονια... Παιδιά αλήθεια συγγνώμη για τα greeklish αλλα όπως όλα τα θέματα του κυριου στεφανου είναι ουσιαστικότατο και θέλω να γράψω... I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Nikolas Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 Guru Share Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 Oxi alla o kirios stefanos asxoleite me to spor 6 mines kai o zilos pou dixnei einai entiposiakos... Den einai anagki na ton pianoume apo ta moutra...gia auto kai piastika...signwmi Ίσως αλλά νομίζω ότι πέραν του ζήλου που δείχνει (και πραγματικά μπράβο του), πρέπει ίσως να συγκρατηθεί λίγο... Γιατί πραγματικά μπορεί και να κάνει κακό έτσι, παρά καλό... Home - Editions Musica Ferrum Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STEFANOS604 Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 Γεια σας Αυτό θέλω ''να με πιάνετε από τα μούτρα''. Τι θα πει να ''μη καταπιάνεστε'' . Ερώτηση έκανα , δίνοντας μάλιστα 3 απαντήσεις προς έλεγχο και συζήτηση. Γι αυτό ζήτησα τη γνώμη σας και δεν είπα ότι είναι de facto. Όμως θέλω απάντηση που δεν την έχω καταλάβει από την απάντηση σας. Δηλαδή: Μου έκανε εντύπωση ότι ,κατέχοντας και τα 12 κλειδιά των διατονικών ματζόρε , παρατήρησα ότι από τα κλειδιά των αλλοιώσεων ΜΟΝΟ το F# έχει αυτό το όνομα με δίεση ενώ τα υπόλοιπα με υφέσεις. Ομοίως επειδή παίζω κορνέτα έχω την Bb και Eb και όχι Α# και D# Δηλαδή απλά ρωτάω: Γιατί ο κατασκευαστής φυσαρμόνικων έδωσε το όνομα F# και όχι Gb ενώ δίνει Ab και όχι G# , Db και όχι C# ,Bb και όχι A#??? Περιμένω πιο απλοποιημένη απάντηση-αν γίνεται Στέφανος Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STEFANOS604 Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 12 Νοεμβρίου 2011 Γεια σας Πρόλαβα και έκανα editing στην κλίμακα Α# και Gb. {Συγνώμη αλλά μετρώντας 2 τόνοι -ημιτόνιο-3 τόνοι - ημιτόνιο δεν ξέρω πως αντί F έβαλα Fb... }. Αλλά το να με ''στήσετε'' πάλι στον τοίχο ....... Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση