Προς το περιεχόμενο

Τι είναι τελικά το Έντεχνο ?


block

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Εντεχνο...χμμμ..Δεν ξέρω αν μπορώ να αποκωδικοποιήσω τον όρο καθαρά σημασιολογικά...το μόνο που έχω σίγουρο είναι πως είναι ένας τρόπος να κατατάσουμε οι άνθρωποι τους ανθρώπους και όχι οι μουσικόι την μουσική τους...

 

Ταπεινές οι γνώσεις μου για το αντικείμενο όμως νομίζω πως έχει υπερισχύσει η άποψη πως αυτός που ακούει έντεχνη μουσική(η που δηλώνει ότι το κάνει,ακόμα και αν αφιερώνει στην γκόμενα γονίδη & "έχω πετάξει μαζί σου"χα)είναι σαν άνθρωπος πιο ποιοτικός και ψαγμένος διαχωρίζοντας την θέση του από τον "δεύτερο" τυχαίο σκυλά που την βρίσκει με πέγκυ ζήνα...

 

στην ουσία και ο κότσιρας π.χ. που θεωρείται έντεχνος μετά από κάποια ώρα στο πρόγραμμα του τραγουδάει παλιά κλασσικά λαικά κομμάτια,τα ίδια ακριβώς που λέει και ο βέρτης και κάνει τα κοριτσάκια να ανεβαίνουν στα τραπέζια...μόνο που ο πρώτος θεωρείται ότι κάνει ερμηνία και ο δεύτερος απλά διασκεδάζει τον κόσμο(που εγώ δεν το θεωρώ απλό ή εύκολο)...και στις 2 περιπτώσεις όμως ο ακροατής κάνει έμμεσα τον διαχωρισμό αυτό στο κεφάλι του και όχι απαραίτητα οι ερμηνευτές...

 

με λίγα λόγια έχω την αίσθηση πως απλά είμαστε οι περισσότεροι άνθρωποι κομπλεξικοί και όπως κρίνουμε κάποιον από τον ντύσιμο και την εξωτερική του εμφάνιση,επιννοήσαμε και έναν τρόπο να τον κρίνουμε επιφανιακά και μέσο της μουσικής που ακούει...

 

το έντεχνο δεν νομίζω πως έχει κάποια συγκεκριμένη μουσική τεχνική η οποία να είναι ικανή από μόνη της να το διαχωρίσει από αυτή του εμπορικού σύχρονου λαικοπόπ...δεν είναι π.χ. μουσικό άκουσμα και άποψη όπως το rock,το rap,η jazz κτλ...είναι λέξη που αντιστοιχεί στην μουσική ορολογία σε αυτή του δήθεν ποιοτικού...όρος είναι(άστοχος κατ'εμέ) όχι μουσικό είδος...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 106
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

H τελευταια απαντηση ειναι και η πλεον σωστη και τεκμηριωμενη.Μια μικρη συμπληρωση

Την εποχη της χουντας και της μεταπολητευσης οπου κυριαρχουσε το ιδιο αυτο ατεχνο,παραπλανητικο,αχρηστοα,ανουσιο,και παναλαφρο τραγουδι εγειναν μουσικες μιξης της παραδοσιακης μας μουσικης με εντονη επιρροη απο τα ρεμπετικα τα οποια με τον χατζηδακι απενεχοποιηθηκαν και με επιρροες ακομα και με δυτικες μουσικες οπως τζαζ,ροκ,μπλουζ κλπ. απο δημιουργους οπως ο λοιζος,ο θοδωρακης κα.

Ο ορισμος που χρησιμοποιουσαν τοτε ηταν αν δεν κανω λαθος εντεχνο λαικο τραγουδι.Με τον καιρο διαφορα σχηματα της μεταπολητευσης που ανηκαν σε αυτον τον ηχο μεταλαχτικαν σε ροκ ή πιο παραδοσιακη μουσικη.Σημερα νομιζω ξαναγυρναμε σε μια φαση οπου δημιουργοι οπως ο μαλαμας ο περιδης ο θανασης παπακωσταντινου ο αλκινωοςκαι τοσοι αλλοι πλησιαζουν σε δημιουργια αλλα οχι δυστυχως σε απιχηση στους μεγαλους δημιουργους που εκφραστικαν απο την βαρβαροτητα της χουντας

Και για οσους μιλανε για κλαψουρικα τραγουδια μαλλον δεν ειχαν ποτε την δυνατοτητα αλλα και την ικανοτητα να ακουσουν κομματια αυτων των καλλητεχνων

P>ΝΑ ΣΟΥ ΧΑΛΑΝΕ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ

ΚΑΙ ΕΣΥ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΦΗΝΕΙΣ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

H τελευταια απαντηση ειναι και η πλεον σωστη και τεκμηριωμενη.Μια μικρη συμπληρωση

Την εποχη της χουντας και της μεταπολητευσης οπου κυριαρχουσε το ιδιο αυτο ατεχνο' date='παραπλανητικο,αχρηστοα,ανουσιο,και παναλαφρο τραγουδι εγειναν μουσικες μιξης της παραδοσιακης μας μουσικης με εντονη επιρροη απο τα ρεμπετικα τα οποια με τον χατζηδακι απενεχοποιηθηκαν και με επιρροες ακομα και με δυτικες μουσικες οπως τζαζ,ροκ,μπλουζ κλπ. απο δημιουργους οπως ο λοιζος,ο θοδωρακης κα.Ο ορισμος που χρησιμοποιουσαν τοτε ηταν αν δεν κανω λαθος εντεχνο λαικο τραγουδι.Με τον καιρο διαφορα σχηματα της μεταπολητευσης που ανηκαν σε αυτον τον ηχο μεταλαχτικαν σε ροκ ή πιο παραδοσιακη μουσικη.Σημερα νομιζω ξαναγυρναμε σε μια φαση οπου [i']δημιουργοι οπως ο μαλαμας ο περιδης ο θανασης παπακωσταντινου ο αλκινωοςκαι τοσοι αλλοι [/i]πλησιαζουν σε δημιουργια αλλα οχι σε απιχηση στους μεγαλους δημιουργους που εκφραστικαν απο την βαρβαροτητα της χουντας

Και για οσους μιλανε για κλαψουρικα τραγουδια μαλλον δεν ειχαν ποτε την δυνατοτητα αλλα και την ικανιτητα να ακουσουν κομματια αυτων των καλλητεχνων

 

Ρεεεε...ξεχασες...τον Σταματη Μεσημερη....ντροπη σου........!!!!!!!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επαναλαμβάνωμαι αλλά μας ξεφεύγει λίγο από την συζήτηση. Η μουσική βιομηχανία, με τους καλλιτέχνες που ακούσια ή εκούσια, προσπαθεί να αποκόψει την μορφή του "έντεχνου" από το περιεχόμενό της. Πολλοί δημιουργοί που θεωρούνται "έντεχνοι" αξιοποιούν τις μορφές εκείνου του τραγουδιου είτε στην καλύτερη δένοντάς τις και εξελίσοντάς τις πλάι στο περιεχόμενο που προχωράει(π.χ. Πασχαλίδης), είτε στην χειρότερη μένοντας προσκολημένοι στην μορφή, καμια φορά διαφοροποιόντας την με ενδιαφέρον τρόπο, χρησιμοποιόντας περιεχόμενο χιλιομασημένο και ξαναζεσταμένο (π.χ. Νταλάρας και Αλεξίου τελευταία αλλά και γενικότερα ακόμα και Γιουροβιζιον)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επαναλαμβάνωμαι αλλά μας ξεφεύγει λίγο από την συζήτηση. Η μουσική βιομηχανία' date=' με τους καλλιτέχνες που ακούσια ή εκούσια, προσπαθεί να αποκόψει την μορφή του "έντεχνου" από το περιεχόμενό της. Πολλοί δημιουργοί που θεωρούνται "έντεχνοι" αξιοποιούν τις μορφές εκείνου του τραγουδιου είτε στην καλύτερη δένοντάς τις και εξελίσοντάς τις πλάι στο περιεχόμενο που προχωράει(π.χ. Πασχαλίδης), είτε στην χειρότερη μένοντας προσκολημένοι στην μορφή, καμια φορά διαφοροποιόντας την με ενδιαφέρον τρόπο, χρησιμοποιόντας περιεχόμενο χιλιομασημένο και ξαναζεσταμένο (π.χ. Νταλάρας και Αλεξίου τελευταία αλλά και γενικότερα ακόμα και Γιουροβιζιον)[/quote']

 

 

 

Προσπαθησα να το διαβασω και αναποδα αλλα παλι δεν εβγαλα νοημα :idea:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επαναλαμβάνωμαι αλλά μας ξεφεύγει λίγο από την συζήτηση. Η μουσική βιομηχανία' date=' με τους καλλιτέχνες που ακούσια ή εκούσια, προσπαθεί να αποκόψει την μορφή του "έντεχνου" από το περιεχόμενό της. Πολλοί δημιουργοί που θεωρούνται "έντεχνοι" αξιοποιούν τις μορφές εκείνου του τραγουδιου είτε στην καλύτερη δένοντάς τις και εξελίσοντάς τις πλάι στο περιεχόμενο που προχωράει(π.χ. Πασχαλίδης), είτε στην χειρότερη μένοντας προσκολημένοι στην μορφή, καμια φορά διαφοροποιόντας την με ενδιαφέρον τρόπο, χρησιμοποιόντας περιεχόμενο χιλιομασημένο και ξαναζεσταμένο (π.χ. Νταλάρας και Αλεξίου τελευταία αλλά και γενικότερα ακόμα και Γιουροβιζιον)[/quote']

 

 

 

Προσπαθησα να το διαβασω και αναποδα αλλα παλι δεν εβγαλα νοημα :idea:

 

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΓΚΙΑ!!!!!!

 

Αυτο αγορι μου...ειναι εντεχνη απαντηση...αν θες ατεχνη...απλα δες τα ποστ μου... 8)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και βάλτε με το νου σας όταν εμείς βγάζαμε "Έντεχνο" τη έβγαζαν οι ευρωπαίοι...ή οι Αμερικάνοι, ΕΜΕΙΣ οι Ελληνάρες, πού όταν εμείς κάναμε τέχνη οι άλλοι λαοί ήταν άγριοι και βάρβαροι ακόμα... Το κακό είναι ότι την εποχή εκείνη οι άλλοι λαοί έκαναν έντεχνα πράγματα και εμείς ήμασταν οι άγριοι που κρέμονται από τα δέντρα...

 

και το μεγαλύτερο κακό είναι που συνεχίζεται μέχρι σήμερα.. για αυτό υπάρχει και πλήρης σύγχυση του όρου.. το λεγόμενο έντεχνο τραγούδι, όπως και οι περισσότεροι τίτλοι που επικρατούν στη μουσική βιομηχανία υπάρχουν για να δίνουν κάποια βραβεία σε ένα ευρύτερο ατάλαντο μουσικό στερέωμα του οποίο ο "Κύκλος ζωής" δεν ξεπερνά το φιατάκι που έχω... max 2-3 χρόνια...

 

και κάθε χρόνο τρώμε τις ίδιες μαλακίες και απο τους μεν και από τους δε... και αυτό που λένε μην ασχολείσαι με την φάση κάνε το δικό σου και άσΆτους να λένε περί μουσικής και ταμπέλας είναι κουραστικό να το επωμίζεσαι όταν αναγκάζεσαι να φορτώνεσαι όλη την στρατηγική εκστρατεία των media και των δισκογραφικών εταιρειών, στις συνειδήσεις των συναδέλφων, φίλων και του όλου περίγυρου σου που σε περιθωριοποιεί αμα δεν ακούς βανδή- ή Σφυξ-Κλασ, ή ακόμα, ακόμα Θάμνο Μικρούτσικο.. ή δεν ασχολείσαι με τη Eurovision ή δεν θέλεις να πας στα μπουζούκια σε μια φίρμα, ή ή δεν θέλεις να δεις τα ΓΑΜΗΜΕΝΑ MAD AWARDS γιατί παίζει η ΙΣΠΑΝΙΑ στο μουντιάλ και έχεις παίξει και ΣΤΟΙΧΗΜΑ... ...

 

Τελικά απο την όλη υπόθεση που σου περιέγραψα το μόνο καλό ήταν ότι κέρδισα στο ΣΤΟΙΧΗΜΑ .... αν και κάπως με πήγε...

 

Κλείνω λέγοντας ότι συμφωνώ με τις απόψεις όλων όσων τοποθετήθηκαν, και ενισχύω την αγανάκτηση μου για την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚ(Η)ότητα ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑ

ΜΤΠ = Μην Το παρεξηγείς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι καλοί μουσικοί στην Ελλάδα Πεθάνανε τους πάτησε το τρένο..

 

¶σιμος

Σιδηρόπουλος

Χατζηδάκις

Λοϊζος

Βαμβακάρης

 

Όλοι οι άλλοι που αναφέρατε είναι , κατα την ταπεινή μου γνώμη ζόμπυ του παρελθόντος.....

 

Χίλιες φορές έντεχνοι οι MIKRO

Χίλιες φορές Έντεχνες οι ΡΟΔΕΣ

Χίλιες Φορές Έντεχνοι οι Rotting Christ

ή οι τρύπες ακόμα, ακόμα επειδή τους έχω αδυναμία

 

Χίλιες φορές ¶τεχνοι οι Goin Through... (O ΧΡΙΣΤΟΣ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΙ Ο LEMMY)

 

 

ATA

ΜΤΠ = Μην Το παρεξηγείς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να δωσω κι εγω τη δικη μου ερμηνεια στο "εντεχνο" (χωρις να θελω να αναιρεσω τις προηγουμενες και εξισου σωστες) νομιζω ότι ο ορος πρωτοχρησιμοποιηθηκε προπολεμικα για να διαχωρισει τους ρεμπετες, οι οποιοι ήταν ολοι αυτοδιδακτοι και αυτοσχεδιοι μουσικοι, από τους μουσικους του τοτε ελαφρου τραγουδιου (Αττικ κλπ) ο οποιοι ειχαν καποια θεωρητικη καταρτιση επι του θεματος.

 

Τωρα το πως εξελιχθηκε και που καταντησε ο συγκεκριμενος ορος αναγεται τελικα στο μεγαλυτερο προβλημα της ελλαδος, την παντελη ελλειψη (μουσικης) παιδειας!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου