Guru Μανώλης Χναράκης Δημοσιευμένο 7 Νοεμβρίου 2011 Guru Share Δημοσιευμένο 7 Νοεμβρίου 2011 Με ποιο κριτήριο έχουν κατασκευαστεί τα 13φθογγα α και β και με ποιο κριτήριο το 14φθογγο; Υπενθυμίζω οτι μιλάμε για Κούρδισμα και όχι για Κλίμακα συνεπώς η συμμετρία της "σκάλας" δεν καταλαβαίνω που αναφέρεται. Αν η εκάστοτε κλίμακα που θα έπρεπε να παίξω ήταν 8 βαθμίδων τότε λογικά θα μπορούσα να πειραματιστώ... Νίκο, τα κουρδίσματα που έδωσα είναι αυθαίρετα μεν αλλά με συχνότητες βασιζόμενες στο ίδιο μοτίβο - υπολογισμό της 12φθογγης. Μόνο γιά πειραματισμό ή extended χρήση θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν, γνώμη μου. Είναι εντελώς διαφορετικό σύστημα, ξεκούρδιστο γιά εμάς. Η συμμετρία αναφέρεται στην 13 φθογγη όπου έχει "κέντρο" - μεσσαία νότα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
manosx Δημοσιευμένο 7 Νοεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 7 Νοεμβρίου 2011 Παρατηρήστε το δεξί πίνακα, όπου αναλύεται το 5-limit just intonation. http://www.box.net/shared/fe49tb1tbzhippvk352r Και τώρα προσέξτε το εξής: Οι αντιστροφές των διαστημάτων συμβαδίζουν με τις αντιστροφές των λόγων τους. Δηλαδή, η μεγάλη τρίτη αντεστραμμένη γίνεται μικρή έκτη, σωστά; Έχουμε λοιπόν 5/4 για την μεγάλη τρίτη και 8/5 για τη μικρή έκτη ( δηλ. 4/5 στη επόμενη, σωστή στη σειρά, οκτάβα) Άλλο παράδειγμα: Η μεγάλη δεύτερη γίνεται μικρή έβδομη. Το 9 /8 λοιπόν γίνεται 16/9 (δηλ. 8/9 στην επόμενη οκτάβα). Το ίδιο γίνεται για όλες τις αντιστροφές των διαστημάτων, καθώς στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για μια συμμετρική 5 limit just tempered σκάλα. Αυτό που μας "χαλάει" τη συμμετρία είναι το τρίτονο, καθώς θα πρέπει να έχουμε διαφορετική νότα για κάθε έκφανσή του, για τετάρτη αυξημένη ή για πέμπτη ελαττωμένη, ώστε να υπάρχει συμμετρία. ;) Η roland σου λέει, όχι κύριε ;D κράτα το F#, ως είθισται, και άντε στην ευχή του θεού ;D Ο άλλος ο πίνακας όμως, μπορεί, λέω μπορεί, να πραγματεύεται και την ίδια τη συμμετρία, και συνεπώς ποσώς τον ενδιαφέρουν τα πλήκτρα του κλαβιέ ;) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STEFANOS604 Δημοσιευμένο 7 Νοεμβρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 7 Νοεμβρίου 2011 Just Intonation {J.I} Το ‘’Just Temperament λέγεται και ‘’Καλά Συγκερασμένο’’ εγώ θα το εξηγούσα σαν ‘Ακριβής Τονική Προσαρμογή’ ή σαν ‘’Πιο ευχάριστο κούρντισμα με καθαρά ακόρντα ΄΄. Στέφανος Σύμφωνα με τον παραπάνω ορισμό,απλώς εκφράζω τώρα μια ιδέα : 1. Αν το ακόρντο που θέλω περιέχει τη νότα F# τότε + 10 cents 2. Αν το ακόρντο που θέλω περιέχει τη νότα Gb τότε - 10 cents Στέφανος Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
manosx Δημοσιευμένο 7 Νοεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 7 Νοεμβρίου 2011 Καταλαβαίνω τη λογική σου, βέβαια τα έβαλες ανάποδα, αλλά λεπτομέρειες ;D Γιατί να φτιάξεις ένα όργανο πιο δυσκολόπαικτο, με 13 νότες; Έτσι και αλλιώς αν το ακκόρντο που παίζεις έχει τρίτονο σε ευθεία, τότε εξ ορισμού δε θα είναι... ευχάριστο ;D diabolus in musica με λένε, και τα παιδάκια κλαίνε ;D ;D ;D Βέβαια υπάρχει και ο λόγος 7/5 που είναι πιο "καθαρός", αλλά τότε δε μιλάμε για 5- limit just tempered. Άλλωστε τρίτονο είναι και αυτό, τι το θες το ρημάδι, να παίζεις πιο κουρδισμένο black metal ??? ;D ;D ;D Ενώ αν γούσταρες την Equal temperament θα πέταγες τις ωραίες τις ντιμινουίτες σου, και θα γύρναγες από κλειδάκι σε κλειδάκι σα τη μελισσούλα ;D αλλά εσύ εκεί, να πειράζεις το κούρδισμα :P;D ;D ;D Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Μανώλης Χναράκης Δημοσιευμένο 7 Νοεμβρίου 2011 Guru Share Δημοσιευμένο 7 Νοεμβρίου 2011 ;) Η roland σου λέει, όχι κύριε ;D κράτα το F#, ως είθισται, και άντε στην ευχή του θεού ;D Δεν λέει κάτι τέτοιο η Roland, το αναφέρει ως παράδειγμα 8) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Μανώλης Χναράκης Δημοσιευμένο 7 Νοεμβρίου 2011 Guru Share Δημοσιευμένο 7 Νοεμβρίου 2011 Σύμφωνα με τον παραπάνω ορισμό,απλώς εκφράζω τώρα μια ιδέα : 1. Αν το ακόρντο που θέλω περιέχει τη νότα F# τότε + 10 cents 2. Αν το ακόρντο που θέλω περιέχει τη νότα Gb τότε - 10 cents Στέφανος Κατ'αρχήν F# +10 ή/καί Gb -10 γιά κούρδισμα σε C (Ντο). Έτσι μου ήρθε τώρα, ένα ακόρτο γιά ένα τραγούδι που θα έπαιζα σε C και θα περιλάμβανε την νότα Gb είναι γιά παράδειγμα το C maj7,5b όπου αντί 5b, F#(+10) ή Gb(-10). Διάλεξε. Ποιό από τα δύο θες να παίξω; Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Μανώλης Χναράκης Δημοσιευμένο 7 Νοεμβρίου 2011 Guru Share Δημοσιευμένο 7 Νοεμβρίου 2011 Ενώ αν γούσταρες την Equal temperament θα πέταγες τις ωραίες τις ντιμινουίτες σου, και θα γύρναγες από κλειδάκι σε κλειδάκι σα τη μελισσούλα +1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STEFANOS604 Δημοσιευμένο 7 Νοεμβρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 7 Νοεμβρίου 2011 Ενώ αν γούσταρες την Equal temperament θα πέταγες τις ωραίες τις ντιμινουίτες σου, και θα γύρναγες από κλειδάκι σε κλειδάκι σα τη μελισσούλα ;D αλλά εσύ εκεί, να πειράζεις το κούρδισμα :P;D ;D ;D Δεν είμαι fan της J.I απλώς το συζητάμε και έχω μερικά blues με φυσαρμόνικα που με τρελαίνουν τα ακόρντα τους και έχω τη γνώμη ότι είναι σε J.I: Πχ ακούστε ένα απόσπασμα από το γνωστό τραγούδι το ''Jackson'' ΕΔΩ: http://www.box.net/shared/2jukouxyvd5hgr91s9u7 Aπό τη μέχρι τώρα μελέτη της J.I το συμπέρασμα μου είναι ότι εστιάζεται στην εναρμόνιση των ήχων των συγχορδιών και όχι απλώς των ξεχωριστών νοτών. Όπως σας είπα κάνω πειράματα αλλά όχι με τις τιμές του πίνακα Roland ούτε του 5-limit J.I αλλά κάτι ενδιάμεσο μεταξύ Ε.Τ και J.I και προσπαθώ να πετύχω ακόρντα ''χωρίς'' διακροτήματα. Στέφανος Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Μανώλης Χναράκης Δημοσιευμένο 7 Νοεμβρίου 2011 Guru Share Δημοσιευμένο 7 Νοεμβρίου 2011 Δεν είμαι fan της J.I απλώς το συζητάμε και έχω μερικά blues με φυσαρμόνικα που με τρελαίνουν τα ακόρντα τους και έχω τη γνώμη ότι είναι σε J.I: Πχ ακούστε ένα απόσπασμα από το γνωστό τραγούδι το ''Jackson'' ΕΔΩ: http://www.box.net/shared/2jukouxyvd5hgr91s9u7 Aπό τη μέχρι τώρα μελέτη της J.I το συμπέρασμα μου είναι ότι εστιάζεται στην εναρμόνιση των ήχων των συγχορδιών και όχι απλώς των ξεχωριστών νοτών. Όπως σας είπα κάνω πειράματα αλλά όχι με τις τιμές του πίνακα Roland ούτε του 5-limit J.I αλλά κάτι ενδιάμεσο μεταξύ Ε.Τ και J.I και προσπαθώ να πετύχω ακόρντα ''χωρίς'' διακροτήματα. Οπότε καλύτερα να μην ασχοληθώ να δώσω παραδείγματα. Το ξεχνάμε. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STEFANOS604 Δημοσιευμένο 8 Νοεμβρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 8 Νοεμβρίου 2011 Μανώλη Φυσικά και περιμένουμε τα παραδείγματα , απλώς απάντησα στον ManosX poy e;ipe¨ ''Ενώ αν γούσταρες την Equal temperament θα πέταγες τις ωραίες τις ντιμινουίτες σου, και θα γύρναγες από κλειδάκι σε κλειδάκι σα τη μελισσούλα αλλά εσύ εκεί, να πειράζεις το κούρδισμα '' Στέφανος Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση