Προς το περιεχόμενο

Temperaments-Συγκερασμοί


STEFANOS604

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αυτό που λες , αυτό λέω κι εγώ. Απλά ο πίνακας το έχει σαν:

F#>10cents και  10<F# cents.

Όμως δεν εννοώ αυτό. Η ερώτηση μου περιέχει τη λέξη ''μόνο''. Εξηγώ:

 

Γιατί στον συγκεκριμένο πίνακα αλλά και σε δεκάδες άλλους που θα βρείτε κάνοντας Googling αναφέρονται ΜΟΝΟ οι εναρμόνιες  F# & Gb και όχι και οι υπόλοιπες εναρμόνιες {D#-Db , A#-Bb } ??(όλες οι εναρμόνιες δεν είναι το ίδιο λόγω της J.I)

 

Στέφανος

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 132
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Επειδή πάλι γίνεται αναφορά σε αρθρογραφία από ένα μή ειδικό ξανα-παρουσιάζω την αρχή του ''άρθρου μου'' και απορώ γιατί δεν γίνεται αντιληπτός ο σκοπός του.

Πχ σήμερα δόθηκε η ευκαιρία σε πολλούς να μάθουν γιατί κάθε τάστο κιθάρας είναι σε διαφορετική απόσταση και ένα σωρό άλλα από τις ερωτήσεις.

 

TEMPERAMENTS

Τολμώ και παρουσιάζω , σαν Ηλεκτρονικός Μηχανικός που έχει και μερικές γνώσεις της μουσικής θεωρίας, ένα πολύ δύσκολο θέμα-τους ‘’συγκερασμούς’’.

Όλες οι πληροφορίες αντλήθηκαν από εξαντλητικές ερωτήσεις σ’ ένα ξένο site (slidemeister.com με το οποίο συνεργάζομαι) στo οποία ξεκίνησα  να περιγράφω τον παρακάτω πρακτικό τρόπο κουρδίσματος μιας φυσαρμόνικα . Βλέπε το video μου ΕΔΩ:

 

Μετά διαπίστωσα ότι συνδυάζοντας και την πολύ πλούσια θεωρία που υπάρχει για το θέμα, θα καταλάβαινα πολύ καλύτερα τη διαδικασία κουρντίσματος.

 

Φυσικά  δεν είμαι συγγραφέας και έτσι πολλά από τη θεωρία ίσως επαναλαμβάνονται με εμπλουτισμένο υλικό που έπαιρνα κάθε φορά καθώς μου δημιουργούνταν νέες ερωτήσεις.

 

Επειδή το θέμα των Temperaments είναι ανοιχτό προς εξερεύνηση εγώ απλώς προσπάθησα εκτός από την εντελώς ΠΡΑΚΤΙΚΗ διαδικασία κουρντίσματος των φυσαρμόνικων να δώσω και μια ευκαιρία σε πολλούς από εσάς που έχετε πανεπιστημιακές μουσικές γνώσεις , να το συζητήσουμε και να εμπλουτίσουμε περαιτέρω τις γνώσεις μας.

 

Το ότι στις επόμενες ενότητες που θα ακολουθήσουν, τα παραδείγματα αναφέρονται στις φυσαρμόνικες δεν θα σας εμποδίσει να εμπλουτίσετε τις γνώσεις σας αλλά και να κάνετε αναγωγή στο δικό σας όργανο.

 

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Μανώλη η διαφορά σε Hertz των C4-D4 και C5-D5 δεν είναι +/- 1,059463.

Νίκο τι έπαθες; Αυτό που έδωσα είναι το "factor" μεταξύ δύο ημιτονίων πρός τα πάνω. Π.χ. από C σε C#

21/12 = 1,0594630943592952645618252949461

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
Πιστεύω ότι επειδή και εσύ και ο Νίκος έχετε πολλές γνώσεις για όλα τα μουσικά θέματα αν ανοίγατε για κάθε μία έννοια να νέο θέμα και μάλιστα σε στυλ ερώτησης , πιστεύω ότι θα ενδιέφερε πολλούς.

Γιά μένα τουλάχιστον είναι πολύ δύσκολο από πλευράς χρόνου. Φαντάζομαι το ίδιο καί ο Νίκος. Άσε που πολλές φορές αν θέλουμε κάτι επείγον μεταξύ μας το λύνουμε τηλεφωνικά. Ένας άλλος λόγος είναι αυτός που λες πολύ σωστά παρακάτω...

 

Το να ανοίξουμε όμως τόσα πολλά θέματα ταυτόχρονα πιστεύω δεν θα μας παρακολουθήσουν.

 

Όπως θα έχεις καταλάβει, το ζητούμενο γιά μένα τουλάχιστον, είναι να υπάρχει τρόπος υλοποίησης. Καλή καί σωστή η θεωρία αφού βοηθάει την πράξη, αλλά κατά 99% η πράξη είναι το ζητούμενο από τους ενδιαφερόμενους. Εάν αυτά που διαβάζει κάποιος δεν μπορεί γιά κάποιους λόγους να τα πραγματοποιήσει, θα παραμένουν στη θεωρία καθαρά εγκυκλοπαιδικά. Πίστεψέ με το κάθε όργανο έχει τις δικές του ιδιομορφίες, κατ'επέκταση δυσκολίες στην υλοποίηση αυτού του θέματος. Αυτός είναι ένας πολύ βασικός λόγος που υπάρχουν τα standard και αναγκαστικά οι κατασκευαστές βαδίζουν πάνω σε αυτά γιά να υπάρχει αυτό που λέμε compatibility - συμβατότητα.

 

Να επαναλάβω κάτι που είπα πιό πάνω με άλλα λόγια. Οι απόψεις περί σωστής ή λάθος κλίμακας είναι πάρα πολλές. Εξαρτάται το πως προσεγγίζει κανείς την εκάστοτε κλίμακα, με ποιά μέθοδο καί γιά ποιό σκοπό - είδος μουσικής. Σε τόσα χρόνια υπηρεσίας, έχω αρκετά παραδείγματα από πολλές - διαφορετικές χώρες.

 

Δίνοντας εξηγήσεις καί αναλύσεις σε τέτοια θέματα, θεωρώ ότι είναι σαν να θέλω εν έτη 2011 να ανακαλύψω τον "τροχό".

 

Φιλικά

Μανώλης

♪♫♪

 

Υ.Γ.

Σου χρωστάω κάποια ηχητικά παραδείγματα. Δεν το έχω ξεχάσει. Όταν βρω ελεύθερο χρόνο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νίκο τι έπαθες; Αυτό που έδωσα είναι το "factor" μεταξύ δύο ημιτονίων

 

Έτσι μάλιστα!!!

Το +/- αφορά διαφορά. Το "x" ή το ":" αφορά λόγο ή συντελεστή ή factor.

 

Συνεπώς

 

Hz© + 1,059463 δεν ισούται με Hz(C#)

Hz© - 1,059463 δεν ισούται με Hz(B)

 

αλλά

 

Hz© x 1,059463 ισούται με Hz(C#)

Hz© : 1,059463 ισούται με Hz(B)

 

Σας τη σπάω με την ακριβολογία αλλά η Διαφορά μεταξύ 2 αριθμών α και β μία έννοια έχει η οποία είναι (α-β).

 

Για να τελειώνω με τα θεωρητικά συμφωνώ μαζί σας περί πρακτικής εφαρμογής αλλά πάντα με τον ανάλογο "σεβασμό" στη Θεωρία.

 

Επειδή πάλι γίνεται αναφορά σε αρθρογραφία από ένα μή ειδικό ξανα-παρουσιάζω την αρχή του ''άρθρου μου'' και απορώ γιατί δεν γίνεται αντιληπτός ο σκοπός του.

 

Στέφανε, για να μην παρεξηγηθώ βρίσκω την προσπάθεια σου αξιολογότατη, σέβομαι τον κόπο και το χρόνο που αφιερώνεις και θέλω να σε ενθαρρύνω να συνεχίσεις.

 

Η ένσταση μου είναι στην περίπτωση άρθρων σου των οποίων ο τίτλος περιλαμβάνει τη λέξη "Theory" και ενδεχομένως αυτά περιέχουν εννοιες υπό αμφισβήτηση. Η λέξη Theory για μένα είναι βαρυσήμαντη και θεωρώ οτι όλοι μας θα πρέπει να την χρησιμοποιούμε με υπευθυνότητα ειδικότερα όταν μας διαβάζουν ή όταν μας ακούν να παραδίδουμε σε μία αίθουσα διδασκαλίας. Τίποτα παραπάνω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Έτσι μάλιστα!!!

  ;D

 

Συνεπώς

 

Hz© + 1,059463 δεν ισούται με Hz(C#)

Hz© - 1,059463 δεν ισούται με Hz(B)

ΟΧΙ

 

αλλά

 

Hz© x 1,059463 ισούται με Hz(C#)

Hz© : 1,059463 ισούται με Hz(B)

ΝΑΙ

 

Που ούτε κι αυτό είναι σωστό, αλλά σωστό ως προς το 12φθογγο. Λέμε τώρα...

Σε κούρδισα;  ;D ;D ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Που ούτε κι αυτό είναι σωστό, αλλά σωστό ως προς το 12φθογγο. Λέμε τώρα...

Ναι, σωστό ως προς το Ισοσυγκερασμένο 12φθογγο έτσι όπως ορίστηκε.

 

Σε κούρδισα;  ;D ;D ;D
.  ;D ;D ;D...όχι όσο θα σε κουρδίσω εγώ να κάτσεις να κάνεις τους παρακάτω υπολογισμούς για να μου απαντήσεις το εξής:

 

Ο factor για τη μετάβαση από ένα φθόγγο στον επόμενο πλησιέστερο φθόγγο στο 12φθογγο Ισοσυγκερασμένο είναι 1,0594630943592952645618252949461.

 

Ποιοι είναι οι αντίστοιχοι factors για την αντίστοιχη μετάβαση μεταξύ 2 πλησιέστερων φθόγγων

 

--στο 24φθογγο σύγχρονο Αραβικό

--στο 72φθογγο Βυζαντινό σύστημα

--και στο 100φθογγο σύστημα του Midi;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Πολύ πρόχειρα

 

1,059463094

1,029302237

1,009673533

1,00695555

 

κι αν δεν κάνω λάθος

 

Τί τα θες, δεν τα γνωρίζεις;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου