Προς το περιεχόμενο

Βασικές κλίμακες της δυτικής μουσικής και τρόπο


Jazzjoker

Προτεινόμενες αναρτήσεις

μυστικά ε? έχω κάποια... Η Lydian Dominant πχ που λέγαμε, συνδίασέ την με την Whole Tone scale για πιο outside παίξιμο !!!! Το κάνουν όλοι οι fusion-rock παίχτες (Hutchings-Howe ....). Βέβαια η αλήθεια είναι ότι πρέπει να ψαχτεις λίγο με τα σχήματα για να δεις πως θα κάνεις την μετάβαση από την μία στην άλλη... Από ένα σημείο και μετά θα σου βγαίνει πολύ smooth η μετάβαση...

 

Δες τις κοινές νότες και βάλτες στο μυαλό σου σαν 'διόδους' από την μία στην άλλη...Η Whole Tone θα σε βγάλει out αργά ή γρήγορα αλλά θα διατηρεί μια δομή η φράση σου... Όταν λοιπόν ξαναπέσεις σε μια 'δίοδο', γύρνα στην Lydian Dominant...

 

H αλήθεια είναι πως μου φαίνονται λίγο 'μπακαλίστικα' αυτά αλλά δεν βρίσκω άλλον τρόπο να τα περιγράψω.... ;D ;D

 

Οι bepop scales που έγραψες  είναι κλίμακες με 8 νότες και υπάρχουν πολλά μυστικά και τρικ πάνω σε αυτές....

Όχι άλλα μινόρε...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 36
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

H αλήθεια είναι πως μου φαίνονται λίγο 'μπακαλίστικα' αυτά αλλά δεν βρίσκω άλλον τρόπο να τα περιγράψω.... ;D ;D

Μπορεις να ξεκινησεις με το κλασικο

Αφου λοιπον οι 2 Σκαλες εχουν το ιδιο Τριτονο μπορουν να αντικαταστησουν η μια την αλλη!!!

Ευχαριστω για το Info!!!θα το ψαξω!!!

 

μυστικά ε? έχω κάποια... Η Lydian Dominant πχ που λέγαμε, συνδίασέ την με την Whole Tone scale για πιο outside παίξιμο !!!!

 

Φανταζομαι,κλασικα,στην Wholte Tone παντα χωρις 5η ετσι?

I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Αφου λοιπον οι 2 Σκαλες εχουν το ιδιο Τριτονο μπορουν να αντικαταστησουν η μια την αλλη!!!

 

 

σωστός ο παίχτης.... βρήκα τον δάσκαλό μου .... ;D ;D ;D

 

και για να γίνει ευρέως κατανοητό ....

 

A Lydian Dominant ( A B C# D# E F# G A)

 

Whole με root (δεν έχει root στην πραγματικότητα) από Α (Α B C# D# E# G A ....)

 

ορίστε το ζουμί ... G A B C#  το μαγικό τρίτονο.... ;) ;)

 

και φυσικά το A B C# D# ....

 

οπότε έχουμε το θαυμάσιο τετράτονο .... G A B C# D#

 

 

Όχι άλλα μινόρε...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένα "μυστικό" για τη χρήση της jazz melodic minor είναι χρησιμοποιείς τα εξής arpeggios:

 

min/maj7 (1 b3 5 7)

min9/maj7 (1 b3 5 7 9)

 

από την τονική της melodic minor πάνω από τις διατονικές συγχορδίες της κλίμακας. Π.χ. να παίζεις Abmin/maj7 πάνω από G7alt (ήχος Superlocrian) ή πάνω από Db7 (ήχος Lydian Dominant).

Οι bepop scales που έγραψες  είναι κλίμακες με 8 νότες και υπάρχουν πολλά μυστικά και τρικ πάνω σε αυτές....

Για τη χρήση των κλιμάκων bebop, υπάρχει μια κλασική σειρά βιβλίων του David Baker:

 

http://www.amazon.com/How-Play-Bebop-David-Baker/dp/0739020404

http://www.amazon.com/How-Play-Bebop-David-Baker/dp/0739014854

http://www.amazon.com/How-Play-Bebop-David-Baker/dp/0739021826

 

Επίσης, πολλές πληροφορίες (π.χ. δακτυλοθεσίες και patterns για κιθάρα) μπορεί κανείς να βρεί στο παρακάτω site:

 

http://www.mattwarnockguitar.com/bebop-scale-patterns-for-guitar

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπράβο ρε παιδιά, ωραία πράματα!

 

Να σημειώσω το εξής για τους πιο νέους παίχτες που τρομάζουν απέναντι στο modal παίξιμο:

 

Δεν χρειάζεται να κάτσετε να μάθετε αυτούς τους τρόπους σε 7 θέσεις για να κατονοήσετε τι εστί modal...

 

Για παράδειγμα:

 

Πιάστε τον Δωρικό τρόπο και βρείτε ποιες είναι οι νότες που μπήγονται ανάμεσα στην αγαπημένη σας θέση στην πεντατονική (ξέρετε για ποια μιλάω!). Ο Δωρικός τρόπος όμως είναι ίδιος με τον αιολικό (την μινόρε κλίμακα δηλαδή), ΕΚΤΟΣ από την 6η της κλίμακας που αλλάζει κατά ημιτόνιο.

 

Αν θέλετε λοιπόν να δώσετε μια Δωρική αύρα στο πεντατονικό σας παίξιμο, φροντίστε να περιστρέφεστε συχνά γύρω από αυτήν την 6η νότα. Αν δεν την παίξετε καθόλου το άκουσμα θα είναι πιο generic, αφού θα θυμίζει και μινόρε και αιολικό.

 

Αν αντίστοιχα θέλετε να ακουστείτε καθαρά ΜΙΝΟΡΕ φροντίστε να τονίζετε την αντίστοιχη 6η της ΜΙΝΟΡΕ κλίμακας (του αιολικού τρόπου δηλαδή)!

 

To ιδανικό θα ήταν στην ίδια "θέση" να βρείτε όλες τις δαχτυλοθεσίες των τρόπων καθώς και να ξέρετε ποια είναι τα πατήματα που τους δίνουν το συγκεκριμένο άκουσμα (ΠΑΝΤΑ φυσικά σε σχέση με το harmonic backdrop)

 

Εμένα προσωπικά αυτή η προσέγγιση με βοήθησε πολύ στο να κατανοήσω το modal παίξιμο, σε αντίθεση με το να πιάσεις ολόκληρο τον τρόπο σε μια θέση που δεν σου θυμίζει και πολλά. Ούτως ή άλλως, το πως ανακατεύεις τους τρόπους στην εκάστοτε θέση είναι αυτό που κάνει το παίξιμο του κάθε παίχτη χαρακτηριστικό.

 

Αλλά αυτός τα λέει πολύ καλύτερα από μένα (από τα πιο ουσιαστικά μαθήματα που έχω δει πότε στο Internet - μην σας ξεγελάει ο marketingιστικος τίτλος):

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όπως πολύ σωστά είπε ένας χρήστης πριν, είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ για κάποιον που τα πρωτοβλέπει όλα αυτά να τα μάθει και να τα καταλάβει με μια απλή ανάγνωση του πρώτου ποστ.

 

Για παράδειγμα ο thread starter γράφει "lydian b7" Και παρακάτω η ίδια κλίμακα αναφέρεται ως "lydian dominant". Κάποιος που δεν έχει επαφή, δεν μπορεί να ξέρει ότι πρόκειται για την ίδια κλίμακα γιατί δεν γνωρίζει πως όταν λέμε "dominant" είναι σαν να λέμε "b7". Τέτοιες "κωδικές" ονομασίες υπάρχουν πολλές και κακά τα ψέμματα (πολύ κακά, τζιζ) πρέπει κάποιος να τα πάρει από την αρχή βήμα βήμα αλλιώς γίνονται μπάχαλο και του είναι και απωθητικά στο μυαλό.

 

Επίσης, από την εμπειρία μου είτε όταν τα μάθαινα/μαθαίνω ή όταν τα δείχνω σε κάποιον έχω να πω το εξής. Ωραίες οι παραπομπές σε βιβλία και τα "παιδιά εδώ μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και αυτή την κλίμακα" αλλά έτσι δεν πρόκειται ΚΑΝΕΙΣ να μάθει - κάνει τπτ. Το πιο πιθανό είναι να δοκιμάσει και να ακουστεί μια μπαρούφα. Αυτές οι κλίμακες έχουν αρκετά περίεργο άκουσμα με το οποίο το ευρύ κοινό δεν είναι familiar with. Πόσο μάλλον το ελληνικό. Αν δείξεις σε κάποιον τη μαντζόρε κλίμακα ή μια πεντατονική και του πείς "αυτοσχεδίασε" θα βγάλει σίγουρα κάτι καλύτερο από αν του πείς "να αυτή είναι η altered, αυτοσχεδίασε". Όπως επίσης εαν δείξεις σε κάποιον έλληνα odd μέτρα και κάποια mixob2b13 θα σου βγάλει κάτι πολύ πιο ενδιαφέρον από έναν ΕΣΘΟΝΟ ας πούμε, γιατί έχει μεγαλώσει με αυτά. Θαρρώ λοιπόν πως το καλύτερο που έχει να κάνει κάποιος όταν τα δείχνει είναι να παραπέμπει σε κομμάτια, μελωδίες, αυτοσχεδιασμούς. Κάποιος που μαθαίνει, έχει να κερδίσει περισσότερα βγάζοντας ένα σόλο ή κάνοντας το transcribe και χρησιμοποιώντας μια altered φράση χωρίς να ξέρει τί έκανε, από το να ξέρει την altered κλίμακα και να μην ξέρει να τη χρησιμοποιεί. Σαφώς βέβαια το καλύτερο είναι ο συνδυασμός αυτών, οπότε και ξέρεις να χρησιμοποιείς μια κλίμακα, ποιές νότες να τονίζεις και ποιές βαθμίδες της θα σε οδηγήσουν σε συγκεκριμένες βαθμίδες της επόμενης συγχορδίας.

 

Δηλαδή αρχάριε αναγνώστη αυτού του ποστ που όλα αυτά σου φαίνονται κινέζικα, αυτό που προσπαθώ να σου πω είναι πως η lydian dominant κλίμακα για την οποία μιλάμε, θα σου γίνει πολύ πιο ενδιαφέρουσα στο μυαλό όταν ξέρεις πως το simpsons theme είναι γραμμένο σε αυτήν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

στην πραγματικότητα κάθε φορά που βλέπουμε dominant chord (major chord με μικρή έβδομη) φωνάζει από μόνο του για Mixolydian !!!! Ακόμα και σε ΜΗ διατονικά progressions όπου έχουμε τις λεγόμενες secondary dominant συγχορδίες πχ....

 

A7 D G  E7  στις πρώτες 3 συγχορδίες παίζω Α Mixolydian (D Major) ενώ πάνω από το E7 παίζουμε Ε Mixolydian (A Major).

 

αν μια dominant πέφτει σε μινόρε, δε θα ακουστεί και πολύ καλά η mixolydian

παίζει ρόλο πού πάει δηλαδή

 

αν μια dominant είναι static παίζεις (υποτίθεται) lydian dominant. Η καθαρή 4η είναι avoid tone, (που δε σημαίνει ότι δεν την παίζεις βεβαια)

 

αν είναι functioning (οπότε γενικά μπορεί να παίξεις altered dominant), δηλαδή ανεβαίνει τέταρτη, εξαρτάται

 

π.χ. Ε7 -> Αm

 

στο Ε7 μπορείς να παίξεις Ε mixolydian b9 b13 = A harmonc minor = MI χιτζαζ ;)

και F melodic minor

 

Το αντίθετο δεν ισχύει, δηλαδή

Ε7->Α(maj7)

στο E7 μπορείς να παίξεις Εmixolydian = A major

και  F melodic minor

(και D melodic minor υπονοώντας πλάγια ελάσσονα πτώση ;) )

 

 

 

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αν μια dominant πέφτει σε μινόρε, δε θα ακουστεί και πολύ καλά η mixolydian

παίζει ρόλο πού πάει δηλαδή

Γενικά σωστό, αλλά ο Charlie Christian το έκανε συνέχεια (προφανώς από άγνοια) και ακουγόταν μια χαρά.

 

Αν είσαι παίχτης...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επίσης, από την εμπειρία μου είτε όταν τα μάθαινα/μαθαίνω ή όταν τα δείχνω σε κάποιον έχω να πω το εξής. Ωραίες οι παραπομπές σε βιβλία και τα "παιδιά εδώ μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και αυτή την κλίμακα" αλλά έτσι δεν πρόκειται ΚΑΝΕΙΣ να μάθει - κάνει τπτ. Το πιο πιθανό είναι να δοκιμάσει και να ακουστεί μια μπαρούφα. Αυτές οι κλίμακες έχουν αρκετά περίεργο άκουσμα με το οποίο το ευρύ κοινό δεν είναι familiar with. Πόσο μάλλον το ελληνικό. Αν δείξεις σε κάποιον τη μαντζόρε κλίμακα ή μια πεντατονική και του πείς "αυτοσχεδίασε" θα βγάλει σίγουρα κάτι καλύτερο από αν του πείς "να αυτή είναι η altered, αυτοσχεδίασε". Όπως επίσης εαν δείξεις σε κάποιον έλληνα odd μέτρα και κάποια mixob2b13 θα σου βγάλει κάτι πολύ πιο ενδιαφέρον από έναν ΕΣΘΟΝΟ ας πούμε, γιατί έχει μεγαλώσει με αυτά. Θαρρώ λοιπόν πως το καλύτερο που έχει να κάνει κάποιος όταν τα δείχνει είναι να παραπέμπει σε κομμάτια, μελωδίες, αυτοσχεδιασμούς. Κάποιος που μαθαίνει, έχει να κερδίσει περισσότερα βγάζοντας ένα σόλο ή κάνοντας το transcribe και χρησιμοποιώντας μια altered φράση χωρίς να ξέρει τί έκανε, από το να ξέρει την altered κλίμακα και να μην ξέρει να τη χρησιμοποιεί. Σαφώς βέβαια το καλύτερο είναι ο συνδυασμός αυτών, οπότε και ξέρεις να χρησιμοποιείς μια κλίμακα, ποιές νότες να τονίζεις και ποιές βαθμίδες της θα σε οδηγήσουν σε συγκεκριμένες βαθμίδες της επόμενης συγχορδίας.

 

Δηλαδή αρχάριε αναγνώστη αυτού του ποστ που όλα αυτά σου φαίνονται κινέζικα, αυτό που προσπαθώ να σου πω είναι πως η lydian dominant κλίμακα για την οποία μιλάμε, θα σου γίνει πολύ πιο ενδιαφέρουσα στο μυαλό όταν ξέρεις πως το simpsons theme είναι γραμμένο σε αυτήν.

Απο τις πιο σωστες κουβεντες εχω ακουσει σ αυτο το forum

 

αν μια dominant πέφτει σε μινόρε, δε θα ακουστεί και πολύ καλά η mixolydian

παίζει ρόλο πού πάει δηλαδή

 

αν μια dominant είναι static παίζεις (υποτίθεται) lydian dominant. Η καθαρή 4η είναι avoid tone, (που δε σημαίνει ότι δεν την παίζεις βεβαια)

 

αν είναι functioning (οπότε γενικά μπορεί να παίξεις altered dominant), δηλαδή ανεβαίνει τέταρτη, εξαρτάται

 

π.χ. Ε7 -> Αm

 

στο Ε7 μπορείς να παίξεις Ε mixolydian b9 b13 = A harmonc minor = MI χιτζαζ ;)

και F melodic minor

 

Το αντίθετο δεν ισχύει, δηλαδή

Ε7->Α(maj7)

στο E7 μπορείς να παίξεις Εmixolydian = A major

 

 

Βασικα δεν ειναι ακριβως ετσι...αυτα που αναφερεις ειναι θεματα 2-5 και πανε μαζι...

Απλα μια μικρη διορθωση

Το υπογραμισμενο που αναφερεις ειναι λαθος...Μπορεις να παιξεις μιξολυδιοb9b13 ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΠΤΩΣΗφτανει το 2 να εχει b5,δηλαδη να περνει η λοκριο η λοκριο αναιρεση 6..απο κει και περα το 5 μπορει να παρει και Η-Τ και Altered...αναλογα με το 5 του και το 9 του...

 

I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου