Προς το περιεχόμενο

Βασικές κλίμακες της δυτικής μουσικής και τρόπο


Jazzjoker

Προτεινόμενες αναρτήσεις

TbTr:

 

Μήπως θα ήταν καλό να απέχεις από την συγκεκριμένη συζήτηση? Διαφαίνεται ότι το επίπεδο γνώσεων που κατέχεις δεν αρκεί για να δίνεις συμβουλές σε θέματα jazz διδασκαλίας. Εαν θεωρείς ότι σε παρεξήγησα, γράψε κάτι πιο αναλυτικό πάνω στο θέμα, ή στείλε μου ΠΜ.

 

Α, επίσης, έχω την εντύπωση ότι γράφεται "ποικιλματικά".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 36
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Α, επίσης, έχω την εντύπωση ότι γράφεται "ποικιλματικά".

Ποτε δεν τα πηγαινα καλα με την ορθογραφια...

Ιταλικο πρεπει λογικα  να ειναι κ αυτο :)

I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To γεγονός ότι έχεις μεγάλη 7η στο Am θεωρείς ότι κάνει την Ε Μixolydian πιο ελκυστική περίπτωση?

 

στο Am(maj7) εννοείται, που υπήρχε στα συμφραζόμενα....  ήθελε διόρθωση γιατί μου έβγαλε τα μάτια... :o :o

Όχι άλλα μινόρε...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ζητώ συγνώμη αν κάποιος προσβλήθηκε απο την έκφρασή μου ''Μήπως έχετε μπερδευτεί? κτλ''. Μερικές φορές ο γραπτός λόγος είναι δύσκολο να κατανοηθεί ως προς την πρόθεσή του και την διάθεσή του.

 

Απο την άλλη η δύο προτάσεων άποψή μου είναι η αποψή μου. Αν σαν περιεχόμενο είναι λάθος ας μου το εξηγήσει κάποιος πιο έμπειρος για να μάθω και εγώ κάτι παραπάνω! :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

για την jazz μουσική ναι... Εγώ την λατρέυω την 4η  ;D ;D ;D

για ματζόρε λέω

κι εγώ τη λατρευω, αλλά αν μείνεις σε μείζονα κλίμακα στην 4η, αυτός που σε ακομπανιάρει θα αναγκαστεί να αλλάξει ακόρντο

 

To γεγονός ότι έχεις μεγάλη 7η στο Am θεωρείς ότι κάνει την Ε Μixolydian πιο ελκυστική περίπτωση? Σωστό γενικά αλλά εμένα δεν με χαλάει και σε Am ή Αm9 να πηγαίναμε.

 

έγραψα Amaj7 δηλ Α-C#-E-G# όχι Αm(maj7)

 

παίξε αργά E13 -> Am (Αm7 ή Am9) είναι λίγο περίεργο και ασυνήθιστο για να μην πω χάλια ;) 

 

Γενικά πάντως προτιμώ σε αυτό το topic κάποιες συνταγές που έχουν δοκιμαστεί , πιο πρακτικές ας πούμε, παρά πιο θεωρητική προσέγγιση.

 

όλα αυτά έχουν παιχτεί άπειρα, αν ήμασταν δίπλα θα μπορούσα να σου παίξω φράσεις

με λόγια μόνο δε βγαίνει τίποτα ;) μια κλίμακα είναι 7 νότες. Οι φράσεις είναι που έχουν σημασία τελικά.

 

Ξερεις τι γινεται?οταν ειμαστε σε μινορε αρμονια πρεπει να σκεφτομαστε καθαρα μινορε...οταν ειμαστε σε μαντζορε,μαντζορε...φυσικα και στις 2 περιπτωσεις μπορουμε να δανειστουμε απο modal απο 2-5 απο δευτερευουσες δεσποζουσες απο αντικαταστασεις τριτονου κλπ κλπ κλπ...αλλα η γενικη σκεψη ειναι μαντζορε-μαντζορε μινορε-μινορε για να μην υπαρχουν μπερδεματα...

 

αυτό δεν ισχύει σε πολλά είδη μουσικής, παλιά και νέα, μπορώ να σου πω 1000δες κομμάτια από πολλές περιόδους που καταστρατηγείται αυτό.

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

η παράθεση της παράθεσης ω παράθεση ...... αλλά τέλος πάντων..... ::) ::)

 

για ματζόρε λέω

κι εγώ τη λατρευω, αλλά αν μείνεις σε μείζονα κλίμακα στην 4η, αυτός που σε ακομπανιάρει θα αναγκαστεί να αλλάξει ακόρντο

 

?????????? δεν παίζει όλος ο κόσμος bepop και jazz standards μην το ξεχνάς !!!! Άν και από τα ακούσματα σου από κουβέντα που είχαμε παλιότερα, θυμάμαι ότι δεν έχεις ακούσματα fusion rock αλλά πιο παραδοσιακή jazz (Wes montgomery...) Μην ξεχνάς ότι δεν μιλάμε για JAZZ αποκλειστικά.... ;)

 

έγραψα Amaj7 δηλ Α-C#-E-G# όχι Αm(maj7)

 

παίξε αργά E13 -> Am (Αm7 ή Am9) είναι λίγο περίεργο και ασυνήθιστο για να μην πω χάλια ;)  

 

νόμιζα Am(maj7) .... προφανώς η 6η στο Ε13 είναι C# αυτό δεν σημαίνει ότι η μετάβαση σε Αm που έχει C είναι ασυνήθιστη... μην ξεχνάς ότι μιλάμε για Ι-V σχήματα (κακώς το έχεις πάει μόνο σε ΙΙ-V-I progressions) όπου σχεδόν όλοι οι συνδιασμοί min/maj συγχορδιών έχουν παιχτεί...

 

όλα αυτά έχουν παιχτεί άπειρα, αν ήμασταν δίπλα θα μπορούσα να σου παίξω φράσεις

με λόγια μόνο δε βγαίνει τίποτα ;) μια κλίμακα είναι 7 νότες. Οι φράσεις είναι που έχουν σημασία τελικά.

 

 

σε αυτό συμφωνώ απόλυτα. Μακάρι να ήμασταν δίπλα να σου παίξω και εγώ τις δικές μου φράσεις.... Και μην ξεχνάς ότι όλα ξεκίνησαν λέγοντας ότι ένα dominant chord φωνάζει για Mixolydian mode, ως μια απλή συμβουλή για πιο άπειρους φίλους.... Άν θέλεις να εξετάσουμε ακαδημαϊκά όλες τις επιλογές που έχουμε σε ένα δεδομένο progression (δεν το λέω καθόλου ειρωνικά, το θεωρώ και γαμώ τα  topic) πραγματικά ας ανοίξουμε ένα θέμα, στο οποίο θα ποστάρουμε progressions και θα επιχειρηματολογούμε πάνω στις πιθανές επιλογές μας για soloing.... ;)

Όχι άλλα μινόρε...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αχ βρε Σπύρο άναψες φωτιές.

Διάβασα πολλά, και η δική μου γνώμη είναι η εξής.

Όλοι προτείνουν ποιά κλίμακα μπορεί να παιχτεί πάνω από κάποιες αρμονίες.

Αυτό είναι αποδεκτό αλλά κατά την γνώμη μου ΑΝΕΠΑΡΚΕΣ.

Υπάρχουν διαβαθμίσεις στο βαθμό συμφωνίας (από την πιο σύμφωνη ως την πιο διάφωνη)  κάθε κλίμακας με συγκεκριμένο αρμονικό χαλί.

Αυτή, λίγο πολύ εξαρτάται από την ποσότητα και την ποιότητα ξένων προς την αρμονία φθόγγων που η εκάστοτε κλίμακα περιέχει.

ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΚΕΝΟ ΓΡΑΜΜΑ.

Αλλού είναι το ζουμί.

Και εξηγούμαι.

Οι κλίμακες είναι ΜΟΝΟ ΕΡΓΑΛΕΙΑ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ. Παράγουν "εσωτερικές αρμονίες" και χρήζουν επεξεργασίας (είναι μόνο η πρώτη ύλη) για να βοηθήσουν στην παραγωγή μουσικής έκφρασης.

Το συστατικό τους στοιχείο είναι ΤΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ. Όποιος ακούει διαστηματικά (βιβλίο "A Thesaurus of scales and melodic patterns" του Slonimsky αν δεν κάνω λάθος και το γράφω σωστά) σχεδόν δεν τις χρειάζεται.

Η δική μου προσέγγιση είναι...... CHORD TONES και ARPEGGIOS.

Ναι, ακόμα και στα modal κομμάτια (υπονοούμενες αρμονίες που κάποιος υπερθέτει στον τρόπο, είτε διατονικές είτε όχι).

Το πώς χρησιμοποιώ τα arpeggios και τα chord tones είναι αντικείμενο μιας άλλης κουβέντας.

Όπως και το τεράστιο θέμα της μουσικής έκφρασης, του οποίου ακρωγωνιαίος λίθος κατά την γνώμη μου είναι το phrasing (φραζάρισμα στην καθομιλούμενη).

Ελπίζω κάποια στιγμή να καταφέρω να πω δύο λόγια ανοίγοντας ένα θέμα για το τεράστιο αυτό αντικείμενο.

Οφείλω κλείνοντας να πω ότι και εγώ χρησιμοποιώ δύο κλίμακες, που τις "σκέφτομαι" ΚΑΙ ως κλίμακες.

Την πεντάτονη, και την Half Diminished είτε W-H είτε H-W (όμως με πολύ προσοχή λόγω της συμμετρίας της).

 

Δημήτρη όντως ο Govan δεν είναι fusion ;D

 

 

 

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου