Προς το περιεχόμενο

Η "ιεροτελεστία" του να ακούς μουσική στο σπίτι σου.


LK

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Θέλεις να επεκταθείς λίγο. Με ενδιαφέρει αυτό που λες , γι΄ αυτό στο ζητάω, πάντα αν δεν βαριέσαι.

 

Τι άλλο να σου πω, για μένα είναι προφανές πως όταν προσπερνάς το ΑΚΟΥΣΜΑ, το ΒΙΩΜΑ, την ΤΕΧΝΗ της μουσικής, και πας και πορώνεσαι με τα εξωτικά υλικά και design του ηχείου/ενισχυτή/ο,τιδήποτε, και μαγνητίζεσαι από το μουράτο όνομα του κατασκευαστή που ψάχνει ματαιόδοξους λεφτάδες να τους πουλήσει prestige, το 'χασες το παιχνίδι...

 

Πριν λίγο καιρό σε διπλανό φόρουμ σχετικό με HiFi κάποιος έγραψε για φίλο του που δήθεν ΔΕΝ ήταν hiend-άς και που δεν άκουγε πια πολύ μουσική στο ταπεινό πικαπ του, και θεωρούσε πως θα το έλυνε αυτό το πρόβλημα αν αγόραζε ένα εξωτικό πικαπ των 4.500Ε... Του έγραψα "καραμπινάτος hiend-άς είναι ο φίλος σου, αν ήταν ΜΟΥΣΙΚΟ-φιλος, θα έπαιρνε ένα αξιοπρεπές πικαπ των 150Ε και θα το έλιωνε... Δεν θα τον απασχολούσε το ΜΕΣΟ... Τώρα προφανώς τον απασχολεί όχι ΤΙ ακούει, αλλά ΑΠΟ ΤΙ το ακούει..."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 59
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Τι άλλο να σου πω, για μένα είναι προφανές πως όταν προσπερνάς το ΑΚΟΥΣΜΑ, το ΒΙΩΜΑ, την ΤΕΧΝΗ της μουσικής, και πας και πορώνεσαι με τα εξωτικά υλικά και design του ηχείου/ενισχυτή/ο,τιδήποτε, και μαγνητίζεσαι από το μουράτο όνομα του κατασκευαστή που ψάχνει ματαιόδοξους λεφτάδες να τους πουλήσει prestige, το 'χασες το παιχνίδι...

 

Πριν λίγο καιρό σε διπλανό φόρουμ σχετικό με HiFi κάποιος έγραψε για φίλο του που δήθεν ΔΕΝ ήταν hiend-άς και που δεν άκουγε πια πολύ μουσική στο ταπεινό πικαπ του, και θεωρούσε πως θα το έλυνε αυτό το πρόβλημα αν αγόραζε ένα εξωτικό πικαπ των 4.500Ε... Του έγραψα "καραμπινάτος hiend-άς είναι ο φίλος σου, αν ήταν ΜΟΥΣΙΚΟ-φιλος, θα έπαιρνε ένα αξιοπρεπές πικαπ των 150Ε και θα το έλιωνε... Δεν θα τον απασχολούσε το ΜΕΣΟ... Τώρα προφανώς τον απασχολεί όχι ΤΙ ακούει, αλλά ΑΠΟ ΤΙ το ακούει..."

Κάνεις λάθος.

Μπερδεύεις τον connoisseur με τον προβληματικό ψυχολογικά καταναλωτάκια.

Αν ξεχωρίσεις αυτά τα δύο, θα δεις ότι η "ψύχωση" με κάποια χόμπι δεν βρίσκεται απαραίτητα σε άμεση συνάρτηση με τον άκρατο καταναλωτισμό.

Αν αυτό (το δεύτερο) το εκμεταλλεύονται οι εταιρείες που έχουν στήσει χορό στη βιομηχανία αναπαραγωγής (όπως και στη βιομηχανία παραγωγής να μην ξεχνιόμαστε ;)), δεν έχει να κάνει με την αναζήτηση του "καλύτερου".

Έτσι λοιπόν και η συμβουλή σου στον πιθανά υποψήφιο αγοραστή πικάπ ήταν ελλιπής (και ανακριβής) που στόχευε απλώς στη γκρίνια.

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οκ. Και όταν ηχογραφείς, το αφήνεις όπως είναι first take ?

Έχω την εντύπωση πως όχι.....

Γιατί μωρέ; Αφού τα τύμπανα θα ακούγονται πάντα σαν τύμπανα.  ;)

 

Άμα ιδρώνεις όμως πάνω από την ηχογράφησή σου, δεν θα ήθελες να υπάρχουν κάποιοι ακροατές που θα προσπαθήσουν να ακούσουν και να αναγνωρίσουν αυτή σου την προσπάθεια;

Γι αυτη την ιεροτελεστια,πειναω ακομα και..ξοδευω. ;)

Συνηγορω λοιπον στους hi-fi χαι-ενταδες που ακομα πεινουν αλλα οχι σε οσους αφηνουν το ακριβο τους πιατο στο τραπεζι επειδη θελησαν να..πεινασουν.

Παντως,οταν αγορασα και ηχογραφησα στο πρωτο μου τετρακαναλο,ενιωσα μια μαγεια που κανενα cubase δε μου εδωσε κι ας ειναι πιο ποιοτικο ηχητικα και εργονομικα.

 

Οσο για τους αποδεκτες του ιδρωτα,αλλο πραγμα η δημιουργια και αλλο ο χαιεντελισμος.

Δεν εχουν τα ιδια κινητρα ''μοστρας''. ;)

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Τι άλλο να σου πω, για μένα είναι προφανές πως όταν προσπερνάς το ΑΚΟΥΣΜΑ, το ΒΙΩΜΑ, την ΤΕΧΝΗ της μουσικής, και πας και πορώνεσαι με τα εξωτικά υλικά και design του ηχείου/ενισχυτή/ο,τιδήποτε, και μαγνητίζεσαι από το μουράτο όνομα του κατασκευαστή που ψάχνει ματαιόδοξους λεφτάδες να τους πουλήσει prestige, το 'χασες το παιχνίδι...

 

Πριν λίγο καιρό σε διπλανό φόρουμ σχετικό με HiFi κάποιος έγραψε για φίλο του που δήθεν ΔΕΝ ήταν hiend-άς και που δεν άκουγε πια πολύ μουσική στο ταπεινό πικαπ του, και θεωρούσε πως θα το έλυνε αυτό το πρόβλημα αν αγόραζε ένα εξωτικό πικαπ των 4.500Ε... Του έγραψα "καραμπινάτος hiend-άς είναι ο φίλος σου, αν ήταν ΜΟΥΣΙΚΟ-φιλος, θα έπαιρνε ένα αξιοπρεπές πικαπ των 150Ε και θα το έλιωνε... Δεν θα τον απασχολούσε το ΜΕΣΟ... Τώρα προφανώς τον απασχολεί όχι ΤΙ ακούει, αλλά ΑΠΟ ΤΙ το ακούει..."

 

Οκ, σε ευχαριστώ για την απάντηση.

1ον   Αμφισβητείς ότι το «άκουσμα» ή το «βίωμα» το εκλαμβάνεις καλλίτερα με κάποιο μηχάνημα αναπαραγωγής  υψηλών/ υψηλότερων  προδιαγραφών; Έχει ξαναγραφεί και στο παρόν thread αλλά και αλλού (είναι και κοινή γνώση άλλωστε ) , ότι ένα μουσικό έργο (και όχι μόνο) ,  όταν αναπαράγεται σε ένα χ (όπου χ= χαμηλών προδιαγραφών) μέσον  αναπαραγωγής, από ότι σε ένα καλλίτερο, υπάρχει πάντα ο «κίνδυνος» να μην λάβεις σωστά το τελικό αποτέλεσμα , που ίσως ήταν και η πρόθεση του δημιουργού.

2ον Γιατί πιστεύεις ότι όποιος ενδιαφέρεται και για τα «εξωτικά υλικά» και το «design»  (ακόμα και στο μέτρο που αυτά ΔΕΝ επηρεάζουν την συγκεκριμένη εμπειρία) , κατά τεκμήριο βάζει σε δεύτερη φάση την ακρόαση. Αποκλείεται να λειτουργούν παράλληλα.

3ον Πιστεύεις ότι είναι «εύκολο» να κοροϊδέψεις τους «ματαιόδοξους λεφτάδες» . Νομίζω ότι για να κάνεις λεφτά , μόνο εύκολος στο να σε κοροϊδέψουν δεν είσαι. Με άλλα λόγια η φράση «ό,τι πληρώνεις παίρνεις» , μάλλον δεν σε βρίσκει σύμφωνο, σωστά;

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οσο για τους αποδεκτες του ιδρωτα,αλλο πραγμα η δημιουργια και αλλο ο χαιεντελισμος.

Δεν εχουν τα ιδια κινητρα ''μοστρας''. ;)

'Αρα είναι σημαντικές για σένα οι λεπτομέρειες της ηχογράφησής σου αλλά το θεωρείς ανόητο να τις ψηλαφίσει και ο ακροατής σου;

 

Όσο για την μόστρα, επειδή μπερδεύεσαι και εσύ με τον καταναλωτισμό, θα έλεγα ότι η πείνα για την σωστή αναπαραγωγή μάλλον κρύβει λιγότερο ego από την παρουσία του καλλιτέχνη στη σκηνή.

Ασε δε, που τα πολύ ακριβά μηχανήματα, ελάχιστοι θα καταλάβουν τι είναι. Σας τους φίλους που θα φέρεις σπίτι και θα τους δείξεις την original relic LP goldtop του 57 και θα σου πουν "καλή η κιθάρα ρε συ αλλά και χρυσαφένια και την έχεις γεμάτη γρατσουνιές. Τι; έτσι τη πήρες; Πόσο; Κανα 500άρικο;"

Και εκεί το σταματάς....... Καθότι δεν έχει νόημα.  ;)

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

επειδή μπερδεύεσαι και εσύ με τον καταναλωτισμό,

Oλα ειναι θεμα καταναλωτισμου.

Εσυ πιστευεις οτι θα παιξεις καλυτερα μ ενα Rickenbacker απ οτι μ ενα squier αν δεν εχεις διαθεση?

Ειπα απο την αρχη,οτι πιστευω πως ολα ειναι θεμα ψυχικης διαθεσης.

Αν την εχεις,αξιζει τα λεφτα οποιαδηποτε επενδυση.

Οχι ομως να επενδυεις για να την αποκτησεις.

 

Και φυσικα...αν εχω διαθεση,ενα One more for the road,σε...mp3 για μενα ειναι βαλσαμο..

 

Για μενα. ;)

 

ΕΔΙΤ:Δεν αμφισβητω επ ουδενι την πεινα για σωστη ηχογραφηση-αναπαραγωγη.

Αμφισβητω την αυθυποβολη του ''εχω καλο μηχανημα,απολαμβανω.''

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οκ, σε ευχαριστώ για την απάντηση.

 

Μου αρέσει που βλεπεις το θέμα αναλυτικά και ψύχραιμα. Και σου απαντώ:

 

1ον   Αμφισβητείς ότι το «άκουσμα» ή το «βίωμα» το εκλαμβάνεις καλλίτερα με κάποιο μηχάνημα αναπαραγωγής  υψηλών/ υψηλότερων  προδιαγραφών;

 

Αυτο σαφώς και ισχύει ΩΣ ΕΝΑ ΒΑΘΜΟ, δηλαδή από κάποιο σημείο και μετά, πληρώνεις  5Χ χρήματα για να πάρεις κάτι που είναι οριακά καλύτερο.

 

Επίσης πρέπει να τονίζω πως πολλοί - και καλά - γνώστες έχουν ξεβρακωθεί πολύ άσχημα σε τυφλά τεστ Α/Β/Χ, γι' αυτό εξάλλου και τα αποφεύγουν όπως ο διάολος το λιβάνι.

 

2ον Γιατί πιστεύεις ότι όποιος ενδιαφέρεται και για τα «εξωτικά υλικά» και το «design»  (ακόμα και στο μέτρο που αυτά ΔΕΝ επηρεάζουν την συγκεκριμένη εμπειρία) , κατά τεκμήριο βάζει σε δεύτερη φάση την ακρόαση. Αποκλείεται να λειτουργούν παράλληλα.

 

Θεωρητικά ναι, πρακτικά όχι, κατά τη γνώμη μου. Ο highendάς έχει αυτοσκοπό το καλύτερο μηχάνημα. Περιγράφει μια ακρόαση ως "άκουσα το Χ δίσκο στο Ψ σύστημα", και όχι "άκουσα το Χ δίσκο". Ακούει ένα δίσκο και ψάχνει να βρει τα στιβαρά χαμηλά, τα μεστά μεσαία και τα αιθέρια υψηλά. Ή ίσως τα σφιχτά χαμηλά, τα γεμάτα μεσαία και τα κρυστάλλινα υψηλά, ποτέ δεν κατάλαβα ποια είναι ανώτερα!!!  ;D  ;D  ;D

 

 

3ον Πιστεύεις ότι είναι «εύκολο» να κοροϊδέψεις τους «ματαιόδοξους λεφτάδες» . Νομίζω ότι για να κάνεις λεφτά , μόνο εύκολος στο να σε κοροϊδέψουν δεν είσαι. Με άλλα λόγια η φράση «ό,τι πληρώνεις παίρνεις» , μάλλον δεν σε βρίσκει σύμφωνο, σωστά;

 

Η κοροϊδία που αναφέρω έχει να κάνει με ψυχολογικά αίτια και όχι με ευφυία...

 

Στο "ό,τι πληρώνεις παίρνεις" βλέπω πολλές εξαιρέσεις, πιο πολλές από ό,τι σε άλλους πιο γερούς κανόνες...

 

Ως απάντηση σε όλα τα παραπάνω θα σου πω μια πραγματική ιστοριούλα:

 

Προ ετών, σε φόρουμ που πλέον δεν υπάρχει, ελληνικό, σχετικό με το HiFi, είχε γίνει ΜΕΓΑΛΟ σούσουρο για τον εξής λόγο: είχαν ανακαλύψει πως η γνωστή μαϊμουδο-εταιρία Behringer είχε έναν τελικό ενισχυτή τύπου ΡΑ (μιλάμε για όρο ταμπού στον κόσμο των hiendάδων!!!) ισχύος 2*260WRMS/8Ω  ο οποίος κόστιζε περί τα 300Ε και ήταν εξαιρετικός στην οδήγηση δύσκολων ηχείων τύπου πάνελ! Μιλάμε για άτομα που είχαν τότε καλώδια ρεύματος που κόστιζαν 300Ε... Τους είχε πέσει ο ουρανός στο κεφάλι! Ένα κινεζο-μπλιμπλίκι των 300Ε (ωιμέ!!) να τα βάζει με τα εξωτικά μηχανήματα των αρκετών χιλιάδων... Ε λοιπόν τα έβαζε, και εγινε ντόρος, και καλούσαν οι μεν τους δε στα σπίτια τους στους ειδικούς χώρους ακρόασης (όχι παίζουμε!) για να διαπιστώσουν το παράδοξο, και έσπευδαν να πάνε να πάρουν όλοι από ένα τέτοιο... Βέβαια ορισμενοι θέλησαν και πάλι να διακριθούν: πήραν ΔΥΟ τέτοια, ένα για κάθε κανάλι, και  εκθείαζαν πόσο καλύτερα απέδιδαν. Άλλοι προσπάθησαν να ξεχωρίσουν από το σωρό προσθέτοντας έξτρα χωρητικότητα στο τροφοδοτικό... Ο καθένας βρήκε τον τρόπο να ξεπροβάλει το κεφάλι του... Ή τη μύτη του...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Μου αρέσει που βλεπεις το θέμα αναλυτικά και ψύχραιμα. Και σου απαντώ:

Υπάρχει και άλλος τρόπος να δεις το παρόν θέμα ή οποιοδήποτε θέμα; ;)

 

Κατά τα άλλα:

Τελικά , μετά από τις πιο αναλυτικές ερωτο/απαντήσεις (δώθε κακείθεν), καταλαβαίνω ότι και οι δύο πλευρές έχουν ικανά επιχειρήματα, και πολύ φοβάμαι ότι δεν θα αποφύγω το cliché ότι κάπου στη μέση είναι η απάντηση. Απλά στην αρχή (ίσως μου φάνηκε) ήσουν λίγο πιο απόλυτος. Πιστεύω ότι τώρα το θέμα τέθηκε σε πιο σωστή βάση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατά τα άλλα:

Τελικά , μετά από τις πιο αναλυτικές ερωτο/απαντήσεις (δώθε κακείθεν), καταλαβαίνω ότι και οι δύο πλευρές έχουν ικανά επιχειρήματα, και πολύ φοβάμαι ότι δεν θα αποφύγω το cliché ότι κάπου στη μέση είναι η απάντηση. Απλά στην αρχή (ίσως μου φάνηκε) ήσουν λίγο πιο απόλυτος. Πιστεύω ότι τώρα το θέμα τέθηκε σε πιο σωστή βάση.

Εγώ από την άλλη, επειδή έχω γνωρίσει πορωμένους (επιμένω στη λέξη connoisseurs) σε διαφορα ζητήματα, με γνώσεις και χωρίς γνώσεις, με λεφτά και χωρίς λεφτά, με όρεξη ή χωρίς, με χρόνο ή χωρίς (και ενίοτε ξέρω ποίοι είναι τι και τι πρεσβεύουν (σε όποιο forum και αν τριγυρνάνε)), δεν θα καταλήξω σε εξωδικαστικές συμβιβαστικούς επιλόγους  ;D και θα επιμείνω ότι η ειδικότερη και τεκμηριωμένη ενασχόληση με ένα αντικείμενο άρα και η προσήλωση στη λεπτομέρεια, είτε το αντικείμενο λέγεται τραινομοντελισμός είτε wine tasting, δεν είναι κακό πράγμα.

 

Το πως το διαχειρίζεται ο "παθών" ή αν σ' αρέσει ή όχι εσένα ή εμένα, είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο.

 

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Αφορμή για αυτό:

εξωδικαστικές συμβιβαστικούς επιλόγους  

ήταν το παράδειγμα της Behringer, που το πιστεύω (ξέρω και χειρότερα). Δεν αλλάζω γνώμη, αλλά δεν μπορώ με τέτοια στοιχεία να μη δώσω credits στην "άλλη" πλευρά.  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου