Προς το περιεχόμενο

Κούρδισμα 'Stefanos Hijaz'


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γεια σας

 

Είμαι ευτυχής να σας ανακοινώσω ότι το πείραμα μετατροπής της C ματζόρε φυσαρμόνικας σε C Χιτζάζ (Φρύγιος Τρόπος) μετά από αρκετή μελέτη και εργασία επέτυχε.

  Το νέο κούρδισμα έγινε σ’ ένα από τα φτηνότερα  μοντέλα της Hohner και απαίτησε 7 κουρδίσματα στα γλωσσίδια όπως φαίνεται  παρακάτω:

 

  Η φυσαρμόνικα ήταν κλειδί C και είχε layout το:

 

  C E G C E G C E G C

  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

  D G B D F A B D F A

 

  Το νέο layout τo ονόμασα Stefanos  Hijaz Tuning και είναι για το C:

 

  C E G C E G C E G C

  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

  Db G Bb Db F Ab Bb Db F Ab

 

Ομοίως για το Α:

 

A C# E A C# E A C# E A

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Bb E G Bb D F G Bb D F

 

 

  Εδώ μπορείτε  να ακούσετε ένα δείγμα Ηιτζάζ που μαγνητοφώνησα πρόχειρα με τη νέα φυσαρμόνικα.

 

  http://www.box.net/shared/s9znmi6bcu3h3k9lzvxf

 

 

 

  Ελπίζω οι εταιρείες , που θα στείλω e-mail , να  παράγουν το μοντέλο αυτό ώστε να είναι πιο ανθεκτικό (Για να γίνει το κούρδισμα  αφαιρέθηκε μέταλλο από τα γλωσσίδια).

 

Η απάντηση της Hohner:

 

We have no problem to understand the benefit from this tuning , however , if we simply look at our sales of harmonic minor tunings, you will very fast understand, that nothing else than the Standard Richter Tuning is the standard worldwide and the demand for other tunings is about zero.

You can modify a harmonica as you did on your videos, it’s easily possible, as you know.

 

Congratulations to this work!

 

 

With kindest regards

Hohner Musikinstrumente GmbH & Co. KG

Head of Customer Services

Andreas-Koch-Str. 9

D-78647 Trossingen/Germany

 

Tel:    +49 (0) 7425 / 20- 326

Fax:  +49 (0) 7425 / 20- 444

 

  Στέφανος

 

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 32
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Εξαιρετική δουλειά.

 

Μια μικρή διόρθωση μόνο:

 

C Χιτζάζ (Φρύγιος Τρόπος)

 

Η Xιτζάζ δεν είναι ο Φρύγιος τρόπος αλλά ο Μιξολύδιος b9 b13 ή αλλιώς Φρύγιος b4. (πέμπτος τρόπος της αρμονικής μινόρε κλίμακας)

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα αργότερα...

Πιστεύω ότι η σωστή ονομασία της Χιτζάζ είναι Phrygian dominant scale.

Ρίξε μια ματιά στο φορουμ απ' όπου ξεκίνησα....:

 

http://www.slidemeister.com/forums/index.php?topic=5787.0

 

Επίσης μια ματιά στο:

 

http://www.noiz.gr/index.php?topic=184736.0

 

 

 

 

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πιστεύω ότι η σωστή ονομασία της Χιτζάζ είναι Phrygian dominant scale.

Για κανενα λογο ομως...η Χιτζαζ ειναι χιτζαζ...ειναι κλιμακα η οποια περιεχει και μορια...αν θες να την μεταφρασουμε στο συγκερασμενο τοτε η μονη σωστη ονομασια ειναι mixolydianb9b13

Phrygian Dominant ΔΕΝ μπορει να ονομαστει γιατι ο φρυγιος ειναι μια μινορε κλιμακα με b3 ενω ο Μιξολυδιος μαντζορε με 3..απ την στιγμη που σε μια κλιμακα υπαρχει 3 τοτε υπερισχυει του b3 ΕΚΤΟΣ και αν εσυ θες εσκεμενα να ακουστει το b3 και το 3 να γινει b4(συμβαινει κατα κορων στην Η-Τ και παει πακετο με αλλα πραγματακια....)

I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

C Phrygian  Mode  :    C – Db – Eb  –  F  – G – Ab – Bb

C Phrygian Scale  :      C – Db – E  –  F  – G – Ab – Bb

Fm Harmonic  :          F – G –  Ab – Bb – C – Db – E  –  F

 

Η κλίμακα Phrygian dominant scale {Hitzaz or hijaz}  { C Phrygian Scale  :    C – Db – E  –  F  – G – Ab – Bb } παράγεται από το δρόμο C Phrygian  Mode  :  C – Db – Eb  –  F  – G – Ab – Bb  αυξάνοντας την 3η του Phrygian Mode και είναι ο 5ος δρόμος της αρμονικής κλίμακας μινόρε { Fm Harmonic  :        F – G –  Ab – Bb – C – Db – E  –  F } με την 5η να καθίσταται δεσπόζουσα.

 

Έχει επομένως στο όνομα της τη λέξη dominant (δεσπόζουσα) διότι έχει την 3η μεγάλη και την 7η όπως συμβαίνει στη συγχορδία δεσπόζουσας 7ης.

 

Τουλάχιστον εγώ τη μετατροπή που έκανα και μετέτρεψα μια ματζόρε φυσαρμόνικα οποιουδήποτε κλειδιού σε φυσαρμόνικα χιτζαζ ( Stefanos hitzaz) του ίδιου κλειδιού ακολούθησα αυτά τα βήματα.

 

Όσον αφορά την ονομασία mixolydianb9b13 που αναφέρεις δεν την γνωρίζω (θα ασχοληθώ στο μέλλον και θα τα ξαναπούμε) , εξ άλλου δεν είμαι μουσικός και το μόνο που ήθελα ήταν να μπορώ να παίζω τα παραδοσιακά μας τραγούδια, όπως:

 

με μια κοινή φυσαρμόνικα κάνοντας μια εύκολη τροποποίηση.

 

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

C Phrygian  Mode  :    C – Db – Eb  –  F  – G – Ab – Bb

C Phrygian Scale  :      C – Db – E  –  F  – G – Ab – Bb

Fm Harmonic  :          F – G –  Ab – Bb – C – Db – E  –  F

 

Αγαπητέ Στέφανε, θαυμάζω τη δουλειά που έχεις αφιερώσει στο αντικείμενό σου αλλά στη θεωρία μας τα μπερδεύεις. Αν θες κι επειδή μας διαβάζουν και νέοι μουσικοί που έχουν σίγουρα μπερδευτεί, πες μας πού έχει διαβάσει την παραπάνω κατηγοριοποίηση.

 

Ξεκαθαρίζω πώς έχει το θέμα με το Phrygian mode ή Φρύγιο δρόμο: Κατ' αρχήν δεν υπάρχει phrygian scale στη θεωρία (ούτε lydian scale, mixolydian scale κλπ). Λέγονται modes και όχι scales. Ο όρος scale, όταν αναφερόμαστε σε modes, χρησιμοποιείται χάριν ευκολίας αλλά είναι λάθος. Υπάρχει phrygian mode (φρύγιος δρόμος) και είναι ακριβώς αυτό που περιγράφεις στην πρώτη σειρά.

 

Οι νότες της κλίμακας που γράφεις στη δεύτερη σειρά, δεν είναι η phrygian scale. Είναι η hijaz ή αλλιώς Mixolydian b9b13 mode (5ος τρόπος της αρμονικής μινόρε κλίμακας όπως σωστά αναφέρεις). Ονομάζεται και phrygian dominant καταχρηστικά και χάριν ευκολίας ξανά, αλλά αυστηρά θεωρητικά ο όρος είναι λάθος.

 

Η κλίμακα Phrygian dominant scale {Hitzaz or hijaz}  { C Phrygian Scale  :    C – Db – E  –  F  – G – Ab – Bb } παράγεται από το δρόμο C Phrygian  Mode

 

Όχι. Η phrygian dominant ή πιο σωστά mixolydian b9b13, δεν παράγεται από τον phrygian mode αλλά από την αρμονική μινόρε κλίμακα. Ο phrygian mode δεν έχει καμία θεωρητική σχέση με τον mixolydian b9b13 (phrygian dominant). Για την ακρίβεια, ο Φρύγιος είναι τρόπος της ματζόρε κλίμακας (ο τρίτος).

 

Επίσης στο site του οποίου έβαλες το link αναφέρεις και άλλα ανακριβή (μη με παρεξηγείς, το λέω με φιλική διάθεση και ενδιαφέρον για αυτούς που μαθαίνουν θεωρία) τα οποία θα σου πρότεινα να ξαναψάξεις και να μελετήσεις.

 

Φιλικά, Σπύρος

 

 

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

C Phrygian  Mode  :     C – Db – Eb  –  F   – G – Ab – Bb

C Phrygian Scale  :      C – Db – E   –   F   – G – Ab – Bb

Fm Harmonic   :           F – G –   Ab – Bb – C – Db – E  –  F

 

Η κλίμακα Phrygian dominant scale {Hitzaz or hijaz}  { C Phrygian Scale  :    C – Db – E   –  F   – G – Ab – Bb } παράγεται από το δρόμο C Phrygian  Mode  :   C – Db – Eb  –  F   – G – Ab – Bb  αυξάνοντας την 3η του Phrygian Mode και είναι ο 5ος δρόμος της αρμονικής κλίμακας μινόρε { Fm Harmonic   :        F – G –   Ab – Bb – C – Db – E  –  F } με την 5η να καθίσταται δεσπόζουσα.

 

Έχει επομένως στο όνομα της τη λέξη dominant (δεσπόζουσα) διότι έχει την 3η μεγάλη και την 7η όπως συμβαίνει στη συγχορδία δεσπόζουσας 7ης.

 

Τουλάχιστον εγώ τη μετατροπή που έκανα και μετέτρεψα μια ματζόρε φυσαρμόνικα οποιουδήποτε κλειδιού σε φυσαρμόνικα χιτζαζ ( Stefanos hitzaz) του ίδιου κλειδιού ακολούθησα αυτά τα βήματα.

 

Όσον αφορά την ονομασία mixolydianb9b13 που αναφέρεις δεν την γνωρίζω (θα ασχοληθώ στο μέλλον και θα τα ξαναπούμε) , εξ άλλου δεν είμαι μουσικός και το μόνο που ήθελα ήταν να μπορώ να παίζω τα παραδοσιακά μας τραγούδια, όπως:

 

με μια κοινή φυσαρμόνικα κάνοντας μια εύκολη τροποποίηση.

 

Καλησπερα κυριε στεφανε...πρακτικα ειστε ολοσωστος...απλα υπαρχει μια μικρη ανακριβια

Ο φρυγιος τροπος ειναι ο Τριτος τροπος μιας ιονικης μαντζορε κλιμακας

Αν παρουμε σαν root την C οι νοτες μας ειναι ολες φυσικες

Οποτε η E που ειναι η φρυγια σκαλα δινει E F G A B C D,μπορειτε να την συναντησεται και σαν Ουσακ

Εχοντας ΜΟΝΟ ενα διαστημα μικρης εβδομης ΔΕΝ μπορουμε να την πουμε Dom συγχωρδια την συγχωρδια που παραγει αν χωριστει ανα τριτες..κατα κανονα οι Dom συγχορδιες ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ ΤΡΙΤΟΝΟ το οποιο παραγεται απο την μεγαλη τριτη και την μικρη εβδομη.

Εξ ορισμου λοιπον ο ορος phrygian dom ειναι λαθος..

ελπιζω να εγινα κατανοητος...

Συγχαρητηρια και απο μενα για την δουλεια σας!!!

I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η κλίμακα Phrygian dominant scale {Hitzaz or hijaz}  { C Phrygian Scale  :    C – Db – E   –  F   – G – Ab – Bb } παράγεται από το δρόμο C Phrygian  Mode  :   C – Db – Eb  –  F   – G – Ab – Bb  αυξάνοντας την 3η του Phrygian Mode και είναι ο 5ος δρόμος της αρμονικής κλίμακας μινόρε { Fm Harmonic   :        F – G –   Ab – Bb – C – Db – E  –  F } με την 5η να καθίσταται δεσπόζουσα.

 

η μικρη εβδομη του αιολικου τροπου,6ος τροπος ιονικης μαντζορε,ειναι η μικρη τριτη του φρυγιου τροπου

Στην αρμονικη μινορε ο πρωτος τροπος δεν εχει μικρη εβδομη αλλα μεγαλη εβδομη...Δινει συγχορδια minmaj7...οποτε πλεον ο αντιστοιχος τροπος ΔΕΝ εχει μικρη τριτη αλλα εχοντας πλεον οξυνθει μισο τονο εχει μεγαλη τριτη...ετσι μας δινει μια κλιμακα με jazz τυπο

1 b2 3 4 5 b6 b7

Εχουμε λοιπον μια μαντζορε κλιμακα με μικρη εβδομη (αυτοματα dominant) και το πιο σημαντικο ΚΑΘΑΡΗ ΤΕΤΑΡΤΗ(αρα μιξολυδιο).Οποτε εχουμε μια μιξολυδια κλιμακα με b9 και b13

Αυτα τα λιγα  :)

I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αγαπητοί φίλοι

Τα στοιχεία τα πήρα από πολλές πηγές (κυρίως από την Wikipedia) ψάχνοντας να βρω τη λύση μετατροπής μιας κοινής φυσαρμόνικας σε φυσαρμόνικα χιτζάζ με κόστος μηδέν απλώς να ‘’πιάνουν τα χέρια σου’’ να λιμάρεις μερικά γλωσσίδια.

Ο λόγος ήταν ότι τα χιτζάζ με χρωματική είναι εύκολα όμως η χρωματική απαιτεί και λίγη θεωρία .

 

Ακούστε και 2 κομμάτια με φυσαρμόνικα ‘’ Stefanos hitzaz’’ που μαγνητοφώνησα μόλις την έφτιαξα.{Hava Nagila και Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι}.  Τώρα έχω βελτιωθεί τα μέγιστα.

 

http://www.box.net/shared/tkkdjonoky1hjfkzjmh4

http://www.box.net/shared/4qit4p4xlzcb8ekhuy7f

 

Στο θέμα μας ξανά .

Δεν θα ήθελα να μπερδέψουμε τους επισκέπτες , πχ λέτε δεν υπάρχει  Phrygian Scale στη θεωρία .

Όμως η Wikipedia λέει:

Phrygian dominant scale

 

Ρίχτε μια ματιά στο :

http://www.box.net/shared/dsfvx59dohl4j7v2xkoj

 

Και θα δείτε ότι είναι όπως ακριβώς τα γράφω. .Δηλαδή και Phrygian dominant scale και Phrygian mode υπάρχουν

 

Τέλος πάντων δεν αμφισβητώ αυτά που λέτε ,κυρίως αφού επιμένετε, όμως πιστεύω ότι η wikipidia είναι παγκοσμίως αξιόπιστη πηγή.

 

Επίσης να μου επισημάνετε επακριβώς ότι άλλη ανακρίβεια πιστεύετε ότι υπάρχει εξ άλλου αυτός είναι ο λόγος ύπαρξης των Forums.

 

Ευχαριστώ για τα καλά λόγια και περιμένω κρίσεις.

 

Στέφανος

 

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αγαπητέ Στέφανε,

 

να υπενθυμίσω ότι η Wikipedia είναι μια online "εγκυκλοπαίδεια" η οποία γράφεται και ελέγχεται από κοινούς χρήστες του διαδικτύου. Ως εκ τούτου, περιέχει πολλά λάθη, ανακρίβειες και παραλήψεις σε διάφορα θέματα (το ίδιο ακριβώς ισχύει και για πάρα πολλά από τα instructional videos του youtube). Θα σε συμβούλευα λοιπόν και εφόσον ενδιαφέρεσαι να μελετήσεις αρμονία της μουσικής, να ανατρέξεις σε βιβλία και όχι στο internet όπου οποιοσδήποτε ημιμαθείς μπορεί να αυτοπαρουσιάζεται ως άρχοντας της γνώσης. Μια επίσκεψη σε ένα μουσικό κατάστημα και λίγη βοήθεια από έναν υπάλληλο θα σε κατατοπίσει πιστεύω.

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου