vagelism Δημοσιευμένο 12 Σεπτεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 12 Σεπτεμβρίου 2011 Eδω και καιρο σκεφτομουν να αφιερωσω ένα thread σε ένα δυσκολο και πονεμενο κομματι που αφορα τα drums, και που απασχολει εντονα ολους τους drummers. Το studio… Αυτή τη φορα όμως, γνωριζοντας η πειρα είναι το Α και το Ω στο συγκεκριμενο τομεα.. αποφασισα να ζητησω βοηθεια . Στραφηκα λοιπον σε δυο εξαιρετους συναδερφους {Κapdrums – Superfunk} που ηξερα ότι βασει πειρας και μονο…θα ειχαν παρα πολλα να προσφερουν επι του θεματος. Βασικη σκεψη αυτης της συνεργασιας λοιπον, ηταν να προσπαθησουμε να απαντησουμε και οι τρεις,{δυο drummers και ενας ντραμμερ/παραγωγος}, μερικες κρισιμες ερωτησεις που εχουμε ολοι οι drummer πριν ξεκινησουμε τα πρωτα μας βηματα στο studio. Σημ. {Στις απαντησεις του Kapdrums μερικες φορες υπαρχουν δυο σκελη.Το Α σκελος περιλαμβανει τις απαντησεις οπου ο ιδιος καλειτε να κανει ένα καθαρο drum-session σαν εκτελεστης και μονο, και το Β σκελος αποτελει τις απαντησεις οπου ο ιδιος ειναι μερος της μπαντας και εχει και ρολο συν-δημιουργου στο τελικο αποτελεσμα. Όπως ο ιδιος μου εξηγησε στην Β περιπτωση.. ¨οι απαιτησεις/υποχρεωσεις αλλα και η αφοσιωση μου στο υλικο είναι διαφορετικου βαρους και σημασιας για μενα.¨} Θα ηθελα να ευχαριστησω τους φιλους Κapdrums & Superfunk , για την γενναιοδωρία να μοιραστουν το χρονο, τη γνωση και την εμπειρια τους μαζι μας , αλλα και για την εξαιρετικη διαθεση και θεληση να συμμετεχουν σε αυτό το thread. Καλή ανάγνωση. • Τελικά .. γιατι ο μεγαλυτερος φοβος ολων των drummer, είναι η λεξη studio…? VagelisM: Το studio είναι ενας μεγαλοs καθρεφτης..που δεν δέχεται και δεν δινει δικαιολογιες..Δυστηχως αυτός ο καθρεφτης ,μας λεει παντα την αληθεια. Αυτό, όπως και το γεγονος ότι η κάθε νοτα που παιζουμε μεσα σε ένα studio..καταγράφετε ..για παντα. Αυτά νομιζω είναι τα δυο στοιχεια που κανουν το studio τοσο «εκφοβιστικο» όχι μονο στους ντραμμερ…αλλα και σε ολους τους μουσικους. Superfunk: Λογω της ελειψης χρονου,της απειριας και της πιεσης για ενα εξαιρετικο performance που θα «μεινει», ειναι λογικο οι ντραμμερ (μιας και & τα ντραμς ειναι τα Α & το Ω σε μια ηχογραφηση) να αγχωνονται. {οσο πιο εμπειροι γινονται, τοσο λιγοτερο αγχωνονται } Kapdrums: Γιατι σε απλα ελληνικα, το στουντιο σε ξεβρακωνει… Οποιεσδηποτε αδυναμιες σου μπαινουν στον μεγεθυντικο φακο και σε κοιτανε καταματα (και ολους τους υπολοιπους παροντες)!!! Και θα είναι εκει για παντα,θα μεινουν…θα ηχογραφηθουν βλεπεις…. • Ποια κατά την αποψη σας, είναι τα χαρακτηριστικα ενός καλου studio drummer. VagelisM: Καλο time, ένα σχετικα καλο Sight-reading , εμπειρια απο διαφορα στυλ, ακουσματα , ελεγχος στις δυναμικες, προσωπικοτητα στο παιξιμο, αποψη στον ηχο του, πολύ καλο Groove και ομαδικο πνευμα συνεργασιας μεσα στο studio χωρις εγωισμους. Superfunk: 1.Εξαιρετικο και καλοκουρδισμενο σετ 2.Καλο χτυπημα 3.Αψογος χρονος. Kapdrums: Καλο time,καλο time,καλο time…. Να εχει την ανεση να παιζει πανω από μετρονομο (χωρις να ακουγεται μετρονομικος/μηχανικος)… Να ξερει να διαβαζει υποτυποδώς εστω και οδηγο. Να εχει ηχο. Να ξερει να παιζει για τα μικροφωνα. Να ξερει να ΠΑΙΖΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΩΡΟ (αλλιως παιζεις σε ένα booth 4x4 αλλιως σε ένα μεγαλο hall (σαν του sierra π.χ)… Να ακουει τους αλλους(και όταν παιζουν και όταν μιλανε). Να εχει χαμηλο ego. Να είναι διπλωματης. Να μην φοβαται να εκτεθει(μουσικα)… Φτανουν??? • Ποια είναι η πρωτη σας κινηση ,από την στιγμη που σας δινουν για πρωτη φορα ένα κομματι μεσα στο studio? VagelisM: Προσπαθω να το ακουσω μερικες φορες..και να αποκωδικοποιησω στο μυαλο μου όχι μονο τα μερη, αλλα και τις αξιες που «πατανε» τα υπολοιπα οργανα. Η μελωδια της φωνης αλλα και οι στιχοι είναι επισης καθοριστικης σημασιας στο τι ακριβως θα βγει στο τελος από τα τυμπανα. Οσον αφορα το τελικο Beat, προσπαθω να δωσω οσο το δυνατον περισσοτερες «εναλλακτικες» στον συνθετη για να μπορει να εχει επιλογες. Superfunk: Να ακουσω ΚΑΛΑ την μελωδια της φωνης. Kapdrums: Zηταω να το ακουσω αν υπαρχει σε καποια μορφη (demo, midi, φωνη/κιθαρα) ή αν μπορει ο συνθετης /τραγουδιστης να μου το παιξει/τραγουδησει στο πιανο . Στην συνεχεια τον ρωταω.. - το εχεις φανταστει καπως? Προσπαθω να παρω μια οσο πιο πληρη εικονα μπορω. Αν αξιζει τον κοπο ζηταω να διαβασω τους στιχους ενώ ακουω το κομματι. Αν ο «οδηγος» δεν είναι λεπτομερης…κραταω σημειωσεις ειτε με νοτες, ειτε με λεξεις, ειτε με σημαδια (που θα τα καταλαβαινω μονο εγω βεβαια,αλλα δεν εχει καμμια σημασια…). Αν ΔΕΝ υπαρχει οδηγος και νιωθω ότι χρειαζομαι, κανω επιτοπου έναν εγω, χρησιμοποιωντας μια μεθοδο παρομοια με αυτην που ειχε ποσταριστει από τον Βαγγελη και από μενα παλαιοτερα εδώ στο νοιζ… Το ζητημα είναι να μου «μεινει» με καποιο τροπο στο κεφαλι το κομματι, ετσι ώστε να μην ξοδεψω 3 takes για να το μαθω ! Επισης μου αρεσει,.. αν υπαρχει demo ή midi version ή προηχογραφημενο κλπ, να κανω μια πρωτη ακροαση μεσω ακουστικων ενώ στηνω /κουρδιζω /αλλαζω μεμβρανες. Στο στουντιο ο χρονος είναι χρημα και το multi-tasking είναι μια ικανοτητα η οποια κανει έναν μουσικο να ξεχωριζει από τον σωρο… • Τι προτείνετε ότι πρεπει να κανει ενας νεος ντραμμερ αν θελει να ασχοληθει καποια στιγμη της καριερας του με το studio? VagelisM: Καταρχήν να ακουει πολύ και διαφορετικη μουσικη. Να εξασκείτε με το μετρονομο ή πανω σε λουπες. Να κατανοησει την εννοια του Groove drumming και του Less is more. Να προσπαθησει να αποκτησει οσο το δυνατον περισσοτερη studio πειρα, ηχογραφοντας τον εαυτο του πανω σε οτιδηποτε. Από απλες ασκησεις μεχρι Play alongs. Superfunk: Να μελετησει πολυ με click track & να ψαξει τον ηχο του,οσο πιο καλος και με προσωπικοτητα είναι, τοσο πιο περιζητητος θα ειναι. Kapdrums: Στην σημερινη διαλυμένη δισκογραφια/μουσικη βιομηχανια(και ειδικα σε μια χωρα σαν την Ελλαδα)..δεν υπαρχει πραγματικη «στουντιο σκηνη» Δεν «ζεις» από το στουντιο με τιποτα δηλαδη… Από την άλλη, ακριβως επειδη οι εποχες είναι ΠΟΛΥ δυσκολες, ενας μουσικος θα ‘θελε να ’χει οσα περισσοτερα οπλα και οσες περισσοτερες δυνατοτητες γινεται… Ενα πολύ σημαντικο πραγμα γενικα στην μουσικη είναι η ΕΜΠΕΙΡΙΑ. Δεν υπαρχει κανενα υποκαταστατο για την εμπειρια, ουτε είναι κατι που διδασκεται. Ενας νεαρος/αγνωστος ντραμερ το καλυτερο που θα’χε να κανει είναι να προσφερει τις υπηρεσιες του αφιλοκερδως σε φιλους και γνωστους σε περιπτωσεις ηχογραφησεων «μικρης εμβελειας» (ότι μπορει να σημαινει αυτό τελος παντων…). Αυτο θα τον βοηθησει να αποκτησει εμπειρια αλλα και να κανει γνωριμιες (ηχοληπτες, παρατρεχαμενοι στα στουντιο,ενας παραγωγος που περασε να παρει έναν σκληρο δισκο μπλα,μπλα…). Καποιος από αυτους θα θυμηθει καποια στιγμη ότι «ειχα ακουσει ρε συ έναν πιτσιρικο στο ταδε στουντιο,..πως μπορουμε να βρουμε το τηλεφωνο του..?». Να θυμαστε το ισχυροτερο διαβατηριο σε αυτή την δουλεια είναι το «από στομα σε στομα» αναμεσα σε συναδελφους,ηχοληπτες κλπ!!! Τα ακουσματα παιζουν επισης μεγαλο ρολο… Αν εχει μαθει να παιζει κυριως ξεπατικωνοντας ρυθμους και patterns από βιβλια ,θα εχει προβλημα… Πολύ σημαντικο επισης η εξασκηση…δηλαδη να ηχογραφει τον εαυτο του να παιζει πανω από κομματια (play-a-longs,η δισκους)… Τα’χει πει κι ο Βαγγελης και ολοι μας. Η ηχογραφηση δεν λεει ποτε ψεμματα. Δεν εχει σημασια η ποιοτητα. Ηχογραφηστε τον εαυτο σας να παιζει πανω από μουσικη και μετα παρτε μια ανασα, γινετε άλλος και κρινετε τον εαυτο σας σαν να’στε ο πιο ψειρας, μυστηριος και μπρουταλ παραγωγος… Εντοπιστε τις αδυναμιες σας με ειλικρινια,και δουλεψτε τις… • Ποια είναι τα μεγαλυτερα λαθη που μπορει να κανει κατά την αποψη σας ενας drummer μέσα ή πριν μπει στο studio? VagelisM: Να εχει φαει {ή καταναλωσει αλκοολ} μεχρι και δυο ωρες πριν το rec. session. Να μην εχει μελετησει ποτε στη ζωη του με μετρονομο. Nα μην «ακουει» τι ζηταει το κομματι ή ο συνθετης. Να μην είναι ανοιχτος σε νεες ιδεες που μπορει να πεσουν στο τραπεζι. Να ξεκινησει χωρις να φτιαξει καλο ηχο του σετ στα ακουστικα του. Να κουβαλησει το «εγώ» του μεσα στο studio. Superfunk: 1.να εχει πιει ή να μην ειναι σε καλη σωματικη κατασταση 2.να μην εχει καλο ηχο λογω κακου κουρδισματος και σετ 3.να τρεχει Kapdrums: Να γινει τυφλα, να εχει φαει βαρια, να νομιζει ότι το επικειμενο session είναι η ευκαιρια του να δειξει τα τελευταια licks και grooves που μελετησε την τελευταια εβδομαδα… • Ποια είναι η διαφορα κατά την αποψη σας μεταξυ Studio και Live drumming? VagelisM: To live σαν μια ζωντανη παρασταση που αναπνεει ταυτοχρόνος από ανθρωπους πανω στη σκηνη, επιτρεπει παιξιματα που περιεχουν περισσοτερους αυτοσχεδιασμους, πιο «ανοιχτο» παιξιμο αλλα και περισσοτερα ρισκα. Η ηχογραφηση είναι μια πιο αποστειρωμενη κατασταση απόδοσης της μουσικης, και απαιτει πιο φειδωλά και λεπτομερειακά παιξιματα. Superfunk: Στο στουντιο τα ΠΑΝΤΑ καταγραφονται και γινονται αντιληπτα, στο live τα παιρνει παραμαζωμα η αδρεναλινη. Kapdrums: Δεν υπαρχει καμμια ομοιοτητα… Παιζω μουσικη και ηχογραφω μουσικη είναι δυο πραγματα που μοιαζουν ιδια, αλλα απεχουν χιλιομετρα το ενα από το άλλο… Στην πρωτη περιπτωση ο στοχος είναι να δημιουργησεις μια στιγμιαια εμπειρια που βασιζεται στην ανταλλαγη ενεργειας (μεταξυ των μουσικων, μεταξυ της σκηνης και του κοινου…). Στην δευτερη περιπτωση προσπαθεις να δημιουργησεις ένα σκηνικο (σκεφτειτε έναν φωτογραφο). Προσπαθεις να τοποθετησεις τα παντα στην σωστη θεση και να παρεις μια ιδανικη καρτ ποσταλ που θα την δει ο κοσμος και θα σημαινει παντα το ιδιο για οποιον ανθρωπο, οπου και να την δει κρεμασμενη… Και πρεπει να είναι «τελεια». • Σε συνθηκες ηχογράφησης τι ζητατε να περιεχει η μιξη στα ακουστικά σας? VagelisM: Προσπαθώ παντα πριν ξεκινησω οτιδηποτε, να φτιαχνω τα τυμπανα όπως μ’ αρεσουν ακριβως στα ακουστικά μου, δινοντας ιδιαιτερη σημασια όχι μονο στο EQ κάθε μικροφωνου αλλα και στη ποσότητα των εφε . Από εκει και περα παντα ζηταω μετρονόμο , το μπάσο και ρυθμικές κιθάρες ή synths αναλογα τι υπαρχει. Ενας προχειρος οδηγος της φωνης επισης , είναι θεμιτος. Superfunk: Κλικ τρακ,Φωνη,ρυθμικη κιθαρα,μπασο τα υπολοιπα δεν με ενδιαφερουν Kapdrums: Τον μετρονομο (ζηταω παντα έναν συγκεκριμενο ηχο μαφλαρισμενης κουδουνας, χωρις νοτα δηλαδη…όχι κλικ,όχι μπιπ..) Αν εχω μαζι μου τα ακουστικα μου (που 9 στις 10 φορες τα εχω…) η παιζω με κλειστου τυπου ακουστικα, τοτε χρειαζομαι και το σετ μου στην μιξη γιατι τα συγκεκριμενα μαφλαρουν τον εξωτερικο ηχο και θελω να ακουω καλα ώστε να μην κοπαναω… Από κει και περα θελω να εχω μια οσο πιο πληρη και ισορροπημενη μιξη γινεται… Το μονο που πεταω εξω είναι αν υπαρχει καποιο προηχογραφημενο οργανο η μουσικος ο οποιος εχει κακο tempo, για προφανεις λογους…απλα αν ο μουσικος είναι παρων φροντιζω να μην το κανω μπροστα σε ολους, πετυχαινω τον ηχοληπτη μονο και του λεω με τροπο να κατεβασει ΠΟΛΥ χαμηλα το ταδε οργανο… Δεν αναφερομαι στο ονομα του παιχτη… Κατι τελευταιο σχετικο. Οταν ειστε στο στουντιο προσεχετε τι λετε. Υπαρχουν πολλα μικροφωνα - και δεν ξερεις αν, και πότε είναι ανοιχτα- τοσο στην σαλα ή στο drum booth, οσο και στο control room (καμμια φορα και στην τουαλετα…)ο νοων νοητω… Πολύ σημαντικο επισης..Αν υπαρχει μετρονομος ζηταω/επιβαλλω να τον ακουνε ολοι οι υπολοιποι που γραφουν μαζι μου… Αν δεν θελουν, τους βαζω πολύ χαμηλα η τους πεταω από τη μιξη μου… Ενας μουσικος που φοβαται τον μετρονομο σημαινει ότι είναι αδυναμος κι ανασφαλης και δεν θελω η αδυναμια του να επηρρεαζει τα αυτια μου και την performance μου. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
vagelism Δημοσιευμένο 12 Σεπτεμβρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 12 Σεπτεμβρίου 2011 • Ποιος είναι ο αγαπημενος σας τροπος ηχογραφησης όσον αφορα τους διαφορους τροπους που υπαρχουν {Overdub πανω σε ολοκληρο κομματι ,παιξιμο και ηχογραφηση ολοι μαζι με γκρουπ, παιξιμο μονο με το μπασο, πανω σε click track, πάνω σε sequencers, λούπες κ.λ.π } VagelisM: Μου αρεσει η ηχογραφηση {ολοι μαζι}, αλλα δυστηχως είναι μια δυσκολη υποθεση στο να επιτευχτεί, μιας και πρεπει η συνολικη μπαντα να μπορει να παιξει ταυτοχρονως πανω σε μετρονομο. Επισης τίθεται και το θεμα του να βρεις ένα αρκετα μεγαλο studio που να μπορει να φερει σε περας μια τετοια παραγωγη. Προτιμω να ξεκιναω με το μπασο και το μετρονομο, και ισως καποια ρυθμικη κιθαρα και φωνη παιγμενη από το control. Ηχογραφησεις πανω σε seguencers που μου ειχαν τυχει στο παρελθον…ειχαν επισης ενδιαφερον..γιατι ανεβαζαν ακομα περισσοτερο τον πηχη της δυσκολιας .. και ηταν για μενα προκληση. Superfunk: Αν η μπαντα παιζει πολυ καλα ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ αλλα ΜΕ ΚΛΙΚ ΤΡΑΚ Kapdrums: Στην περιπτωση Α προτιμαω να ειμαι μονος μου με μια ικανοποιητικη προηχογραφημενη βερσιον του κομματιου… Tελειωνω πιο πολλη δουλεια πιο γρηγορα, δεν ρισκαρω το να πετυχω μετριο παιχτη ο οποιος θα μου δημιουργησει προβληματα…γιατι ειλικρινα,στο στουντιο ο χρονος είναι χρημα ΚΑΙ για τον μουσικο! Tο να φαω τρεις ωρες για ένα χασαπικο δεν λεει πολύ,με καταλαβαινεις? Στην περιπτωση Β φυσικα,ολο το γκρουπ λαιβ η οσο πιο πληρες γινεται… Σε αυτην την περιπτωση για μενα ο στοχος είναι η δημιουργια πρωτα και μετα η εκτελεση… Tα αποτελεσματα της ζυμωσης ολοκληρου του γκρουπ μεσα στο στουντιο δεν ανταλλασονται με τιποτα • Υπαρχουν καποια tips σχετικα με το studio και την ηχογραφηση των τυμπανων, που μεσα από την πειρα σας εχετε βρει ότι δουλευουν..και θα θελατε να μοιραστείτε με κάθε νέο ντραμμερ. VagelisM: Πολλά! Μην ξεκινησετε να παιζετε οτιδηποτε αν δεν σαν ικανοποιεί ο ηχος των τυμπανων στα αυτια σας. Μην Βιαζεστε!{ακομα και όταν ολοι δειχνουν να βιαζονται}. Τα ακολουθα και το studio δεν πανε μαζι.. Υπερβολικο φαγητο , Υπερβολικο Ποτο , Ουσιες & ¨τσιγαρα¨ , Κουραση, Ξενυχτι , Στρες, γκομενες μεσα στο control ..την ωρα του session… Καποια κομματια ..δεν θα βγουν αμεσως…οσο και αν τα παιδευετε.. Αφηστε τα για το τελος ή μελετηστε τα σπιτι σας με ηρεμια την επομενη. Προσπαθηστε να ειστε χαλαροι. Αν θελετε πραγματικο Human groove…προσπαθηστε να γραψετε το κομματι One take..Απο την αρχη ως το τελος. Είναι πιο δυσκολο αλλα το αποτελεσμα στο τελος..δικαιωνει. Μην φοβαστε να ρωτησετε...αν για κατι δεν ειστε σιγουρος. Αφηστε το «εγω» σας στην εισοδο..Μην ανησυχειτε δεν θα σας το κλεψει κανενας. Καμια φορα φανταστικες ιδεες ερχονται από εκει που δεν τις περιμενουμε. Επισης ..αν γραψετε κατι με το μετρονομο και είναι λιγο κουνημενο ..μην βιαστείτε να το πεταξετε.. Αφενως ονομαζετε Human groove..και αφετερου υπαρχουν σοβαρες πιθανοτητες μολις φυγει ο μετρονομος και μπουν τα υπολοιπα οργανα …να μην φαίνεται. Superfunk: 1.Να ακουνε τη ΦΩΝΗ & να προσεχουν τις ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ & το ΧΡΟΝΟ τους 2.Αφου μετρησουν ποσα crash hits εχουν κανει στο πρωτο Take,να αφαιρεσουν το 70%. Kapdrums: Ο ηχοληπτης είναι ο απολυτος αρχοντας του studio… Γινετε φιλος μαζι του, βοηθηστε τον για να σας βοηθησει. Δεν λεω να αρχισετε να τον γλυφετε… Δειξτε του σεβασμο κι εμπιστοσυνη εστω κι αν είναι ο κανενας… Mονο κερδος θα εχετε! Πειτε του επισης να γραφει συνεχεια και τα παντα! Δοκιμες, προβες, takes…παντα μπορει να προκυψουν ωραιες ιδεες και ευτυχη ατυχηματα. Μεγαλο κλειδι και σοβαρο tip θεωρω επισης ότι αποτελει η ηχητικη συνεπεια στα rimshots στο snare drum(εννοειται οτι οταν μιλαμε για 2-4 drumming μιλαμε για rimshots ετσι?). Δεν υπαρχει χειροτερο πραγμα απο την ηχητικη ασταθεια στο ταμπουρο, {να μην ειναι δηλαδη παντα το χτυπημα στο ιδιο σημειο και με την ιδια δυναμικη - εκτος αν ειναι κατι που κανουμε επι τουτου}. Το consistent backbeat {σταθερο 2-4 } ειναι χαρακτηριστικο ολων των μεγαλων στουντιο ντραμερς, τοσο στην Ελλαδα (Μουζακης,Λιολιος,Δοριζας, παλαιοτερα Τσουπακης και Σαρικος ,ακομα παλαιοτερα Λαβρανος) οσο και στο αμερικα... • Ποσο δυνατα η χαλαρα θεωρείτε ότι «πρεπει» να χτυπαμε στο στουντιο (το ιδιο με το live ή να εχουμε πιο μετρημενο & χαλαρο παιξιμο?) VagelisM: Νομίζω ότι εξαρτάται αρχικα από το κομματι, και υστερα από το σετ. Σιγουρα το studio απαιτει μεγαλυτερο ελεγχο στις δυναμικες. Superfunk: Τοσο οσο να αναπνεει το τυμπανο και να βγαζει τον ηχο του sweet spot. Συνηθως το προβλημα μου ειναι οτι οι περισσοτεροι ντραμμερ μπερδευουν το ΒΑΒΟΥΡΙΑΡΙΚΟ παιξιμο (το οποιο ολοι μισουμε) με το ΔΥΝΑΤΟ παιξιμο (το οποιο ολοι λατρευουμε). Συνηθως ενας ντραμμερ που βαραει σωστα και δυνατα στο στουντιο «μαζευεται» λιγακι αφηνοντας τα τυμπανα να μιλησουν λιγο περισσοτερο και να εχουν resonance το οποιο με το πολυ κοπανημα χανεται. Kapdrums: Σιγουρα πιο χαλαρα από το λαιβ. Ετσι κι αλλιως στις ζωντανες εμφανισεις παιζει ρολο κι η αδρεναλινη κι ο ενθουσιασμος που μας κανει να κοπαναμε παραπανω… Είναι σημαντικο αυτό που ειπα στην αρχη. Να παιζουμε για τον χωρο και για τα μικροφωνα… Η επικοινωνια με τον ηχοληπτη είναι κι εδώ το κλειδι… Αν κατι είναι over the top θα σας το πει…και βεβαια το πιο σημαντικο σας εργαλειο παντα,τα αυτια σας! Εκπαιδευστε τα ετσι ώστε να μπορειτε να τα εμπιστευεστε! Mεγαλη προσοχη επισης στα πιατα! Πολλοι ντραμερς δεν εχουν κοντρολ και touch στα πιατα με αποτελεσμα να τα κοπανανε υπερβολικα και να βρωμιζουν την τελικη μιξη και του σετ αλλα και του κομματιου. • Ποσα ειδη snare drums θεωρειτε οτι πρεπει να εχει παντα μαζι του ενας ντραμμερ πριν μπει σε ένα στουντιο ηχογραφησεων ? VagelisM: Κουβαλάω παντα μαζι μου τρια διαφορετικα. Eνα ξυλινο , ένα μεταλλικο, και ένα Picolo. Τωρα οσον αφορα διαστασεις…είναι νομιζω λιγο προσωπικο το θεμα. Oι διαστασεις που προτιμω εγω, είναι για το ξυλινο 14 χ 4.5 , για το μεταλλικο 14 χ 6.5 και για το Picolo 13 x 3.5. Superfunk: Ενα 5αρι μεταλικο (brass/STEEL) για resonant & funky ηχούς. Ενα 6μισαρι ξυλινο σαν all around ταμπουρο (& ενα 5αρι ξυλινο δεν βλαπτει) Ενα 7αρι ή 8αρι ξυλινο για μπαλαντες & βαθυτερους ηχους Ενα ταμπουρο «εφε» (καποιο piccolo ή mini snare) Kapdrums: Στην περιπτωση Α κουβαλαω ένα ή και κανενα… Χρησιμοποιω αυτό που εχει το στουντιο.. Ετσι κι αλλιως ο ηχος στις ποπ παραγωγες είναι προκατ και ότι snare (αξιοπρεπες) να χρησιμοποιησεις ιδιος ηχος(αποτελεσματικος) πανω κατω θα βγει…Φροντιζω και συνεννοουμαι βεβαια τηλεφωνικως με τον συνθετη ή τον παραγωγο αν θελουν κατι ιδιαιτερο(π.χ.ενα piccolo snare η ένα 10ρακι) που μπορει να μην υπαρχει στο στουντιο. Στην περιπτωση Β οσα περισοτερα μπορω! Περσι που ηχογραφουσαμε τον δισκο του Τακη Μπαρμπερη (δεν εχει βγει ακομα) ειχα ένα 14χ5,ενα14χ6,5,ένα 14χ5,5 με ξυλινα στεφανια,ενα12χ7 κι ένα 10ρακι… Με εξαιρεση το τελευταιο, όλα τα αλλα παιξανε. • Με ποιο κριτηριο επιλεγετε snare drum για καθε τραγουδι. VagelisM: Υπάρχουν καποιες βασικες σταθερες στην αρχη, όπως το στυλ του κομματιου που με «προσανατολιζουν» προς καποιο ταμπουρο. Κανοντας ένα αρχικο take, και ακουγοντας το από το control, μπορω να φανταστω πως θα ακουστει με τα υπολοιπα δυο ταμπούρα που καθονται. Εχει να κανει με πειρα προς τους ηχους μου. Superfunk: Βασικα με το ηχοχρωμα του τραγουδιου και της φωνης αλλα και το πως καθεται στο mix. Kapdrums: Τι ακουγεται καλα στο αυτι μου σε σχεση με το κομματι,τι θελει ο παραγωγος, ο συνθετης,ο ηχοληπτης…κλπ • Εχετε βρει το «all style ή ιδανικό» για εσας studio ταμπουρο ? VagelisM: Νομίζω το ιδανικο ταμπουρο για μενα είναι το Gabriel 14 x 4,5 maple με χυτα στεφανια που εχω. Είτε το κουρδισω χαμηλα, ειτε μεσαια, ειτε ψηλα, είναι πραγματικα ένα πολύ ευελικτο ταμπουρο με εξαιρετικη αποκριση . Superfunk: Nαι τα YAMAHA ANTON FIG & τα Noble & Cooley( 5” & 7”) Kapdrums: Εχω δυο pearl mahogany (limited edition και τα δυο),τα οποια καλυπτουν ευρυ φασμα δυναμικων,αισθητικης και κουρδισματος…,συν το ότι οι ηχοληπτες τα λατρευουν γιατι εχουν ένα φυσικο,στρογγυλεμενο eq και είναι «φιλικα»στα μικροφωνα… • Τι πιατινια χρησιμοποιείτε σε μια ηχογράφηση {Διαστασεις – Σειρες},και με τι κριτηριο τα επιλεγετε για κάθε κομματι? VagelisM: Τα τελευταια χρονια χρησιμοποιώ τα HH της Sabian στα crash {2 Χ 16}. Χρησιμοποιω επισης ένα 12αρι Κ zildjian splash Βriliant. Το Ride μου ηρθε από Αμερικη και είναι το Zildjian K 20 Custom brilliant. Στο Hihat χρησιμοποιω πολλα χρονια ένα 14αρι Κ-Ζ της Zildjian . Ειδικα στα crash..εχω βολευτει με τα 16αρια γιατι η διαρκεια τους {ουρα} δεν είναι ουτε πολύ μεγαλη να θελουν σταματημα.. ουτε μικρη να πρεπει να τα χτυπησω πιο δυνατα για να εχω wash... Οποτε μπορω να τα χρησιμοποιησω εξισου ευκολα και σε ωραια φιναλε που θελω ουρες..αλλα και σε σκασιματα με π.χ τρομπετες , που θελω αποτομα in & out. Το Ride είναι ένα πιατο που χρησιμοποιω χρονια..ειτε παιζοντας Jazz ειτε Rock..Για μενα είναι ένα ανεκτιμητης αξιας πιατινι. Το hihat που χρησιμοποιω εχει επισης «δυαδικη» χρησιμοτητα.. Ανεβαζοντας το K πανω εχω ένα εξαιρετικο Jazz- Jazz rock – Fusion Hihat..Γυρνωντας το αναποδα…{Ζ πανω }εχω ένα εξαιρετικο Heavy rock Ηihat. Superfunk: Προσωπικα προτιμω ΛΕΠΤΑ και ΜΕΓΑΛΑ πιατινια με dark προσανατολισμο στις περισσοτερες περιπτωσεις Τα προσωπικα μου πιατα ειναι ενα σετ που εχει :15 ” hihat ,22” medium Ride,19” & 20” thin Crashes ολα BOSPORUS. Kapdrums: Γενικα ότι παιζω την συγκεκριμενη εποχη …παντα όμως ειμαι ανοιχτος…αν π.χ. ο ηχοληπτης μου προτεινει/ζητησει να χρησιμοποιησω καποιο/α από τα δικα του γιατι θεωρει ότι παιζουν καλυτερα στα μικροφωνα ΤΟΥ ειμαι οκ(υποθετουμε ότι τα εν λογω πιατα είναι αξιοπρεπη).Επισης μου συμβαινει στις ποπ παραγωγες να μου ζητανε πιο ping-y ride(εμενα γενικα μου αρεσουν τα πιο washy)… Αν εχω, εχει καλως αλλιως χρησιμοποιω του στουντιο… Ενα πραγμα που εχω διαπιστωσει παντως είναι ότι τα traditional finish πιατα(των οποιων ημουν ορκισμενος φαν τα τελευταια χρονια)δεν είναι παντα η καλυτερη λυση στο στουντιο… Ενώ λοιπον ζωντανα χρησιμοποιουσα K Custom Dark η HHX στο στουντιο, μπορει να εβαζα brilliant finish δηλαδη A custom π.χ. η 2002…γραφουν καλυτερα στα μικροφωνα,πιθανον, λεω πιθανον γιατι κινουνται στις ψηλες συχνοτητες σε αντιθεση με τα traditional που παιζουν σε πιο μεσαιες περιοχες οπου κατά κανονα γινεται κολαση! Kιθαρες,φωνητικα,κημπορντς…ολοι μαχονται για μια καλη θεση στην μιξη… Eξαιρεση αποτελουν τα σεσσιον με ακουστικα οργανα (κοντραμπασσο,πιανο,ακουστικες η πολύ καθαρες κιθαρες) οπου, γενικα, τα traditional finish παντρευονται πιο αρμονικα και εχουν πιο “unplugged”ηχο. That said,εχω γραψει υπεροχα και με Constantinoples αλλα και με καποια σπασμενα crash και splash που εχω… Aυτό που θελω να πω είναι, μην μενετε κλεισμενοι σε ένα κουτι… Mερικες φορες η μουσικη απαιτει κακοηχα η φτηνιαρικα(με χαρακτηρα δε) πιατινια…κι επειδη ένα πιατο λεει πανω crash δεν σημαινει ότι δεν μπορειτε να το κανετε ride η hihat! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
vagelism Δημοσιευμένο 12 Σεπτεμβρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 12 Σεπτεμβρίου 2011 • Τι διασταση εχει μια «ιδανικη» studio κασσα κατά την απoψη σας, και ποσα ειδη bass drums θεωρειτε ότι πρεπει να υπαρχουν σε ένα σωστα ενημερωμενο στουντιο ηχογραφησεων VagelisM: Για μενα η “ιδανικη” studio κασσα εχει διασταση 20 χ 16. Μπορεις να την κουρδισεις χαμηλα και να σου δωσει αυτά τα ωραια μπασα για rock , ειτε ψηλα και να θυμισει ευκολα μια Jazz κασσα. Eνα καλως ενημερωμενο studio πρεπει να εχει για μενα τρεις διαφορετικες κασσες. Μια 20αρα , Μια 24-26 ιντσες για ροκ μουσικες και μια 18 ιντσες για Jazz μουσικες. Superfunk: Οσο πιο μεγαλη διαμετρος τοσο το καλυτερο ειδικα για ροκ/ποπ καταστασεις μια 24αρα ή 26αρα ειναι οτι πρεπει (με λιγο muffling & απλα μια μικρη τρυπα στο μπροστινο δερμα οχι τιποτα κρατηρες....),κασες βαθυτερες απο 18 ιντσες χανουν πολυ το punch τους και δεν μου αρεσουν οποτε το βαθος που μου αρεσει ειναι απο 14”-18”. Kapdrums: Σε ελληνικο στουντιο σπανια εως ποτε δεν υπαρχει άλλη κασα εκτος από 22’’… Eκτος αν φερετε τις δικες σας με αυτην θα δουλεψετε…οποτε μαθετε να δουλευετε με 22αρα(μπλιαχχχχ!!!). Εχω γραψει και με 20’’ και με 24’’ κι εχω βγαλει και huge ηχο με 18αρα… • Υπαρχει κατι από τον εξοπλισμο σας που είναι αναποσταστο μερος της λιστας του Studio Gear σας, και θα ερθει παντα μαζι σας σε ένα session, ανεξαρτητος στυλ μουσικης? VagelisM: Καταρχήν παντα κουβαλαω μαζι μου τα αγαπημενα μου Sennheizer ΗD25 ακουστικα που είναι ένα υβριδιο μεταξυ κλειστου και ανοιχτου τυπου...Το Ride μου , τουλαχιστον το Gabriel ταμπουρο μου, και ένα Yamaha πεταλι κασσας που το εχω πολλα χρονια. Superfunk: Τα ταμπουρα και τα πιατα μου. Kapdrums: Τα ακουστικα μου. (ΑΚG K 171 mkII) Oτι ακουστικα και να υπαρχουν στο στουντιο μ’αρεσει να εχω παντα την σιγουρια ότι θα ακουω τα παντα όπως εχω συνηθισει να ακουω… Eπειδη είναι κλειστoυ τυπου ακυρωνουν τον ηχο του χωρου σε μεγαλο βαθμο(και πιστεψτε με υπαρχουν μερικα πολύ κακοηχα booths εκει εξω…)οποτε μπορω να δουλεψω με την μιξη καλυτερα και πιο καθαρα… Aσε που δεν ξεκουφαινομαι από τα πιατινια και τα rimshots… • Πως επιλεγετε πως θα κουρδισετε τα τυμπανα σας σε συνθηκες ηχογραφησης ? VagelisM: Στο στουντιο προσπαθω να βρω το σημειο που όλα αναπνεουν ωραια και ομορφα.. Ουτε πολύ σφιχτα ουτε πολύ πλαδαρα. Από εκει και περα παω τελειως με το αυτι, ακουγοντας τα takes…και κανοντας τις τελικες διορθωσεις. Superfunk: Ζωντανα και resonant χωρις muffling(εκτος κι αν το ασμα το απαιτει) Kapdrums: Ακουω το κομματι/υλικο και σε συννενοηση παντα με τον συνθετη ή τον παραγωγο αποφασιζουμε ποιο είναι το καλυτερο κουρδισμα για το συγκεκριμενο κομματι… Κι εδώ η επικοινωνια είναι πολύ κρισιμη… Ο στοχος είναι να πραγματοποιησω το ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ οραμα για την μουσικη ΤΟΥΣ! Επισης είναι σημαντικο το κουρδισμα, σε σχεση με το δωματιο και παλι. • Τι μπακετες προτιματε να εχετε μαζι σας στο studio {Μαρκα , μοντελο - πλαστικο η ξυλινο tip – διαφορα ειδη μπακετων } και γιατι? VagelisM: Τα τελευταια 7-8 χρονια χρησιμοποιω τις Vater που θεωρω ότι εχουν εξαιρετικα ξυλα και καλοζυγισμενες μπακετες. Συγκεκριμενα τις Μanhattan 7a με ξυλινο στρογγυλο tip. Eιναι λιγο πιο μακριές σε μηκος από τις συνηθισμενες μπακετες και εχουν πολύ καλο ζυγισμα. Δεν μ΄αρεσουν οι πολυ βαριες μπακετες. Εχω ένα θεμα επισης με το πλαστικο tip και το πώς ακουγετε πανω στα πιατινια.. Εκτος από τις Manhatan , η τσαντα μου εχει παντα μεσα ένα ζευγαρι Hot rods, ένα ζευγαρι σκουπες και ένα ζευγαρι Μallet Sticks για cymbal effects ..και όχι μονο. Superfunk: Παίζω τα παντα με VIC FIRTH SD9 DRIVER (maple) φυσικα με ξυλινο tip,ΜΙΣΩ τα πλαστικα tip & τα απαγορευω οταν ειμαι παραγωγος. Kapdrums: Τις μπαγκετες που παιζω συνηθως..Vic Firth(των οποιων ειμαι και endorsee)sd2 bolero,sd 10 swinger,sd9 driver…με ξυλινο tip παντα! Αυτο που διαφερει στο στουντιο και ειδικα αν προκειται για «εντεχνο» σεσσιον είναι ότι φροντιζω να εχω πολλα «υποκαταστατα». Τουλαχιστον 3 διαφορετικα ειδη σκουπες(σιγουρα ένα με πλαστικα wires)και δυο-τρια ειδη rods… Το τονιζω αυτό γιατι στα εντεχνα συχνα ο συνθετης χρησιμοποιει τα τυμπανα σαν υποκαταστατο κρουστων και χρειαζεται μια πιο εναλλακτικη προσεγγιση στον ηχο… Κουβαλαω καμμια φορα και καποια shakers κλπ… Καπως εχει περασει αυτή η μοδα βεβαια αλλα παιζει ακομα σε αρκετες περιπτωσεις…Μια συννενοηση από τηλεφωνου νωριτερα δεν βλαπτει… • Υπαρχει καποια συγκεκριμενη επιλογη μεμβρανων, που ζητατε να εχουν τα τυμπανα πριν μπειτε στο studio? VagelisM: Μου αρεσουν πολύ τα Pinstripe και τα Emperor της Remo στα τομς…και παντα χρησιμοποιω το λευκο Ambassador στο ταμπουρο. Στη κασσα μ’ αρεσει το Emperor καλυτερα. Τελευταια επαιξα και με τα G2 της Evans και ομολογω ότι ο ηχος ηταν πολύ ενδιαφερον.. Superfunk: Ναι αν μπορω θελω coated ambassador στα ταμπουρα και τα τομ & coated Remo Powersonic στην κασα (η τελευταια μου ανακαλυψη που κανει ακομα και την χειροτερη κασα να ακουγεται αγγελικα) . Επισης ποτε δεν δεχομαι η κασα να μην εχει μπροστινη ή να εχει μεγαλη κεντρικη τρυπα. Kapdrums:Αν θα υπαρχει κοντραμπασσο ζηταω ασπρες(coated)μεμβρανες… Κανουν καλυτερο blend με τον ξυλινο ηχο του κοντραμπασσου… Αν δεν εχουν, φερνω εγω…κατά τα αλλα ότι υπαρχει (8/10 φορες pinstripe). Στο ταμπουρο ειτε coated ambassador ειτε c.s. ambassador…η powerstroke 3 και 4 είναι εγγυηση στην κασσα… Στην περιπτωση Β φερνω εγω μεμβρανες φυσικα… Ετσι κι αλλιως φερνω συνηθως και σετ οποτε αντε να φερω ένα εναλλακτικο σετ από αυτές που φοραει πανω του… • Xρησιμοποιείτε muffling στα τυμπανα σας κατά την διαρκεια ηχογραφησεων ? VagelisM: Ίσως λιγο ταινια στο ταμπουρο μονο όταν θελω να κοψω λιγο Ring. Στα τομς δεν χρησιμοποιω ποτέ - ακομα και αν υπαρχουν αφθονα overtones. Στην κασσα οσον το δυνατον λιγοτερο muffling τοσο καλυτερα. {Ατιμε K.Carlock} Superfunk: Συνήθως οχι (ισως σε καποιο βαθυ ταμπουρο να βαλω λιγη χαρτοταινια στην ακρη Kapdrums: Βεβαιως.. Σιγουρα λιγο εως παρα πολυ στο ταμπουρο,στανταρ στην κασσα(τελευταια ψηνω τους ηχοληπτες να αφαιρεσουμε κατι από την προικα της κορης/γυναικας/αδερφης τους από μεσα), και από κει και περα τα τομ παιζουν αναλογα με το τι μεμβρανες εχουν πανω(π.χ. οι pinstripe είναι πολύ dead(δεν εχουν αρμονικες)απο μονες τους οποτε δεν υπαρχει σοβαρος λογος… Και εδώ όμως τον πρωτο λογο εχει παντα η τριπλετα συνθετης/ηχοληπτης/παραγωγος.. Στην περιπτωση Β φυσικα τον πρωτο λογο εχω εγω αλλα και παλι ειμαι ανοιχτος σε προτροπες και γνωμες από ολους… • Σε περιπτωση που υπαρχει drum παρτιτουρα …προσπαθείτε να παιξετε ότι ακριβως γραφει..η συχνα παρεκκλίνετε από τα γραφόμενα ? VagelisM: Καταρχήν θεωρω ότι όταν καποιος κανει το κοπο να μου γραψει μια drum παρτιτουρα..συνηθως εχει απολυτη αποψη και για τους ρυθμους..αλλα και για τα breaks. Οποτε προσπαθω να παιξω οσο το δυνατον πιο κοντα σε αυτά που γραφει. Μου εχει τυχει όμως, να πρεπει να τα προσαρμοσω σε μενα με καποιο τροπο. Σιγουρα παντως βοηθαει όταν ενας μαεστρος εχει αποψη για το πώς θελει να παιξεις. Superfunk: Δεν ξερω να διαβαζω παρτιτουρες. Kapdrums: Παιζω ότι ακριβως γραφει ΜΟΝΟ αν μου ζητηθει ρητως και κατηγορηματικως… Είναι κατι που δεν μ’αρεσει…αλλα το κανω! • Χρησιμοποιητε τον ιδιο τροπο κουρδισματος του σετ , και στο studio και στα Live ? VagelisM: Γενικά μ΄αρεσει και στο live αλλα και στο recording , το σετ να μπορει να αναπνεει . Στα Live ισως κουρδισω τα τομς λιγο πιο ψηλα από ότι συνηθως. Εχει να κανει με το χωρο, το Monitoring και την μουσικη που παιζουμε. Superfunk: Οχι,στο στουντιο κουρδιζω χαμηλοτερα ολα τα τυμπανα πλην του ταμπουρου. Kapdrums: Ναι, με την διαφορα ότι στο στουντιο μπορεις να επεμβεις από κομματι σε κομματι και να αλλαξεις κουρδισμα, μεμβρανες , μαφλαρισμα κλπ…. Παντως κατι που αποφευγω τοσο στο στουντιο οσο και ζωντανα,είναι το κουρδισμα των τομ σε (ψευδο)διαστηματα τριτης.δεν μου αρεσει να υπαρχει χαρακτηρισμος (ψευδο)ματζορε η (ψευδο)μινορε στην σειρα των τομ..οποτε κουρδιζω π.χ. το βαθυ ντο,δευτερο τομ φα και το πρωτο σολ.δημιουργω δηλαδη μια sus συγχορδια(1-4-5 βαθμιδες)… Ακουγεται πιο φυσικα τοσο πανω από ματζορε οσο και από μινορε συγχορδιες,τουλαχιστο στα αυτια μου… Ετσι λοιπον αν κατσει ο ηχος,δεν χρειαζεται να αλλαζω το κουρδισμα από μινορε κομματι σε ματζορε κομματι…πολύ χοντρικα…βγαζει κανα νοημα? • Εκτος από τον ηχο του σετ μεσα στο drum booth, πιστευετε ότι ο drummer πρεπει να εχει γνωση αλλα και συμμετοχη και στην τελικη καταγραφη του ηχου του? {Επιλογη μικροφωνων – Θεσεις Μικροφωνων – Equalization & effects – Μεσο καταγραφης - Μιξη τυμπανων –Τελικη Μιξη} VagelisM: Νομίζω ότι οσο είναι αναγκαιο να ξερεις μουσικη για να μπορεις να συννενοηθεις μουσικα με τους συνεργατες σου...αλλο τοσο είναι αναγκαιο να μπορεις να «μιλησεις» αλλα και να μπορεις να κατανοησεις τη γλωσσα του ηχοληπτη. Ο ηχοληπτης σιγουρα είναι ο ειδικος…αλλα δεν βλαπτει να μπορεις να εκφερεις μια αποψη..{και να μπορεις να την διατυπωσεις και σωστα για να μπορει να σε καταλαβει}. Superfunk: Ναι,δεν βλαπτει γιατι ετσι κι αλλοιως για τον ΗΧΟ των ντραμς γινονται ολα. Kapdrums: Καλο είναι να εχει μια ιδεα… Θα τον βοηθησει να κατανοησει καλυτερα τι προσπαθει να κανει αυτος ο τυπος πισω από το τζαμι… Θα τον βοηθησει να δει καλυτερα την «μεγαλη εικονα»(όπως και το να ασχολειται με καποιο μελωδικο οργανο…)… Επισης μπορει να συνεισφερει μια γνωμη για τα προαναφερθεντα και να βοηθησει σε ένα ακομα καλυτερο ηχητικο αποτελεσμα ,αρκει να μην είναι ξερολας και σπασικλας και κανει τον ηχοληπτη να νιωθει αβολα… • Ποια είναι η αποψη σας σχετικα με το τροπο drumming σε εμπορικες η ποπ μουσικες ? {Commercial drumming} VagelisM: Commercial drumming είναι η γνωση του να ξερεις ποτε πρεπει να παιξεις και να φανεις..και ποτε απλα να κρατησεις. Είναι η ουσια του να μπαινουμε στο studio ξεροντας ακριβως το ρολο μας.. Αποψη μου είναι ότι κάθε ντραμμερ πρεπει να γνωριζει ότι καποιες μουσικες εχουν αναγκη MONAXA έναν ομορφα παιγμενο ρυθμο…όχι έναν ζογκλερ drummer. Superfunk: Οι σεσσιον ντραμμερ ηταν,ειναι και θα ειναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΙ . Kapdrums: Είναι μια βρωμικη δουλεια… αλλα καποιος πρεπει να την κανει… Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
nkod Δημοσιευμένο 12 Σεπτεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 12 Σεπτεμβρίου 2011 Εκεί που τα μεγάλα πνεύματα συναντιούνται, μόνο αλήθειες θα ακουστούν. Όλα τα παραπάνω τα έχω ζήσει (όχι σαν drummer [που δεν είμαι ακόμα], αλλά από άλλες οπτικές γωνίες). Μεγάλο όπλο για όλους μας το παραπάνω κείμενο. Κλείστε τα μάτια, σκεφτείτε ότι ειπώθηκε παραπάνω, δείτε που βρίσκεστε αυτή τη στιγμή με βάση τα παραπάνω βελτιώστε τις αδυναμίες σας, και πάνω από όλα πετάξτε τα ego σας μακριά. Τότε δεν θα φοβάται κανείς να κάτσει στο booth να γράψει. Ευχαριστώ πολύ Vagelism, Superfunk, kapdrums.... πραγματικά ευχαριστώ... Give me the freedom to destroy, Give me radioactive toy. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Superfunk Δημοσιευμένο 12 Σεπτεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 12 Σεπτεμβρίου 2011 Ευγε στα παιδια! Να τονισω οτι επ'ουδενι (τι επ'ουδενι δηλ.ουτε για πλακα) δεν ειμαι ντραμμερ του επιπεδου των παιδιων,ειναι και οι δυο πολυ ΜΕΓΑΛΟΙ παιχτες, οποτε περισσοτερο σαν παραγωγος & ΛΑΤΡΗΣ των ντραμς ομιλω.... ;D Αν ειναι ΕΝΑ πραγμα που πρεπει να διαβασετε (αν & σιγουρα ΠΡΕΠΕΙ να τα διαβασετε,τουλαχιστον οι ντραμμερ ΟΛΑ...ειδικα τα αποσταγματα πειρας των παιδιων) ειναι αυτο ΙΜΗΟ Μεγαλο κλειδι και σοβαρο tip θεωρω επισης ότι αποτελει η ηχητικη συνεπεια στα rimshots στο snare drum(εννοειται οτι οταν μιλαμε για 2-4 drumming μιλαμε για rimshots ετσι?). Δεν υπαρχει χειροτερο πραγμα απο την ηχητικη ασταθεια στο ταμπουρο, {να μην ειναι δηλαδη παντα το χτυπημα στο ιδιο σημειο και με την ιδια δυναμικη - εκτος αν ειναι κατι που κανουμε επι τουτου}. Το consistent backbeat {σταθερο 2-4 } ειναι χαρακτηριστικο ολων των μεγαλων στουντιο ντραμερς, τοσο στην Ελλαδα (Μουζακης,Λιολιος,Δοριζας, παλαιοτερα Τσουπακης και Σαρικος ,ακομα παλαιοτερα Λαβρανος) οσο και στο αμερικα... www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Administrator Yannis Methenitis Δημοσιευμένο 12 Σεπτεμβρίου 2011 Administrator Share Δημοσιευμένο 12 Σεπτεμβρίου 2011 Εξαιρετική δουλειά. Μπράβο σε όλους! Live and let Live. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
marathon Δημοσιευμένο 12 Σεπτεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 12 Σεπτεμβρίου 2011 Εξαιρετική δουλειά. Μπράβο σε όλους! Σίγουρα 8) και μπράβο...διορθώστε και τα ορθογραφικά που συνηθίζει ο Βαγγέλης για να είναι τέλειο. Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Melodic drummer Δημοσιευμένο 12 Σεπτεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 12 Σεπτεμβρίου 2011 Σήμερα, το Drums & Percussion, ανέβηκε πολλά, πολλά, σκαλοπάτια ποιοτικής ενημέρωσης! Εύγε κι απο εμένα! ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
greekdrums Δημοσιευμένο 12 Σεπτεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 12 Σεπτεμβρίου 2011 μπραβο ρε μαγκες για το χρονο σας και τη διαθεση σας να μοιραστειτε πολυτιμη γνωση!! www.autokanelis.gr Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru ez Δημοσιευμένο 12 Σεπτεμβρίου 2011 Guru Share Δημοσιευμένο 12 Σεπτεμβρίου 2011 Συγχαρητήρια σε όλους! The music you listen to, becomes the soundtrack of your life Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση