zorgas Δημοσιευμένο 1 Σεπτεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 1 Σεπτεμβρίου 2011 Ανοίγω αυτό το θέμα με αφορμή την όλη κατάσταση που επικρατεί στα ελληνικά ωδεία που διδάσκουν κλασσική μουσική.Ώντας ένας μαθητής ενός τέτοιου ωδείου θέλω να εκφράσω την γνώμη μου για την κατάντια των ελληνικών ωδείων με την πάροδο τψν χρόνων. Αρχικά - για να μην με πάρετε από τα μούτρα γιατί σίγουρα θα υπάρχουν εξαιρέσεις στον κανόνα- δεν προσβάλω την κλασσική μουσική,αλλά και ούτε τους υποστηρικτές της(άλλωστε είμαι και εγώ ένας από αυτούς).Απλά θέλω να εξακριβώσω αν το θέμα κλασσική μουσική vs όλα τ' άλλα είδη μουσικής υπάρχει στα ελληνικά ωδεία και αν ναι να 'κούσω την γνώμη σας. Είμαι ένας μελλοντικός μουσικός και σπουδάζω κλασσική κιθάρα εδώ και 8 χρόνια.Από άποψη διδασκαλίας δεν έχω κανένα παράπονο,γιατί πραγματικά γνωρίζουν πως να μεταχειριστούν τους μαθητές,τι κομμάτια να τους δώσουν,τι συμβουλές κ.τ.λ.Το μόνο παράπονο που έχω εγώ,αλλά και άλλοι σπουδαστές είναι ότι οι διευθυντές του ωδείου υποβιβάζουν όλα τα έιδη μουσικής θέλοντας να εξυψώσουν και να περάσουν ένα κλίμα κλασσικισμού στους μαθητές ακόμη και στους καθήγητες.Σαφώς οι καθηγητές αγαπούν την κλασσική μουσική,αλλά δεν νομιζω ότι όλοι υποβιβάζουν τα υπόλοιπα έιδη.Χαρακτηριστικό παράδειγμα:παίζω κλίμακες για να ζεσταθώ πρίν μπω στο μάθημα και όλοι θα σου πουν παίζε το κομμάτι σου ή άμα είναι να ζεσταθείς παίξε αυστηρά κλίμακες.Αναφέρεσαι σε άλλα είδη όπως jazz ή rock και η μία τους φαίνεται βαρετή και η άλλη πολύ απλοϊκή.Μόνο blues σε φάση bb king αρέσει και δεν νομίζω κατι άλλο.Ξανατονίζω δεν θέλω να προσβάλω κανέναν,απλά τονίζω τα προβλήματα που λαμβάνουν χώρα στο ωδείο μου θέλοντας να ακούσω και την δικιά σας γνώμη.Ξεχασα να αναφέρω ότι τους αρέσει και η λαική μουσικη αφού διδάσκουν μπουζούκι(και κανένας δεν έχει παράπονο γιατί κάνουν πολύ καλό μάθημα.).Ακόμη ένα παράδειγμα:κάνουμε ζέσταμα πρίν από μια συναυλία που γίνετε στο ωδείο και αναφερόμαστε στους dream theater και σε κάτι άλλες μπάντες της ίδιας σκήνης.Με το που ακόυνε οτί μιλάμε για αυτά τα "πράγματα" μας υπενθυμίζει ότι σε ότι κάνουμε πρέπει να αφοσιωνόμαστε πλήρως.Ειλικρίνα αυτό που είπε παρόλο που όλοι οι άλλοι τον πήραν στραβά ήταν σωστό,αλλά δεν θα πάθεις τίποτα αν μιλήσεις για τα μουσικά δρώμενα εμπλέκονται δεν εμπλέκονται στον κλάδο που έχεις ειδικευτεί.Έτσι λοιπόν μετά από τόσα χρόνια έχω φτάσει στο συμπέρασμα ότι: *Δέν θέλω να γίνω μουσικός της παρτιτούρας και να το παίζω κουλτουριάρης και να μην είμαι ικανός να παίξω κάποιο άλλο κομμάτι εκτός παρτιτούρας αν μου ζητηθεί. *Πιστεύω ότι στην μουσική δεν υπάρχουν ορία και η κάθε μία αλληλοεπηρεάζεται από την άλλη χώρις σαφώς να την υποτιμάει. *Όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι η κλασσική μουσική έχει προσφέρει πολλά και οτί πολλά είδη προέρχονται από αυτήν,αλλά κανείς δεν μπορεί να μην δεχτεί την ιστορία κάθε μουσικής,επειδή πιστεύει ότι η δικιά του είναι ανώτερη. *Η χειραγώγηση σπουδαστών μικρής ηλικίας λέγοντας τους ότι για να μάθουν ηλ. κιθάρα θα πρέπει πρώτα να μάθουν κλασσική και έπειτα από χρόνια να τα απονθαρύνουν με αποτέλεσμα να πιστεύουν ότι αν πιάσουν ηλεκτρική στα χέρια τους θα είναι ικανοί να παίζουν όπως παίζουν κλασσική(δηλ. ο Randy Rhoads δεν μελέτησε ποτέ του ηλεκτρική επείδη ήξερε να παίζει κλασσική......) *Πιστέυω ότι χωρίς την αρμονία,το dictee και τ'άλλα είδη μουσικής δεν θα ήμουν ικανός ούτε συγχορδίες να παίζω,ούτε να ξέρω την ταστιέρα μου,ούτε να είμαι όσο ολοκληρωμένος είμαι τώρα.Απλά θα ήξερα να παίζω τα κλασσικά έργα τέλεια απ'έξω χωρίς να μου έκανε αίσθηση ότι αυτή η συγχορδία είναι π.χ. μία ντο ματζόρε σε ά αναστροφη. *Και άλλοι μουσικοί παρόλο που παίζουν(metal,rock,blues,funk......) σέβονται τ'άλλα είδη.Γιατί να μην υπάρχει αυτός ο αλληλοσεβασμός από όλους τους μουσικούς. *Πιστεύω ότι ηκλασική μουσικη είναι ανώτερη από κάτι φλωριές που ακούγονται σήμερα και όχι μόνο,αλλά δεν μπορώ να ανεχτώ οι ίδιοι δάσκαλοι οι οποίοι έπαιζαν led zeppelin και solo κιθάρα για εκέινη την εποχή τώρα να μην υποστηρίζουν τι έκαναν στα νιάτα τους μόνο και μόνο επειδή διδάσκουν κλασσική κιθάρα έχουν ξεχάσει την ωεαωική τους ηλικία. ΣΥΝΕΠΩΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΜΑΣΤΕ ΑΛΛΑ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΩΣ ΥΓΙΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΝΑ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΕΚΤΙΜΑΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΟΣΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΙΔΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ.ΣΑΦΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΕΛΕΙΟΙ ΣΕ ΟΛΑ ΑΛΛΑ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΕΥΡΕΙΑ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Nikolas Δημοσιευμένο 1 Σεπτεμβρίου 2011 Guru Share Δημοσιευμένο 1 Σεπτεμβρίου 2011 Έχεις πολύ δίκιο, αλλά να παρουσιάσω και την άλλη πλευρά: Προσωπικά έχω πάρα πολλά ακούσματα... Ακούω σχεδόν τα πάντα και ως συνθέτης μάλλον συνθέτω αρκετά είδη... Και ως πιανίστας παίζω σχεδόν τα πάντα τελικά. Ως καθηγητής μουσικής όμως, σε ωδείο ή ιδιαίτερο, διστάζω να πω ότι, ναι διδάσκω τραγούδια στο πιάνο. Ή σύνθεση τραγουδιών. Πολύ απλά γιατί δεν έχω την εμπειρά να έχω διδαχτεί κάτι τέτοιο, και ότι κάνω το κάνω με προσωπικά κριτήρια και φίλτρα. Μου είναι λοιπόν αρκετά δύσκολο να διδάξω κάτι τέτοιο. (γιατί ποτέ δε το διδάχτηκα). Φυσικά αυτά που λες για τα ωδεία, δίκιο έχεις... το ξαναλέω! Home - Editions Musica Ferrum Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Jazzjoker Δημοσιευμένο 1 Σεπτεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 1 Σεπτεμβρίου 2011 *Όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι η κλασσική μουσική έχει προσφέρει πολλά και οτί πολλά είδη προέρχονται από αυτήν,αλλά κανείς δεν μπορεί να μην δεχτεί την ιστορία κάθε μουσικής,επειδή πιστεύει ότι η δικιά του είναι ανώτερη. *Πιστεύω ότι ηκλασική μουσικη είναι ανώτερη από κάτι φλωριές που ακούγονται σήμερα και όχι μόνο... Απλώς επισημαίνω ότι στο κείμενό σου πέφτεις σε αρκετές αντιφάσεις και φαίνεται να τα έχεις γράψει εν θερμώ χωρίς να πολυτακτοποιήσεις τις σκέψεις σου. Στενόμυαλοι άνθρωποι υπάρχουν σε όλα τα επαγγέλματα και τους τομείς της ζωής καθώς και στη μουσική. Δυσκολεύομαι να πιστέψω όμως ότι όλοι οι καθηγητές του ωδείου σου σε στραβοκοιτούν αν αναφερθείς στους dream theater ή παίξεις πεντατονικές. Επίσης, η μουσική στενομυαλιά δεν είναι "προνόμιο" των κλασσικών. Έχω συναντήσει ανάλογες συμπεριφορές σε jazz δασκάλους και σπουδαίους μουσικούς με όνομα. Υποθέτω ότι η (μη) λογική πίσω από αυτή την αντιμετώπιση είναι κάτι στο ύφος του: "Έχω φάει τη νιότη μου πάνω από τις παρτιτούρες. Τι να μου πεις τώρα εσύ για ροκενρόλ και προγκρέσιβ..." κλπ κλπ Σε κάθε περίπτωση, εσύ φαίνεται ότι το έχεις πιάσει το νόημα και έχεις τα αυτιά σου ανοικτά. Κράτα τα έτσι. Υ.Γ. Και ο τίτλος σου είναι ολίγον άστοχος. Αυτό που συμβαίνει στο δικό σου ωδείο (σε κάποιο βαθμό) δε συμβαίνει απαραίτητα και σε όλα τα ωδεία της Ελλάδας. Ενωμοτάρχης Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
zorgas Δημοσιευμένο 2 Σεπτεμβρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 2 Σεπτεμβρίου 2011 Ευχαριστώ πολύ Jazzjoker για τις συμβουλές σου :).Απλά ήθελα να αναφερθώ στο πρόβλημα του ωδείου μου για να δω αν υπάρχουν παρόμοια προβλήματα και σε άλλα ωδεία! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
hwept Δημοσιευμένο 2 Σεπτεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 2 Σεπτεμβρίου 2011 Απο την εμπειρια μου σε ωδεια αλλα και συζητησεις με παρα πολλους αλλους μουσικους που εχουν φοιτησει στα Ελληνικα ωδεια, πιστευω οτι το 90% ειναι για τα μπαζα. -Κολληματα τυπου κλασσικη ή τιποτα -Αλλα ειδη πλην της κλασσικης και Jazz ειναι αναξια λογου αναφορας μελετης κλπ -για να μαθεις ηλεκτρικη πρεπει πρωτα να μαθεις κλασσικη. ποσοι κ ποσοι μαθητες εχουν ακουσει αυτη τη μαλακια!!!!!!!!!!!!!! -Καλα θα σου δειξω ροκ αλλα πρωτα θα βγαλουμε την ταδε υλη -Μαθητης :θελω να μαθω το ταδε κομματι. Δασακαλος :Δεν εχω ακουσει ποτε κατι αλλο απο κλασσικη Jazz λυπαμαι δε μπορω να σε βοηθησω -Λοιπον φετος θα βγαλουμε την ταδε υλη και θα δωσουμε τις ταδε εξετασεις και αλλα πολλα καραγκιοζιλικια τα οποια διωχνουν τα νεα παιδια απο τις μουσικες σπουδες και τους δημιουργουν αποστροφη για τα θεωρητικα αλλα και για την ιδια τη μουσικη. Θυμαμαι οταν ημουν σε μικροτερη ηλικια οτι πολλοι συμαθητες μου πηγαιναν σε "ωδεια". Ηταν ομως αυτη η μαλακισμενη κατασταση που τους εκανε να το αντιμετωπιζουν σαν αγγαρεια τυπου σχολειο και τελικα να τα παρατησουν. Ευχαριστως ναι, αλλα....ΟΧΙ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
gdevelek Δημοσιευμένο 2 Σεπτεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 2 Σεπτεμβρίου 2011 Ηταν ομως αυτη η μαλακισμενη κατασταση που τους εκανε να το αντιμετωπιζουν σαν αγγαρεια τυπου σχολειο και τελικα να τα παρατησουν. φίλε όπου σταθείς και όπου βρεθείς, το μόνο είδος μουσικής που ΔΕΝ ακούς είναι η κλασσική ε, ας υπάρχει και ΕΝΑΣ χώρος όπου η μουσική αυτή έχει πρωτεύουσα θέση... εξάλλου ωδεία που διδάσκουν μοντέρνα είδη υπάρχουν, δεν είμαστε στο 1970... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
S9F Δημοσιευμένο 2 Σεπτεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 2 Σεπτεμβρίου 2011 -για να μαθεις ηλεκτρικη πρεπει πρωτα να μαθεις κλασσικη. ποσοι κ ποσοι μαθητες εχουν ακουσει αυτη τη μαλακια!!!!!!!!!!!!!! +...πολλές ηλεκτρικές κιθάρες! ;D "And remember Carol, the last card is the Alien card. We are going to have to build space-based weapons against aliens and all of it is a lie" Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Nestoras Δημοσιευμένο 2 Σεπτεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 2 Σεπτεμβρίου 2011 φίλε όπου σταθείς και όπου βρεθείς, το μόνο είδος μουσικής που ΔΕΝ ακούς είναι η κλασσική Εκτός από τ' αεροπλάνα της Aegean. ;) InfluenSir! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
gdevelek Δημοσιευμένο 2 Σεπτεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 2 Σεπτεμβρίου 2011 Εκτός από τ' αεροπλάνα της Aegean. ;) έγραψα "όπου σταθείς", εκεί δεν στέκεσαι, ΠΕΤΑΣ! ;D Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Sottos Δημοσιευμένο 2 Σεπτεμβρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 2 Σεπτεμβρίου 2011 Πολύ ωραία εκθέτει ο συμφορουμίτης το θέμα με τα ωδεία. Δε νομίζω ότι πέφτει σε αντιφάσεις, απλά εκφράζει ότι η κλασσική μουσική που έχει γραφτεί κατά καιρούς είναι τεχνικά κι αισθητικά άρτια όμως τα ωδεία τη διδάσκουν με μηχανιστικό, αυστηρό και βαρετό τρόπο. Αποτέλεσμα είναι να βαριούνται γρήγορα οι αρχάριοι και να προχωρούν όσοι μπορούν να δουν πέρα απ τα κλισέ και τους περιορισμούς του ωδείου. Για την ηλεκτρική κιθάρα, η ύλη είναι σίγουρα διαφορετική (jazz, blues, μοντέρνο) αλλά η νοοτροπία είναι η ίδια ακριβώς. Συχνά το πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνει μόνο jazz & blues. Επίσης, συχνά οι καθηγητές ηλεκτρικής είναι μόνο κλασσικοί κιθαρίστες και έχουν μια αμυδρή επαφή με την ηλεκτρική(μερικοί ΔΕΝ έχουν καν δική τους ηλεκτρική κιθάρα...!). Ωθούν δε τους μαθητές σε εκμάθηση κλασσικής ή ακουστικής ακόμη κι αν ο μαθητής είναι αυτοδίδακτος στην ηλεκτρική πριν την εγγραφή του στο ωδείο... Οι καθηγητές, συνήθως δεν ακούν τα "θέλω" του μαθητή, δε λαμβάνουν υπόψιν την επιθυμία του για μουσικά είδη όπως ροκ κλπ, άλλοτε δίνουν κομμάτια κι ασκήσεις ασχέτως με το επίπεδο και την εξοικείωση του μαθητή, επιμένουν σε πολύ συγκεκριμένες τεχνικές και θεωρίες(αυτές που γνωρίζουν οι ίδιοι), δεν εντοπίζουν την Κλήση του μαθητή προς κάποιες τεχνικές και είδη μουσικής αλλά περιορίζονται σε κοινή ύλη για κάθε μαθητή τους. Γενικά, τα περισσότερα ελληνικά ωδεία χαρακτηρίζονται από μια τάση προς την "ωριμότητα" και προσπαθούν να προωθούν την "κουλτούρα" όπως την αντιλαμβάνονται, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τους ενδιαφέρει πραγματικά η τέχνη κι η αισθητική. Απλά ό,τι χαρακτηρίζεται ως κουλτουριάρικο, είναι δημοφιλές και μπορεί να φέρει χρήματα, βαπτίζεται "τέχνη". Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση