Προς το περιεχόμενο

Αξιολόγηση κιθαριστικού εξοπλισμού από clips


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ωραίο θέμα για αιώνια συζήτηση χωρίς να βγαίνει άκρη.

Απλα δεν μπορει να γινει.

Θα συμφωνήσω και εγώ με τα παραπάνω και θα κάνω μία πρόβλεψη, ότι η συζήτηση θα πάει στο ότι δεν έχουμε επιλογές εδώ στο Ελλάντα, αφού είτε τα μαγαζιά στις μικρές πόλεις δεν φέρνουν "τίποτα" για δοκιμή, είτε γιατί δεν υπάρχουν αντιπρόσωποι και αν υπάρχουν δεν τα φέρνουν όλα.

 

Πάντως καλά κάνεις και τα αναφέρεις όλα αυτά, διότι πρέπει μερικοί να καταλάβουν ότι τα βιντεάκια του youtube δεν είναι το υπέρτατο σημείο αναφοράς για ένα μηχάνημα ή όργανο και απλά τα συμπεράσματα απ'αυτό πρέπει να βγαίνουν στατιστικά και μετά από πάαααρα πολλές και "διαφορετικές" (ως προς τον εξοπλισμό) ακροάσεις ηχογραφήσεων, καλές και κακές.

Lyrics: Wasted Time Between Solos!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 35
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Υπερπλήρες το ποστ του TGL, αλλά υπερθεματίζω :

νομίζω οτι είναι μεγάλη καρκινιά να ακούμε clips από ηχειάκια netbook/laptop (btw τελευταία έχω την εντύπωση οτι τα κακά συστήματα ακρόασης βλάφτουν τη μουσική :) ). Επίσης όταν μιλάμε για testing θεωρώ οτι δεν πρέπει να βάζουμε το υπό εξέταση εργαλείο (πετάλι, κιθάρα, μαγνήτη) πάνω σε backing track, αλλά να το γράφουμε μόνο του, προσπαθώντας να "δείξουμε" τι θα άκουγε στο περίπου κάποιος που θα δοκίμαζε το μηχάνισμα σε κάποιο κατάστημα.

 

Απλα δεν μπορει να γινει.

 

Οποιος εχει ηχογραφησει εστω και...3  λεπτα κιθαρας στη ζωη του ξερει παντα οτι αυτο που ακουει στο δωματιο δεν εχει ΚΑΜΜΙΑ σχεση με αυτο που βγαινει απο τα ηχειακια του Pc (ή ακομα και τις...ηχειαρες του Ocean Wave...)

 

αρκετοί μεγάλοι εικαστικοί, όπως ο blue, την περίοδο που ξεκινούν να γράφουν (direct) "στήνουν" τον ήχο τους στο σύστημα που θα ακούσουν και τη μίξη. Πολύ win-win η κατάσταση ΑΝ ο ήχος σου δεν απαιτεί  τερματισμένους 100ρηδες Marshall σε 4x12 καμπίνες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι πολλοί κιθαρίστες ακούνε με το αυτί αλλά κρίνουν με το χέρι...

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χμμ.... Για να την φέρουμε λίγο διαφορετικά την ερώτηση. Αν ενδιαφέρεστε για κάποιο συγκεκριμένο piece of gear για το οποίο οι πιθανότητες να το ακούσετε από κοντά είναι λίγες, θα μπείτε στον κόπο να ψάξετε youtube reviews/test videos ή θα το αγνοήσετε τελείως;

 

Αν ναί (θα ψάξετε) γιατί; Αν όχι (δεν θα ψάξετε) από που θα πάρετε feedback όπου θα εμπλέκονται και τα αυτιά σας;

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχουν δύο σημεία που είναι τόσο καθοριστικά στη διαδικασία αξιολόγησης από clips/video κλπ. που θεωρώ την όλη διαδικασία χαμένο χρόνο τελικά, παρότι προσωπικά, έχω ανεβάσει ουκ ολίγες φορές κλιπάκια προς παρουσίαση ή σύγκριση εξοπλισμού. Τα δύο αυτά σημεία είναι κατά σειρά προτεραιότητας:

 

- Η παρέμβαση του παίκτη/δημιουργού. Και με αυτό εννοώ, όχι μόνο την παικτική δεινότητα αλλά και το ύφος, το στυλ, το είδος, το feeling, ο τρόπος που ακουμπάει τις χορδές με την πένα, αν χρησιμοποιεί δάκτυλα (τα δύο τελευταία για τους κιθαρίστες εν προκειμένω) η μίξη του κλιπ κλπ. κλπ. κλπ.

 

- Ο εξοπλισμός που χρησιμοποιήθηκε για την ηχογράφηση όπως, μικρόφωνα (είδος μικροφώνων, τοποθέτηση), προενισχυτές, audio interface αλλά φυσικά και το σε τι χώρο έγινε η ηχογράφηση και τα διάφορα χωροταξικά που ακολουθούν.

 

Θεωρώ τα δύο ανωτέρω τόσο σαρωτικά, όσον αφορά το αποτέλεσμα, που τα ενδιάμεσα στάδια (τα οποία αποτελούν και το ζητούμενο δηλαδή) κατά τη γνώμη μου πάνε περίπατο ακόμη κι αν το κλιπ δεν είναι παρά ένα απλό γρατζούνισμα ακόρντων καρφί σε έναν ενισχυτή ή ένα μόντελινγκ εφέ.

 

Μια ιδέα περί τίνος πρόκειται την παίρνεις. Αλλά σοβαρή αξιολόγηση από μια ιδέα δε γίνεται.

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Καλώς ή κακώς, αρκετοί από εμάς είμαστε από επαρχία και δεν έχουμε δυνατότητα να δοκιμάσουμε από κοντά καινούργια και άνω ενός χρηματικού ορίου μηχανήματα όπως προαναφέρθηκε (εξάλλου τα μαγαζιά της επαρχίας στοχεύουν πιο πολύ σε beginner's staff).

 

 Αλλά, και να τα δοκιμάσουμε, είτε από φίλο μας είτε από κάποιο Αθηναϊκό μαγαζί, νομίζω παίζει ρόλο το υπό ποιές συνθήκες γίνεται η αξιολόγηση...όχι μόνο από κλιψ, ακόμα και από κοντά: Να δοκιμάσω π.χ. έναν λαμπάτο ενισχυτή, κάποιων Χ βαττ και πάνω, σε ένταση δωματίου άντε και κάποια στιγμή λίγο πιο δυνατά (βέβαια δεν μπορώ να περιμένω από το μαγαζί να με ανεχτεί να παίζω για κάνα τέταερτο τον ενισχυτή στο 10, διώχνοντας όλη την πελατεία και σπάζοντας τα νεύρα των εργαζόμενων..)...τί συμπέρασμα να βγάλω για τις δυνατότητές του, ένα 20%?

 

  Όπως π.χ. αν δοκιμάσω για ένα τεταρτο μια πεταλιέρα από τα presets...

 

 Νομίζω οι πιο αρμόδιοι για ''αυστηρή'' αξιολόγηση είναι αυτοί που αλλάζουν gear σαν τα πουκάμισα, επί πολλά χρόνια, πουλώντας τα παλιά-αγοράζοντας καινούργια. Τουλάχιστον αυτοί όντας κάτοχοι, ''ξεζουμίζουν'' τις δυνατότητές των μηχανημάτων τους.

 

 Έτσι η μόνη δίοδος των χομπιστών είναι μάλλον οι πληροφορίες από τα forum και το youtube. Όπως σωστά αναφέρθηκε, δεν πρέπει να περιοριστείς σε ένα αλλά σε πολλά κλιψ, θα τύχεις σε καλής αλλά και κακής ποιότητας, και θα τα ζυγίσεις, από εκεί και πέρα...ο Θεός βοηθός  ;D

 

  Προσωπικά, όταν ακούω διάφορα κλιψ ενός ενισχυτή που με ενδιαφέρει, και καταλήγω ότι, τουλάχιστον από όσο μπορώ να ''κρίνω'' μου αρέσει, έχω την πεποίθηση ότι από κοντά θα είναι ακόμα καλύτερος, γιατί είναι αυτή η face to face αλληλεπίδραση με τον ενισχυτή, που το μεγάφωνο ''σπαρταράει'', νιώθεις τις δυναμικές, και έχεις πρόσβαση στα control του, πράγματα που κανένα κλιπ όσο καλοηχογραφημένο και να 'ναι δεν μπορεί να σου μεταφέρει.

 

  Αντίθετα, (μιας και το θέμα του OP προέρχεται από άλλο thread σχετικά με το zoom) όταν ακούω κλιψ με modeling μηχανήματα-πεταλιέρες πάντα είμαι πιο ''δύσπιστος'' ως προς αυτό που ακούω. Μπορεί αυτός που ανεβάζει το κλιπ να έχει την εμπειρία αλλά και την τεχνολογία (κάρτες, προενισχύτριες κ.τ.λ.) να το κάνει να ακούγεται τόσο πιστό, αλλά εγώ μπορεί να μην έχω τα ανάλογα μηχανήματα, αλλά και γιατί όχι να είμαι ''ανίκανος'' να βγάλω από ένα modeling μηχάνημα το 100%. Εξάλλου μπορεί ο poster να χρησιμοποιεί διάταξη που εγώ δεν έχω, όπως π.χ. έναν αχρωμάτιστο ενισχυτή που κάνει αυτή τη δουλειά (tech 21?), κατευθείαν σε DI κ.τ.λ. κ.τ.λ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

O δικός μου γνώμονας όταν φτιάχνω κλιπ εξοπλισμού είναι να αντικατοπτρίζουν όσο γίνεται περισσότερο αυτό που ακούω εγώ, χρησιμοποιώντας ως βάση ένα πεντακάθαρο και λαμπερό clean σε καλές αλλά όχι τρελές εντάσεις, σκέτο και χωρίς μπακιτράκια. Έχω κουραστεί να βρω μια λύση που να μου το παρέχει αυτό εύκολα και γρήγορα, και χωρίς τον έντονο χρωματισμό που παρέχουν πχ. ένα SM57 ή ένα DI με speaker sim (που αντιπαθώ και θεωρώ αποπροσανατολιστικά σε μια τέτοια επιλογή - άλλο αν συνήθως "κάθονται" πολύ καλά σε ένα mix).

 

Αν ψαχτεί πάντως κάποιος, τα αποτελέσματα είναι πολύ ικανοποιητικά και οπωσδήποτε όχι ανέφικτα όπως σημειώθηκε. Προσωπικά για αυτό το σκοπό τοποθετώ πάνω σε κοντό τριποδάκι ένα Yamaha Pocketrak CX (βρέθηκε σε τιμή ευκαιρίας και με εντυπωσιάζει συνεχώς, είτε σε κλιπάκια είτε σε ηχογραφήσεις συναυλιών) σε απόσταση 30-40 εκατοστών από το μεγάφωνο, με τα δυο - περιέργως εξαιρετικής απόδοσης - μικροφωνάκια του σε Χ-Υ να κοιτούν τις άκρες του κώνου. Σε περίπτωση δε ακουστικής ηχογράφησης όπως πχ. του φλάουτού μου ή ακουστικής, τα αποτελέσματα είναι ακόμη καλύτερα έως εξαιρετικά.

 

Όσον αφορά τις άπειρες παραμέτρους που υπάρχουν σε μια ηχογράφηση, συμφωνώ ότι καθιστούν φύσει αδύνατη την εξεύρεση ενός κοινού παρονομαστή που είναι απαραίτητος για μια καλή εξαγωγή συμπερασμάτων. Η "μαντεψιά" που υποχρεώνεται να κάνει το αυτί κάνοντας την αναγωγή στις συνθήκες της εκάστοτε ηχογράφησης οδηγεί σχεδόν πάντα σε εσφαλμένα ή έστω πολύ ελλιπή συμπεράσματα.

 

Προσωπικά ναι, έχω πέσει σε τέτοια παγίδα, τσεκάροντας πχ. ακόμη και καλά κλιψ όπως αυτά του Proguitarshop (με ακριβό εξοπλισμό μέσα σε στούντιο όπως Royer, UAD κλπ, και κατευθείαν από το σάιτ τους που η συμπίεση είναι πολύ μικρότερη) και διαπιστώνοντας πως επανειλημμένως, τουλάχιστον στα drives, αποτυγχάνουν να δώσουν μια αντικειμενική και λεπτομερή εικόνα για το πώς ακούγονται.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καντε αν μπορειτε το παρακατω τεστ:

 

Παρτε τον ενισχυτη σας και πηγαινετε στο καλυτερο επαγγελματικο στουντιο που ξερετε,μια ωρα ηχογραφησης θα σας κοστισει το πολυ 40 ευρω.

 

Γραψτε τον ενισχυτη σας με τον καλυτερο δυνατο τροπο (με τα καλυτερα μικροφωνα,προενισχυτες κτλ).

 

Ακουστε προσεκτικα τον φυσικο ηχο του ενισχυτη σας (δηλ.εσεις και ο ενισχυτης και η κιθαρα σας στο ιδιο δωματιο).

 

Μετα ακουστε το Playback απο τα,καταπληκτικα ,μονιτορ του στουντιου....

 

Θα καταλαβετε ΑΜΕΣΩΣ γιατι η συναγωγη συμπερασματων για τον ηχο του ενισχυτη σας μεσω της ακροασης του απο μονιτορ (μεγαφωνα κτλ) ειναι απλα ακυρη.

 

Αν δεν το καταλαβετε,δηλ.αν ο ηχος του ενισχυτη σας ειναι ΑΚΡΙΒΩΣ ο ιδιος και στις 2 περιπτωσεις σας κερναω το στουντιο... ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπορεί να μην μπορούμε να κρίνουμε τον εξοπλισμό μέσα απο ένα βιντεο αλλά μπορούμε να πάρουμε μια γεύση για το πως ακούγεται πάνω κάτω(κάποιες φορές λανθασμένη) και αυτό νομίζω είναι το ζητούμενο για τους περισσότερους.

 

όταν ήθελα να πάρω monitor άκουγα δείγματα στο internet για το πως ακούγονται τα ηχεία που ήθελα...μετά συνειδητοποίησα τι έκανα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Να καταθέσω και τα δικά μου 2cents αν και δεν ασχολούμαι ιδιαίτερα με το "σπορ"... ;D

Αν πρόκειται για κάποιο εφέ, κατά κανόνα βλέπω τους "επαγγελματίες" παρουσιαστές, όπου το gear είναι πάνω κάτω το ίδιο και το παίξιμο ενδεικτικό και βγάζω κάποιο συμπέρασμα...

Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις (κιθάρα, ενισχυτής) αξιολογώ τον παίκτη-παρουσιαστή.

Εφόσον δεν είναι κάτι ξένο με αυτά που γνωρίζω και μ'ενδιαφέρουν, εκεί σταματάει το όποιο ψάξιμο. Δηλαδή, κάτι σαν ψυχολογία ένα πράγμα... ;D

Για μένα, ο παίκτης είναι ο καταλύτης και εντέλει ο πλέον σημαντικός παράγοντας που θα με πείσει ή όχι για την αξία εκείνου που παρουσιάζει.

The music you listen to, becomes the soundtrack of your life

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου