Προς το περιεχόμενο

Ναι,αξιζει το σκυλαδικο.... πως μπαινεις ομως?


santso 4

Προτεινόμενες αναρτήσεις

    Το βαζω ως ξαδελφακι στο διπλανο thread, μιας και μ΄απασχολει το θεμα αρκετα και μπορει καποιοι (μαλλον λιγοι βεβαια) να νομιζουν οτι το να μπεις ειναι ευκολο μιας και ειναι τοσο....σκατοδουλεια και οτι θα σε παρακαλανε  ;D και οτι στην τελικη ειναι θεμα επιλογης.... ::) ::)   

    Και δεν αναφερομαι τοσο στο τι γνωριμιες χρειαζονται και με τι ανθρωπους, αν και μ΄ενδιαφερει κι αυτο. Αναφερομαι κυριως στο τεχνικο μερος. ειμαι κιθαριστας (κλασικη ηλεκτρακουστικη και πιο λιγο ηλεκτρικη - η κλασικη βεβαια ειναι αχρηστη εδω, το ξερουμε)

και εχω παιξει σε πολλες ταβερνες , μπαρακια και συνοικιακα ξενυχταδικα για καιρο, αλλα οχι σε μεγαλες πιστες. εχω αρκετα μεγαλη γνωση του εντεχνο-ροκ, του κλασικου λαϊκου και εν μερει και του σκυλορεπερτοριου στα πιο γνωστα του ειδη.

 

  Τι ειδους μηχανηματα ομως χρειαζονται? Οχι απαραιτητα να ειναι δικα σου, αλλα να ξερεις απ΄αυτα....π.χ. για το Bass shaker που ανεφερε ο bassbill στο διπλανο thread δεν ειχα ιδεα.... Πως φτιαχνεις ηχο? Πως γινονται οι προβες? Δουλευουν αποκλειστικα με οδηγους ή και με την εμπειρια - αυτι? Ειδικα σε πολυ σουπε λαϊκα που περνιουνται ποτ πουρι στα γρηγορα στο προγραμμα, ειναι δυνατον να βγαλεις οδηγο για το αγριολουλουδο? Το προγραμμα ειναι αυστηρα φιξ ή αναλογα τη βραδυα? Και αν δεν ειναι αυστηρα φιξ, πως συντονιζονται τοσα ατομα να παιζουν τα ιδια ακορντα, να σκανε μαζι στο κλεισιμο κλπ?

  Εχω δει ορχηστρες που εχουν και ηλεκτρικη και ακουστικη κιθαρα.... τι παιζει ο ενας και τι ο αλλος?

 

    Γενικως το θεμα αφορα καποιον που εχει μεν αρκετη εμπειρια σε μικροτερα μαγαζια, τι του χρειαζεται για να μπει στα μεγαλα.  Περιμενω γνωμες.... και για τεχνικα ζητηματα, αλλα ΚΑΙ για θεματα γνωριμιων - δημοσιων σχεσεων - χειρισμου καταστασεων.... Για πειτε! ;)

.... Λεει ελα ντε και το ντε ερχεται

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Κατ'αρχήν πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τι είναι ή τι εννοούμε "σκυλάδικο".

 

Το είδος της μουσικής;

Ο τρόπος παιξίματος;

Το σύνολο του ρεπερτορίου;

Οι στίχοι των τραγουδιών;

Πολλές φορές η παρουσία octaver & delay στο κλαρίνο ή στο βιολί;

Η όχι καλή οπτική παρουσία;

Οι εντάσεις;

Κάποιοι αλλοι παράγοντες;

Όλα ή κάποια από τα πιό πάνω, σίγουρα θα παίζουν κάποιο ρόλο.

 

Το λέω αυτό, διότι και σε ένα "σκυλάδικο" μπορεί να ακούσεις ένα τραγούδι π.χ. του Γιάννη Πάριου, του Αντώνη Βαρδή ή της Πίτσας Παπαδοπούλου αλλά ο τρόπος παιξίματος, οι εντάσεις ακόμα και τα γυρίσματα του ερμηνευτή - ερμηνεύτριας, να είναι ικανά έτσι ώστε να σε πάνε αλλού και να καθορίσουν αυτό που λέμε "σκυλάδικο".

Έχεις ακούσει σε "σκυλάδικο" να λένε τραγούδια της Μαρινέλλας, της Βίσση ή της Βάνου;

Μην σου πω γιά παλαιότερα που λέγανε γιά παράδειγμα τραγούδια της Αλέξια, της Σαμπρίνα, της Δημητρίου, του Πανταζή ή του Χαριτοδιπλωμένου επειδή όπως και να το κάνουμε ήταν επιτυχίες της εποχής εκείνης και έπρεπε να τα λένε. Ας μη μιλήσουμε γιά κάποια ντουέτα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι ειδους μηχανηματα ομως χρειαζονται?

Το τι είδους μηχανήματα είναι μάλλον υποκειμενικό ως ερώτηση. Κιθάρα, πεταλιέρα (ή πετάλια) και ενισχυτής στην περίπτωσή σου. (Κι εγώ κιθάρα παίζω)

 

Πως γινονται οι προβες?

Οι πρόβες γίνονται συνήθως με τα χαρτιά και τους οδηγούς μαζί με -στην καλύτερη περίπτωση- ένα συνοδευτικό cd για να πάρεις το ύφος του κομματιού. Εκεί στην πρόβα γίνονται τα κόψε- ράψε, τα περάσματα, τα κλεισίματα, οι πρόζες κλπ κλπ. Μιλάω πάντα για το πρώτο πρόγραμμα.

 

Δουλευουν αποκλειστικα με οδηγους ή και με την εμπειρια - αυτι? Ειδικα σε πολυ σουπε λαϊκα που περνιουνται ποτ πουρι στα γρηγορα στο προγραμμα, ειναι δυνατον να βγαλεις οδηγο για το αγριολουλουδο? Το προγραμμα ειναι αυστηρα φιξ ή αναλογα τη βραδυα? Και αν δεν ειναι αυστηρα φιξ, πως συντονιζονται τοσα ατομα να παιζουν τα ιδια ακορντα, να σκανε μαζι στο κλεισιμο κλπ?

 

Στο πρώτο πρόγραμμα πάντα με οδηγούς (όταν μιλάμε για σεζόν και όχι εξτρά, γιατί όλα τα έχουμε δει).

Στη λαϊκή ώρα συνήθως αναφέρεται το πρώτο κομμάτι του κάθε τραγουδιστή, κι αυτό για να ξέρουμε τόνο και ρυθμό (ρούμπα, τσιφτετέλι) και μετά συνήθως είναι όλα πάνω στον μπουζουξή σε συνεννόηση με τον τραγουδιστή. Αυτός δίνει τόνους στους υπόλοιπους (συνήθως),αλλαγές από ρούμπα σε τσιφτετέλι σε ζεϊμπέκικο και πάει λέγοντας. Δεν είναι αυστηρά fix αλλά πάντα η ροή είναι περίπου η ίδια, δηλαδή τα κομμάτια είναι σχεδόν πάντα σε σετάκια. Και ψιλοκαταλαβαίνεις ότι αν δε χορεύει ο κόσμος θα αλλάξουμε αναγκαστικά.

 

Όσον αφορά τα ακκόρντα είναι θέμα εμπειρίας κατά την άποψή μου. Εγώ όταν πρωτοξεκίνησα είχα από δίπλα τον πληκτρά και κοιτούσα τα χέρια του για να βλέπω πού πάμε (Ωρέ που πάμε ρε....που λέει κι ο Αυλωνίτης). Μετά τα μαθαίνεις.

 

Βέβαια ως κιθαρίστας είσαι τυχερός γιατί θέσεις δίνει το μπάσο, και προλαβαίνεις να δεις τι γίνεται. :P

 

Εχω δει ορχηστρες που εχουν και ηλεκτρικη και ακουστικη κιθαρα.... τι παιζει ο ενας και τι ο αλλος?

 

Επ' αυτού δεν γνωρίζω πάντα παίζω μόνος μου.  :P

I'm a bomb technician.If you see me run try to keep up.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

-Στα περισσοτερα πλεον οι ενισχυτες εχουν παει περιπατο.

Ενα vg88-99 με εναν gk2-3 στην κιθαρα και ενα ζευγαρι καλα ακουστικα in ear ειναι αρκετα για την πλειοψηφια των καταστηματων.

Αν εχεις και κανα di της προκοπης για περιπτωση που σου φερουν κανα τραγικο εισαι αρχοντας.

Ελαφρια κιθαρα απαραιτητη.

-Ρεπερτοριο...μερικες χιλιαδες κομματια του "κλασσικου" ρεπερτοριου.

Για πιο νεα συνηθως υπαρχουν οδηγοι (πλεον εχω δει οτι εχει και πολυ πολυ καλογραμμενους σε σχεση με παλια που δουλευα εγω,δειγμα και αυτο οτι ανεβηκε το επιπεδο γνωσεων).

-Συνηθως στο πρωτο προγραμμα και ενα μεγαλο μερος απ το δευτερο τα παιξιματα - ροη κομματιων ειναι φιξαρισμενα.  Μετα χρειαζεται εμπειρια. Μη φανταστεις ομως οτι εχουν και ιδιαιτερη φαντασια οι τραγουδιστες που αναλαμβανουν τη σειρα του "ελευθερου" προγραμματος. Εδω και 15 χρονια που θυμαμαι,παντου τις ιδιες σειρες λενε σχεδον.

-Για το πως συντονιζονται οι μουσικοι να παιξουν τα ιδια μην αγχωνεσαι,πολλες φορες δεν συμβαινει αυτο και δεν δινει κανενας σημασια  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    Απ΄οτι καταλαβαινω μιλαμε για ηλεκτρικη κιθαρα,ετσι? Η ηλ/ακουστικη παιζει?

 

 

.... Λεει ελα ντε και το ντε ερχεται

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ηλεκτρική με πεταλιέρα και αυτό το μαραφέτι που την κάνει και ακουστική (δεν ξέρω πως το λένε γιατί είμαι πληκτράς και δεν ασχολούμαι με κιθάρες).

 

in ear monitors απαραίτητα γιατί δίνει ο μαέστρος εντολές από χειλόφωνο για αλλαγές κτλ

 

ηλεκτροακουστική δεν έχω δει ποτέ σε πίστα/σκυλάδικο μόνο σε πολύ μεγάλα ονόματα (θεοδωρίδου, μαζω κτλ που παίζουν κ πολλά φράγκα).

33 1/3333cos301/2sqrt564,0909{fx-dty/sqrtz}

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου