Προς το περιεχόμενο

Συζητηση περι ηχογραφησης ηλ.κιθαρας και οχι μονο...


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Το ξενυχταμε τωρα τελευταια και ειπα να μοιραστω σκεψεις και προβληματισμους περι του παραπανω..

Σιγουρα εχει ξανασυζητηθει,οπως και εκατονταδες άλλα ξανασυζητιουνται,και γιατι οχι...

 

Ειμαι αυτον τον καιρο με μια μικρη ομαδα μουσικων-συνεργατων,και λειτουργω και ως ηχοληπτης αναγκαστικα.

Εχουμε γραψει λοιπον τα τυμπανα,εχουμε βρει καλουτσικο ηχο μπασου να πατησει επανω και να δεχτει το αναλογο απειροελαχιστο πειραγμα στη μιξη και ηρθε η ωρα για...

ΔΕΝ θελουμε ΜΕΤΑL ηχο...

Τις κιθαρες... ;D

 

Δοκιμασαμε λοιπον διάφορα οσο αφορα την ηχογραφηση ηλεκτρικης κιθαρας.

Διαφορους συνδυασμους με Κεφαλες Marshall(JVM,JCM,) σε 4χ12,2χ12,καμπινες,

Combo Μarshall,Fender,Hughes&Kettner,χωρις πεταλια ολα αυτα.

Oλα με SM57 με προενισχυσεις Mackie,TLAUDIO.

(Μη γραφω αλλες λεπτομερειες,θα κουρασω)

Δοκιμασαμε και Guitarig,Tonelab LE.

Να σημειωσω για την ιστορια,οτι καλυτερο ηχο απο ''φυσικους'' ενισχυτες,πηρα απο την JVM καρφωμενη σε μια ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ καμπινα που λατρευω,την Fender ΤΟΝΕΜΑSTER 2X12.

 

Με τα μεσα και τον χωρο που διαθετουμε,(Δεν παυει να ναι home studio),για αυτό που θελαμε(απλους Rock Crunch ηχους και κανα καλο lead) επιλεξαμε τον παραπανω συνδυασμο που ηταν ο καλυτερος και την ΤONELAB...

 

Προκλητικο mode ON

Δε θα κρυψω ότι(τουλαχιστον για το λαιβ) ειμαι αλλεργικος στα πεταλια,τις πεταλιερες,ισως από προκαταληψη.

Δεν μπορω να πειστω ότι ενας καλος ενισχυτης χρειαζεται το κατιτις του από μπροστα για να στρωσει,(εκτος αν θες καποια ειδικα εφε,οποτε ας προσεχες…)και εχω διαχωρισει το καλος ΗΧΟΣ απ το ΜΕΓΑΛΟΣ ηχος.(αυτό είναι το δικο μου ζητουμενο,περι ορεξεως..)

Προκλητικο mode OFF

 

Εκανα αυτον τον προλογο για να στηριξω αυτα που  συμπερανα:

-Αν εξαιρεσεις καποια μουσικα ειδη που ΒΑΣΙΖΟΝΤΑΙ στην κιθαρα(κι ας παιζουν τα αντερα τους οι ντραμερς και οι μπασιστες από πισω)τα πραγματα είναι πολύ απλα..

-Αν θελεις να ντυσεις με κιθαρες ένα κομματι για να το ακουσουν κοινοι θνητοι και όχι τιποτα κουρδισμενα αυτια που ακουνε συχνοτητες και όχι μουσικη(Κινδυνεψα καποτε)τα πραγματα είναι ΠΟΛΥ απλα…

-Όπως εχω διαβασει καπου..’’Σταματα να κανεις ερωτησεις και ξεκινα να ζεις με τις απαντησεις’’(Πουλαω πνευμα,μουρη,ειμαι φευγατος 8))

 

Eλπιζω να μην κουρασα και τα παραπανω να αποτελεσουν εναυσμα για μια ωραια κουβεντα τεχνολογικης αλλα και αισθητικης φυσεως για το πως ηχογραφειτε εσεις κιθαρα,τι πιστευετε για το θεμα με την εξελιξη της τεχνολογιας που κανει τα πραγματα πιο προσιτα σε ολους,αν αξιζει πια να παιδευεσαι με ενισχυτες και μικροφωνα κτλ..

 

Λακη,πετα μια πετσετα,ιδρωσα.. ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

-1) Αν ξερεις πριν γραψεις(συνθεσεις)-παιξεις-ηχογραφησεις κατι πως θελεις να ακουγεται και εχεις βασικες γνωσεις πιστευω οτι θα το κανεις να ακουγεται πολυ κοντα σε αυτο που φανταστηκες,ειτε με ενισχυτες ειτε με προσομοιωσεις.

 

-2) Αν εχεις χερια σαν τα δικα σου τοτε και με park 10αρακι να γραψεις μια χαρα θα ακουστει.

 

-3) Ειμαι κατα του reamp (σιγουρα θα αναφερθει αργοτερα και αυτο) γιατι ο ηχος του κιθαριστα ειναι καθοριστικος και για το πως θα παιξει κατι,αρα πρεπει να γραφτει αυτο που ακουει εκεινη τη στιγμη που παιζει (ταπεινη μου γνωμη).

 

-4) Θα ακουγεται τελικα οπως ορισεις εσυ οτι θα ακουγεται και οχι οπως θα ηθελαν 29 ζευγαρια χρυσα αυτια,γιατι θα εχουν 29 (αν οχι 58) διαφορετικες γνωμες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Ηχογράφηση ηλεκτρικής κιθάρας και ο σύγχρονος άνδρας, λοιπόν!  ;D

Ασχολούμαι με το Home recording από το 1998. Έχω κάνει διάφορες αλχημείες , αλλά πλέον καταστάλαξα.

Στο «οπλοστάσιο» μου, υπάρχουν 3 ενισχυτές κιθάρας και περίπου 6-7 μικρόφωνα (δυναμικά , πυκνωτικά), παρ’ όλα αυτά:

- Ο σύγχρονος άνδρας,  που δεν μένει σε έπαυλη στα προάστια, αλλά σε ένα pied-à-terre στην καρδία της πόλης (για να ακολουθεί τους ρυθμούς της) :P

-Ο σύγχρονος άνδρας, που πρέπει να βρει χρόνο να ηχογραφήσει εκτός από κιθάρα, μπάσο, τύμπανα,  keyboards κ.λ.π. (να κάνει και video)  :(

- Ο σύγχρονος άνδρας, που θέλει χρόνο να περάσει quality time με τη συμβία του,

:)

- Ο σύγχρονος άνδρας, που θέλει χρόνο να φλερτλαρει και με άλλες υπάρξεις (διότι και αυτές κάνουν κλικ στο youtube,) ;)

-Ο σύγχρονος άνδρας, που προτιμά, αντί να αναλώνεται σε "off axis mic placement" θεωρίες,  να δαπανά αυτόν τον χρόνο στο να προβάρει  το καινούριο bespoke double breasted κοστούμι του, ;D

-Ο σύγχρονος άνδρας, που έχει και day job, :-\

-Ο σύγχρονος άνδρας, που είναι και κοπρόσκυλο και του αρέσουν και οι βόλτες….

…..αυτός λοιπόν ηχογραφεί (πλέον) με guitar rig και amplitube (και ακόμα δεν πιστεύει ότι του συμβαίνει αυτό το θείο δώρο) ;D.

Συμβουλή προς τους νεότερους (wanna be "σύγχρονοι άνδρες"- που η ζωή τους τα έφερε όπως ανωτέρω), επενδύστε σε μια ΠΟΛΥ καλή προ –ενίσχυση, και όλα τα άλλα είναι περιττά.

 

Λακη,πετα μια πετσετα,ιδρωσα.. ;D

 

 

Κάτι μου λέει ότι την εφίδρωση δεν την προκάλεσε το γράψιμο του thread ή η ηχογράφηση της κιθάρας.  :P ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΛΚ...ένας σύγχρονος άνδρας.

 

Μπορείτε κι εσείς.

 

 

Ήταν μια προσφορά της Favre Leuba....φοριέται και στο δεξί..σα κόσμημα.

 

 

Μπαμακό... ;D

 

www.sonicspace.gr

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

ΛΚ...ένας σύγχρονος άνδρας.

 

Μπορείτε κι εσείς.

 

 

Ήταν μια προσφορά της Favre Leuba....φοριέται και στο δεξί..σα κόσμημα.

 

 

Μπαμακό... ;D

 

;D ;D ;D ;D

Μου ενέπνευσες το επόμενο thread.

Να βρείς και εκεί χορηγό! ;D

Τι κάνεις τέτοια ώρα ξύπνιος παιδί μου, καλοκαίρι είναι…μην κοιτάς εμάς τους προλετάριους.

ray_parker.jpg.335c0d4f4d86439039bed86601f4fdb5.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΦΥΣΙΚΑ και ειναι ΠΟΛΥ απλα τα πραγματα για να βγαλεις θαυμασιο ηχο ηχογραφημενης ηλεκτρικης κιθαρας.

 

Δεν χρειαζεσαι ΤΙΠΟΤΑ παραπανω απο εναν ΠΑΙΚΤΗ που να ΞΕΡΕΙ να βγαζει ηχο  απο τον εξοπλισμο του (ειτε εχει μονο μια strat & εναν twin ,ειτε εχει 18 κιθαρες,56 εφε και 20 ενισχυτες) το να ξερει να παιζει πολυ καλα δεν αρκει δυστυχως για αυτο και μεταξυ ενος..κουλου κιθαριστα που ξερει να βγαζει ηχο και ενος ...κακοηχου παικταρα παντα προτιμω τον πρωτο... ;D

 

Ο  εξοπλισμος πρεπει να ειναι αξιοπρεπης (ενας καλος λαμπατος ενισχυτης και μια κιθαρα με καινουργιες χορδες  χωρις προβληματα σετ απ που να ταιριαζει στο ειδος που παιζει ειναι must)

 

Απο εκει και περα τα μονα που χρειαζονται ειναι ενα ή δυο καλα μικροφωνα,βασικες γνωσεις ηχογραφησης και αξιοπρεπεις προενισχυτες.

 

Τωρα για τις...τεχνικες....

 

Οσο μεγαλωνω τοσο πιο...απλος γινομαι,μικρος πειραματιζομουνα με mic placement ...34 εξωτικα και μη μικροφωνα ,stereo ενισχυτες κτλ.κτλ......τελικα κατελήξα οτι οσο πιο ΑΠΛΑ τοσο πιο ΚΑΛΑ και γραφω πλεον με εναν καλο ενισχυτη ,2 μικροφωνα πλαϊ-πλαϊ  (ενα δυναμικο και ενα ribbon μια και μετα απο χρονια πειραματισμων εχω πεισθει οτι καλυτερος συνδιασμος δεν υπαρχει) 4-5 εκατοστα απο τη γρυλια του ενισχυτη on axis (ποτε μου δεν μου αρεσε ο off axis ηχος και το room ambience) και τους καλυτερους προενισχυτες που μου επιτρεπει το budget.

 

direct ηχογραφησεις με TL,Guitar Rig κτλ. δεν κανω (εκτος και αν ειμαι σε home studio οπου ...φωναζουν οι γειτονες...στο δικο μου ευτυχως ειναι..θεοκουφοι...)γιατι θελουν...περισσοτερο χρονο και επεξεργασια για να ακουστουν καλα και συνηθως ...βιαζομαι.. ;D,ενω με ενα μικροφωνακι και εναν καλο ενισχυτη ΠΑΝΤΑ βγαινει ωραιος ηχος στο τσακα-τσακα.  

 

Εχω εγκαταλείψει  οριστικα το stereo μια και κατα τη γνωμη μου "αδυνατιζει" την παρουσια της κιθαρας και "θολωνει" την τελικη μιξη και μου αρεσει το εξυπνο παναρισμα των κιθαρων μεσα στο κομματι.

 

Ο μεσος χρονος που πλεον καταναλωνω για το..στησιμο μιας κιθαροηχογραφησης ειναι τα 5 λεπτα....(για τη μιξη ...πολυ περισσοτερο ομως)

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ πάλι θα συμφωνήσω με τον Λάκη αν και είμαι παραδοσιακός και ουχί μοντέρνος άντρας.

 

Επειδή

- η ποιότητα του ήχου* που δίνουν τα VSTs δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να συγκριθεί με τις προσπάθειες ενός ερασιτέχνη (και πολύ συχνά με τις προσπάθειες ενός επαγγελματία) με "αληθινό" εξοπλισμό.

- η εξοικονόμηση χρημάτων ιδίως για κάποιον που παίζει δύο ή παραπάνω διαφορετικά στυλ είναι τεράστια

- η ευκολία σεταρίσματος ήχου και πειραματισμού με τα VST είναι απίστευτη. Ο georgekz750 ανέφερε το reamping το οποίο - μπορεί να μην του αρέσει αλλά - δίνει τεράστιες δυνατότητες αλλαγής του ήχου σου on the spot.

- η άνεση που σου δίνει το VST, ιδίως σε επίπεδο home studio με τις εντάσεις, δλδ. να μπορείς να γράψεις όπως πρέπει χωρίς να ξυπνήσεις το τετράγωνο, είναι out-of-this world.

 

*πάντα δεδομένου ότι ο ηχογράφων θα κατανοήσει ότι ο ήχος που ακούει από το VST πρέπει να συγκρίνεται με τον ηχογραφημένο ΚΑΙ ΠΟΤΕ με το λάιβ ήχο του ενισχυτή του.

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Aυτα που χρειαζονται (απο πλευρας κιθαριστα) ειναι:

1. Να εχει εμπνευση για τα μουσικα θεματα (απο τις κιθαρες) που "αναζητα" το κομματι.

2. Να ξερει τι εξοπλισμος (κιθαρες ενισχυτες εφφε) χρειαζεται για να ακουστουν αυτοι η ηχοι που φανταζεται.

3. Να κατεχει ολα αυτα τα μηχανηματα (κιθαρες ενισχυτες εφφε).

4. Να ξερει να τα χειριστει/ρυθμισει

5. Να μπορει να παιξει στο οργανο, τα θεματα που εμπνευστηκε.

 

Εναλλακτικα για την διαμορφωση του ηχου:

1. Για οποιο ηχο δεν διαθετει τον αληθινο εξοπλισμο, να ξερει να χρησιμοποιει τους προσομοιωτες (ποιους και πως, επιλογη και ρυθμιση) για να το φερει οσο πιο κοντα γινεται στο πραγμακτικο.

Καλυτερα ψιλοψευτικος ο ηχος παρα να γραφεις με jazz chorus ενισχυτη, danelectro κιθαρα και boss heavy metal πεταλι, hard rock μουσικη.

2. Τα θεματα της κιθαρας που θα "βγουν μπροστα" στη μιξη, ειναι περισσοτερο αναγκαιο να βγουν απο αληθινο εξοπλισμο. Τα μικρα συμπληρωματικα θεματακια που δεν "βγαινουν μπροστα" στη μιξη (για οσους δεν αρεσει η "ζωντανη" ενορχηστρωση και προτιμουν να φορτωνουν πλουσια τις ηχογραφησεις τους με καναλια), μπορουν ανετα να παιχτουν με προσομοιωσεις.

 

Εναλλακτικα για την εκτελεση:

Αν δεν μπορει/κατεχει να παιξει ενα ειδος που παρολαυτα φανταζεται να αρμοζει στο κομματι, καλει ενα παιχτη που μπορει να το κανει.

Καλυτερα δλδ να μη παιξει τιποτα, παρα να κατσει ο ... vai να παιξει .... blues.

(παραδειγμα η ηττα του απο τον καρατε κιντ  ;D)

 

Ανεξαρτητοι παραγοντες:

Αν το στουντιο δεν διαθετει τον καταλληλο χωρο, εξοπλισμο και μηχανικο ηχου, για να ηχογραφησει αληθινο εξοπλισμο, καλυτερα να παει κατευθειαν με τον προσομοιωτη του χωρις ουτε να το παιδευτει, ουτε να χασουν και τη βολτα τα σκυλια τους.

 

ΥΓ Ολα αυτα για το καλυτερο αποτελεσμα (ας πουμε "επαγγελματικο") στο κομματι. Δεν εχει να κανει με την ευχαριστηση που μπορει να εχει καποιος πειραματιζομενος σε ολα αυτα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Καρντάση Σταύρε. Ωραίο θέμα άνοιξες.  ;)

 

Ιν ε νατσελ, που λέμε στα ελληνικά, και τελείως IMHO και YMMV, θεωρώ ότι το σημαντικότερο είναι να τα έχεις όλα έτοιμα και στημένα μην τυχόν και χτυπήσει η έμπνευση. Διότι, αντιθέτως με τον γνωστό ταχυδρόμο, δεν χτυπάει πάντα δυο φορές.

 

Ωραία πολυτέλεια λοιπόν θα ήταν να έχεις την καμπίνα μικροφωνιασμένη κατά πως λέει ο ΣΦ (δηλ. με τις δικές σου "στάνταρ" προδιαγραφές), τα καλώδια έτοιμα, τους προενισχυτές με τα "presets" που χρησιμοποιείς ρυθμισμένα, ώστε απλά να οπλίζεις ένα κανάλι στο DAW σου και να γράφεις.

 

Πάει αυτό.

 

Τώρα, ως συνήθως ο Λάκης έχει δίκιο στα περί της ευκολίας των εξομοιώσεων... και θα προσθέσω και στα περί ηχητικής πιστότητας εν έτει 2011, ΠΛΗΝ της αίσθησης που ΔΕΝ δίνει η κιθάρα καρφί ακόμα και στον καλύτερο preamp. Όλα δεν γίνονται. Ή, γίνονται, με λίγο πιο ακριβές λύσεις όμως.

 

Σε κάθε περίπτωση πάντως, είναι σωτήρια ιδέα να δίνεις πάντοτε ένα επιπλέον κανάλι τελείως dry, με το σήμα της κιθάρας, μέσω κάποιου splitter και DI, ώστε να μπορείς να κάνεις reamping αργότερα. Αν χρειαστεί. Που θα χρειαστεί, trust me.

 

Έχω διάφορα να γράψω στα περί "τεράστιου" ήχου κιθάρας, κλπ, αλλά αμφιβάλλω αν θα με αφήσει η μηχανή του noiz να κάνω τόσο μεγάλο post. Ελπίζω να συνεχιστεί αυτό το thread (και γιατί όχι να γίνει φυ-sticky) ώστε να γράφουμε απόψεις και εμπειρίες.

 

Συμφωνώ 101% με την ατάκα: "τα πράγματα είναι ΠΟΛΥ απλά"... αλλά και ο πειραματισμός δεν πείραξε ποτέ κανέναν. What... wait... εκτός από τα πειραματόζωα... αλλά η Τέχνη θέλει θυσίες.

 

Tell you what: τον Οκτώβριο που ΘΑ ανέβω στην πατρίδα, φαντάζομαι ξέρεις με ποια αφορμή  8), θέλεις να φέρω τίποτα ματζαφλέρια μαζί να δοκιμάσουμε, διακριτικά και εχέμυθα στο χώρο σου? Ελπίζω να μπορεί και ο Έγκριτος Νομικός και θα ήθελα πολύ να ξαναδώ και τον Ταχυδακτυλουργό  :P.  Pm for more dude.  ;) (οι υπόλοιποι μη δίνετε σημασία, είναι συνθηματικά μεταξύ Καβαλιωτών, ιθαγενών και ξεριζωμένων).

 

 

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου