Προς το περιεχόμενο

Νεος στα keyboards με πολλές απορίες.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Χαιρετώ την κοινότητα του Noiz την οποία διαβάζω αρκετό καιρό τώρα που "ψάχνομαι" με τα πλήκτρα και τη μουσική σύνθεση. Μπαίνω στο ζουμί.  ;D

Είμαι 40, πέρα από την αγάπη μου στην ακρόαση της μουσικής από τα πρώτα χρόνια της προεφηβίας από το 1988 -89 μπήκα στο sequensing (ATARI ST, AMIGA) και προσπάθειες να παίξω δικά μου πράγματα με αρμόνια κλπ. Δυστυχώς ποτέ δε μπήκα στο θεωρητικό κομμάτι της μουσικής, πράγμα που μετάνιωσα αλλά η multimedia κατεύθυνση που είχα από εκείνες τις εποχές με πήγε σε animation, 3d, video, graphic design. Τη μουσική τη "χρειαζόμουν"

για να ντύσω κλιπάκια μου, websites, videos κλπ. Δουλεύω σε Apple κατά κανόνα.

Τέλος εισαγωγής.

Πήρα την απόφαση λοιπόν να μπω στη θεωρία, τη γνώση της μουσικής, έστω κι αργά.

Αγόρασα ένα stage piano (Yamaha P90) ένα KORG M50/61, KRK 5 monitors, M-Audio fastrack Pro interface, ενα μίκτη της SOUNDCRAFT EPM6 και ενα μικρόφωνο της RODE το NTG1. Είχα σταθερό Apple MacPro (dual Xeon) και από φορητό ένα αρκετά δυνατό MacbookAir. Επίσης έχω και ένα remoteSL MKII 25 της Novation και ενα ipod φορτωμένο με  synths τα οποία κοντρολλάρω μέσω ενος MIDI cable της LINE6 για ipod/ipad.

 

Η ερωτήσεις μου τώρα. Σκοπός είναι να μπορώ να διαβάσω μουσική από παρτιτούρα και να την παίξω αλλά να μπορώ και με το αυτί να περάσω κάποια κομμάτια για παίξιμο στο synth. ΜΕ ενδιαφέρει επίσης πολύ να φτιάξω δικούς μου ήχους όπως και να διασκευάσω κομμάτια υπάρχοντα αλλάζοντας τους όργανα, ρυθμούς κλπ με σκοπό να "ντύσω" βίντεο κλιπς και άλλα οπτικά μέσα που δουλεύω. Πέρα όμως από τα επαγγελματικά το να παίζω μουσική είναι κάτι που με ηρεμεί απίστευτα πράγμα που σίγουρα εδώ μέσα είναι κατανοητό. Το είδος μουσικής είναι γενικά πολύ ανοικτό αλλά ενδεικτικά αναφέρω J. Rudess, Moby, Pink Floyd, Kraftwerk, Joy Division, In the Woods κλπ.  ;D ;D ;D

 

1. Με καλύπτει ο εξοπλισμός? Ακούω και βλέπω όλα αυτά τα VA και Analog synths και αναρωτιέμαι αν χρειάζεται να τα αγοράσω η απλά να ασχοληθώ μέσω DAWs. (Logic 9, Ableton LiveLite 8.2.2). Με έχουν φτιάξει απίστευτα και θέλω κολασμένα ένα Waldorf Blofeld, Novation UltraNova, Maudio Venom, Roland GAIA, Microkorgs, Alesis Micron etc. Να δώσω 500-700 όμως για κάτι που μπορώ να "φτιάξω" στο DAW δεν είναι λίγο άκυρο? Άλλωστε δεν παίζει να ασχοληθώ με Live performance με την καμμία. Επίσης θα είχε νόημα να βάλω ένα sampler στο παιχνίδι? (Korg Microsampler)? Με δεδομένο ότι θέλω δικούς μου ήχους. Μπορώ να τους φτιάξω, ηχογραφήσω στο MAC με το μικρόφωνο ή την κάρτα ήχου που έχω;

 

2. Tα μαθήματα πιάνου θα βοηθήσουν σ αυτό που θέλω? Εννοώ πάντα σε σχέση με το χρόνο που μου απορροφούν που δεν είναι λίγος. Θέλει δουλειά και διάβασμα και είμαι κομματάκι παππούλης. Δεν κρύβω ότι μου αρέσει αλλά... Επίσης θα μπορούσα να μάθω μόνος τα θεωρητικά (σκάλες, νότες, παρτιτούρες, πατήματα, chords? ). H είναι προτιμότερο με ένα δάσκαλο; Ωδείο δεν παίζει επίσης λόγω χρόνου κλπ. Εχω και δυο παιδιά να μεγαλώσω :)

 

Αυτά προς το παρόν γιατί το παρατράβηξα. Κάθε γνώμη καλοδεχούμενη. Ευχαριστώ προκαταβολικά παίδες.!!! ;D ;D ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eν συντομία

Όσον αφορά την κάρτα ήχου, είσαι οκ εάν έχει τουλάχιστον ένα στέρεο in (ή και 2 ακόμα καλύτερα) και midi in out.

Όσον αφορά τα πληκτροφόρα τα έκανες μούσκεμα βρε παναθεμά σε, λιγουρεύεσαι VA synths με 3-4 οκτάβες και πήγες και πήρες stage piano και workstation με 5 οκτάβες αμφότερα.

Από θέμα Η/Υ είσαι πασάς στα Ιωάννινα.

Για τα μαθήματα σου προτείνω να αγοράσεις ένα βιβλιαράκι και να ξεκινήσεις με καποιες βασικές έννοιες, και να φτάσεις μέχρι τις κλίμακες σιγά σιγα, είσαι σε καλή ηλικία, θα τα αφομοιώσεις γρήγορα, π.χ. ξεκίνα με κάτι τέτοιο, είναι υπέρμετρα βατό

 

http://www.panasmusic.gr/catalog/product_info.php?products_id=554&osCsid=136e27ad0ae76cab28ca35c5a97c0e17

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eν συντομία

Όσον αφορά την κάρτα ήχου, είσαι οκ εάν έχει τουλάχιστον ένα στέρεο in (ή και 2 ακόμα καλύτερα) και midi in out.

Ναι, τις έχει όλες τις εισοδοεξόδους :)

 

Όσον αφορά τα πληκτροφόρα τα έκανες μούσκεμα βρε παναθεμά σε, λιγουρεύεσαι VA synths με 3-4 οκτάβες και πήγες και πήρες stage piano και workstation με 5 οκτάβες αμφότερα.

Έχεις τα δίκια σου φίλε μου. Απολογιστικά η λογική ήταν η εξής: Το stage piano το πήρα μετά το Μ50 για να μπορέσω να κάνω τα μαθήματα αφού το κλαβιέ του M50 είναι αστείο σε αίσθηση. Επίσης επειδή το P90 έχει πολύ παραμετροποιήσιμο midi interface θεώρησα ότι δε θα πάει χαμένο αφού πάντα θα παίζει το ρόλο ενός πολύ καλού πλήκτρου-controler για synths/DAWs/κλπ. Το Μ50 το είχα αγοράσει με γνώμονα την πολυμορφικότητα του την οποία πέρα από τα προσωπικά μου γούστα (VA) την χρειάζομαι. Βέβαια το να επέμβεις τελικά σε ένα ήχο τελικά είναι κομματάκι πολύπλοκο και το 70% των ήχων του απέχουν έτη φωτός από τα VA που λατρεύω.

 

Από θέμα Η/Υ είσαι πασάς στα Ιωάννινα.

Για τα μαθήματα σου προτείνω να αγοράσεις ένα βιβλιαράκι και να ξεκινήσεις με καποιες βασικές έννοιες, και να φτάσεις μέχρι τις κλίμακες σιγά σιγα, είσαι σε καλή ηλικία, θα τα αφομοιώσεις γρήγορα, π.χ. ξεκίνα με κάτι τέτοιο, είναι υπέρμετρα βατό

 

http://www.panasmusic.gr/catalog/product_info.php?products_id=554&osCsid=136e27ad0ae76cab28ca35c5a97c0e17

 

Το παραγγέλνω τρέχοντας :)

Ευχαριστώ πολύ!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν θα το μετανιώσεις, θα με ευγνωμονείς.

Όσον αφορά τώρα τον ήχο και πως θα τον προσεγγίσεις σε προγραμματισμό και χροιά, καλέ μου φίλε ας το αφήσουμε για λίγο αργότερα, καταλαβαίνω το πάθος και τον ενθουσιασμό σου, αλλά για αρχή σου προτείνω να αρκεστείς στον πειραματισμό και σε ότι καταλαβαίνει το αυτί και η αντίληψη σου.Μην ψάχνεις το πως και το γιατί, απλά γύρνα knobs και πάτα κουμπάκια, στην αρχή κανένας δεν ξέρει τι ακριβώς κάνει.Όποιος στο πει αυτό κερασέ τον μια λεμονίτα και χτύπα τον στην πλάτη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

2. Tα μαθήματα πιάνου θα βοηθήσουν σ αυτό που θέλω? Εννοώ πάντα σε σχέση με το χρόνο που μου απορροφούν που δεν είναι λίγος. Θέλει δουλειά και διάβασμα και είμαι κομματάκι παππούλης. Δεν κρύβω ότι μου αρέσει αλλά... Επίσης θα μπορούσα να μάθω μόνος τα θεωρητικά (σκάλες, νότες, παρτιτούρες, πατήματα, chords? ). H είναι προτιμότερο με ένα δάσκαλο; Ωδείο δεν παίζει επίσης λόγω χρόνου κλπ. Εχω και δυο παιδιά να μεγαλώσω :)

 

Αυτά προς το παρόν γιατί το παρατράβηξα. Κάθε γνώμη καλοδεχούμενη. Ευχαριστώ προκαταβολικά παίδες.!!! ;D ;D ;D

δε νομίζω ότι παρατράβηξες τίποτε! :)

 

Απλά νομίζω ότι πιο πολύ σε ενδιαφέρει το θεωρητικό μέρος της μουσικής, ή το μουσικό, παρά το τεχνικό (που απαντήθηκε, τέλος πάντων).

 

Λοιπόν, η απάντηση είναι ένα γενικό "ΝΑΙ".

 

Ε/Δυστυχώς το πιάνο δεν είναι σαν γενικές γνώσεις, που αν τις καταλάβεις σου μένουν. Θέλει συχνή (αν όχι καθημερινή) ενασχόληση. Τώρα αν θα είναι μισή ώρα, ή 3 ώρες, προφανώς κάνει την διαφορά, αλλά σιγά σιγά χτίζεται αυτό.

 

Αν θέλεις τα χέρια σου να αρχίσουν να 'πηγαίνουν' στα πλήκτρα, δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Ας είναι ωδείο, ας είναι καθηγητής σε ιδιαίτερα, ας είναι μόνος σου: Πρέπει να ασχοληθείς καιρό. Είτε παίζεις beethoven, είτε Χατζιδάκη, είτε... Iron Maiden (λέμε τώρα).

 

Για την θεωρία τα πράγματα είναι διαφορετικά, αφού είναι γνώσεις που τις διαβάζεις και... αν τις καταλάβεις (που δεν είναι και τρελό παλούκι τέλος πάντων) σου μένουν. Υπάρχουν πολλές ιστοσελίδες με πληροφορίες, με tutorials, με ασκήσεις, με ότι θες! Απλά κάνε στο google "music theory" και θα σε βγάλει (και αρκεί να διαβάζεις Αγγλικά). Αλλιώς σε ένα μουσικό μαγαζί αγοράζεις ένα βιβλίο θεωρίας, και σιγά σιγά το διαβάζεις. Αν υπάρχει κάτι που δεν καταλαβαίνεις (και εφόσων αυτό δε γίνεται κάθε βδομάδα), εδώ είμαστε να σου λύσουμε όποια απορία έχεις!

 

Φυσικά... Αν είχες ένα καθηγητή, τα πράγματα θα ήταν καλύτερα πιστεύω. Αλλά μπορεί να μην έχεις την δυνατότητα να κανονίσεις ένα σταθερό μάθημα. μπορεί να μην έχεις την οικονομική ευκολία. Μπορεί 1002 μπορεί. Δες το όμως.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν θα το μετανιώσεις, θα με ευγνωμονείς.

Όσον αφορά τώρα τον ήχο και πως θα τον προσεγγίσεις σε προγραμματισμό και χροιά, καλέ μου φίλε ας το αφήσουμε για λίγο αργότερα, καταλαβαίνω το πάθος και τον ενθουσιασμό σου, αλλά για αρχή σου προτείνω να αρκεστείς στον πειραματισμό και σε ότι καταλαβαίνει το αυτί και η αντίληψη σου.Μην ψάχνεις το πως και το γιατί, απλά γύρνα knobs και πάτα κουμπάκια, στην αρχή κανένας δεν ξέρει τι ακριβώς κάνει.Όποιος στο πει αυτό κερασέ τον μια λεμονίτα και χτύπα τον στην πλάτη.

 

Νεκτάριε μάλλον δεν έδωσα καλά εγώ την εικόνα. Διορθώνω λοιπόν. Με software synths και sequencers ασχολούμαι πολλά πολλά χρόνια. Από cubase στα τέλη του 80 μετά Pro Tools στο Mac και τέλος Logic και Live. Έχω ντύσει μουσικά αρκετά videos και animations, ταινιάκια μικρού μήκους κλπ. Πάντα είχα και ενα master keyboard / control surface από δίπλα. Οπότε αυτό το πάτα κουμπάκια , άλλαξε χροιές, φτιάξε λουπάκια, ριφάκια κλπ τα φτιάχνω χρόνια πολλά τώρα. Αυτό που θέλω να κάνω τώρα είναι το επόμενο βήμα. Να δώσω βάθος σ όλο αυτό. Να βουτήξω πιο βαθιά! Γι αυτό έβαλα στο παιχνίδι και τα μαθήματα πιάνου κλπ. Θέλω να πιστεύω πως έτσι θα ανοίξει ο μουσικός μου ορίζοντας περισσότερο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δε νομίζω ότι παρατράβηξες τίποτε! :)

 

Απλά νομίζω ότι πιο πολύ σε ενδιαφέρει το θεωρητικό μέρος της μουσικής, ή το μουσικό, παρά το τεχνικό (που απαντήθηκε, τέλος πάντων).

 

Λοιπόν, η απάντηση είναι ένα γενικό "ΝΑΙ".

 

Ε/Δυστυχώς το πιάνο δεν είναι σαν γενικές γνώσεις, που αν τις καταλάβεις σου μένουν. Θέλει συχνή (αν όχι καθημερινή) ενασχόληση. Τώρα αν θα είναι μισή ώρα, ή 3 ώρες, προφανώς κάνει την διαφορά, αλλά σιγά σιγά χτίζεται αυτό.

 

Αν θέλεις τα χέρια σου να αρχίσουν να 'πηγαίνουν' στα πλήκτρα, δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Ας είναι ωδείο, ας είναι καθηγητής σε ιδιαίτερα, ας είναι μόνος σου: Πρέπει να ασχοληθείς καιρό. Είτε παίζεις beethoven, είτε Χατζιδάκη, είτε... Iron Maiden (λέμε τώρα).

 

Για την θεωρία τα πράγματα είναι διαφορετικά, αφού είναι γνώσεις που τις διαβάζεις και... αν τις καταλάβεις (που δεν είναι και τρελό παλούκι τέλος πάντων) σου μένουν. Υπάρχουν πολλές ιστοσελίδες με πληροφορίες, με tutorials, με ασκήσεις, με ότι θες! Απλά κάνε στο google "music theory" και θα σε βγάλει (και αρκεί να διαβάζεις Αγγλικά). Αλλιώς σε ένα μουσικό μαγαζί αγοράζεις ένα βιβλίο θεωρίας, και σιγά σιγά το διαβάζεις. Αν υπάρχει κάτι που δεν καταλαβαίνεις (και εφόσων αυτό δε γίνεται κάθε βδομάδα), εδώ είμαστε να σου λύσουμε όποια απορία έχεις!

 

Φυσικά... Αν είχες ένα καθηγητή, τα πράγματα θα ήταν καλύτερα πιστεύω. Αλλά μπορεί να μην έχεις την δυνατότητα να κανονίσεις ένα σταθερό μάθημα. μπορεί να μην έχεις την οικονομική ευκολία. Μπορεί 1002 μπορεί. Δες το όμως.

 

Νικόλα ευχαριστώ για την απάντηση και φυσικά για τη διάθεση βοήθειας!

Σίγουρα θέλω να μάθω σε βάθος μουσική.. Επιφανειακά ασχολούμαι πολλά χρόνια :)

Το θέμα καθηγητή είναι κομματάκι δύσκολο εδώ που βρίσκομαι (Ηράκλειο Κρήτη). Ψάχνοντας για ιδιαίτερα βρήκα μόνο 3 αγγελίες και από αυτές μία μόνο κοπέλα (φοιτήτρια) μπορούσε να έρχεται στο χώρο μου (κάνει και η κόρη μου μαθήματα βλέπεις). Τώρα καλή, κακή, δεν έχω άποψη. Σίγουρα δεν έχει ακαδημαική εμπειρία αλλά περί ορέξεως... Έχω κάνει 4 μαθήματα και αναρωτιέμαι αν τελικά έχει νόημα καθώς μου αφήνει την αίσθηση ότι απλά μελετώντας μια παρτιτούρα μόνος μου θα είχα το ίδιο αποτέλεσμα. Για παράδειγμα το κομμάτι που εξασκούμαι είναι το Vals d' Amelie και εδώ και δυο εβδομάδες έχω φτάσει να παίζω ικανοποιητικά περίπου τα 8 πρώτα μέτρα με μισή ώρα περίπου μέσο όρο ανα μέρα εξάσκησης...

Αν βγάζεις κάποιο συμπέρασμα ως έμπειρος πιανίστας μου το λες και μένα.. Να συνεχίσω τα ιδιαιτερα? να διαβάσω μόνος και να δουλεύω παρτιτούρες?

Ευχαριστώ!

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωπς, γράψε λάθος τότε, κατάλαβα λάθος, εσύ είσαι δικός μας, από την καλή γενιά.

Δεν χρειάζεσαι λοιπόν συμβουλές και καθοδήγηση στο κομμάτι το τεχνολογικό.

Θα σταθώ σε ένα σημείο μόνο, αφού τόσα χρόνια ντύνεις μουσικά ωραία πράματα που φτιάχνεις, έχεις έρθει έστω και σε επιδερμική επαφή με το κομμάτι σύνθεση.Τώρα θα μου πεις ναι ρε μεγάλε αλλά δεν ξέρω τι είναι το sus4 και τι οπλισμό έχει ή τάδε κλίμακα.Το να διαβάσεις μια παρτιτούρα όπως διαπίστωσες και εσύ από μόνος σου δεν είναι βουνό.Ούτε και να την εκτελέσεις μετά από καθημερινή εξάσκηση.Ίσως να εστίαζες λίγο παραπάνω στο κομμάτι "σύνθεση", σε βασικά και απλά πραματάκια, ποια βαθμίδα μπορεί να αντικαταστήσει κάποια άλλη, τι παραλλαγές έχει το 1-4-5, που χωράει η βαθμίδα 2 και γιατί, που η 5 μεθ΄εβδόμης και τέτοια πράματα λίγο χαζά αλλά από κάπου πρέπει να γίνει η αρχή.

Επίσης στην ανάλυση παρτιτούρας, γιατί λείπει μια νότα από μια συγχορδία και γιατί εμφανίζεται στο επόμενο μέτρο, και πάει λέγοντας...

Αλλά όλα αυτά είναι ειδικότητα του Νικόλα, ας μην μπαίνω στα χωράφια του, εκείνος ξέρει και μπορεί να σε συμβουλέψει καλύτερα, πιο ορθολογικά και εξειδικευμένα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Ειναι πολύ δυσκολο να κρινει κανεις την δουλεια του αλλου (οκ... δε δουλευει ο τονος... :( σορρυ).

 

Τωρα το οτι κάνεις 4 μαθηματα και κοντευεις στη "μεση" του βαλς απ'την ταινια Αμελι, μόνο καλο μπορει να το πει κανεις!

 

Παντως η μουσικη δεν ειναι μόνο να διαβαζεις καλά παρτιτούρες, γιατι αυτο, οπως λες κι εσύ, το κανεις και μονος σου. Υπάρχουν τοσα '', τοσες λεπτομέρεις, τόσα ζητήματα προς συζητηση... Για την ώρα συνεχισε. Πες της να σου πει και για θεωρια! Για να κάνει πιανο θα πρεπει να ξέρει κάποια πραγματα. Αν όχι (αν δεν έχει καν πτυχιο, πχ, που ειναι λιγο μαπα απο μονο του σαν κριτήριο... αλλά τι άλλο να πει κανεις από μακριά), τότε ισως να βρεις καποια άλλη; Αρκει να γουστάρει και η κορη σου! :)

 

Γιατι ομως υπαρχουν μόνο 3 αγγελειες στο Ηρακλειο; Με παραξενεύει το γεγονος. Ειναι μεγαλη πόλη, δεν ειναι δα και χωριο...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειναι πολύ δυσκολο να κρινει κανεις την δουλεια του αλλου (οκ... δε δουλευει ο τονος... :( σορρυ).

 

Τωρα το οτι κάνεις 4 μαθηματα και κοντευεις στη "μεση" του βαλς απ'την ταινια Αμελι, μόνο καλο μπορει να το πει κανεις!

 

Τώρα όμως αρχίζουν τα δύσκολα μαέστρο! Άστα!

 

Γιατι ομως υπαρχουν μόνο 3 αγγελειες στο Ηρακλειο; Με παραξενεύει το γεγονος. Ειναι μεγαλη πόλη, δεν ειναι δα και χωριο...

 

Δε σου κρύβω ότι μου έκανε τρομερή εντύπωση. Η κοπέλα έχει πάρει τα πτυχία της στο πιάνο και αρμονία. Έχει κάνει πάνω από 10 χρόνια. Ξέρουμε όμως όλοι ότι η μεταδοτικότητα και η μέθοδος της μάθησης είναι ένα μεγάλο θέμα και ειδικά με olddogs όπως ο υποφαινόμενος. Σαφώς με χαροποιεί που μαθαίνω τα βασικά (που αγνοούσα) όπως μέτρα και τη λογική μιας σύνθεσης.. Θα ακολουθήσω τη συμβουλή σου πάντως. Θα συνεχίσω έτσι και θα διαβάζω παράλληλα θεωρία σε συννενόηση με τη "δασκάλα".

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου