Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιευμένο

Καλησπερα στο noiz.gr

 

Το να ηχογραφισει καποιος αρχαριος ενα ακουστικο οργανο ισως ειναι «τρομακτικο» για μερικους......Στις μερες μας πολοι απλα καρφωνουν και παιζουν το οργανο τους – ειτε ειναι ηλεκτρικη κιθαρα ειτε ειναι μπασο ειτε ειναι synth, ποτε δεν χρειαστηκε να «ηχογραφησουν» κατι παρα μονο την φωνη στα κομματια τους,και αυτο ειναι αληθεια γιατι παντα παιρνουμε καλυτερη ποιοτητα ή και καλυτερο ηχο με καθε αναβαθμιση των plug-ins και τα software για τα synth.αλλα δεν πρεπει να ξεχναμε το «πως» πρεπει να ηχογραφουμε «σωστα» ενα οργανο

 

Η ακουστικη κιθαρα ειναι ενα τελειο παραδειγμα ενος πασυγνωστου «ακουστικου» οργανου που ειναι σχεδον απιθανο να το αναπαραγουμε στον υπολογιστη με ηλεκτρονικα μεσα (π.χ. καποιο vst ή καποιο αλλο προγραμμα)

Το βαθος,το ποσο πλουσιος ειναι ο ηχος μιας ακουστικης ειναι λοιπον σχεδον αδυνατο να αναπαραχθει μεσω ενος ηλεκτρονικου προγραμματος,οποτε καλο ειναι να ξερουμε τα βασικα στο πως θα ηχογραφισουμε ενα τετοιο οργανο.

Ξεκιναμε λοιπον (πρωτα πρεπει να πουμε 2 λογια για το ιδιο το οργανο το οποιο θελουμε να ηχογραφισουμε.στον συγκεκριμενο οδηγο θα μελετησουμε ποιο πολυ την ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ κιθαρα αλλα με μερικες παραλλαγες τα ιδια ισχυουν και σε καθε ακουστικο οργανο)

1: ΤΟ ΟΡΓΑΝΟ

Η ακουστικη κιθαρα εχει την δυνατοτητα για πολυ «πλουσιες χαμηλες» νοτες και για πολυ «κρυσταλινες υψηλες» νοτες

Οταν λοιπον θελουμε να ηχογραφισουμε πρεπει να εχουμε στο μυαλο μας το ΠΩΣ θα καταφερουμε να αιχμαλωτισουμε αυτες τις συχνοτητες...γι’αυτο λοιπον πριν κανουμε την οποιαδηποτε κινηση πρεπει να εχουμε ενα πολυ καλα προετοιμασμενο οργανο αν θελουμε να εχουμε καλο αποτελεσμα στην ηχογραφιση μας.ΔΕΝ μπορεις να μιξαρεις ενα οργανο με παλιες και σκουριασμενες χορδες.....οτι και να κανουμε θα ακουγεται......

Ετσι λοιπον πριν δοκιμασουμε να γραψουμε κατι πρεπει να σιγουρευτουμε οτι το οργανο ειναι καλα σεταρισμενο,οτι οι χορδες ειναι σχετικα καινουργιες (αν ειναι και καινουργιες ακομα καλυτερα) και οτι πρεπει να ειμαστε «κουρδισμενοι»

2: ΤΟ ΣΩΜΑ

Το σωμα της ακουστικης ειναι «πλουσιο» σε χαμηλες συχνοτητες γι’αυτο δεν πρεπει να επικεντρωνομαστε μονο στην ενεργεια που βγαινει απο το ηχειο της,αλλα θα πρεπει να προσεξουμε και τα αλλα μερη του οργανου.

Οι χορδες για παραδειγμα.δεν βγαζουν ΟΛΕΣ οι χορδες τον ιδιο ηχο – αλλες βγαζουν πιο καλα πριμα αλλες πιο καλα μπασα.ειναι στο χερι μας/αυτι μας τι μας αρεσει περισσοτερο αλλα σε καμια περιπτωση δεν θελουμε τον μουντο ηχο καποιων σκουριασμενων χορδων οπως ειπαμε και πιο πανω

3: ΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ (στις περισσοτερες των περιπτωσεων.ΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ ΣΟΥ)

Που θα ηχογραφισεις την ακουστικη κιθαρα σου ??

Αν εχεις την δυνατοτητα να πας σε ενα στουντιο οπου εκει υπαρχουν πιο ειδικευμενα δωματια και ατομα για αυτη την δουλεια τοτε.....δεν εχεις να φοβασαι τιποτα.

Οι χωροι στα στουντιο ειναι σχεδιασμενοι για ηχογραφισεις οποτε η τελεια ηχογραφιση ενος τετοιου οργανου γινεται πραγματικα παιχνιδι.

Τι γινεται ομως αν θελεις να ηχογραφισεις στο δωματιο σου? (οπως εγω )

Πρεπει να δωσουμε προσοχη στα πραγματα που βρισκονται γυρω απο το οργανο γιατι μπορει να επιρεασουν τον ηχο της ακουστικης μας.προσπαθηστε να παιξετε σε διαφορες μεριες του δωματιου και θα καταλαβετε αμεσως ποιο ειναι το ιδανικο σημειο για να κανετε την ηχογραφιση.

Παραδειγμα 1: εχω δει και ακουσει ηχογραφισεις που εχουν γινει στο μπανιο με εκπληκτικα αποτελεσματα.

Παραδειγμα 2: αν κατσεις στην γωνια του δωματιου σου θα καταλαβεις τρομερη διαφορα στην αντιχηση του οργανου.(πολυ καλο σημειο και αυτο)

Παραδειγμα 3: αν και παλι δεις/ακουσεις οτι δεν γινεται τιποτα οπου και αν εχεις παει στο δωματιο – μια καλη λυση ειναι εκει που ηχογραφεις να απλωσει διαφορες κουβερτες γυρω σου για να μοιωθει το «ξεστρατισμα» του ηχου (ειπαμε θελουμε να αιχμαλωτισουμε την πλουσιοτητα του ακουστικου οργανου)

4:ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΟΥ ΝΑ ΣΥΜΜΑΔΕΥΩ ΤΟ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ

Εδω θα δανειστω μια εκφραση των κυνηγων,Συμμαδεψε και χτυπα.

Βεβαια ειναι λιγακι ποιο περιπλοκο απο αυτη την εκφραση αλλα μπορουμε να το τεκμηριωσουμε χωρις πολλα πολλα

Παραθετω μια φωτογραφια με τα μερη που μπορει να στοχευθει ενα μικροφωνο και το τι ηχο θα βγαλει.

acoustic-guitar.jpg

1: (Internal resonance – Bassy sound) Ειναι κοινο «λαθος» των αρχαριων οτι αμα εχουμε το μικροφωνο πολυ κοντα στο ηχειο της κιθαρας οτι θα εχουμε και τα καλητερα αποτελεσματα.Δεν ειναι ετσι ομως – αν εχουμε το μικροφωνο πολυ κοντα στο ηχειο θα εχουμε πολυ μπασο ηχο μιας και εκει συγκεντρωνονται ολες οι δονησεις και αυτο απο μονο του κανει το οργανο πιο «μπασο» σε αυτο το σημειο.

2: (Fullness of the body/vibrations of the strings) Το μικροφωνο  στην γεφυρα μπορει να πιασει εναν πολυ σφιχτο ηχο απο το σωμα της κιθαρας αλλα στοχευοντας το μικροφωνο προς αυτη την κατευθυνση πιανουμε και κατι απο τον ηχο των χορδων

3: (Positioned Behind-deep bass sound) Βαζοντας το μικροφωνο μας πισω απο την ακουστικη μας κιθαρα στο σημειο που  δειχνει το βελακι (ψηλα δλδ) παιρνουμε τον ποιο μπασο ηχο που μπορουμε.

4: (Sweet spot) Η περιοχη γυρω στο 12ο ταστο ειναι αυτο που ονομαζουμε sweet spot.  (ελληνιστη «το ακριβες σημειο»)Εκει βρισκεται το σημειο που ενωνεται το μπρατσο με το σωμα της κιθαρας.για πολλους το καλυτερο σημειο να ηχογραφισεις ενα ακουστικο οργανο γιατι εκει εχεις ισες συχνοτητες – ουτε πολυ μπασες ουτε πολυ πριμες.

5: (String brilliance) Αν σας αρεσει ο πολυ πριμος ηχος τοτε μπορειτε να στοχευσετε το μικροφωνο σας στο 1ο ταστο.

5: ΤΙ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΝΑ ΧΡΗΣΗΜΟΠΟΙΗΣΩ

Λογω της φυσης της ακουστικης,ενα Δυναμικο μικροφωνο επειδη εχει στενο ευρος συχνοτητων ειναι δυσκολο να πιασει ΟΛΕΣ τις ακουστικες συχνοτητες της ακουστικης μας.(ψηλες,χαμηλες,καμπανισμους,σφυριγματα κ.λ.π.) Το πυκνωτικο μικροφωνο ειναι πολυ καλυτερο στο να πιανει αυτες τις συχνοτητες αν θελετε να ακουσετε ΟΛΟ το μεγαλειο της ακουστικης ηχογραφημενο.

Το πυκνωτικο μικροφωνο μπορει να πιασει ολες τις «πληροφοριες» που εχει να προσφερει η ακουστικη μας και ειναι καλυτερη επιλογη απο το ribbon γιατι το ribbon υστερει σε ταχυτητα αντιδρασης σε σχεση με το πυκνωτικο,ειδικα αν παιζετε γρηγορα strummings.

Εξαλου αν ειστε αρχαριος δεν νομιζω να επενδυσετε στην αγορα ενος ribbon μικροφωνου απο τωρα.

Συμπερασμα:

Τωρα που ξερετε κατι παραπανω για την ηχογραφιση της ακουστικης κιθαρας πιαστε ΟΛΟΙ ενα πυκνωτικο και ηχογραφιστε.Η ακουστικη κιθαρα ειναι ενα πολυ ωραιο οργανο που ηχητηκα δεν συγκρινεται με καποιο αλλο.

Ευχαριστω

 

Αρχικο Αρθρο απο : Björgvin Benediktsson

Μεταφραση - Παραμετροποιηση και ολα τα υπολοιπα γιατι το αρχικο ηταν......καπως απο Ζωγραφο Χρηστο

think2ice TM https://myspace.com/mood.of.joy.band

Terry rules the bass

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...