Προς το περιεχόμενο

τι γνώμη έχετε για τους dj's?


boody

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Και όσοι παίζουν διασκευές, αναπαράγουν, δεν παράγουν. Τόσο απλά. Αλλά τους λέμε μουσικούς.

 

Μια άποψη δική μου βασίζεται αρκετά στο θέμα ότι σε ένα μουσικό όργανο παίζει πάρα πολύ μεγάλο ρόλο αυτή η εκτέλεση. Γιατί από χέρι σε χέρι η ίδια διασκευή θα ακουστεί αλλιώς.

Ενώ play εδώ play και εκεί ακριβώς το ίδιο θα ακουστεί.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 91
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Μια άποψη δική μου βασίζεται αρκετά στο θέμα ότι σε ένα μουσικό όργανο παίζει πάρα πολύ μεγάλο ρόλο αυτή η εκτέλεση. Γιατί από χέρι σε χέρι η ίδια διασκευή θα ακουστεί αλλιώς.

Συμφωνούμε...το αυτό και δια τους djs...ισχύουν αυτά που έγραψα πρίν.

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο DJ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ!

 

Να υποθέσω ότι ένας μαέστρος σε μία ορχήστρα που δεν παίζει μουσικό όργανο δεν είναι μουσικός, αφού συν τοις άλλοις δεν εκτελεί πάντοτε δικές του συνθέσεις.

 

Πάντως πρέπει να αντιληφθούμε ότι οι DJ βλέπουν την μουσικής τους εκτέλεση πιο μακροσκοπικά και δεν περιορίζονται στα συνηθισμένα 3 λεπτά ενός κομματιού. Επίσης η δημιουργία τους είναι δυναμική διότι μπορούν να αλλάξουν feeling ανάλογα με το mood του κοινού.

Στην τελική εάν ένας DJ το μόνο που κάνει είναι να κολλήσει 2 κομμάτια συγχρονίζοντας το ρυθμό τους, (ρύθμιση νέου κομματιού στο bιtrate του προηγούμενου, και συντονισμό), μάλλον τότε δεν θα τον χαρακτήριζα ώς DJ.

Όμως εάν ένας DJ χρησιμοποιεί το sampling για να εκφράσει κάτι, τότε προσωπικά θα τον χαρακτήριζα μουσικό.

Μην ξεχνάμε ότι στην τελική ότι τα patterns χρησιμοποιούνται σε όλο το φάσμα της μουσικής. Στον DJ είναι τα samples σε μένα είναι τα 12bar blues  8)

threadender

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και όσοι παίζουν διασκευές, αναπαράγουν, δεν παράγουν. Τόσο απλά. Αλλά τους λέμε μουσικούς.

Υπάρχει η διαφορά του συζητάω σοβαρά και γράφω απλά για να γράφω.

Αν εσένα οι cover bands σου φέρνουν σε στερεοφωνικό, άστο καλύτερα.

 

O dj που αλλάζει mp3 σε ένα γάμο ΔΕΝ είναι μουσικός.

Η μπάντα που θα παίξει σε έναν γάμο ΕΙΝΑΙ μουσικοί.

Αν τους εκτιμάς εσύ δεν είναι το ζητούμενο.

 

Εάν ο dj που χρησιμοποιεί samples για κάτι δικό του είναι μουσικός, συζητείται.

Είναι το κολάζ ζωγραφική;

Μάλλον όχι.

Είναι το κολλάζ τέχνη;

Μπορεί και συζητείται.

 

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και όσοι παίζουν διασκευές, αναπαράγουν, δεν παράγουν. Τόσο απλά. Αλλά τους λέμε μουσικούς.

Τελικά δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα και τόσο τετράγωνα. Θα δώσω ένα παράδειγμα. Επειδή γενικά με τις midi κιθάρες και τα samples, έχω ψάξει αρκετά (και έχω αρκετό υλικό), μπορώ να πώ ότι έχει αρκετά μεγάλο δημιουργικό ενδιαφέρον η δουλειά με προγραμμένα samples. Και είναι αφελές να τα αποκαλέσουμε αναπαραγωγές. Ίσως είναι λίγο πιο σύνθετο από το να βαράς μια ανοικτή Λα, αλλά δεν παύει να αποτελεί ένα μελλοντικό (μάλλον σημερινό) ηχητικό εργαλείο.

Δεν πέρνω το μερος των djs αλλά κάποιοι κάνουν καλύτερη δουλειά από πολλούς μουσικοπαίχτες.

Σωστή.

 

Σίγουρα υπάρχουν μουσικοί που μπορούν να παίξουν ένα κομμάτι με τον ίδιο (καλό ή χάλια  :) ) τρόπο άπειρες φορές. Ωστόσο η ουσία της ζωντανής εκτέλεσης ενός ήδη υπάρχοντος κομματιού είναι κάποιες μαγικές λεπτομέρειες της στιγμής.

 

Τα σαμπλς και οι κομπιούτερς φυσικά είναι κι αυτοί εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν δημιουργικά. Πολλές φορές εξαντλούνται στο να απομιμούνται/αναπαράγουν/αναμασούν κάτι προϋπάρχον. Το σαμπλ σαξοφώνου δε με συγκινεί ιδιαίτερα, για τον ίδιο λόγο που δε μου αρέσει η "γεύση μπέηκον" στα πιτσίνια.

 

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όμως εάν ένας DJ χρησιμοποιεί το sampling για να εκφράσει κάτι, τότε προσωπικά θα τον χαρακτήριζα μουσικό.

Αυτό ήθελα να πώ και εγώ.

Μπορώ να δώσω και ένα παράδειγμα. Ακούστε το Guru Bramha από το Buddha-Bar(δεν θυμάμαι ποιό), του Jai Uttal. Όλο το sitar solo είναι samples από το Sounds of India (3 dvds). Επειδή τα έχω και τα δοκιμάζω, μπορώ να πώ ότι ο τύπος έχει κάνει μαγικά (ή έτσι μου φαίνεται στα φτωχά μου μάτια του κιθαρίστα...πιθανόν οι πληκτράδες να τα διαβάζουν και να γελάνε :D)

 

Υπάρχει η διαφορά του συζητάω σοβαρά και γράφω απλά για να γράφω.

Πάντα, η σοβαρότητα εξαρτάται και από την οπτική γωνία, που-ευτυχώς-δεν είναι ίδια σε όλους μας.

 

Αν τους εκτιμάς εσύ δεν είναι το ζητούμενο.

Γιατί,? δεν παραθέτω παραδείγματα αντί για αερολογίες?

 

Είναι το κολάζ ζωγραφική;

Μάλλον όχι.

Είναι το κολλάζ τέχνη;

Μπορεί και συζητείται.

Σωστό, το ίδιο και το εάν (κάποιοι) djs παράγουν μουσική. Αυτό είναι και το καλό του forum, να ανταλλάσουμε απόψεις. Βέβαια πάντα, κάποιοι θα καταλαβαίνουν και κάποιο όχι...c' est la vie!.

 

 

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το σαμπλ σαξοφώνου δε με συγκινεί ιδιαίτερα, για τον ίδιο λόγο που δε μου αρέσει η "γεύση μπέηκον" στα πιτσίνια.

Προφανώς και όλα τα samples δεν είναι του ιδίου επιπέδου. Θα σου έλεγα να δείς τα βιντεάκια του Jordan Rudes που κάνει παρουσίαση το Ethno της Motu...για να βάλουμε λίγο και στο παιχνίδι και τον παίχτη.

 

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προφανώς και όλα τα samples δεν είναι του ιδίου επιπέδου. Θα σου έλεγα να δείς τα βιντεάκια του Jordan Rudes που κάνει παρουσίαση το Ethno της Motu...για να βάλουμε λίγο και στο παιχνίδι και τον παίχτη.

 

δεν είναι θέμα επιπέδου, προτιμώ ένα χαλασμένο σαξόφωνο (και τον παίχτη βέβαια)

όπως με κουράζουν και οι αντιγραφές του τάδε ενισχυτή του 1821 με τα ίδια σχεδιαστικά λάθη

 

Μερικές φορές νομίζω ότι η ιστορία χωρίζεται σε 2 εποχές: της δημιουργίας, που τελείωσε το 1967, και της ανα-παραγωγής

 

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μερικές φορές νομίζω ότι η ιστορία χωρίζεται σε 2 εποχές: της δημιουργίας, που τελείωσε το 1967, και της ανα-παραγωγής

Πάντα θα έχονται καινούργια πράγματα. Το θέμα είναι εάν είμαστε έτοιμοι να τα δεχθούμε

http://www.noiz.gr/index.php?topic=174074.20

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου