Προς το περιεχόμενο

Η σημασια του "2-4" για εναν αρχαριο drummer.


tolis7

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπερα!

Ηθελα να ανοιξω αυτο το θεμα για να τονισω το ποσο σημαντικο ειναι κατα την γνωμη μου για εναν drummer(κυριως αρχαριο) να δουλευει πανω στο λεγομενο 2-4..το οποιο δεν ειναι αλλο απ τα ισχυρα σημεια του βασικου rock ρυθμου που παιζονται στο ταμπουρο.Αυτο που προσπαθω να εξηγησω στους μαθητες μου ειναι οτι για να φυγουμε απ το Α και να συνεχισουμε πρεπει πρωτα πραγματικα να το κατακτησουμε.Περα λοιπον απο βασικες τεχνικες τυπου grip,αυτο το Α σε ενα μεγαλο φασμα ρυθμων ειναι το 1-3 Μποτα,2-4 ταμπουρο(αριστερο χερι).Θυμαμαι τον καθηγητη μου οταν ξεκινησα,να μου τονιζει οτι αν δεν ακουγονται ξεκαθαρα τα ισχυρα αυτα σημεια του ρυθμου,δεν προκειται ποτε αυτο που παιζω να ακουγεται solid και να groovaρει.

Καποιοι τροποι για να δουλεψουμε πανω σ αυτο το θεμα ειναι οι εξης:

 

1)Παντα μαζι με τον μετρονομο,σε αργα τεμπο(πχ 40-45...65) παιζουμε το βασικο rock beat.Δεξι χερι 8α,αριστερο χερι 2 και 4,μποτα στο 1 και 3.Δινουμε μεγαλη προσοχη στο πως ακουγεται,ακριβως για τους λογους που προανεφερα.

 

2)Ενας δευτερος τροπος που εμενα με βοηθησε παρα πολυ,ηταν να παιζω συνεχεια πανω απο κομματια.Σιγουρα στην αρχη δεν μπορουμε να καταλαβουμε-παιξουμε ολα τα grooves που μπορει να μας τυχουν στα κομματια.Προσπαθουμε λοιπον απλα να "κλειδωσουμε" πανω στον τεμπο του κομματιου και να παιξουμε απο πανω οσο το δυνατον πιο κοντα στο original pattern.Μια σημειωσει για τον συγκεκριμενο τροπο ειναι το να ελεγχεται παντα την ενταση του backing track ουτως ωστε να ακουτε τι παιζεται!

 

Κλεινοντας θελω να πω οτι προφανως και το 1-3 που αφορα την μποτα ειναι εξισου σημαντικο.Aπλα η μποτα απο μονη της αποτελει ενα πολυ δυνατο κομματι του drum set,οποτε οι αρχαριοι συνηθως δυσκολευονται στο θεμα του ταμπουρου.Δουλευουμε λοιπον παραλληλα και στα 2 απο την αρχη ουτως ωστε να εχουμε ενα καλο αποτελεσμα οσο το δυνατον συντομοτερα.

 

Ελπιζω να βοηθησα!

Τσεκαρετε τον chad smith σ αυτο το βιντεο ποσο ωραια παιζει το βασικο rock beat και ακουστε κυριως τις εντασεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ανοιξες πολυ σοβαρο θεμα φιλε Tolis. Και εχεις απολυτο δικιο.

Ειδικα σε μουσικες οπως το ροκ- Blues -Funk - Jazz, η εννοια του ισχυρου Βackbeat {οπως το λενε οι Αμερικανοι}..ειτε αυτο παιζεται στο ταμπουρο ειτε στο αριστερο ποδι με το Hi hat...ειναι καθωριστικης σημασιας για να κλειδωσει ομορφα το groove.

Μπορει καποιοι να το θεωρησουν δεδομενο και αυτονοητο το μαθημα που μας παραδιδεις...αλλα στην πραξη...μονο δεδομενο δεν ειναι.

Αν το σκεφτουμε ...ειναι απλα 4ς νοτες που πρεπει να εχουμε στο μυαλο μας για να groovarει ομορφα ενας ρυθμος...και ομως βλεπουμε οτι πολλοι ντραμμερ δεν γκρουβαρουν με τιποτα...

Δεν απαιτειται θεια παρεμβαση για να γκρουβαρετε παιδια...απλα σκεψη στο τι ειναι σημαντικο.

Αν παιζεται ροκ ...Ταμπουρο και κασσα  ....η αποψη μου ειναι οτι πρεπει να σκοτωνουν.

Κοπανιστε τα αφοβα ...και αν δειτε τον ηχοληπτη και τους υπολοιπους μουσικους...να χαμογελανε...σημαινει οτι καλο συμβαινει.

Ξεχασα μια πολυ σοβαρη λεπτομερεια που θα καταλαβετε την σημασια της οταν μπειτε στο studio .

Δεν αρκει να χτυπατε δυνατα το ταμπουρο....Πρεπει να το χτυπατε παντα και στο ιδιο σημειο -  ειδικα οταν παιζετε grooves.

Μια καλη ασκηση  για να το καταφερετε ειναι να ζωγραφισετε ενα κυκλο στο κεντρο του ταμπουρου σας αρχικα με διαμετρο πχ  10εκ {σημαδευοντας στο κεντρο}..και σταδιακα να προσπαθησετε να τον μειωσετε στα  3-4 εκ.

Οι καλοι studio drummers αν δειτε το ταμπουρο τους μετα απο session...εχει χτυπηματα παντα και μονο στο κεντρο σε μια  διαμετρο περιπου σαν το νομισμα των 2 ευρω.

Οι υπολοιποι..κρατανε ενα καλο χτυπημα στο ταμπουρο και το κανουν copy paste σε ολο το κομματι...

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Χωρίς να διαφωνώ σε τίποτα απο τα παραπάνω, πολύ σημαντικό, για μένα,  το 2,4 και κατ επέκταση όλα τ άλλα, για να γκρουβάρει, είναι να πέφτει ακριβώς στο 16έκτο.

  Όλοι μας έχουμε είτε το θέλουμε είτε όχι έναν εσωτερικό μετρονόμο ακριβείας και αυτό που εκλαμβάνουμε ως ακροατές μας αρέσει πολύ, όταν ανταποκρίνεται στις χρονικές υποδιαιρέσεις, με ακρίβεια.Οι αυξομειώσεις, δημιουργούν ένα αίσθημα μπερδέματος και καθιστούν το παίξιμο άστατο, "βρώμικο" και θορυβώδες

  Το κάλος βρίσκεται στην αρμονία και στην συμμετρία. Ό,τι είναι για την οπτική αισθητική ο¨"Χρυσός Κανόνας ", είναι για την ακουστική, η ακρίβεια 16ου, σε όλα τα χτυπήματα, ανεξαρτήτου πολυπλοκότητας του ρυθμού.

ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραίο θέμα. Είναι όντως πολύ σημαντικό να αντιληφθούμε (και όχι μόνο οι ντράμερς) πως, όποιο δυτικό - βλ. στην ουσία αμερικάνικο - είδος "ποπ" κι αν παίζουμε, τα ισχυρά μέρη του μέτρου είναι το 2 και το 4. Δεν έχει να κάνει μόνο με το πού πέφτει το ταμπούρο. Είναι ο τρόπος που πρέπει να αντιλαμβανόμαστε τον εσωτερικό ρυθμό αυτής της μουσικής, ακόμη κι αν παίζουμε syncopated σχήματα (π.χ. στο funk) όπου το ταμπούρο δεν πέφτει πάντα στο 2-4.

 

Μια καλη ασκηση  για να το καταφερετε ειναι να ζωγραφισετε ενα κυκλο στο κεντρο του ταμπουρου σας αρχικα με διαμετρο πχ  10εκ {σημαδευοντας στο κεντρο}..και σταδιακα να προσπαθησετε να τον μειωσετε στα  3-4 εκ.

Οι καλοι studio drummers αν δειτε το ταμπουρο τους μετα απο session...εχει χτυπηματα παντα και μονο στο κεντρο σε μια  διαμετρο περιπου σαν το νομισμα των 2 ευρω.

Οι υπολοιποι..κρατανε ενα καλο χτυπημα στο ταμπουρο και το κανουν copy paste σε ολο το κομματι...

Συμφωνώ για την ομοιομορφία των χτυπημάτων, ειδικά σε κομμάτια που χρειάζονται ισχυρό backbeat. Μόνη μου - μικρή - διαφωνία είναι το "ακριβώς στο κέντρο". Πολύ συχνά, το sweet spot ενός ταμπούρου είναι λίγο εκτός κέντρου (αν το κέντρο το περιορίσουμε στα 3 με 4 εκατοστά).

 

 

 Χωρίς να διαφωνώ σε τίποτα απο τα παραπάνω, πολύ σημαντικό, για μένα,  το 2,4 και κατ επέκταση όλα τ άλλα, για να γκρουβάρει, είναι να πέφτει ακριβώς στο 16έκτο.

 Όλοι μας έχουμε είτε το θέλουμε είτε όχι έναν εσωτερικό μετρονόμο ακριβείας και αυτό που εκλαμβάνουμε ως ακροατές μας αρέσει πολύ, όταν ανταποκρίνεται στις χρονικές υποδιαιρέσεις, με ακρίβεια.Οι αυξομειώσεις, δημιουργούν ένα αίσθημα μπερδέματος και καθιστούν το παίξιμο άστατο, "βρώμικο" και θορυβώδες

 Το κάλος βρίσκεται στην αρμονία και στην συμμετρία. Ό,τι είναι για την οπτική αισθητική ο¨"Χρυσός Κανόνας ", είναι για την ακουστική, η ακρίβεια 16ου, σε όλα τα χτυπήματα, ανεξαρτήτου πολυπλοκότητας του ρυθμού.

MD, δεν είμαι σίγουρος ότι κατάλαβα. Εννοείς ότι τα backbeats δεν πρέπει να αποκλίνουν τουλάχιστον από το 16ο, ενώ περνάει μια μικρότερη απόκλιση, π.χ. 32ου, ή ότι πρέπει να "ακούμε" διαρκώς μέσα μας τον παλμό των 16ων, 1e&a 2e&a κ.λπ.;

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και εγω δεν σε καταλαβα φιλε Melodic.

Φιλε Χαρη μαλλον σ αρεσει το ταμπουρο σου να βγαζει λιγο Ring..γι αυτο σου καθεται καλυτερα λιγο εξω απο την μεση.

Προσωπικα εχω διδαχτει  και χρησιμοποιω το ταμπουρο σαν ενα τριζωνικο συστημα ηχων.[Αlfreds drum method}{Κεντρο - Mεση της ακτινας - ακρη 2-3 εκατοστα σχεδον διπλα στο ξυλο}

Αυτο που συμβαινει ειναι σαν να εχεις 3 διαφορετικα ταμπουρα σε ενα.

Δοκιμαστε το ..εχει ενδιαφερον.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολυ σημαντικος αυτο ο τροπος με τον κυκλο στο ταμπουρο Βαγγελη.Βαζει τον μαθητη σε μια κατασταση συγκεντρωσης και εχει σαν αποτελεσμα συνεχως να βελτιωνεται ο ηχος της ταμπουριας.

 

Το ταμπουρο ειναι οργανο που σου δινει την δυνατοτητα να παραγεις πολλους και διαφορετικους ηχους.Για παραδειγμα χρησιμοποιω συχνα splash πιατινι πανω στο ταμπουρο για drum n' bass grooves ή μικρες αλυσιδες για hip hop grooves..off topic αλλα επειδη μιλησαμε για θεματα που αφορουν το ταμπουρο,δινω καποιες ιδεες.

 

Melodic,δυστυχως δεν σε επιασα..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ο μελοντικ μαλλον εννοει,περα του 2-4,γενικα για να ειναι ενας ρυθμος γκρουβατος πρεπει η αξιες 16του να παιζοντε με ακριβια

www.autokanelis.gr

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Mου θυμισες ενα πολυ μεγαλο τεχνιτη...

 

2006[/url]

Χωρίς να είμαι γνώστης του οργάνου για να γνωρίζω τη δυσκολία ,όταν ο άνθρωπας έκλεισε το διαολομηχάνημα απογειώθηκε  ;D

Έναν τέτοιο θέλω  ;D

No one wants an alien

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου