Προς το περιεχόμενο

AKG C214 - C414 XLII?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

Nικόδημε είχα την εντύπωση πως η χρονική διαφορά άφιξης του ήχου στα 2 μικρόφωνα είναι κάτι που υπάρχει σε όλες τις στέρεο ηχογραφήσεις. Δεν είναι έτσι?

 

όχι....οι πιο συνηθισμένες stereo τεχνικές (και ταυτόχρονα οι πιο ασφαλείς σε θέματα φάσης) είναι αυτές που ονομάζουμε coincident , δηλαδή αυτές στις οποίες οι κάψες των 2 μικροφώνων συμπίπτουν σε ότι αφορά την θέση τους στον χώρο και συνεπώς σε ότι αφορά την (αμεση - χωρίς να λαμβάνουμε υπ'όψην ανακλάσεις κλπ) απόσταση από την ηχητική πηγή....πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ένα XY placement , αυτό δηλαδή που ονομάζουμε coincident pair. Σε αυτές λοιπόν τις περιπτώσεις ο ήχος φθάνει την ίδια στιγμή και στα 2 μικρόφωνα αλλά με διαφορετικά χαρακτηριστικά έντασης (τόσο συνολικά όσο και σε επιμερους συχνοτικές περιοχές). Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η άποψη μας περί θέσης στην στερεοφωνική εικόνα να καθορίζεται αποκλειστικά από τις διαφορές στην ένταση (πχ σε ένα xy σετ από overheads το hihat είναι απλά πιο σιγά στο ένα μικρόφωνο) πράγμα που αποκλείει μεν τυχόν προβλήματα από διαφορές φάσης αλλά από την άλλη δημιουργεί μια σαφέστατα πιο στενή στεροφωνική εικόνα.

 

Από εκεί και πέρα και καθώς αρχίζουμε να απομακρύνουμε μεταξύ τους τα 2 υποθετικά μικρόφωνα στον οριζόντιο άξονα, προστίθεται και ο παράγωντας χρόνος στην αντίληψη μας περί θέσης στον χρόνο στην αρχή ανεπαίσθητα (near coincident pairs) στην συνέχεια όλο και περισσότερο (ortf)  έως το σημείο που πλέον μιλάμε για spaced pairs (Α-Β) (πλέον το hihat του προηγούμενου παραδείγματος δεν είναι μόνο πιο σιγά σε ένταση στο πρώτο μικρόφωνο αλλά είναι και κάποια milliseconds αργότερα στον χρόνο). Το αποτέλεσμα αρχίζει να διευρύνεται σε ότι αφορά τα άκρα, γίνεται πιο εντυπωσιακό αλλά ταυτόχρονα έχουμε ένα σαφέστατα πιο αδύναμο κέντρο και αν δεν είμαστε προσεκτικοί πιθανές ακυρώσεις....

 

Θα πρέπει όμως να έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι όλες αυτές οι στανταρισμένες stereo τεχνικές από το απλό coincident pair έως το ortf, decca tree και spaced pairs φτιάχτηκαν και ωρίμασαν στην προσπάθεια των ανθρώπων να ηχογραφήσουν μεγάλα κυρίως σύνολα σε μεγάλους, και επί τούτου φτιαγμένους χώρους......τι σημαίνει αυτό?

Πολύ απλά ότι όταν καλούμαστε να χρησιμοποιήσουμε κάποια stereo μέθοδο για να ηχογραφήσουμε μια κιθάρα, ένα μικρό σύνολο,ένα σετ τύμπανα ή γενικότερα οτιδήποτε "μικρό" (ως ηχητική πηγή) καλό είναι μεν να γνωρίζουμε την θεωρία και το γιατί αλλά θα πρέπει να είμαστε  έτοιμοι και να πειραματιστούμε και να προσαρμόσουμε το εκάστοτε σεταπ στις συγκεκριμένες ανάγκες, και όχι απλά να ανατρέχουμε σε κάποιο υποθετικό "holly book of sound". Είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα να θέλεις να χρησιμοποιήσεις για ηχογράφηση τυμπάνων μια τεχνική που χρησιμοποιήθηκε κυρίως για ηχογράφηση μεγάλων ορχηστρών....και έτσι πχ τα "αυστηρώς" 17 εκατοστά του ORTF που όρισαν οι Γάλλοι μπορούν πολύ έυκολα να πάνε περίπατο.....

 

Οι μόνες τεχνικές που δεν μεταβάλοντε φυσικά (γιατί κάτι τέτοιο θα αναιρούσε την ίδια την χρησιμότητα και λειτουργικότητα τους) και πρέπει να εφαρμόζοντε με "ευλάβεια" και τυφλήυπακοήστις οδηγίες χρήσης είναι  κάποιες εκ των πραγμάτων πιο πολύπλοκες coincident τεχνικές όπως το Mid/Side recording και γενικότερα οι blumlein.

 

Γιατί ας μη ξεχνάμε ότι τελικά υπάρχει μόνο ένας απαράβατος κανόνας στις ηχογραφήσεις:

"If it sounds good, it is good"

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχεις δίκιο για την xy αλλά τελικώς είναι νομίζω η εξαίρεση αφού όλες οι άλλες τεχνικές στηρίζονται στην διαφορά χρόνου, λειτουργία που άλλωστε χρησιμοποιεί και η υπέρτατη μηχανή στέρεο λήψης, το ανθρώπινο σύστημα ακοής (υπέρτατη φυσικά σε σχέση με τις μικροφωνικές διατάξεις που απευθύνονται στον άνθρωπο).

Για αυτό τον λόγο κιόλας θεωρείται η πιο "αδιάφορη" σε σχέση με τις υπόλοιπες (χρησιμότατη δε, όταν η φάση είναι ο πιο καθοριστικός παράγοντας της ηχογράφησης - για μένα προσωπικά δεν είναι)

 

Το αποτέλεσμα αρχίζει να διευρύνεται σε ότι αφορά τα άκρα, γίνεται πιο εντυπωσιακό αλλά ταυτόχρονα έχουμε ένα σαφέστατα πιο αδύναμο κέντρο και αν δεν είμαστε προσεκτικοί πιθανές ακυρώσεις

 

Εδώ θα ήθελα να πω πως πιθανόν να μιλάμε για πιο ακριβές κέντρο όσο φεύγουμε από την xy (η οποία έχει νομίζω το πιο "υπερβολικό") για να πάμε σε πιθανώς πιο αδύναμο όταν απομακρυνόμαστε σε πιο spaced pair τεχνικές.

 

Δεν διαφωνώ σε κάτι άλλο από αυτά που είπες (φυσικά σε αυτά που διαφωνώ γνωρίζεις ότι το κάνω για να κουβεντιάζουμε και να μαθαίνω και κάτι καινούργιο αν είναι δυνατόν και όχι για να κονταροχτυπηθούμε :) απλώς το λέω για να μην το νομίζουν οι υπόλοιποι ;))

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

coincident τεχνικές είναι εκτός από την xy και η mid/side & blumlein.

 

επίσης μη ξεχνάς πως σε έναν πολύ μεγάλο χώρο (πχ ένα μεγαρο μουσικής) η απόσταση ανάμεσα στα 2 μικρόφωνα ενός near coincident pair ή στα 17 εκατοστά ενός ortf είναι ίσως και μικρότερη αναλογικά από την απόσταση ανάμεσα στις 2 κάψες ενός xy overhead set (αναλογικά σε σχέση με το μέγεθος της ηχητική πηγής - σετ τύμπανα vs ορχήστρα - και την απόσταση από αυτήν - εκατοστά vs μέτρα).

 

....για αυτό ακριβώς τον λόγο ονομάζοντε και coincident.....γιατί συμπίπτουν στον χώρο και συνεπώς χρονικά σε σχέση με την πηγή.

 

Ίσως δεν πρόσεξες όμως κάτι βασικό που σημείωσα....μιλάμε για την άμεση απόσταση από την πηγή. Δεν συνυπολογίζουμε δηλαδή τις ανακλάσεις...και εκεί μπαίνουν στο θέμα και αυτά που έγραψε ο pkole.....αν και προσωπικά δεν απορίπτω τίποτα , απλά πιστεύω ότι όταν γνωρίζεις μπορείς να αξιοποιήσεις στην πράξη ακόμη και αυτά που στην θεωρία είναι μειονεκτήματα.

 

Σε ότι αφορά το κέντρο, έτσι όπως το θέτεις είναι κάπως υποκειμενικό το θέμα....η ουσία είναι ότι και αναλογα το pollar pattern η μικρότερη απόσταση του θεωρητικού κέντρου από τα μικρόφωνα θα είναι πάντα στο coincident xy pair.

 

οι διαφωνίες είναι ωραίες haryy......αλλιώς δεν γίνεται κουβέντα  :)

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

coincident τεχνικές είναι εκτός από την xy και η mid/side & blumlein.

 

επίσης μη ξεχνάς πως σε έναν πολύ μεγάλο χώρο (πχ ένα μεγαρο μουσικής) η απόσταση ανάμεσα στα 2 μικρόφωνα ενός near coincident pair ή στα 17 εκατοστά ενός ortf είναι ίσως και μικρότερη αναλογικά από την απόσταση ανάμεσα στις 2 κάψες ενός xy overhead set (αναλογικά σε σχέση με το μέγεθος της ηχητική πηγής - σετ τύμπανα vs ορχήστρα - και την απόσταση από αυτήν - εκατοστά vs μέτρα).

 

....για αυτό ακριβώς τον λόγο ονομάζοντε και coincident.....γιατί συμπίπτουν στον χώρο και συνεπώς χρονικά σε σχέση με την πηγή.

 

Ίσως δεν πρόσεξες όμως κάτι βασικό που σημείωσα....μιλάμε για την άμεση απόσταση από την πηγή. Δεν συνυπολογίζουμε δηλαδή τις ανακλάσεις...και εκεί μπαίνουν στο θέμα και αυτά που έγραψε ο pkole.....αν και προσωπικά δεν απορίπτω τίποτα , απλά πιστεύω ότι όταν γνωρίζεις μπορείς να αξιοποιήσεις στην πράξη ακόμη και αυτά που στην θεωρία είναι μειονεκτήματα.

 

Σε ότι αφορά το κέντρο, έτσι όπως το θέτεις είναι κάπως υποκειμενικό το θέμα....η ουσία είναι ότι και αναλογα το pollar pattern η μικρότερη απόσταση του θεωρητικού κέντρου από τα μικρόφωνα θα είναι πάντα στο coincident xy pair.

 

οι διαφωνίες είναι ωραίες haryy......αλλιώς δεν γίνεται κουβέντα   :)

 

Έχεις απόλυτο δίκιο για τις mid-side και blumlein τις είχα ξεχάσει τελείως ::)

 

Φυσικά στις μεγάλες αποστάσεις ενός μεγάρου δεν θα περίμενα να χρησιμοποιηθεί κάτι άλλο εκτός από τεράστιο spaced pair γιατί αλλιώς μιλάμε για εντελώς ...mono λήψη. Εκτός αν μιλάμε για το stereo ζευγάρι πίσω από τον conductor όπου εκεί βρισκόμαστε κοντά στην πηγή, γενικώς δηλαδή αναγνωρίζω το πλεονέκτημα χρήσης ortf και συναφών τεχνικών μόνο κοντά στην πηγή.

 

Είδα την εξαίρεση των ανακλάσεων από την πρότασή σου, απλώς δεν βρίσκω ιδιαίτερο λόγο να τις εξαιρούμε όταν τα μικρόφωνα είναι συμμετρικά τοποθετημένα ως προς την πηγή (ξεφεύγοντας βεβαίως από το ρόλο των stereo techniques ως απόδοσης ακρίβειας στερεοφωνικής λήψης και δίνοντας την έννοια των room mic τεχνικών).

Πολλοί, ας πούμε, τοποθετούν μικρόφωνα ψηλά στις γωνίες του δωματίου για να είναι όσο το δυνατόν πιο μακριά από την πηγή αλλά και για να "βελτιώνουν" την μπάσα απόκριση. Άλλοι μάλιστα στρέφουν τα μικρόφωνα και προς τον τοίχο όπου εκεί μιλάμε για λήψη ανακλάσεων κατά πολύ μεγάλο ποσοστό ειδικά στις υψηλότερες συχνότητες (αυτά και ως ένα είδος "αντιλόγου" για αυτό που έγραψε και ο pkole για την 'απαγόρευση' τοποθέτησης μικροφώνων κοντά σε τοίχους).

Τα pzms επίσης δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να βρίσκονται σε εγγύτητα με σκληρή επιφάνεια ή "τοίχο" (η οποία είναι η ίδια η βάση τους).

Οπότε ίσως να είναι σωστότερο να πούμε πως "λάθος" (σε πολλά εισαγωγικά αυτό!)¨θα ήταν να τοποθετούσαμε το ένα από τα 2 μικρόφωνα κοντά σε τοίχο ή όταν χαλάμε την συμμετρία της απόστασης των μικροφώνων από τους τοίχους και από την πηγή.

 

Αυτό που λες για το κέντρο λήψης, συμφωνώ αλλά πιστεύω ότι είναι και ο λόγος που δεν είναι "αληθινό".

Επειδή ακριβώς λαμβάνεται ισόποσα, άρα προστίθεται κατά 3db και λείπει το ποσοστό ακύρωσης φάσης που είναι κάτι φυσιολογικό στο ανθρώπινο αυτί. Έτσι το αισθάνομαι, μπορεί να κάνω και λάθος.

 

Πάνω απ' όλα θα ήθελα να σχολιάσεις την επίδραση των ανακλάσεων στην στερεοφωνία και κατά πόσο την χαλάει ή την βελτιώνει. (όπως και ο pkole φυσικά)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λυπάμαι που δεν έχω βρει το χρόνο να "εξηγηθώ" για τις απόψεις μου μέχρι στιγμής.

Εν συντομία, προφανώς τα "απαγορεύεται" που ανέφερα σε προηγούμενο post είναι στο πνεύμα της προσωπικής αντίληψης των πραγμάτων και μόνο.

 

Θα δώσω ένα παράδειγμα μιας και δεν θέλω να τοποθετηθώ επί του θεωρητικού.

Ας πούμε λοιπόν ότι έχουμε ένα δωμάτιο ύψους 2,1m μήκους 6,3m και πλάτους 4m με κεκλιμένη οροφή (αυτό το παράδειγμα τυχαίνει να ήταν αντικείμενο μιας προσωπικής εργασίας μου).

Μας αναθέτει λοιπόν κάποιος χρησιμοποιώντας όποια τεχνική θέλουμε, να αναδείξουμε όλα τα πεδία του χώρου (βάθος, μπρος-πίσω, πάνω-κάτω, δεξιά-αριστερά κλπ) αλλά και στοιχεία όπως μεγάλη δυναμική περιοχή, σενάριο κλπ

 

Εγώ έβαλα 2 μικρόφωνα cardio σε x/y και βρήκα ακριβώς τη μέση του χώρου σε όλες τις διαστάσεις (H/2, W/2, L/2).

Ύστερα τοποθέτησα το δίδυμο έτσι ώστε να είναι ελάχιστα εκατοστά μακριά από αυτό το σημείο.

Έπειτα, προσπάθησα να δημιουργήσω ένα τέτοιο σενάριο ώστε να αναδείξω όλα τα πεδία.

Έβαλα ένα μετρονόμο αρκετά εκατοστά πίσω από το δίδυμο, τα τύμπανα στην μια γωνία, τα ηχεία τέρμα δεξιά και άλλα που δε θυμάμαι.

Επίσης πήρα ένα μικρό κρουστό και προσπάθησα παίζοντας και κινούμενος με αυτό στο χώρο, να δώσω τη μεγαλύτερη δυνατή δυναμική περιοχή και να τονίσω όλες τις διαστάσεις.

Τα αποτελέσματα ήταν ομολογουμένως εντυπωσιακά.

 

Όλα τα παραπάνω, είναι σημαντικό να τονίσω, ότι δεν έγιναν βάσει κάποιας βαθιάς επιστημονικής ανάλυσης.

Κοινή λογική και παρατήρηση ήταν τα κύρια όπλα.

 

Για να μη μακρηγορώ λοιπόν το θέμα ήταν ότι αν τοποθετούσα οπουδήποτε αλλού το δίδυμο, τότε σίγουρα κάτι θα έχανα (βάθος, κάποια διάσταση θα ήταν "ριγμένη" κλπ) ή θα αποτυπώνονταν τα ελαττώματα του δωματίου (παραλληλίες, σκληρές επιφάνειες που ήταν τοποθετημένες σε "λάθος σημεία" κλπ).

Αυτό ήταν και το νόημα του "απαγορεύεται".

 

Βέβαια όλα εξαρτώνται από το τι θες να κάνεις.

Επ' ευκαιρία, ανέβασα το μεσημεράκι ένα άρθρο του Gabriel Roth \.

Πέρα από τα πολλά ωραία που λέει, αναφέρει ότι στην καριέρα του έχει καταρρίψει πλήρως το μύθο του απαγορεύεται.

If it sound right.... ;) :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τελικως αυτο που ηθελα να πω ηταν dual mono ηχογραφηση σαν το παραδειγμα που εδωσε ο pkole

για την ακουστικη κιθαρα.

Ετσι χρειαζομαι 2 mics για αυτη την δουλεια και διαφορετικα, οπου το ενα θα συμπληρωνει το αλλο. Σαν πρωτο mic λεω για C414 αλλα δε εχω αποφασισει πιο μοντελο ειναι για την δουλεια που το  χρειζομαι AKG C414XLS - AKG C414 XLII.Βασικα απ'οσο καταλαβα και τα 2 κανουν και απο κει περα παιζει ρολο και το γουστο του καθενος.Επειδη ομως δεν εχω εμπειρια πανω στον ηχο των mic θα ηθελα την γνωμη σας ποιο να διαλεξω για να μπορω να ηχογραφω και φωνη, και με ποιο αλλο mic να το συνδυασω για να εχω μια καλη dual mono ηχογραφηση ακουστικης κιθαρας.

 

Thanks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λυπάμαι που δεν έχω βρει το χρόνο να "εξηγηθώ" για τις απόψεις μου μέχρι στιγμής.

Εν συντομία, προφανώς τα "απαγορεύεται" που ανέφερα σε προηγούμενο post είναι στο πνεύμα της προσωπικής αντίληψης των πραγμάτων και μόνο.

 

Θα δώσω ένα παράδειγμα μιας και δεν θέλω να τοποθετηθώ επί του θεωρητικού.

Ας πούμε λοιπόν ότι έχουμε ένα δωμάτιο ύψους 2,1m μήκους 6,3m και πλάτους 4m με κεκλιμένη οροφή (αυτό το παράδειγμα τυχαίνει να ήταν αντικείμενο μιας προσωπικής εργασίας μου).

Μας αναθέτει λοιπόν κάποιος χρησιμοποιώντας όποια τεχνική θέλουμε, να αναδείξουμε όλα τα πεδία του χώρου (βάθος, μπρος-πίσω, πάνω-κάτω, δεξιά-αριστερά κλπ) αλλά και στοιχεία όπως μεγάλη δυναμική περιοχή, σενάριο κλπ

 

Εγώ έβαλα 2 μικρόφωνα cardio σε x/y και βρήκα ακριβώς τη μέση του χώρου σε όλες τις διαστάσεις (H/2, W/2, L/2).

Ύστερα τοποθέτησα το δίδυμο έτσι ώστε να είναι ελάχιστα εκατοστά μακριά από αυτό το σημείο.

Έπειτα, προσπάθησα να δημιουργήσω ένα τέτοιο σενάριο ώστε να αναδείξω όλα τα πεδία.

Έβαλα ένα μετρονόμο αρκετά εκατοστά πίσω από το δίδυμο, τα τύμπανα στην μια γωνία, τα ηχεία τέρμα δεξιά και άλλα που δε θυμάμαι.

Επίσης πήρα ένα μικρό κρουστό και προσπάθησα παίζοντας και κινούμενος με αυτό στο χώρο, να δώσω τη μεγαλύτερη δυνατή δυναμική περιοχή και να τονίσω όλες τις διαστάσεις.

Τα αποτελέσματα ήταν ομολογουμένως εντυπωσιακά.

 

Όλα τα παραπάνω, είναι σημαντικό να τονίσω, ότι δεν έγιναν βάσει κάποιας βαθιάς επιστημονικής ανάλυσης.

Κοινή λογική και παρατήρηση ήταν τα κύρια όπλα.

 

Για να μη μακρηγορώ λοιπόν το θέμα ήταν ότι αν τοποθετούσα οπουδήποτε αλλού το δίδυμο, τότε σίγουρα κάτι θα έχανα (βάθος, κάποια διάσταση θα ήταν "ριγμένη" κλπ) ή θα αποτυπώνονταν τα ελαττώματα του δωματίου (παραλληλίες, σκληρές επιφάνειες που ήταν τοποθετημένες σε "λάθος σημεία" κλπ).

Αυτό ήταν και το νόημα του "απαγορεύεται".

 

Βέβαια όλα εξαρτώνται από το τι θες να κάνεις.

Επ' ευκαιρία, ανέβασα το μεσημεράκι ένα άρθρο του Gabriel Roth \.

Πέρα από τα πολλά ωραία που λέει, αναφέρει ότι στην καριέρα του έχει καταρρίψει πλήρως το μύθο του απαγορεύεται.

If it sound right.... ;) :)

 

Όλα πολύ σωστά και συμφωνώ σε αυτά που λες..

 

Είδα την εξαίρεση των ανακλάσεων από την πρότασή σου, απλώς δεν βρίσκω ιδιαίτερο λόγο να τις εξαιρούμε όταν τα μικρόφωνα είναι συμμετρικά τοποθετημένα ως προς την πηγή (ξεφεύγοντας βεβαίως από το ρόλο των stereo techniques ως απόδοσης ακρίβειας στερεοφωνικής λήψης και δίνοντας την έννοια των room mic τεχνικών)

 

.."λάθος" (σε πολλά εισαγωγικά αυτό!)¨θα ήταν να τοποθετούσαμε το ένα από τα 2 μικρόφωνα κοντά σε τοίχο ή όταν χαλάμε την συμμετρία της απόστασης των μικροφώνων από τους τοίχους και από την πηγή

 

Όπως κατάλαβες μου αρέσει να τοποθετώ τα room mics κοντά σε τοίχους και ιδιαίτερα σε διαχυτές όπου οι δυνατές πρώτες ανακλάσεις που προστίθενται από τις επιφάνειες μου κάνουν το αποτέλεσμα πιο πλούσιο συχνοτικά και μου δίνουν γεμάτο φυσικό reverb.

 

Εδώ τώρα θα ήθελα να τονίσω ότι πέρα από την τοποθέτηση των μικροφώνων στον χώρο, τεράστια σημασία έχει και η τοποθέτηση των οργάνων. Τι να την κάνω την στέρεο τεχνική αν τοποθετήσω την κιθάρα σε "τζούφιο" ηχητικά μέρος (μιλάω πάντα για κλειστούς χώρους μικρομεσαίων διαστάσεων).

Προχθές ξεκινήσαμε να ηχογραφούμε την καινούργια μας δουλειά και πέρασε καμιά ώρα μέχρι να βρούμε το καλύτερο σημείο όπου η κάσα των τυμπάνων ακουγόταν punchy και ογκώδης. Ένα μέτρο πιο πέρα και ακουγόταν σαν κουρδιστό παιχνιδάκι. Τεράστια σημασία λοιπόν η τοποθέτηση του οργάνου στον χώρο.

 

Υγ. Σόρυ στον multiprofes7 για την "κατάληψη" του θέματος αλλά η κουβέντα νομίζω πήρε ενδιαφέρουσα τροπή (τουλάχιστον για μένα).

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δε πειραζει harvy γιατι ολα αυτα που αναφερεται τα βρισκω πολυ ενδιαφερον...και παρολο που ξεκινησε αλλιως το θεμα ολοι στην τελικη βγαινουν κερδισμενοι.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχεις δίκιο σε αυτό και εγώ μαθαίνω και ελπίζω να ακούγονται κατανοητά (και πάνω απ' όλα σωστά) αυτά που λέμε.

 

Τελικως αυτο που ηθελα να πω ηταν dual mono ηχογραφηση σαν το παραδειγμα που εδωσε ο pkole

για την ακουστικη κιθαρα.

Ετσι χρειαζομαι 2 mics για αυτη την δουλεια και διαφορετικα, οπου το ενα θα συμπληρωνει το αλλο. Σαν πρωτο mic λεω για C414 αλλα δε εχω αποφασισει πιο μοντελο ειναι για την δουλεια που το  χρειζομαι AKG C414XLS - AKG C414 XLII.Βασικα απ'οσο καταλαβα και τα 2 κανουν και απο κει περα παιζει ρολο και το γουστο του καθενος.Επειδη ομως δεν εχω εμπειρια πανω στον ηχο των mic θα ηθελα την γνωμη σας ποιο να διαλεξω για να μπορω να ηχογραφω και φωνη, και με ποιο αλλο mic να το συνδυασω για να εχω μια καλη dual mono ηχογραφηση ακουστικης κιθαρας.

 

Thanks

 

Έχω την εντύπωση ότι "κανονικά" στην dual mono τεχνική, τοποθετείς το panpot των 2 μικροφώνων στο κέντρο, δεν τα πανάρεις hard left/right. Φυσικά μπορείς να το κάνεις , απλώς θα έχεις το μπάσο (σώμα κιθάρας) στο αριστερό κανάλι και τα πρίμα (ταστιέρα) στο δεξί, δηλαδή η κιθάρα θα απλώνεται σε ολόκληρο το φάσμα και θα κάνει δύσκολή την διάκρισή της από τυχόν αλλή ακουστική που θα θέλεις να ηχογραφήσεις. Kαι πια νομίζω δεν λέγεται dual mono αλλά spaced pair (A-B). Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να προσέξεις την φάση μεταξύ τους ειδικά αν καταλήξεις σε dual mono. Όσο βέβαια "ανοίγεις" την στερεοφωνία θα μειώνεται το τυχόν πρόβλημα φάσης (σε αναπαραγωγή στέρεο)

Μπορείς βεβαίως αν θέλεις να απλωθεί και παράλληλα να μπορείς να την "ντουμπλάρεις" και με άλλη κιθάρα, να βάλεις τα panpot ως εξης: Left + mono για την μία κιθάρα και mono + Right για την επόμενη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου