Προς το περιεχόμενο

Διαφορά solid state και τρανζίστορ ενισχυτή?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

εγώ στο μυαλό μου τα έχω κάπως έτσι:

 

1) ο ενισχυτής αποτελείται απο την ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΣΗ (το πιο χαρακτηριστικο στον ήχο μας) και την ΤΕΛΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ (που αναλαμβανει να δωσει αρκετή ισχυ για να κουνηθουν τα μεγαφωνα)

 

2) πριν και μετά την ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΣΗ μπορουμε να έχουμε κάποια ΕΦΕ

 

3) οι ενισχυτές που έχουν ΨΗΦΙΑΚΗ προενίσχυση, δηλαδή η χροιά τους μπορει να θυμίζει μια φεντερ, μια μαρσαλ κλπ, ειναι οι ενισχυτές MODELLING, γιατι μοντελοποιουν με ψηφιακη επεξεργασια τις χροιες γνωστών ενισχυτών, και συνήθως η ΤΕΛΙΚΗ τους ενισχυση γίνεται με ΤΡΑΝΖΙΣΤΟΡ

 

4) Υπάρχουν και ενισχυτές με ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ modelling, οπως ο tech 21 trademark 30

 

5) οι ενισχυτές με ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ προενίσχυση, μπορεί να είναι είτε ΤΡΑΝΖΙΣΤΟΡΑΤΟΙ, ειτε ΥΒΡΙΔΙΚΟΙ ανάλογα πως ειναι σχεδιασμένη η ΤΕΛΙΚΗ τους ενισχυση.

πχ ο Marshall MG15 ειναι τρανζιστορατος, ενώ ο Akita AT30 εχει λαμπάτο τελικό

 

6) επίσης ξεχασα το πολύ σημαντικό πως η ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ προενισχυση μπορει να ειναι είτε ΤΡΑΝΖΙΣΤΟΡΑΤΗ (οπως ο akita πιο πάνω) ειτε φυσικά ΛΑΜΠΑΤΗ ;D

 

7) ο ενισχυτής μπορει να έχει οποιοδήποτε συνδυασμό ΤΕΛΙΚΟΥ και ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΣΗΣ αλλά επίσης μπορει να έχει και ψηφιακά ή αναλογικά ΕΦΕ πάνω του.

Παράδειγμα με αναλογικό εφε (που ειναι η σπανια περιπτωση) ειναι ο ενισχυτής της Ibanez με tubescreamer ενσωματωμένο

 

 

;)

 

sorry για τα πολλά edits

a classic player now...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 24
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Μεσες /ακρες τα ιδια λετε περιπου ολοι αλλα η προσεγγιση / απαντηση των  SF  & audiokosta

ειναι πιστευω η πιο πληρεις( λογω παλαιοτητας και αναλογικοτητας στα μυαλα τους)

Ευτυχως δεν εχουν Ψηφιοποιηθει ακομη και βγαζουν μια VINTAGAΔΑ στις αποψεις τους .Μαζι σας

παιδια .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και για την ιστορία του πράγματος, ο όρος "solid state" αναφέρεται στο ενεργητικό εξάρτημα που κάνει την ενίσχυση. Εάν το εξάρτημα είναι αμιγώς στερεό (solid) και η ροή του ρεύματος μέσα του γίνεται μέσω αυτού του στερεού, τότε μιλάμε για solid state (πχ στο τρανζίστορ, που αποτελείται από πυρίτιο με προσμείξεις και η ροή του ρεύματος γίνεται μέσω του πυριτίου). Εάν το εξάρτημα δεν είναι αμιγώς στερεό και η ροή του ρεύματος γίνεται επαγωγικά μέσω κενού/αερίου (όπως σε μια λυχνία) τότε μιλάμε για μη-solidstate ενισχυτή.

 

Αυτά για ενισχυτές. Γιατί υπάρχουν και άλλες συσκευές solidstate ή μη, όπου εκεί αναφερόμαστε στο "μηχανικό" του πράγματος. Για παράδειγμα, υπάρχουν ρελέ (ηλεκτρονικοί διακόπτες) τυπικοί μηχανικοί (επαφές που κινούνται με τη βοήθεια ηλεκτρομαγνήτη) αλλά και solidstate (compact εξάρτημα χωρίς μηχανικά μέρη που επιτελεί την ίδια δουλειά). Ή, άλλο παράδειγμα, οι ηλεκτρονικές δίοδοι (εξαρτήματα που επιτρέπουν διέλευση ρεύματος μόνο κατά τη μια φορά) - υπάρχουν οι τυπικές κρυσταλλικοί δίοδοι και οι δίοδες λυχνίες. Έτσι, ένας ενισχυτής μπορεί να είναι λαμπάτος, αλλά με solidstate τροφοδοτικό, αν χρησιμοποιεί κρυσταλλικές διόδους για το ρεύμα τροφοδοσίας του.

Αρβύλες...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και για την ιστορία του πράγματος, ο όρος "solid state" αναφέρεται στο ενεργητικό εξάρτημα που κάνει την ενίσχυση. Εάν το εξάρτημα είναι αμιγώς στερεό (solid) και η ροή του ρεύματος μέσα του γίνεται μέσω αυτού του στερεού, τότε μιλάμε για solid state (πχ στο τρανζίστορ, που αποτελείται από πυρίτιο με προσμείξεις και η ροή του ρεύματος γίνεται μέσω του πυριτίου). Εάν το εξάρτημα δεν είναι αμιγώς στερεό και η ροή του ρεύματος γίνεται επαγωγικά μέσω κενού/αερίου (όπως σε μια λυχνία) τότε μιλάμε για μη-solidstate ενισχυτή.

 

Αυτά για ενισχυτές. Γιατί υπάρχουν και άλλες συσκευές solidstate ή μη, όπου εκεί αναφερόμαστε στο "μηχανικό" του πράγματος. Για παράδειγμα, υπάρχουν ρελέ (ηλεκτρονικοί διακόπτες) τυπικοί μηχανικοί (επαφές που κινούνται με τη βοήθεια ηλεκτρομαγνήτη) αλλά και solidstate (compact εξάρτημα χωρίς μηχανικά μέρη που επιτελεί την ίδια δουλειά). Ή, άλλο παράδειγμα, οι ηλεκτρονικές δίοδοι (εξαρτήματα που επιτρέπουν διέλευση ρεύματος μόνο κατά τη μια φορά) - υπάρχουν οι τυπικές κρυσταλλικοί δίοδοι και οι δίοδες λυχνίες. Έτσι, ένας ενισχυτής μπορεί να είναι λαμπάτος, αλλά με solidstate τροφοδοτικό, αν χρησιμοποιεί κρυσταλλικές διόδους για το ρεύμα τροφοδοσίας του.

 

Σωστός! Αλλά, θα τους μπερδέψεις κι άλλο...

 

Ας εξηγήσουμε για παράδειγμα τι συμβαίνει σε έναν Line6/Bogner spidervalve:

Έχει υβριδικό digital/tube preamp με τσιπ, λυχνία και τρανζίστορ, τελικό με λυχνίες, τροφοδοτικό solid-state...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1) ο ενισχυτής αποτελείται απο την ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΣΗ (το πιο χαρακτηριστικο στον ήχο μας) και την ΤΕΛΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ (που αναλαμβανει να δωσει αρκετή ισχυ για να κουνηθουν τα μεγαφωνα)

 

5) οι ενισχυτές με ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ προενίσχυση, μπορεί να είναι είτε ΤΡΑΝΖΙΣΤΟΡΑΤΟΙ, ειτε ΥΒΡΙΔΙΚΟΙ ανάλογα πως ειναι σχεδιασμένη η ΤΕΛΙΚΗ τους ενισχυση.

πχ ο Marshall MG15 ειναι τρανζιστορατος, ενώ ο Akita AT30 εχει λαμπάτο τελικό

 

7) ο ενισχυτής μπορει να έχει οποιοδήποτε συνδυασμό ΤΕΛΙΚΟΥ και ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΣΗΣ αλλά επίσης μπορει να έχει και ψηφιακά ή αναλογικά ΕΦΕ πάνω του.

Παράδειγμα με αναλογικό εφε (που ειναι η σπανια περιπτωση) ειναι ο ενισχυτής της Ibanez με tubescreamer ενσωματωμένο

 

1) Η τελική ενίσχυση παίζει επίσης πολύ σημαντικό ρόλο στην ηχητική "υπογραφή" του ενισχυτή, ειδικά αν παραμορφώνεται εύκολα.

 

5) Ο όρος "υβριδικός" της γενετικής εφαρμοζόμενος στην music tech lingo σημαίνει ένα πάντρεμα διαφορετικών τεχνολογιών. Αυτές μπορεί να είναι η αναλογική και η ψηφιακή, ή η solid state και η λαμπάτη, ή σε πολλές περιπτώσεις όλες αυτές μαζί. Νομίζω πως περαιτέρω ανάλυση είναι μη απαραίτητη, και περισσότερο θα μπερδέψει παρά θα βοηθήσει...

 

7) Η ενσωμάτωση αναλογικών εφφέ στους ενισχυτές όχι μόνο δεν είναι σπάνια περίπτωση αλλά είναι και παμπάλαια. Eδώ και τουλάχιστον 55 χρόνια φτιάχνονται ενισχυτές με ενσωματωμένα αναλογικά tremolo, reverb, chorus, ακόμη και tape echoes όπως πχ. ο Εchosonic του Scotty Moore, του κιθαρίστα του Elvis.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1) Η τελική ενίσχυση παίζει επίσης πολύ σημαντικό ρόλο στην ηχητική "υπογραφή" του ενισχυτή, ειδικά αν παραμορφώνεται εύκολα.

 

5) Ο όρος "υβριδικός" της γενετικής εφαρμοζόμενος στην music tech lingo σημαίνει ένα πάντρεμα διαφορετικών τεχνολογιών. Αυτές μπορεί να είναι η αναλογική και η ψηφιακή, ή η solid state και η λαμπάτη, ή σε πολλές περιπτώσεις όλες αυτές μαζί. Νομίζω πως περαιτέρω ανάλυση είναι μη απαραίτητη, και περισσότερο θα μπερδέψει παρά θα βοηθήσει...

 

7) Η ενσωμάτωση αναλογικών εφφέ στους ενισχυτές όχι μόνο δεν είναι σπάνια περίπτωση αλλά είναι και παμπάλαια. Eδώ και τουλάχιστον 55 χρόνια φτιάχνονται ενισχυτές με ενσωματωμένα αναλογικά tremolo, reverb, chorus, ακόμη και tape echoes όπως πχ. ο Εchosonic του Scotty Moore, του κιθαρίστα του Elvis.

 

σωστες όλες οι παρατηρήσεις σου.

 

να επισημάνω πως το 1) το εγραψα εν γνώση μου ετσι για λογους απλότητας

 

και να επισημάνω επίσης πως η παρατηρηση σου στο 7) με άφησε ΑΦΩΝΟ!

ειναι τοσο συνηθισμενα τα αναλογικά εφε οπως το ριβερμπ που μου διεφυγαν εντελως ;D ;D

a classic player now...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να είμαστε δίκαιοι όσον αφορά στο 7, αυτά είναι τα μόνα αναλογικά εφφέ που ξέρω πως ενσωματώνονται σε ενισχυτές... Από chorus ξέρω μόνο μια περίπτωση, τον Roland Jazz Chorus με αυτούσιο το κύκλωμα του Boss CE1 (ίσως υπάρχουν και άλλοι jazz style που έχουν chorus), και από πλευράς echo πάλι ο μόνος που θυμάμαι είναι ο παμπάλαιος του Scotty Moore.

 

Από πλευράς tremolo και reverb υπάρχουν πάντως πολλά παραδείγματα κυρίως από την Fender. Phaser δεν ξέρω κανέναν ενισχυτή που να διαθέτει (αναλογικό), όπως επίσης και τα υπόλοιπα γνωστά εφφέ. Από πλευράς "βρωμιάς" θυμάμαι τον Tech 21 που προαναφέρθηκε, αυτόν της Ibanez που είπες με το ενσωματωμένο tubescreamer, και επίσης μερικές υλοποιήσεις του Μarshall JCM800 o oποίος είχε ένα σημαντικό τμήμα της παραμόρφωσής του προερχόμενο από solid state κύκλωμα (νομίζω από LED) αντί να είναι 100% λαμπάτο.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

. Από πλευράς "βρωμιάς" θυμάμαι τον Tech 21 που προαναφέρθηκε, αυτόν της Ibanez που είπες με το ενσωματωμένο tubescreamer, και επίσης μερικές υλοποιήσεις του Μarshall JCM800 o oποίος είχε ένα σημαντικό τμήμα της παραμόρφωσής του προερχόμενο από solid state κύκλωμα (νομίζω από LED) αντί να είναι 100% λαμπάτο.

Πράγματι χρησιμοποιούν διόδους και led στους jcm800, 900 για να πετύχουν overdrive με λιγότερα 12AX7 gain stages. Θα τους λέγαμε όμως υβριδικούς ενισχυτές? Ιδού το ερώτημα. Κι από ήχο, είναι υποδεέστεροι των full tube ? Πολλοί επίσης λαμπάτοι (και Boogie, Matamp) χρησιμοποιούν τελεστικούς (τσιπ) για την ενίσχυση του σήματος για το reverb και το EQ, το fx loop. Δηλαδή το σήμα διέρχεται μέσα από τσιπ. Αυτό βέβαια δεν επηρεάζει αρνητικά (από όσο έχει αποδειχθεί) το ηχητικό αποτέλεσμα!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου