Προς το περιεχόμενο

Που Χρησιμεύει ένας Summing ενισχυτής


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δεν εχω καταλαβει ενα τετοιο μηχανημα τι ακριβως κανει..

http://www.thomann.de/gr/spl_mixdream_xp.htm

 

Σου δινει μεγαλυτερο headroom στο τελικο mixbuss ???

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

σε βοηθαει για να κανεις μιξη "out of the box",καποιοι υποστηριζουν οτι δινει μια...αναλογικη χροια στον ηχο ,οχι περισσοτερο headroom δεν σου δινει.

 

κανε ενα google για summing/mixing/summing mixers για περισσοτερες πληροφοριες.

 

Προσωπικα δεν εχω ακουσει καποιο summing mixer το οποιο θα με εκανε τα εγκαταλειψω το mixing in the box.  

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατανοητο.

 

Για μεγαλυτερο Headroom αξιζει ο συνδιασμος μια ψηφιακης κονσολας με το Daw?

πχ να στελνεις καποια καναλια στην κονσολα, να κρατας καποια στο sequencer και να στελνεις μετα ολα τα σηματα σε ενα τελικο mix buss?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπα,το headroom ειναι δεδομενο & ετσι κι αλλοιως παντα υπαρχει ενα hard limit (ειτε εισαι σε digital ειτε σε analog περιβαλλον).

 

 

Δεν νομιζω να παιζει κανεναν ρολο το summing...ετσι κι αλλοιως τι ...σκας για το...headroom? :)...τα μοντερνα daw εχουν ετσι κι αλλοιως...τονους απο δαυτο.. :)

 

καλυτερα να σε ενδιαφερει το να ακουγεται καλα η μιξη σου..  ;)

 

τωρα αν θες να πειραματιστεις με analog summing μπορεις να το κανεις,μπορει ο διαφορετικος οντως ηχος να σου αρεσει περισσοτερο (εμενα παντως δεν μου αρεσει)

 

τωρα θα μπει και ο Νικοδημος να στα εξηγησει και επιστημονικα... ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν πάντως... σκάς για το headroom  ;D, τότε μην τυχόν και φύγεις από το DAW. ;D Τα περισσότερα δουλεύουν στα 32 ή 64 bit floating point, οπότε το headroom αγγίζει (πρακτικά) το άπειρο.

 

Βέβαια κάποια στιγμή θα πρέπει να κάψεις και το CD, οπότε...  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Βέβαια κάποια στιγμή θα πρέπει να κάψεις και το CD, οπότε...  ;D

Ποιό cd?mp3 192kbs στην καλύτερη!

Πάντως ποιο πρακτικό θα ήταν να έπαιρνε κάποιος ένα dsp μηχανηματάκι

http://www.thomann.de/gr/cat.html?gf=dsp_audio_systems&oa=pra

εφόσων ήδη είχε μια κάρτα ήχου με σούπερ-ντούπερ ad converters...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτα τα summing mixers δε λενε πολλα, το OTB mixing εχει νοημα αν κανεις passive summing και μετα βαλεις κανενα preamp της προκοπης (ssl/neve/api κλπ). Εκει ακους διαφορα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένας summing mixer κάνει ακριβώς αυτό που δεν μπορεί να κάνει ένας ψηφιακός mixer.

Δηλαδή επεμβαίνει ηχητικά στο σήμα.

 

Ας πούμε στο ψηφιακό περιβάλλον είτε έχεις το fader στο 0 είτε στο -20 αυτό δεν έχει καμία επίδραση στο σήμα (πλην της έντασης).

Επίσης δεν μπορείς για κανένα λόγο να υπερβείς τα 0dbfs χωρίς να κλιπάρεις το σήμα (το ψηφιακό clipping είναι ό,τι χειρότερο).

 

Στο αναλογικό περιβάλλον αντίθετα αυτό έχει συνέπειες (θετικές και αρνητικές).

Αυτό μεταφράζεται σε θόρυβο, σε distortion, σε compression και γενικά σε μεταβολές (και μάλιστα πολλές φορές όχι όμοιες) στο σήμα.

Οι μετασχηματιστές, οι ic, οι πυκνωτές, οι λάμπες, η σχεδίαση (tube, solid state κλπ) και άλλα πολλά παίζουν καθοριστικό ρόλο στον ήχο.

 

Αντίθετα όλα τα daw ακούγονται το ίδιο όσον αφορά το summing (υπάρχει σχετικό θέμα που είχε οργανώσει ο nikodemos αν δεν κάνω λάθος).

 

Οπότε είναι στο χέρι σου αν θα ακολουθήσεις τον ένα ή τον άλλο δρόμο.

Εγώ έχω επιλέξει τον OTB δρόμο (hybrid setup).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Summing είναι ακριβώς αυτό που σημαίνει η λέξη....το άθροισμα των επιμέρους tracks σε ένα νέο stereo bus. Αυτό στο ψηφιακό domain σημαίνει απλά το άθροισμα αριθμών και φυσικά είναι πάντα το ίδιο ανεξαρτήτως daw (...και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά...θα ήταν τόσο ανόητο όσο το να πούμε ότι μια αριθμομηχανή κάνει καλύτερη πρόσθεση από μία αλλη...ή για να το θέσω αλλιώς αυτή που βγάζει διαφορετικό αποτέλεσμα από όλες τις άλλες ακόμη και ως προς κάποιο ελάχιστο δεκαδικό ψηφίο είναι αυτή που δεν δουλεύει σωστά)

 

Στο αναλογικό domain αντίστοιχα είναι το άθροισμα των ηλεκτρικών φορτίων που εμφανίζοντε στην έξοδο του κάθε καναλιού και μπορεί να γίνει είτε παθητικά είτε ενεργητικά. Στην πρώτη περίπτωση είναι αναγκαία η ύπαρξη ενός ενισχυτικού σταδίου στην έξοδο του main stereo bus ώστε να επαναφέρει την στάθμη στα πρότερα επίπεδα μετά την απώλεια της παθητικής διεργασίας. Στο ενεργό summing υπάρχουν αρκετές διαφορετικές προσεγγίσεις κυρίως σε ότι αφορά την ομαδοποίηση ή οχι του συνόλου των tracks σε επιμέρους summing buses όπως γίνεται δηλαδή στις πολύ μεγάλες αναλογικές κονσόλες. Από εκεί και πέρα και πάλι υπάρχει στην έξοδο κάποιο ενισχυτικό στάδιο αλλά και πιθανότατα κάποιο balancing stage , πράγματα που επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό το πως ακούγεται το τελικό αποτέλεσμα.

 

Σε ένα ιδεατό θεωρητικά κόσμο το τέλειο αναλογικό summing θα ακούγεται όμοιο με το αντίστοιχο ψηφιακό....δηλαδή αυτό που είναι δεδομένο στο ψηφιακό domain , η ακρίβεια και το transparency στην σχέση εισόδου - εξόδου. Αυτό όμως είναι το καθαρά θεωρητικό τμήμα του πράγματος και πολλές φορές αυτό που ονομάζουμε "ατέλεια" θεωρητικά μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευεργετικό και έυηχο για το συνολικό αποτέλεσμα , σίγουρα πάντα μιλώντας κατά περίπτωση και κατ'άτομο.

 

Και ερχόμαστε έτσι στον παράγωντα headroom...

 

στο αναλογικό domain headroom ονομάζουμε την διαθέσιμη δυναμική περιοχή ανάμεσα στα  0db VU (όπως αυτά καθορίζοντε από το operating level της εκάστοτε υλοποίησης) και στο ανώτατο σημείο το οποίο ο κατασκευαστής δηλώνει ως clipping point με βάση συγκεκριμένα χαρακτηριστικά συνολικής αρμονικής παραμόρφωσης και S/N ratio. Έτσι μπορέί σε ένα μίκτη να δούμε δηλωθέν clipping point τα +26db VU (που αντίστοιχα αν η συσκευή δουλεύει στα +4dbu μεταφράζεται σε +30dbu), σε άλλες +18 κλπ κλπ

Στην πράξη όμως η μετάβαση από το "καθαρό" σήμα στο clipping δεν γίνεται από το ένα db  στο άλλο (sic) αλλά τις περισσότερες φορές είναι μια σταδιακή διαδικασία....έτσι ουσιαστικά έχουμε αρχίσει να έχουμε σημαντικές αλλοιώσεις στο σήμα (εύηχες ή κακόηχες είναι υποκειμενικό) από πολύ πιο πριν από το δηλωθέν clipping point.

Και αυτό ακριβώς είναι που σε μεγάλο βαθμό διαφοροποιεί το αναλογικό από το ψηφιακό summing (συνδυασμένο επίσης με κάποια επιμέρους μοναδικά χαρακτηριστικά του αναλογικού domain όπως το crosstalk αλλά και η επιμέρους τοπολογία του κάθε καναλιού πριν το summing amp αλλά και η ίδια η τοπολογία του make up gain stage μετά το summing amp - η χρήση συγκεκριμένων op amps, η παρουσία ή όχι μετασχηματιστών εξόδου, ο τύπος τους κλπ κλπ)

 

Στο ψηφιακό domain η 'εννοια του headroom είναι κάτι που καθορίζουμε εμείς αναλογιζόμενοι το που και πως θα αναπαραχθεί το προιόν μας και θέτωντας ανάλογα μια θεωρητική στάθμη που να αντιστοιχεί στα 0db VU του αναλογικού κόσμου. 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου