Προς το περιεχόμενο

Μαμά, πότε η κιθάρα είναι... ''κουπί''?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

ΗΧΗΤΙΚΑ όμως, τι αλλάζει; (περισσότερα/λιγότερα πρίμα, sustain κλπ)

 

Νομιζω οτι το εχω πει πολλες φορες ,γενικα απο παρατηρησεις που εχω ...κανει,οσο πιο βαρια ειναι μια κιθαρα τοσο λιγοτερο resonant θα ειναι (και ετσι θα εχει περισσοτερο sustain )& τοσο περισσοτερα  πριμα θα εχει (θα ειναι γενικα πιο "focused" ο ηχος της),αντιθετα οσο πιο ελαφρια ειναι τοσο πιο γλυκο και  «αερινο» ηχο θα εχει και πιο full range αποκριση..(μια και θα ειναι και πιο resonant)…

 

Γενικα οι κιθαρες δεν διαφερουν και τοσο πολυ απο τα.....πιατινια.. ;D (δες τα ηχητικα χαρακτηριστικα των πιατινιων αναλογα με το βαρος τους για να καταλαβεις καλυτερα)  

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 311
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

και ετσι θα εχει περισσοτερο sustain & τοσο περισσοτερα  πριμα θα εχει

Εδώ πάλι, με μπερδεύεις...Το sustain είναι μία ιδιότητα του οργάνου κυρίως και της κατασκευής...πχ κολλητό ή γραφιτένιο μπράτσο, neck  through όργανο...

Το μπάσο-πρίμο, των ηλεκτρικών, του μαγνήτη και του ενισχυτή...

 

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και όμως, φτιάχνοντας αρκετές partcasters με πολύ κοντινά χαρακτηριστικά (μόνο τα ηλεκτρικά αλλάζουν και τα εικαστικά ;D) έχω απολύτως προβλέψιμα αποτελέσματα...

 

Απο τη μία υποστηρίζεις οτι εσύ είσαι σε θέση να ακούσεις λεπτομερέστατα και να συγκρίνεις τις partcasters σου, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι αφού έχουν ίδια χαρακτηριστικά, ακούγονται και ίδιες...

 

Γιατί, το ξαναλέω είμαστε ασταθείς ώς υπάρξεις και δεν μπορείς να απομονώσεις ΜΟΝΟ μία αίσθηση...εάν η κιθάρα είναι κόκκινη ή μαύρη τη συγκεκριμένη στιγμή παίζει μεγάλο ρόλο ;)

 

...απο την άλλη όμως, για όλους όσους εκφράζουν την άποψη οτι ακούνε διαφορές, αμέσως θα πρέπει να βγάλεις το συμπέρασμα οτι είναι μάλλον η ιδέα τους και οτι είναι ψυχολογικό το θέμα?  ::) ;D

 

 

Είναι μια κάπως εγωιστική άποψη, επίτρεψε μου, δείχνει να πιστεύεις οτι είσαι σε θέση να ακούς πάρα πολύ καλά ένα όργανο βγάζοντας έτσι αλάνθαστο συμπέρασμα εν είδει "κανόνα", ενώ απο την άλλη όποιος υποστηρίζει οτι ακούει κάτι διαφορετικό, τότε μάλλον είναι η ιδέα του...(άρα έχει χειρότερο αυτί..)

 

Εγώ στη θέση σου θα κράταγα μιά πισινή... ;)

Δεν θα ήμουν τόσο απόλυτος.

 

 

 

...και επειδή ο τίτλος μιλάει για "κουπιά", ναι, τα τελευταία χρόνια έτυχε να παίξω με δύο κουπιά.

Δεν θα πω εταιρείες ή ονόματα για να μη θίξω κανέναν... ;D  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδώ πάλι, με μπερδεύεις...Το sustain είναι μία ιδιότητα του οργάνου κυρίως και της κατασκευής...πχ κολλητό ή γραφιτένιο μπράτσο, neck  through όργανο...

Το μπάσο-πρίμο, των ηλεκτρικών, του μαγνήτη και του ενισχυτή...

 

 

Μιλαω για το ποσοστο του "ακουστικου" ηχου στον τελικο ηχο που βγαινει απο τον ενισχυτη ,μη φανταζεσαι και τιποτα το υπερβολικο,αλλα υπαρχει...,μια thinline tele ας πουμε εχει αυτες τις διαφορες  χαρακτηριστικα σε σχεση με μια solid body...και μια βαρια τελε σε σχεση με μια παναλαφρη (το ακους αλλωστε αυτο οταν παιζεις τις κιθαρες unplugged).

 

απο τη φυση του ενα solid σωμα εχει περισσοτερο sustain απο ενα hollow και οσο πιο βαρυ ειναι τοσο περισσοτερο ειναι αυτο το sustain (για αυτο αλλωστε το ...εφτιαξε ο Les Paul και ας τον κοροϊδευανε... ;D)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απο τη μία υποστηρίζεις οτι εσύ είσαι σε θέση να ακούσεις λεπτομερέστατα και να συγκρίνεις τις partcasters σου, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι αφού έχουν ίδια χαρακτηριστικά, ακούγονται και ίδιες...

Αντιθέτως...ως απολύτως κουφός έχω καταφύγει σε επαναλήψιμες κατασκευές -τουλάχιστον για τις ξύλινες κατασκευές..για τις συνθετικές δεν νομίζω να υπάρχει κάποιος που να αμφιβάλει για το επαναλαμβανόμενο αποτέλεσμα. Τα πολύ κοντινά χαρακτηριστικά (επειδή δεν το κατάλαβες), είναι συγκεκριμένος προμηθευτής (όχι ο πιό φτηνός του Ebay), συγκεκριμένος βαφέας, συγκεκριμένος μάστορας....

Το συμπέρασμα μου είναι απλό...ακολουθώντας τους απλούς κανόνες alder, maple, CS 54 η κιθάρα ακούγεται σαν οποιαδήποτε άλλη alder, maple, CS 54

 

...απο την άλλη όμως, για όλους όσους εκφράζουν την άποψη οτι ακούνε διαφορές, αμέσως θα πρέπει να βγάλεις το συμπέρασμα οτι είναι μάλλον η ιδέα τους και οτι είναι ψυχολογικό το θέμα?

Δεν λέω ότι είναι ψυχολογικό το θέμα αλλά ανθρώπινη "ατέλεια"...αμφιβάλεις γι αυτό? ;)

 

Έτσι κι αλλιώς, με κάλυψε ο μάστορας παραδίπλα... ;D

Ομως ναι,ενα alder με ενα μαονι ή και αλλα ειδη,μπορει να εχουν την ιδια συχνοτικη αποκριση,με ιδια,ή ΚΑΙ με διαφορα στη μαζα.

Αυτο οφειλεται σε αλλους παραγοντες,οπως ελαια,αλκαλικα και μεταλλα που περιεχουν τα ξυλα εκτος την ιδια τους (τη..."ζωντανη"!) σαρκα...

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως εγώ στο μυαλό μου είχα συνδέσει λίγο το resonance με το sustain... Δεν είναι έτσι;

 

οσο πιο πολυ "παλλεται" μια κιθαρα τοσο λιγοτερο resonance εχει...συνηθως αυτο μεταφραζεται με δυνατοτερο  ΑΚΟΥΣΤΙΚΟ ηχο,οσο περισσοτερο ressonance  εχει μια κιθαρα τοσο λιγοτερο sustain θα εχει...οταν μια κιθαρα ειναι πολυ resonant "χανει " πολλη ενεργεια...ΑΥΤΗ η ενεργεια ,η "εσωτερικη"...δηλ. που..."μενει" μεσα στο ξυλο ειναι αυτo που λεμε sustain.

 

δες ας πουμε ποσο πιο δυνατα και ακουστικα ακουγεται μια 335 απο μια LP αλλα δες ποσο πολυ περισσοτερο sustain εχει μια LP απο μια 335 ΣΤΟΝ ΕΝΙΣΧΥΤΗ....

 

να και μερικες ενδιαφερουσες εξηγησεις απο ενα αντιστοιχο θεμα στο telecaster.com

 

REsonance and sustain are different things.

Resonance is the sympathetic vibration of the wood in relationship to the string's vibration. This actually saps the strenghth of the string's vibration.

Sustain is the maintenance of the strenghth of the strings vibration. This 'maintainence' of the vibration is extended when the difference in the density of the string and the density of whatever the string is attached to is increased. This is why a heaveier body sustains notes longer than a light body.

This reinforcement is the defining point of an acoustic....is the reinforcement/vibration of the top accurate, is the effect balanced across the frequency spectrum, and how strong is the sympathetic reaction. Once in a while you will find a bad acoustic top that creates harmonics that are 'sour'..unrelated to the picked note. Rare, but it happens. Some acoustic tops are uneven in their response....a G note might feedback with strong reaction and be much stronger than any other note on the fretboard. Some Gibson 'jazz' guitars are 'G sensitive'...sometimes to the detriment of the sonics. This resonance is also what causes hollowbodies to feedback sooner at volume compared to solidbodies...moving air entering the 'box' and cusing the top to resonate to those frequencies in an 'excited' way.

A dense solidbody will have sharp attack, firmer tones, and longer sustain.

A less dense..lighter...solidbody will have a slower attack, less articulation, and less sustain. What one prefers is a personal thing....no good or bad..just different.

These differences in sustain, resonance, and articulation are what drove Les Paul to build the 'Log' that led to the Les Paul. This is also what led LEo Fenderto build the Tele,in addition to the ease of construction compared to a hollowbody guitar, I would think. Players were coming to understand what a solidbody guitar did. Paul Bigsby's guitar that predated the tele also is an example, and was probably more influential regarding Fender than the Log, which was probably known primarily to guitar players.

 

From a physics standpoint, the issues are hardness and weight. The more the guitar vibrates when the strings vibrate, the less sustain there will be. Visualize energy leaving the strings and entering the guitar through the nut and bridge. A heavier, stiffer body and neck will vibrate less that a lighter, softer one, hence drain less energy.

 

As to the original question, of course the body! Compare a solid body guitar to an archtop or a dreadnought. The louder the guitar (acoustically, of course), the less sustain.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αντιθέτως...ως απολύτως κουφός...

Το συμπέρασμα μου είναι απλό...ακολουθώντας τους απλούς κανόνες alder, maple, CS 54 η κιθάρα ακούγεται σαν οποιαδήποτε άλλη alder, maple, CS 54

 

Μάλιστα... ;D ;D ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μάλιστα... ;D ;D ;D

Και για να είμαι και απόλυτα ειλικρινής μαζί σου....όσο και εάν προσπάθησα, δεν κατάφερα να ξεχωρίσω την αρσενική από τη θηλυκιά μύγα από τον ήχο τους... ;D ;D

Αντιθέτως, τό πόση επίδραση έχουν τα χρώματα, οι μυρωδιές και η διάθεση στην ακοή μας το έχω διδαχθεί εδώ και πολλά χρόνια ;)

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...και επειδή ο τίτλος μιλάει για "κουπιά", ναι, τα τελευταία χρόνια έτυχε να παίξω με δύο κουπιά.

Και επειδή πιάσαμε τη κουβέντα...τι εννοείς σύ ειδικά κουπιά?

Σαν κατασκευή, σαν αίσθηση στο πιάσιμο, σαν ήχο...όλα μαζί....κουπί σε σχέση με την τιμή της?

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου