Προς το περιεχόμενο

Μαμά, πότε η κιθάρα είναι... ''κουπί''?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

...και δεν μιλάω για φθηνές κιθάρες, αλλά για τις ακριβές.

 

Έχω διαβάσει πολλά θέματα, στα οποία κάποιοι έχουν βγάλει ακριβά όργανα (πάνω του 1000ρικου) ''κουπιά''  ,για παράδειγμα, σε Gibson (-unfriendly-) conversations έχω διαβάσει ότι π.χ. κάποιο ποσοστό LP Standard ''δεν παίζει'', o τάδε (γνωστός γνωστού) πήρε μια VOS signature από Αμερική (χωρίς να την δοκιμάσει) και όταν του ήρθε Ελλάδα έκλαιγε , ο άλλος πήρε την τάδε πανάκριβη και δεν ''έπαιζε'' κ.τ.λ. κ.τ.λ.

 

Έχω πιάσει προς το παρόν αρκετές κιθάρες. Από των 100 μέχρι 3000 euro (προσοχή, δεν θέλω να ανοίξω υπ'αριθμόν 12587 θέμα με κινέζικες vs αμερικάνικες). Δεν είναι το θέμα οι φθηνές κιθάρες. Έχω πιάσει φθηνά όργανα που δεν έπαιζαν, έτριζαν παντού κ.τ.λ. αλλά με μια γρήγορη ματιά φαίνονται ότι είναι εντελώς ασετάριστες, άκυρο nut, κάποιες ατέλειες στα τάστα κ.τ.λ. Δεν τις κρίνω όμως παρόλα αυτα, γιατί ξέρω ότι αν τις είχα στην κατοχή μου θα τις πήγαινα για σετ-απ ή και πιο εξειδικευμένα πράγματα (αν κάποια τάστα έχουν πρόβλημα κ.τ.λ.), θα τις έφερνα στα μετρα μου και θα τις έκανα τουλάχιστον να έχουν playability. Δηλαδή, δεν τις κρίνω εφόσον δεν είμαι κάτοχός τους εφόσον δεν είμαι σίγουρος ότι έτσι όπως είναι βγάζουν το 100% της απόδοσής τους ως προς εμένα.

Φυσικά ξέρω ότι το πρόβλημα δεν σταματάει στο σετ-απ, αφού κάποιες υστερούν σε ηλεκτρικά, hardware κλπ (οι λεγόμενες ''αναβαθμίσεις'') αλλά η αίσθηση δεν αλλάζει με τίποτα, η αίσθηση δηλαδή ότι πιάνεις μια φθηνή κιθάρα, αρκετές με έναν τόνο φινίρισμα-λούστρο, το μη-φροντισμένο μανίκι (έχω πιάσει και no-name στρατ που το μανίκι είχε πιο πολύ βάρος από το σώμα που λέει ο λόγος, σαν να ''γέρνει'' προς τα αριστερά).  

 

Το νόημα του ποστ ξεκινάει από εδώ και πέρα: Όταν δώσεις 1000-1500+ ευρώ, που υποτίθεται ότι 2 ίδιες κιθάρες που έχουν τα ίδια υλικά (μαγνήτες, hardware, finish) τί κάνει την μια ''κουπί'' και την άλλη κιθαράκλα? Διαβάζω το φόρουμ 2 χρόνια...και δεν έχω βγάλει ακριβής εξήγηση. Οποιαδήποτε ακριβή κιθάρα έχω πιάσει και ασετάριστη να είναι (που σπάνια είναι ασετάριστη, διότι οι περισσότεροι φίλοι μου που ασχολούνται με το σπορ και εχουν ακριβό όργανο -και ενισχυτή- τις έχουν κάνει ''πύραυλο'') μου φάνηκαν εκπληκτικές, τόσο στην αίσθηση, στην αφή, στον ήχο, στα πάντα. Ναι, καλό είναι να τις δοκιμάζουμε για να δούμε αν μας αρέσει ο ήχος αλλά κυρίως το πως μας κάθεται στο χέρι, με 2 λόγια: αν μας κάθονται τα specs...Πάντως όπως πολλάκις έχει αναφερθεί εδώ, σπάνια μια κιθάρα να έχει κατασκευαστικά προβλήματα σήμερα, και όλα είναι θέμα σετ-απ. ΟΚ, δεκτόν. Με αυτή τη λογική γιατί να ''κωλώσω'' να παραγγείλω μια κιθάρα από Αμερική ή από Γερμανία, από τη στιγμή που έπαιξα εδώ το ίδιο ακριβώς μοντέλο και με άρεσε?

 

Πολλοί θα πουν όμως ότι και ίδιας μέρας να είναι 2 κιθάρες, μπορεί να έχουν διαφορετικό ήχο (προσωπικά ποτέ δεν μου έχει τύχει να παίξω 2 τέτοιες, ουτέ καν δυο ίδια ακριβώς μοντέλα ίδιας περίπου ηλικίας στον ίδιο ενισχυτή...) οπότε και πάλι πρέπει να τις δοκιμάσεις...τί είναι αυτό που κάνει όμως 2 κιθάρες που έχουν τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά, γεωμετρία, λεπτομέρειες, υλικά, hardware μαγνήτες και ολόιδιο σετ-απ (δηλ. να έχεις μετρήσει τις χορδές με ακρίβεια mm  από τους μαγνήτες) να παίζουν διαφορετικά? Μιλάμε για την εποχή που φτιάχνονται όλες με μηχανήματα...ακόμα και προχειροδουλειά να κάνει κάποιος στο χειροποίητο μέρος, δεν διορθώνεται αυτό σε μάστορα? Ένα αυτοκίνητο, που έχει απείρως περισσότερους παράγοντες γιατί είναι το ίδιο με ένα άλλο (ατυχές παράδειγμα ίσως)? Μήπως τελικά το ξύλο (που είναι ο μόνος μεταβλητός παράγοντας στο όργανο) είναι η αιτία που η τάδε (sn:m3456) κιθάρα ήταν πνιγμένη στα μπάσσα κ.τ.λ. σε σχέση με την άλλη (sn:m3457) που ακούγονταν πιο ζωντανή κ.τ.λ.?

 

Sorry για την αναφορά στα ξύλα (το μόνο πράγμα που δεν θέλω είναι να γίνει συζήτηση κίνα vs usa και ξύλα vs ξύλα, το ερώτημά μου είναι ΠΟΛΥ ΣΑΦΕΣ, περιμένω να γίνει μια ωραία κουβέντα), sorry για το μεγάλο ποστ (δεν γινόταν να ξεδιπλώσω αλλιώς τον ειρμό της σκέψης μου), άντε να γίνει μια ωραία συζήτηση σε σχέση με το άλλο ''βαρύ'' thread....

 

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!

 

pisw-ta-koupia.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 311
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

...τί είναι αυτό που κάνει όμως 2 κιθάρες που έχουν τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά, γεωμετρία, λεπτομέρειες, υλικά, hardware μαγνήτες και ολόιδιο σετ-απ (δηλ. να έχεις μετρήσει τις χορδές με ακρίβεια mm  από τους μαγνήτες) να παίζουν διαφορετικά?

Ο ενισχυτής τους, ο παίχτης, η στιγμιαία διάθεση, η συγκεκριμένη ώρα της ημέρας....μπορώ να σκεφτώ ένα εκατομμύριο άλλα πράγματα εκτός από τα ξύλα

 

να αυτοκίνητο, που έχει απείρως περισσότερους παράγοντες γιατί είναι το ίδιο με ένα άλλο (ατυχές παράδειγμα ίσως)? Μήπως τελικά το ξύλο (που είναι ο μόνος μεταβλητός παράγοντας στο όργανο)

ειδικά με τα σημερινά βιομηχανικά standars...ένα χέρι sealer, ένα χρώμα, άλλο ένα βερνίκι, κρέμες, βούρτσες...μπορούμε να είμαστε σίγουροι για την αναπνοή τους ;)

 

είναι η αιτία που η τάδε (sr:m3456) κιθάρα ήταν πνιγμένη στα μπάσσα κ.τ.λ. σε σχέση με την άλλη (sr:m3457) που ακούγονταν πιο ζωντανή κ.τ.λ.?

και τότε, τι κάνουμε? Αλλάζουμε μαγνήτες και καθαρίζουμε! ;D

 

Για μένα, δεν υπάρχουν κουπιά κιθάρες, υπάρχουν κουπιά παίχτες

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

Για μένα, δεν υπάρχουν κουπιά κιθάρες, υπάρχουν κουπιά παίχτες

 

Προσκυνώ... ;D

 

What he said :D

 

Εγώ πάλι αδυνατώ να καταλάβω διαφορά από κιθάρα σε κιθάρα (μη την προυπόθεση να παιζουν στον ίδιο ενισχυτή),μόνο τους μονους από τους διπλούς καταλαβαίνω ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσκυνώ... ;D

Δεν χρειάζεται...πάρε παράδειγμα τον Ηλία Ζαϊκο που μας κάνει τη τιμή να μας συμβουλεύει. Έχει μία κορεάτικη Εastwood, της άλλαξε τους μαγνήτες για να φέρει τον ήχο που θέλει...η συγκεκριμένη δεν έχει καν σύστημα για intonation...αλλά αυτό δεν τον εμποδίζει να είναι από τους κορυφαίους κιθαρίστες εδώ μέσα...

Είμαι σίγουρος ότι δοκίμασε 20 Eastwood για να διαλέξει τη δικιά του ;)

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν χρειάζεται...πάρε παράδειγμα τον Ηλία Ζαϊκο που μας κάνει τη τιμή να μας συμβουλεύει. Έχει μία κορεάτικη Εastwood, της άλλαξε τους μαγνήτες για να φέρει τον ήχο που θέλει...η συγκεκριμένη δεν έχει καν σύστημα για intonation...αλλά αυτό δεν τον εμποδίζει να είναι από τους κορυφαίους κιθαρίστες εδώ μέσα...

Είμαι σίγουρος ότι δοκίμασε 20 Eastwood για να διαλέξει τη δικιά του ;)

Η οποία είναι κουπί.  ;D

Απλά τυγχάνει ο Ηλίας να είναι κωπηλάτης Ολυμπιακών προδιαγραφών. ;)

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μήπως τελικά το ξύλο (που είναι ο μόνος μεταβλητός παράγοντας στο όργανο) είναι η αιτία που η τάδε (sn:m3456) κιθάρα ήταν πνιγμένη στα μπάσσα κ.τ.λ. σε σχέση με την άλλη (sn:m3457) που ακούγονταν πιο ζωντανή κ.τ.λ.?

Άλλο παράδειγμα...έφτιαξα την Fiber

http://www.customshop.gr/?btp_work=the-fiber-guitar

AKΡΙΒΩΣ για να έχω μία θέση στο συγκεκριμένο θέμα. Στη συγκεκριμένη κιθάρα ο παράγοντας σώμα δεν είναι μία μεταβλητή αλλά μία σταθερή αξία...Η αλλαγή λοιπόν στους μαγνήτες της μου έδωσε 2 διαφορετικά όργανα. Και για να είμαι σίγουρος για την υποκειμενικότητα (ή έστω ακόμα μία άποψη), την έχω δώσει για ηχητικά δείγματα στον Μarillion...ελπίζω μέχρι την άλλη εβδομάδα να τα έχω...(γιατί είναι τεμπελαράς) ;)

 

Η οποία είναι κουπί.  ;D

Όχι στα χέρια του Ηλία...στα δικά μας ;D Στα λόγια μου έρχεσαι ;) Εάν όμως ήταν κουπί, ένας παίχτης σαν τον Ηλία, δεν θα την αγόραζε...

 

Απλά τυγχάνει ο Ηλίας να είναι κωπηλάτης Ολυμπιακών προδιαγραφών.

...και το καλύτερο παράδειγμα γι αυτά που γράφω ;)

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μαμά, πότε η κιθάρα είναι... ''κουπί''?

 

Οταν ο κιθαριστας δεν ξερει να παιζει (ολο το πακετο δηλ. και τεχνικη και γνωση του πως να βγαλει ηχο) , οταν ειναι ασεταριστη (παλι ολο το πακετο) και οταν εχει πολυ κακους μαγνητες (σπανιοτερο αυτο).

 

Εχω παρα πολλα χρονια να δω ...κιθαρα κουπι εκ.... κατασκευης...,στην εποχη μας κατασκευαζονται οι καλυτερες κιθαρες ever....  

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οταν ο κιθαριστας δεν ξερει να παιζει (ολο το πακετο δηλ. και τεχνικη και γνωση του πως να βγαλει ηχο) & οταν ειναι ασεταριστη (παλι ολο το πακετο).

και τότε...ναί...του φταίνε τα ξύλα ;D

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οταν ειναι ασεταριστη (παλι ολο το πακετο) και οταν εχει πολυ κακους μαγνητες (σπανιοτερο αυτο).

 

 

Ισχύει αυτό.Η λες πολ σπέσιαλ που έχω αξίας 100 ευρώ σεταρισμένη παίζει πολύ καλά και οι μαγνήτες της είναι για κλαματα αλλά μια χαρά ήχο βγάζω από αυτήν.

 

Μήπως παίζει βέβαια και ρόλο στο πως ο καθένας αντιλαμβάνεται στον ''καλό ήχο'' σαν έννοια?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Marathon και Superfunk, σίγουρα έχετε πιάσει άπειρες κιθάρες και έχετε πολλά χρόνια εμπειριας, αλλά επίσης συμμετέχετε στο φόρουμ πολύ καιρό οπότε σίγουρα έχετε διαβάσει αυτά που αναφέρω στο αρχικό μου ποστ -π.χ. διάλεξα την τάδε κιθάρα ανάμεσα στις (ολόιδιες) άλλες και αυτή ήταν ''καλύτερη''- άρα υποθέτω ότι, αν εγώ έχω μια κιθάρα που την πιάσατε και ''τρελαθήκατε'' από αυτήν παικτικά και ηχητικά, θα πάτε αύριο να παραγγείλετε την ίδια από τον thomann χωρίς να περιμένετε ότι είναι τυχόν ''καλύτερη'' ή ''χειρότερη'' από αυτή που παίξατε σπίτι μου.

Επομένως περιμένω και την ''αντίπαλη'' άποψη (την οποία πολλάκις έχετε διαβάσει εδώ στο φόρουμ) να κάνει τα σχόλιά της  8)

 

Σημειώνω ότι εγώ δεν υποστηρίζω την μια ή την άλλη άποψη, γι'αυτό και άνοιξα το συγκρεκριμένο thread  8)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου