Προς το περιεχόμενο

Πώς πρέπει να εξασκούμαι/μελετώ στο πιάνο?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

Αν διάβαζες προσεκτικά τα γραφόμενά μου όπως λες θα έβλεπες ότι είμαι στην Β' Μέση και άρα παρακολουθώ μαθήματα σε ωδείο.. Ευχαριστώ για την συμβουλή όμως όπως και να 'χει! :)

 

 

Συγχώρεσε με αλλά δεν έχω ιδέα απο πιάνο και δεν ξέρω τι είναι η Β'Μέση...

Απλά θεώρησα οτι για να ρωτάς σε ένα forum τέτοια ζητήματα δεν έχεις κάποιο δάσκαλο για να ρωτήσεις.

Επιμένω πάντως οτι και το ωδείο έπρεπε να είναι σε θέση να σου λύσει τις όποιες απορίες έχεις.

Anyway.  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου φίλε (αν επιτρέπετε.. ::)) Νικόλα!! Πραγματικά πιστεύω πως κάλυψε ένα τεράστιο (για εμένα) κενό που υπήρχε στο Noiz, ανάμεσα στο τι πένες χρησιμοποιεί ο κιθαρίστας της Θώδης και στο αν βάζωντας έναν ενισχυτή σε φούρνο μικροκυμάτων για μισή ώρα θα έχει περισσότερο Gain... Εύγε!!  :D

Το νοιζ φτιάχτηκε από κιθαρίστα... και άρα...

 

Πώς ακριβώς μπορεί να αποφευχθεί η πλήρης εξάρτηση στην muscle memory?
ΜΕ το να ξέρεις τι σου γίνεται στο κομμάτι, με το να μαθαίνεις το κομμάτι με 'μη μηχανικό τρόπο', όχι στο αυτόματο. Να θυμάσαι τι έρχεται μετά και όχι να περιμένεις τα δάχτυλά σου να κάνουν την δουλειά τους μόνα τους!

 

Ξέρω τι είναι οι τρόποι, για την ακρίβεια μου λέει και ο καθηγητής μου να τους χρησιμοποιώ, αλλά δεν καταλαβαίνω πώς και γιατί βοηθάνε και για έναν περίεργο λόγο κάθε φορά που τον ρωτάω δεν μου απαντάει άμμεσα αλλά πάει δια της πλαγίας, και ώς γνωστόν ασαφεστάτης, οδού και αντί για Λάρισα καταλήγει στον Έβρο.. Λίγη βοήθεια?? ::)
Ο λόγος για τον οποίον λειτουργούν οι τρόποι είναι (νομίζω) γιατί κάνεις την ίδια φράση με αρκετούς διαφορετικούς (και αντίθετους) τρόπους. πχ legato-staccato και μετά staccato-legato. Αν κάνεις μόνο τον ένα δεν λειτουργούν αποτελεσματικά.

 

Αυτό οδηγεί το χέρι και το μυαλό να σκέφτεται τι παίζεις. Άσε που παίζεις την ίδια φράση πολλές φορές.

 

Δηλαδή ακόμα και όταν παίζω για πρώτη φορά (και φυσικά σε υπερβολικά αργή ταχύτητα) ένα οποιοδήποτε κομμάτι θα πρέπει να τηρώ χρωματισμούς και έκφραση στην μελωδία? Δεν είναι κάτι αυτό για το οποίο μπορώ να ανησυχήσω αργότερα έχωντας θεμελιώσει πρώτα την απαραίτητη τεχνική απαίτηση του κομματιού? Κάτι για καρπούζια λέει ο.. σοφός ελληνικός λαός (και ο καθηγητής μου)... :P Επίσης, πότε και πώς θα πρότεινες να γίνει αυτή η εναλλαγή από αργό σε γρήγορο και θα έπρεπε να είναι ομαλή ή σταδιακή? Δηλαδή να ανεβαίνω για παράδειγμα 10-20 bpm κάθε φορά στον μετρονόμο ή να πάρω για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή επαναλλήψεις κάθε ένα από τα "σκαλοπάτια" αυτού? (60, 63, 66, 69, 72 κλπ) Και αυτό να το κάνω για όλο το κομμάτι ή για π.χ. ένα-δύο πεντάγραμμα τη φορά?
Πωπω ερωτήσεις...  ;D

 

Καλά, όχι όταν διαβάζεις τις νότες ακόμη, αλλά μόλις αρχίσει να βγαίνει το κομμάτι, ναι και στο αργά. Στο κάτω κάτω βγαίνουν και έτσι, δεν βγαίνουν;

 

Η εναλλαγή από αργό σε πιο γρήγορο γίνεται ΜΟΝΟ όταν στο αργό τα καταφέρνεις. Προχωράς 2-3 'βαθμίδες' κάθε φορά. Δηλ από 60 στο 68 (ή 66). Μετά στο 72 ή 74, μετά στο 80 κλπ κλπ...

 

Όχι για όλο το κομμάτι. Για φράσεις, ή και πιο μικρά όπως είπα και στο άλλο μου ποστ.

 

Δεν θα έπρεπε ένας γενικά καλός πιανίστας να κάνει κάποιες συγκεκριμένες ασκήσεις κάθε μέρα/βδομάδα/μήνα για να διατηρήσει/βελτιώσει την τεχνική του? Αν όχι Hanon, ποιές θα πρότεινες να είναι αυτές?
Απ'ότι ξέρω από ΜΕΓΑΛΟΥΣ πιανίστες (διαβάζωντας βιογραφίες, κλπ) πχ ο Chopin έπαιζε WTC (Well Tempered Clavier... το καλοσυγκερασμένο κλειδοκύμβαλο), ενώ ο Rachmaninov έπαιζε σπουδές (Chopin).

 

Αν μπορείς να φανταστείς τον μαθηματικό να χτυπάει 2-3 εξισώσεις το πρωί... έτσι για εξάσκηση... Το ίδιο ισχύει και για τον πιανίστα. Παίζεις 8 ώρες την ημέρα, ως επαγγελματίας (εκτός αν έχεις συναυλία το βράδυ που δεν παίζεις καθόλου) και μελετάς αυτά που έχεις. Το να μελετάς τα 'γνωστά' τρικ είναι μετά από ένα σημείο άχρηστο. Όχι μόνο γιατί τα δάχτυλα συνηθίζουν ΤΟΣΟ πολύ τις ίδιες ασκήσεις, αλλά και γιατί αυτές όλες οι ασκήσεις είναι "ξεπερασμένες" κατά κάποιον τρόπο.

 

Εε.. να... ξέρετε...... δεν πρόλαβα να διαβάσω γιατί... πήγαμε σε έναν γάμο και γυρίσαμε αργά το βράδυ, μπορώ να έχω τις απαντήσεις παρακαλώ? ::) ::)
Σκέψου τες λίγο ακόμη, τώρα που είναι Δευτέρα, και ψάξε να βρεις τις απαντήσεις. Στο κάτω κάτω google is your friend. Ψάξε, πχ για "best music editions", να δεις τι λέει ο κόσμος. Ψάξε για άλλα, κλπ. Σκέψου αυτό που λέω για τις οδηγίες. Το F ή το cresc σημαίνουν δυνατά και δυνάμωμα αντίστοιχα. αλλά πόσο; Δεν μετριέται σε db, είναι κάπως τυχαίο. Άρα ΠΩΣ ξέρεις που φτάνεις; ΠΩΣ το αντιμετωπίζεις; Γιατί ο Bach παίζεται πιο 'χαμηλόφωνα' από τον... Chopin; Μήπως πίσω από την παρτιτούρα υπάρχει και η γενικότερη αισθητική του κάθε συνθέτη, η εποχή του, κλπ, κλπ;

 

Κοκ.

 

Όταν λες "κενό"?
εννοώ κενό στην αγορά. Εννοώ πως αν είναι να βγεις πιανίστας για να παίζεις Chopin υπάρχουν τόσοι άλλοι που δύσκολα θα κάνεις κάτι. Όχι να μην παίζεις, αλλά βρες και το άλλο που κάνουν λίγοι. Να έχεις την ιδιαιτερότητά σου, το δικό σου προσωπικό στίγμα.

 

Πολλά από αυτά τα έχω σκεφτεί ήδη αλλά δεν σας λέω τα αποτελέσματα γιατί θα με λιθοβολήσετε.... :-X
Ποιοί; Γιατί εγώ δεν πρόκεται. Στο κάτω κάτω στείλε το σε ΠΜ αν θες.

 

Επίσης, τη γνώμη έχεις για το ζέσταμα και πώς/για πόσο θα έπρεπε να διεξάγεται αυτό και από τι να αποτελείται?
Μέχρι ένα σημείο σκάλες. (δηλ για το επίπεδο σου, ναι οκ), αλλά μετά... τα κομμάτια. Στο κάτω κάτω (πολύ το λέω αυτό) οι μυς στα δάκτυλα είναι πολύ μικροί για να έχεις κάποιο τραυματισμό. Δεν είναι σαν τον αθλητισμό. Είναι πιο απλά τα πράγματα.

 

Υ.Γ: Μπορείς να παραθέσεις κάποιους συνδέσμους για τα κομμάτια που αναφέρεις (συγκεκριμένα του Czerny)? Γιατί είμαι καινούργιος στο σύστημα των Online παρτιτούρων και δεν ξέρω ακόμα πώς λειτουργεί.. ::) Ευχαριστώ!! :)

Google is your friend. www.imslp.org ;) Τα υπόλοιπα δικά σου.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συγχώρεσε με αλλά δεν έχω ιδέα απο πιάνο και δεν ξέρω τι είναι η Β'Μέση...

Απλά θεώρησα οτι για να ρωτάς σε ένα forum τέτοια ζητήματα δεν έχεις κάποιο δάσκαλο για να ρωτήσεις.

Επιμένω πάντως οτι και το ωδείο έπρεπε να είναι σε θέση να σου λύσει τις όποιες απορίες έχεις.

Anyway.  :)

 

Λάθη είμαστε, ανθρώπους κάνουμε... ;) Οι απαντήσεις που παίρνω από τους καθηγητές μου στο ωδείο είναι πολύ γενικές και αόριστες και δεν με καλύπτουν, ακριβώς το αντίθετο από τις απαντήσεις που παίρνω εδώ! Αρχίζω να φτάνω στο συμπέρασμα ότι κάνεις καλύτερα αυτό για το οποίο δεν πληρώνεσαι γιατί επιλέγεις να το κάνεις και δεν σε αναγκάζει κανείς/τίποτα αλλά το κάνεις επειδή το θέλεις...

 

Πωπω ερωτήσεις... 

 

Καλά, όχι όταν διαβάζεις τις νότες ακόμη, αλλά μόλις αρχίσει να βγαίνει το κομμάτι, ναι και στο αργά. Στο κάτω κάτω βγαίνουν και έτσι, δεν βγαίνουν;

 

Η εναλλαγή από αργό σε πιο γρήγορο γίνεται ΜΟΝΟ όταν στο αργό τα καταφέρνεις. Προχωράς 2-3 'βαθμίδες' κάθε φορά. Δηλ από 60 στο 68 (ή 66). Μετά στο 72 ή 74, μετά στο 80 κλπ κλπ...

 

Όχι για όλο το κομμάτι. Για φράσεις, ή και πιο μικρά όπως είπα και στο άλλο μου ποστ.

 

Άρα για να συνοψίσουμε, έχω π.χ. το πρώτο μέρος μιας σονάτας του Mozart (πιο συγκεκριμένα τις 6 πρώτες σελίδες της Sonata σε C Minor που έκανα τώρα τελευταία) την πρώτη φορά που ανοίγω το βιβλίο χωρίς να έχω διαβάσει ούτε μια νότα τι πρέπει να κάνω για να βγει στον μικρότερο πιθανό χρόνο με τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα; Επίσης, κάπου διάβασα πως ακόμα και διαβάζοντας το κομμάτι με ξεχωριστά χέρια δυσκολεύει τον εγκέφαλο αργότερα να τα συγχωνεύσει (τα χέρια) επειδή τα σκέφτεται σαν δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα και όχι σαν ενιαία μουσική, ισχύει κάτι τέτοιο; Και, αν ισχύει, το διάβασμα πεντάγραμμο-πεντάγραμμο (ή ακόμα περισσότερο μέτρο-μέτρο) δεν θα είχε τα ίδια ή και χειρότερα αποτελέσματα; Και εντάξει δεν μιλάω τώρα για άτομα στο επίπεδό μου αλλά για επαγγελματίες πιανίστες όπου η λεπτομέρεια κάνει την διαφορά και πρέπει πραγματικά το έργο να είναι τέλειο..

 

Επίσης κάπου διάβασα για την τεχνική του "διπλασίου", δηλαδή διαβάζεις σε ένα τέμπο (π.χ 60 bpm) και όταν νιώθεις άνετα σε αυτή την ταχύτητα το διπλασιάζεις, δηλαδή στα 120 bpm. Ισχύει κάτι τέτοιο; Γιατί εμένα μου φαίνεται πολύ παρατραβηγμένο..

 

Google is your friend. www.imslp.org  Τα υπόλοιπα δικά σου.

 

Έψαξα εκεί άλλα δεν καταλαβαίνω πώς ακριβώς λειτουργούν οι ονομασίες, π.χ. τα Op. και τα Νr. κοκ. Είπες για παράδειγμα "σπουδή Czerny 40", στο IMSLP βρήκα τρεις-τέσσερις τέτοιες με το όνομα "Etude Nr. 40" αλλά δεν ξέρω ποιά από αυτές είναι αυτή που μου λες.

 

Πάλι ευχαριστώ για τον χρόνο σου και τις απαντήσεις σου, με βοηθούν ιδιαίτερα και πιστεύω πως θα φανούν χρήσιμες και για πολλούς άλλους!! :)

'Cause I was Raised on Rock...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου