Προς το περιεχόμενο

Gain: αναλογικό και ψηφιακό πείραμα.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  Καλησπέρα, έκανα κάτι πειράματα πάνω στο gain και ηθελα να ρωτήσω αν είναι λογικό το αποτέλεσμα και το συμπέρασμα που έβγαλα.

  Πήρα ένα drum loop σε χαμηλή ένταση στην πρώτη δοκιμή το έφερα στην κορυφή του με ψηφιακό gain μέσω software (audition) και στην δεύτερη μέσω του gain της αναλογικής κονσόλας μου.

  Η διαφορά ήταν τουλάχιστον αισθητή, στην περίπτωση του ψηφιακού, το πρόγραμμα πήρε την κορυφή και την πήγε στο 0 αυξάνοντασ και τα παρακατω αντίστοιχα. στην περιπτωση του αναλογικού νιώθεις πρώτα να γεμιζει το σήμα όσο ανεβάζεις (σαν να αυξάνεται το rms power) και μετά να αυξάνεται η "κορυφή". πολύ πιο γεματο και massive το σήμα.

  Είναι ιδέα μου ή έχει κάποια λογική αυτό?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βεβαίως και έχει λογική.

Το software ανεβάζει gain μέσο (συνήθως κακού) αλγόριθμου που στην ουσία κάνει ένα είδος re-sampling με αποτέλεσμα να peakάρει με ότι συνεπάγεται αυτό.

Τώρα, στο αναλογικό gain της κονσόλας είναι λογικό να είναι πιο καθαρό το σήμα, αφού η αύξηση του gain ισούται με μείωση της αντίστασης, άρα το σήμα περνάει πιο καθαρό και εν τέλη με το αποτέλεσμα που άκουσες.

 

σημ.: Στο ψηφιακό gain (όχι volume) του software για να ανεβάσεις ένταση χωρίς παραμόρφωση, το αρχικό σήμα του αρχείου που θα φορτώσεις θα πρέπει να είναι "κρύσταλλο" και ηχογραφημένο σε μέτρια ένταση χωρίς αυξομειώσεις και peakαρίσματα για να μην σου παραμορφώσει.

Lyrics: Wasted Time Between Solos!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ενδιαφέρον το πείραμά σου!

 

Το αποτέλεσμα της αύξησης το είδες στην κυματομορφή ή το άκουσες;

Το ότι "γεμίζει" το σήμα ίσως να έχει να κάνει με κάποιο βαθυπερατό φίλτρο. Δλδ. απλά κόβονται περισσότερο οι υψηλές συχνότητες όσο ανεβάζεις το gain.

 

Στην ψηφιακή έκδοση μάλλον έχουμε τον αλγόριθμο: Το peak της κυματομορφής έχει τιμή πχ. 60% και θα γίνει 100%. Το sample nr. x που έχει τιμη ψ πόσο θα γίνει;

Αυτός ο αλγόριθμος λέγεται και μέθοδος των τριών.

 

...αφού η αύξηση του gain ισούται με μείωση της αντίστασης...

Αυτό δεν είναι απαραίτητο. Αύξηση του gain  επιτυγχάνεται και με αύξηση της αντίστασης ανάδρασης στους τελεστικούς ενισχυτές.

Musical Instrument Digital Interface

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Αρχικά να απαντήσω σε μερικές ερωτήσεις...

 

  Τα ηχεία έιναι συνδεδεμένα στην κονσολα και το αποτέλεσμα το ακουσα κυρίως, αλλά και το είδα χωρίς όμως αυτό να είναι τελείως αντικειμενικό. και λέω πως δεν είναι εντελώς αντικειμενικό για 2 λόγους: 1.δεν εμπιστευομαι τισ γραφικές αναπααστάσεις και το amplitude statistics του προγράμματος. 2.δεν έχω και το απίστευτα καλιμπραρισμένο set up.

  Επομένως μιλάμε για ένα ερασιτεχνικό και πρόχειρο πείραμα. Αν σας ενδιαφέρει παρόλα αυτά, μπορώ να το κάνω πιο σωστά και να αναρτήσω αποτελέσματα, πράγμα που μπορει να δοκιμάσει και ο καθένας φυσικά.

  Αυτό που έκανα είναι το ίδιο wav αρχείο το έφερα στα 0 από το gain του audition (όχι το level) και το ίδιο το έστειλα στην κονσόλα και ξανά πίσω στην line είσοδο της κάρτας και το ηχογράφησα πάλι στα 0db δίνοντας gain από την κονσόλα αυτή τη φορά.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οκ.

Αυτό που ακούς λοιπόν στο δεύτερο παράδειγμα σαν διαφορετικό, είναι ο έξτρα χρωματισμός που δίνει η πρόσθεση μιας επιπλέον διαδρομής του σήματος  από την κάρτα στην κονσόλα και πίσω. Αυτό περιλαμβάνει μια επιπλέον μετατροπή από digital σε analog, το επιπλέον πέρασμα από τα ηλεκτρονικά κυκλώματα της κονσόλας, τα επιπλέον περάσματα του σήματος από τα καλώδια (άρα και οι επιπρόσθετοι χρωματισμοί τους) και τέλος η επιπλέον μετατροπή του σήματος από analog σε digital για να γυρίσει πίσω το σήμα.

Δεν είναι και λίγο αυτό που έκανες.. ;D.

Τώρα, ο άνθρωπος έχει ένα βίτσιο. Αυτή η υποβάθμιση του σήματος αρέσει σε πολλούς ανάλογα βέβαια και τον "χρωματισμό" που κάνεις (ποιότητα πρωτογενούς σήματος, ποσότητα παραμόρφωσης κυκλωμάτων, ποιότητα μετατροπέων, ποιότητα κονσόλας).

Συνήθως αρέσει και σε μένα. ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τέλεια...

 

Τώρα κάτι έπιασα, μάλλον πρέπει να σταματήσω να ακούω big mama thorton :). Οπότε μάλλον μιλάμε για καλό και κακό χρωματισμό από κει και πέρα. Εγώ είχα την εντύπωση πως η κονσόλα πρόσθετε αρμονικές!

 

Πάντως συνηθίζουμε να μιλάμε για καλά και κακά καλώδια εύκολα, αυτό ισχύει και για τα software φαντάζομαι. πάντως το set up μου είναι εξαιρετικά χαμηλής ποιότητας, αλλά εξίσου. Όσο κακό είναι το pc άλλο τόσο κακό είναι και το analog κομμάτι. Μια soundblaster live (μη με κοροιδέψετε, δεν το πολυχρησιμοποιώ το κουτί.) vs μια tascam m216 και χειροποιήτα καλώδια...

 

Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις και απλά φαντάζομαι τι θα έκανε μια neve με καλά καλώδια vs του καλύτερου digital περιβάλοντος. Για το θέμα gain μιλάω πάντα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικα μαθε να ηχογραφεις σωστα,παιρνοντας σωστες σταθμες και το θεμα του gain θα παψει εντελως να σε απασχολει. ;)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η αλήθεια είναι πως δεν ηχογραφώ αλλά σαμπλάρω κι έτσι τα  σήματα που πηγαίνουν στην κονσόλα είναι όλα line. το πείραμα προέκυψε από την ανάγκη να δω από ποια ενίσχυση παίρνω το πιο "γεματο" κατα την αισθητική μου σήμα.

 

Ένα drum loop που είναι στα 0db του σαμπλερ μπορώ να το φέρω στο peak του( να μην ανάβει το peak indicator της εισόδου εννοώ) δίνοντας το 1/3 από το gain. έτσι τους ήχους του κομματιού που ξέρω από πριν πως θα είναι ψηλά στη μίξη (drums, bass, vocals πχ) τους έχω οριακά. Με αυτό τον τρόπο μου βγαίνει πιο "solid" η μίξη και ειδικά στα ψηλά db η drums και τα μπάσα είναι αισθητά.

 

Θέλωντας να δω και το ανάποδο, δηλαδή να ενισχύω ψηφιακά το σήμα, πειραματιστηκα.

 

ευχαριστώ πάντως superfunk.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν με τον ορο "ψηφιακη" ενισχυση εννοεις να "πιανεις" με το ποντικι και να μεγαλωνεις την κυμματομορφη οντως ακουγεται ψιλοχαλια.... ;D,καλυτερα να ανεβαζεις με automation το volume στα σημεια που δεν εχεις την ενταση που θελεις.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου