Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιευμένο
Πιστεύω ότι το να είσαι αυτοδίδακτος έχει ένα κυρίως καλό. Δεν χρειάζεται να ακολουθείς πάντα τους κανόνες που σου επιβάλλει π.χ. ένας δάσκαλος, το ωδείο , η κλασσική παιδεία κλπ. Έχεις μία ελευθερία σε αυτό και δεν χρειάζεται να δίνεις λογαριασμό σε κάποιον. Τώρα αν το αποτέλεσμα είναι καλό αυτό είναι άλλο καπέλο.

 

Και τι σε κάνει να πιστεύεις ότι ο μη αυτοδίδακτος δεν την έχει αυτή την ελευθερία;

 

Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι αυτό το θέμα του θρεντ ούτως ή άλλως.

 

Ενωμοτάρχης

  • Απαντήσεις 199
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Δημοσιευμένο

 

 

Και τι σε κάνει να πιστεύεις ότι ο μη αυτοδίδακτος δεν την έχει αυτή την ελευθερία;

 

Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι αυτό το θέμα του θρεντ ούτως ή άλλως.

 

Σόρρυ αν έφυγα λίγο offtopic.

Φίλε jazz είναι ένα πολύ γενικό θέμα και ο καθένας ίσως να το βλέπει από τη σκοπιά του κι εγώ από τη δικιά μου. Σαφώς την ελευθερία μπορούν να την έχουν όλοι, εξαρτάται από τον καθένα. Αλλά σίγουρα στις σπουδές μπαίνουν κανόνες ανάλογα με το είδος της μουσικής και τον δάσκαλο (δε λέω ότι είναι κακό αυτό), οπότε υπεισέρχεται και η έννοια του "λάθους".

Εκεί σε κάποιους μπορεί να επιδράσει αρνητικά στη δημιουργικότητα τους, αλλά πάλι μιλάω γενικά και αόριστα,

οπότε

Καλή ανάσταση :D

Δημοσιευμένο

Με αφορμή αυτού που λέει o gskar και έτσι όπως το είχα αντιληφθεί εγώ κατά το παρελθόν από τον εαυτό μου και  γνωστούς .Άνθρωποι που είχαν ακολουθήσει 2-3 χρόνια ωδείο έπαιζαν σαφώς καλύτερα από μένα που δεν είχα πάει ποτέ,αλλά συγχρόνως τα χέρια τους πήγαιναν πάντα ως εκεί που τους είχαν διδάξει . Αντίθετα ο ήχος που έβγαζα εγώ είχε κάτι δικό μου εξαιτίας της σαφής μου άγνοιας περί τεχνικής ,κανόνων κλπ .

Δεν κατηγορώ τα παιδιά που πάνε στα ωδεία ,απλά θεωρώ ,ότι αν ξεκινήσει κάποιος ,πρέπει να το πάει μέχρι τέλους διαφορετικά η ημιμάθεια οδηγεί στη στερεότυπη επανάληψη των φτωχών διαδαγμάτων .

Η επιλογή μου να μη πάω σε ωδείο βασίστηκε σε αυτή τη σκέψη και δεν έχω αλλάξει άποψη ακόμη και σήμερα, μια και δεν είχα το χρόνο ,για να σπουδάσω μουσική  .

Νομίζω ότι πιο ΄΄εύκολα΄΄ μπορεί να κάνει κάποιος κάτι πρωτότυπο αν είναι πλήρως ανεκπαίδευτος-ωδειακά ,παρά κάποιος που έμαθε μερικούς κανόνες και έμεινε εκεί .

Από κει και πέρα ,είναι συγκυρίες-ταλέντο-τύχη ,είτε πρόκειται για αυτοδίδακτους ,είτε για σπουδαγμένους .

No one wants an alien

Δημοσιευμένο

Να ξεχωρίσουμε κάπου εδώ ότι αυτοδίδακτοι δεν σημαίνει οτι δεν γνωρίζουν από μουσική ή δεν ξέρουν να διαβάζουν κλπ.

Αυτοδίδακτοι θεωρούνται και αυτοί που έχουν κάνει 10-20 μαθήματα και μετά συνέχισαν μόνοι τους.

Αυτοδίδακτοι είναι και αυτοί που ρώτησαν και έμαθαν και στην πορεία μπορεί να έμαθαν περισσότερα και από έναν "ωδείου".

Αυτοδίδακτοι μπορεί να είναι και ένας συνδυασμός των παραπάνω.

 

Το αυτοδίδακτος λοιπόν δεν σημαίνει 100% οτι δεν ξέρει τίποτα από μουσική.

 

 

...αλλά κοιτάζοντας γύρω μου και βλέποντας με τι ακριβώς καταπιάνονται οι σπουδαγμένοι της μουσικής (ειδικά οι σπουδαγμένοι ροκάδες), συμπεραίνω ότι η απόφασή μου ήταν σωστή, παρ' ότι εγώ δεν την έφερα στο φυσικό της πέρας.

+1000 και υπάρχουν δεκάδες παραδείγματα που καλό θα είναι να μην αρχίσουμε να αναφέρουμε ονομαστικά.

 

Lyrics: Wasted Time Between Solos!!!

Δημοσιευμένο

 

 

Επιτυχημένος (τελικά) είναι αυτός που έχει τη "μεγάλη εικόνα" και που ξέρει που πρέπει να σταθεί: Τεχνικά, καλλιτεχνικά, επαγγελματικά, κοινωνικά και ηθικά.

 

 

 

+1000

Δημοσιευμένο

Άνθρωποι που είχαν ακολουθήσει 2-3 χρόνια ωδείο έπαιζαν σαφώς καλύτερα από μένα που δεν είχα πάει ποτέ,αλλά συγχρόνως τα χέρια τους πήγαιναν πάντα ως εκεί που τους είχαν διδάξει . Αντίθετα ο ήχος που έβγαζα εγώ είχε κάτι δικό μου εξαιτίας της σαφής μου άγνοιας περί τεχνικής ,κανόνων κλπ .

Συγνωμη αλλα στα οδεια δεν σου μαθαινουν απλα πεντε Λικς 1 δακτυλοθεσια για καθε σκαλα 7 σκαλες και 3 τραγουδακια...τουλαχιστον στο οδειο που φοιτω εγω...και  μην ξεχναμε οτι το ποιο σημαντικο ειναι το ποσο μελετα ο μαθητης...

I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!!

Δημοσιευμένο

Συγνωμη αλλα στα οδεια δεν σου μαθαινουν απλα πεντε Λικς 1 δακτυλοθεσια για καθε σκαλα 7 σκαλες και 3 τραγουδακια...τουλαχιστον στο οδειο που φοιτω εγω...και  μην ξεχναμε οτι το ποιο σημαντικο ειναι το ποσο μελετα ο μαθητης...

 

Δεν είπα τι μαθαίνει κάποιος στο ωδείο ,απλά είπα ,ότι δεν τελειώνεις με 2-3 χρόνια ωδείο και προς θεού δε το λέω ούτε για να θίξω κανέναν ,ούτε για να πείσω κανέναν ,απλά αναφέρω την άποψή μου και την αίσθηση που αποκόμησα από γνωστούς που είχαν πάει  για 2-3 χρόνια σε ωδείο .

Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ,ότι στο ωδείο δε μαθαίνεις μόνο κλίμακες και δακτυλοθεσία στη κιθάρα πχ και τελείωσες . Υπάρχει και συνέχεια στις μουσικές σπουδές ,που λίγοι καταφέρνουν να ολοκληρώσουν .

Για δε τη κιθάρα και τη σπουδή της ,έχω την αίσθηση ότι δεν πας ωδείο για ηλεκτρική κιθάρα ,αλλά για κλασσική πού είναι η βάση .

Προσωπικές απόψεις εκφράζω σε μια συζήτηση ,χωρίς σκοπό να επιβάλω τη γνώμη μου  :)

No one wants an alien

Δημοσιευμένο

Δεν είπα τι μαθαίνει κάποιος στο ωδείο ,απλά είπα ,ότι δεν τελειώνεις με 2-3 χρόνια ωδείο και προς θεού δε το λέω ούτε για να θίξω κανέναν ,ούτε για να πείσω κανέναν ,απλά αναφέρω την άποψή μου και την αίσθηση που αποκόμησα από γνωστούς που είχαν πάει  για 2-3 χρόνια σε ωδείο .

Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ,ότι στο ωδείο δε μαθαίνεις μόνο κλίμακες και δακτυλοθεσία στη κιθάρα πχ και τελείωσες . Υπάρχει και συνέχεια στις μουσικές σπουδές ,που λίγοι καταφέρνουν να ολοκληρώσουν .

Για δε τη κιθάρα και τη σπουδή της ,έχω την αίσθηση ότι δεν πας ωδείο για ηλεκτρική κιθάρα ,αλλά για κλασσική πού είναι η βάση .

Προσωπικές απόψεις εκφράζω σε μια συζήτηση ,χωρίς σκοπό να επιβάλω τη γνώμη μου  :)

Δεν το ειπα για να σε προσβαλω...Απλα δυστηχως υπαρχουν "ωδεια'' τα οποια δουλεια τους ειναι να μαθενουν στους μαθητες τους 5-6 κομματια 4-5 πεντατονικες και οχι να μαθαινουν στους μαθητες τους μουσικη με οτι αυτο σημαινει..Και οχι...3 χρονια δεν τελειωνεις ενα ωδειο...6-7 μπορει...

I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!!

Δημοσιευμένο

χαιρετω τη παρεα, βαγγελης as usual αναβεις φωτιες με τα ωραια θεματα που ανοιγεις..

anyway στο ψητο

ολα αυτα ειναι η δικη μου αποψη πανω στα πραματα για κανενα λογο δεν ειναι η "σωστη" και ευχαριστως οποιος μπορει ας με διορθωσει/πει την δικια του αποψη πανω σε αυτα που λεω

 

παμε λοιπον

πιστευω η εποχη τον guitar/drum/bass "gods" εχει περασει,

τι ενοω.. καποτε ηταν και λιγο της μοδας να λεμε ααααα o hendrix και ο gadd και ο pastorius και δε ξερω και εγω ποιος, αληθεια... ποσο καιρο εχετε να ακουσετε για τετοια μεγαλα ονοματα που εχουν συγκλονησει ολο το κοσμο με το παιξιμο τους??

 

εκτος απο εξαιρετικα λιγες περιπτωσεις η απαντηση ειναι απλη, δεν υπαρχουνε πλεων γιατι οπως λεει και ο βαγγελης ειναι αλλες οι εποχες αλλες οι συγκοιριες και γενικα ζουμε σε ενα τελειως διαφορετικο κλιμα απο αυτο που επικρατουσε στα 60s 70s 80s

 

γιατι;

πλεων δεν ειναι λιγοι αλλα ΠΟΛΛΟΙ οι παιχταραδες και σε πολλα διαφορετικα στυλ (οπως ελεγε και ο βαγγελης για να εισαι ανταγωνιστηκος τη σημερον ημερα δεν αρκει να παιζεις μονο ενα στυλ)

 

πως φτασαμε σε αυτο το σημειο;

οχι οτι ολοι αυτοι οι "gods" (και αλλοι τοσοι) δεν παιζουν καλα, και γαμω παιζουν και θα μεινουν και για παντα στην ιστορια αλλα οπως ολα τα πραματα πρωτα υπαρχει η "Αναγκη" η "Ζητηση" για κατι και μετα η πραξη, τι ενοω παλι.. επι της εποχης υπηρχε η αναγκη να υπαρξουν τετοιοι δεξιοτεχνες και τετοια μουσικα μυαλα για παμπολους λογους τοσο για να τα κονομησουν οι manager τους οσο και για την αναγκη του κοσμου που μεχρι τοτε ηταν προτογνωρο αυτο το συναισθημα ενω πλεων δεν υπαρχει πλεων η ατομικη αναγκη του "δεξιοτεχνη"

 

η μουσικη οσο περναγε ο καιρος γινοταν ποιο διαδεδομενη και οι θρυλοι της τζαζ και της ροκ πλυθαιναν (αναρωτηθηκε κανεις ποτε πχ γιατι ηταν 3 oi blues kings και οχι 2 η 5?)

γενικα ο κοσμος αρχισε να χωριζει τα μουσικα του γουστα μιας και αρχισαν να πλυθαινουν τα ειδη της μουσικης και ταυτοχρονα ειχε αρχισει ο κορεσμος με ολο αυτο το βομβαρδισμο απο παιχταραδες και διαφορετικα στυλ και superbands

stones beatles maiden metallica κλπ κλπ κλπ

 

καπου με ολα αυτα φτανουμε στο σημερα οπου για να ειμαστε και ειλικρινης κυριαρχει η ηλεκτρονικη μουσικη για το μεγαλο μερος του κοσμου ειτε σε club κοματια ειτε σε hip hop κοματια γενικα ειναι παντου ειναι αναμεσα μας που λεει και το ρητο, μαζι με το ιντερνετ καποιος καταλαβαινει οτι οι εποχες που ζουμε ειναι η μερα με τη νυχτα

 

(δεν εχω καποιο προβλημα με την ηλεκτρονικη για να μη παρεξηγηθουμε ισα ισα εχω ακουσει και πολυ)

 

φτανοντας λοιπον στο σημερα και στο ερωτημα του να γινει καποιος απο αυτοδιδακτος μουσικος τοσο μεγαλος οσο αυτοι που περιγραφω θα πω ενα οχι και ενα quote

γιατί;

κάποιος που δεν είναι αυτοδίδακτος... μπορεί;

 

καλος η κακος οι εποχες εχουν αλλαξει τοσο πολυ, ναι μεν υπαρχουν ολες οι πληροφοριες μπροστα μας internet ετσι αλλιως αλιωτικα αλλα δε σημαινει οτι επειδη υπαρχουν οι πληροφοριες μπορει να τις αξιοποιησει ο καθενας,

φανταστειτε καποιος τελειως ασχετος να σας ελεγε οτι θελει να μαθει για την ροκ τι θα του πειτε; ακου stones? ακου beatles? thin lizzy? ποσα rock group να υπαρχουν αραγε; να μην ειναι λιγο ααααααααπειρα; μαζι με τις δισκογραφιες τους;

ατομικοι καλιτεχνες? παλι ειναι απειροι

 

επειδη ειμαι στη θεση να εχω δει και τις δυο πλευρες και του αυτοδιδακτου δλδ και του δασκαλου/ωδειου ελεγα σε καποια φαση οτι αφου υπαρχουν ολα στο internet δεν υπαρχει λογος να ξαναπαω ποτε σε δασκαλο και ετσι εκανα και για αρκετα χρονια και εμαθα πραγματικα πολλα πραματα απο την αναζητηση στον εαυτο μου αλλα τελικα κατεληξα στο συμπερασμα οτι η λογικη μου ηταν του κολου μιας και εμπαζε απο παντου η βαρκα και δεν ειχα συγκεκριμενο σχεδιο υλη η προγραμα

δεν ειχα καποιον να μου δειξει και να μου βαλει τις θεωριες και τις τεχνικες σε μια σειρα και αυτο ακριβως κανει ενας δασκαλος σε βαζει ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ με ενα ΠΡΟΓΡΑΜΑ

ουτε ντροπη ειναι ουτε τιποτα και το λεω αυτο οντας και ως μαθητης αλλα και ως δασκαλος διδασκοντας σε αρχαριους, (μεχρι εκει με παιρνει!)

 

το τελικο συμπερασμα απο μεριας μου ειναι οτι τη καριερα που ειχε ο hendrix και ο καθε hendrix πλεων δε τη κανεις γιατι πολυ απλα... δεν υπαρχει ζητηση/αναγκη για κατι τετοιο + οτι ειναι τοοοοοοοοοοοοοσα πολλα πλεων τα ερεθισματα που δε ξερεις που να πρωτοκοιταξεις

 

οσον αφορα ειδικα το κοματι αυτοδιδακτος στα δικα μου τα ματακια οι πιθανοτητες ειναι 000000000000000000.1%  και αφηνω αυτο το μικρο ποσοστο για τον random τυπο που εχει καθησει στο θηβετ ειναι βουδας δεν εχει τι να κανει και μελεταει καθε μερα 16 ωρες μουσικη επι πολλααααααα χρονια και καποια στιγμη εχει φτασει το απεραντο επιπεδο αλλα.....

δεν ειναι κανεις εκει για να τον ακουσει...

 

αυτοι οι παιχτες ηταν αυτοι... ΕΜΕΙΣ τι ειμαστε; αυτο ειναι που πρεπει να βγαλουμε προς τα εξω και να καινοτομησουμε με τις δικες μας μουσικες/συνθεσεις οπως ειπε και ενας φιλος η να βγαλουμε κατι καινουργιο απο ολα αυτα που υπαρχουν

εν ολιγης be yourself γραψε μουσικη βρες αυτο που γουσταρεις και οχι αυτο που ακουγετε δυσκολο πιασαρικο η cool και δωσε ολο σου τον εαυτο εκει

το ποιος ειναι θεος παιχτης και ποιος οχι ειδικα στις μερες μας εχει μικρη σημασια που κυριαρχουν τελειως διαφορετικα πραματα οπως το promotion τα κονε η τηλεοραση το internet η διαφημηση κλπ

 

και επειδη μου φαινετε θα μπορουσα να γραφω μερες ολοκληρες για το συγκεκριμενο θεμα και ηδη εγραψα παρα πολυ (σατανα βαγγελη!!)  θα το αφησω καπου εδω λεγοντας οτι στις μερες μας τελικα ισως το επιπεδο να ειναι το τελευταιο που μετραει για να εισαι "πετυχημενος" μουσικος

 

cheers

 

 

Δημοσιευμένο

Πιστεύω ότι το να είσαι αυτοδίδακτος έχει ένα κυρίως καλό. Δεν χρειάζεται να ακολουθείς πάντα τους κανόνες που σου επιβάλλει π.χ. ένας δάσκαλος, το ωδείο , η κλασσική παιδεία κλπ. Έχεις μία ελευθερία σε αυτό και δεν χρειάζεται να δίνεις λογαριασμό σε κάποιον.

 

 

καλησπερα κι απο μενα ,

 

σε αυτο που εγραψε ο φιλος εγω διαφωνω γιατι πιστευω οτι οταν μαθεις τους κανονες , τοτε μονο μπορεις να τους σπασεις και να αιτιολογησεις γιατι τους εσπασες και να κανεις καλυτερα πραγματα οπως π.χ το να εισαι καινοτομος οπως αναφερθηκε. .

 

οσο για αυτο:

 

Δεν είπα τι μαθαίνει κάποιος στο ωδείο ,απλά είπα ,ότι δεν τελειώνεις με 2-3 χρόνια ωδείο και προς θεού δε το λέω ούτε για να θίξω κανέναν ,ούτε για να πείσω κανέναν ,απλά αναφέρω την άποψή μου και την αίσθηση που αποκόμησα από γνωστούς που είχαν πάει  για 2-3 χρόνια σε ωδείο .

Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ,ότι στο ωδείο δε μαθαίνεις μόνο κλίμακες και δακτυλοθεσία στη κιθάρα πχ και τελείωσες . Υπάρχει και συνέχεια στις μουσικές σπουδές ,που λίγοι καταφέρνουν να ολοκληρώσουν .

Για δε τη κιθάρα και τη σπουδή της ,έχω την αίσθηση ότι δεν πας ωδείο για ηλεκτρική κιθάρα ,αλλά για κλασσική πού είναι η βάση .

Προσωπικές απόψεις εκφράζω σε μια συζήτηση ,χωρίς σκοπό να επιβάλω τη γνώμη μου  :)

 

συμφωνω και επαυξανω ειναι αρκετα δυσκολο να τελειωσεις τα θεωρητικα σε ενα ωδειο , αλλα και τα πρακτικα δεν ειναι τοσο ευκολα οσο νομιζουν καποιοι που μπορει να βλεπουν τα πραγματα απο εξω . . προσωπικα μιλωντας,  σταματησα την κιθαρα στο ωδειο μετα απο 8 χρονια λογω οικονομικων , αλλα πιστευω οτι ειχα ακομη πραγματα να μαθω .. σιγουρα παιζει ρολο στα ωδεια σε ποιον δασκαλο θα πεσεις, και εχω δει παιδια να πεφτουν σε λαθος δασκαλους... οσο για το τελευταιο κομματι σιγουρα τωρα που το βλεπω κι εγω απο την απεξω επρεπε να κανω μερικα χρονια κλασσικη και μετα να πηγαινα στην ηλεκτρικη ..

αν και πιστευω οτι θα ειμουν τελειως διαφορετικος σαν ανθρωπος αν εκανα κλασσικη κιθαρα και λογω ερεθισματων και μουσικης που θα ακουγα, γιατι πιστευω οτι η μουσικη που ακουει ο καθε ανθρωπος του "σμιλευει" τον χαρακτηρα ( εστω ενα κομματι ) ...  οποτε στην τελικη το μονο που να εχασα μη κανοντας κλασσικη κιθαρα ειναι οτι δεν μπορω να παιξω με δαχτυλα αντι για πενα  ( η απλα θελει παραπανω προσπαθεια για να μαθω τωρα :) )

 

 

How blue can you get?

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...