Προς το περιεχόμενο

ερωτηση για διαφορά δειγματοληψίας Audio interface 24bit / 96kH με


Προτεινόμενες αναρτήσεις

το 96khz δεν το κανεις για να καταγραψεις περιεχομενο πανω απο τα 20khz. το κανεις για να σιγουρεψεις οτι το περιεχομενο ΚΑΤΩ απο τα 20khz δεν θα φαει σκατα απο τα  ψηφιακα φιλτρα.

 

αυτο μπορεις να μου το εξηγησεις λιγακι?

 

αφου ετσι κι αλλοιως ΔΕΝ το ακουμε,τι μας νοιαζει αν φαει κοπρανα? :)

 

αν σε ολα τα Tracks βαλει καποιος cut off κατω απο τους 20 ,οπως κανω π.χ. εγω παντα για να αποφυγω το rumble,τρωει παλι ...κοπρανα το σημα?

 

ειλικρινα δεν ξερω για αυτο σε ρωταω. 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 28
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

ενταξει το...99%.... ;D

 

καταλαβαινεις αλλωστε οτι ο ερωτων ειναι καθαρα ερασιτεχνης (οχι πως οποιος δουλευει στα 44/24 δεν ειναι επαγγελματιας αλλα λεμε τωρα .... ;D)

 

superfank δεν ειμαι ερασιτεχνης, είμαι εραστής της τέχνης ;D ;D ;D

ετσι λοιπόν πηρα  εχθές την emu 0404 που γράφει στα 192 ;D

δεν την πήρα όμως για τα 192,στα 44 γράφω τελικά και εγώ το τσέκαρα,την πήρα ως ευχαριστημένος πρωην κάτοχος της emu tracker pre την οποία έκαψα σε ενα live απο λάθος ρεύμα-την χρησιμοποιούσα ώς προενισχυτή για τα μικρόφωνα-συνδεμένη σε μια μικρή κονσόλα του μαγαζιού,ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις ,παντος η εμυ με ενα πυκνοτικο μικροφωνο agk perception έγραφε παρα παρα πολυ καλά,ελπίζω και η 0404 να γράφει ακόμη καλήτερα ::)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

αυτο μπορεις να μου το εξηγησεις λιγακι?

 

αφου ετσι κι αλλοιως ΔΕΝ το ακουμε,τι μας νοιαζει αν φαει κοπρανα? :)

 

αν σε ολα τα Tracks βαλει καποιος cut off κατω απο τους 20 ,οπως κανω π.χ. εγω παντα για να αποφυγω το rumble,τρωει παλι ...κοπρανα το σημα?

 

ειλικρινα δεν ξερω για αυτο σε ρωταω. 

 

κατω απο τα 20 kilohertz  βρε, οχι κατω απο τα 20 hertz! ενα φιλτρο, οσο πιο μεγαλης ταξης ειναι( οσο πιο αποτομο δηλαδη, οσο πιο πολλα ντι μπι ανα οκταβα) τοσο πιο πολυ επηρεαζει το περιεχομενο στο pass band ( δηλαδη τις συχνοτητες που πρεπει να αφησει ανεπαφες). τα φιλτρα στις καρτες ηχου ειναι παααααααααααααρα πολυ αποτομα. τα φιλτρα ειναι αναγκαιο κακο μεσα σε μια καρτα ηχου, και ισως απο τα πιο σημαντικα χαρακτηριστικα του αν μια καρτα "ακουγεται" καλα.

 

εχουμε 4 φιλτρα για καθε AD/DA.2 αναλογικα, δυο ψηφιακα.τα αναλογικα την εχουμε γλυτωσει πλεον και δεν τα κατασκευαζουμε αποτομα λογω του  oversampling (  το γεγονος οτι η καρτα σου δεν  samplarei στα 44.1 που της λες εσυ , αλλα σε καποιο πολλαπλασιο αυτουνου, συνηθως πλεον 128 x 44.1!) και μετα το ριχνει για να εμφανιστει στο daw.

τα ψηφιακα ομως... δεν μπορουμε να μην τα κανουμε αποτομα.  τα εχουμε κανει και linear phase, αλλα και παλι.

 

για συχνοτητα δειγματοληψιας 44.1 ενα ψηφιακο φιλτρο εχει 2.05 khz ( απο 20khz που υποτειθεται οτι σταματαμε να ακουμε, μεχρι 22.05khz που ειναι η μιση της συχνοτητας δειγματοληψιας) να "κοψει" τα παντα κατα 150 db περιπου.κοινως πρεπει να μπορει να κοβει κατι τυπου 1000db  ανα οκταβα ή κατι τετοιο γελοιο. αυτο το φιλτρο λοιπον παρα ειναι κοντα στο ανθρωπινο φασμα, και επηρεαζει τα παντα γυρω του.

αλλαζοντας sample rate στα 96, το φιλτρο ξεκινα απο 20κ παλι, αλλα εχει χωρο μεχρι και τα 48k  πλεον για να κανει την δουλεια του. πολυ πιο ανετα, πανω απο μια ολοκληρη οκταβα. και αυτο που ειπα ειναι μονο για το AD...

 

φαντασου το ολο αυτο τωρα x100  καναλια.

 

ελπιζω να βοηθησα, θελει λιγο υποβαθρο για να πιασει καποιος ακριβως ΓΙΑΤΙ χρειαζονται τα φιλτρα. η γρηγορη εξηγηση ειναι: για να αποφυγουμε το aliasing.

 

alex

www.unrealstudioz.com

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

αυτο μπορεις να μου το εξηγησεις λιγακι?

 

αφου ετσι κι αλλοιως ΔΕΝ το ακουμε,τι μας νοιαζει αν φαει κοπρανα? :)

 

αν σε ολα τα Tracks βαλει καποιος cut off κατω απο τους 20 ,οπως κανω π.χ. εγω παντα για να αποφυγω το rumble,τρωει παλι ...κοπρανα το σημα?

 

ειλικρινα δεν ξερω για αυτο σε ρωταω.  

 

Superfunk τα υψηπερατά ή χαμηλοπερατά φίλτρα (High Pass & Low Pass στα ελληνικά  :) ) δεν είναι κάτι απόλυτο.....δηλαδή δεν μπορεί να υπάρχει ένα φίλτρο που κόβει τα πάντα πάνω ή κάτω από την συχνότητα αποκοπής.....αντίθετα έχουν συγκεκριμένο έυρος (slope) αποκοπής το οποίο μετριέται σε db/οκταβα. Για παράδειγμα ένα τυπικό Low cut μιας αναλογικής κονσόλας με συχνότητα αποκοπής τα 80 Hz θα έχει συνήθως έυρος 12 db ανά οκτάβα που σθμαίνει πως μια οκτάβα κάτω δηλαδή στα 40 Hz το σήμα θα είναι εξασθενημένο κατά 12 db.

 

Στο θέμα της δειγματοληψίας αυτό πολύ απλά σημαίνει ότι χρειάζεσαι ένα πολύ αυστηρό φίλτρο το οποίο θα καθορίσει την ωφέλιμη συχνοτική περιοχή.....δηλαδή ένα φίλτρο το οποίο ουσιαστικά μέσα σε έυρος μίας οκτάβας θα εξασθενήσει στο μείον άπειρο το εισερχόμενο σήμα ώστε ουσιαστικά σε συνδυασμό με τον χρονισμό του μετατροπέα να έχουμε αυτά τα περίφημα 22050 Hz πραγματικό έυρος.

 

Αυτό που λέει ο άλεξ είναι πως επειδή είναι πολύ δύσκολο να υπάρχει ένα φίλτρο τόσο αυστηρό και ακριβές (ή μάλλον το κόστος είναι υπερβολικό) , είναι πολύ πιθανόν μια μέτρια σχεδίαση να επηρεάζει τελικά το έυρος της δειγματοληψίας (αφήνωντας ουσιαστικά να περάσουν πράγματα πάνω από τα 22050 Hz) δημιουργώντας πολλά προβλήματα με κυριώτερο το aliasing, δηλαδή τα προβλήματα που δημιουργούντε όταν δεν υπάρχει αυτή η σχέση 1/2 ανάμεσα στο ωφέλιμο συχνοτικά προς μετατροπή σήμα και τον χρονισμό της δηγματοληψίας.

Έτσι ανεβάζωντας την συχνότητα δειγματοληψίας και αντίστοιχα την συχνότητα αποκοπής του φίλτορυ μας στα 96 Khz ουσιαστικά μετακινούμε τα πιθανά προβλήματα σε περιοχές που δεν μας απασχολούν.....θεωρητικά λοιπόν τα 44.1 είναι ιδανικά , οι περισσότεροι μετατροπείς χρησιμοποιούν κάποιο oversampling ούτως ή άλλως (ίσως σε αυτό να αναφέρεται ο άλεξ...γιατί τώρα είδα ότι μιλάει για ψηφιακά φίλτρα), στην πράξη όμως και ανάλογα με την σχεδίαση μπορεί να έχουν προβλήματα, κάποια από τα οποία εξαλείφοντε σε υψηλότερες συχνότητες δειγματοληψίας. Αντίστροφα βέβαια δημιουργούντε κάποια άλλα (sample rate convertion με αντίστοιχα θέματα  κλπ κλπ) και τελικά θα πρέπει 0ο καθένας να σταθμίσει τις ανάγκες και τις δυνατότητες του (υλικές και γνωστικές) και να επιλέξει το εκάστοτε ιδανικό.....anyway είναι πολύ μεγάλη κουβέντα με πολλές διαφορετικές απόψεις αλλά νομίζω πως αυτά που υπεραπλουστευμένα ανέφερα καλύπτουν κάπως το θέμα.

 

 

....μας πρόλαβε ο Άλεξ....nice  :) :)

 

Άλεξ , έγινες λίγο πιο "στωικός" ή μου φαίνεται?  ;)

 

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολυ σωστα τα λεει ο alex περι oversampling και anti-aliasing filter και περα απο τον Nyquist και τον Shannon υπαρχουν και αλλοι παραγοντες που διαφοροποιουν το σημα οπως το intermodulation distortion του converter κλπ. Επισης να σημειωσω οτι περαν του οτι εντοπιζω διαφορες προσωπικα, υπαρχουν περιπτωσεις που διαλεγω επιτηδες 48kHz οταν ταιριαζει στις αναγκες του project. Δεν βλεπω τα 96kHz σαν κατι ανωτερο απο το αλλο, απλα σαν κατι διαφορετικο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

κατω απο τα 20 kilohertz  βρε, οχι κατω απο τα 20 hertz!

 

εμ...ουκ ερχεται μονον..... ;D... ;D

 

ευχαριστω για την εξηγηση,αν ποτε μου ακουσω αυτο το..... aliasing... ;D  θα το γυρισω το ....μηχανισμα στους 96....(αν δεν κρασαρει βεβαια... ;D ;D)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

 

 

Άλεξ , έγινες λίγο πιο "στωικός" ή μου φαίνεται?  ;)

 

 

 

σκατα στωικος, απλα βαριομουν. και οταν βλεπω κανα thread  που διαιωνιζει αυτην την κατασταση με πιανει το  paladin mode να μην συνεχιστει.  δεν πειραζω το βασιλειο σου. αραζω λιγο πιο εξω στην εξοχη. οταν βαρεθεις την μεγαλουπολη περνα. σου εχω και εκπληξαρα σε λιγο καιρο!

www.unrealstudioz.com

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Πολυ σωστα τα λεει ο alex περι oversampling και anti-aliasing filter και περα απο τον Nyquist και τον Shannon υπαρχουν και αλλοι παραγοντες που διαφοροποιουν το σημα οπως το intermodulation distortion του converter κλπ. Επισης να σημειωσω οτι περαν του οτι εντοπιζω διαφορες προσωπικα, υπαρχουν περιπτωσεις που διαλεγω επιτηδες 48kHz οταν ταιριαζει στις αναγκες του project. Δεν βλεπω τα 96kHz σαν κατι ανωτερο απο το αλλο, απλα σαν κατι διαφορετικο.

 

ισχυει ναι. μερικες φορες το 44.1 ειναι πιο "ταιριαστο" γιατι ειναι πιο "χαλια" αλλα ταιριαζει στο εκαστοτε ειδος μουσικης που πρεπει να ειναι λιγο "χαλια". τοσα χρονια σκατενιων ηχογραφησεων εχουν μπει στο υποσεινηδητο μας για το πως θα "επρεπε να ακουγεται" ενα συγκεκριμενο ειδος. πολλα εισαγωγικα εβαλα, σαν να ειμαι φιλολογος.

 

alex

www.unrealstudioz.com

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου