mad_nassos Δημοσιευμένο 15 Ιουλίου 2011 Share Δημοσιευμένο 15 Ιουλίου 2011 Εγώ πιστεύω ότι όπως διδάσκεται σήμερα η κλασική και η jazz, είτε στην Ελλάδα, αλλά και ακόμη περισσότερο έξω, όσοι σπουδάζουν κλασική γίνονται καλοί ερμηνευτές, ενώ όσοι σπουδάζουν jazz μαθαίνουν να είναι πιο ελεύθεροι, πιο αυτοσχεδιαστικοί. Αυτή τη στιγμή αν κάποιος πάει να σπουδάσει σε κάποιο Πανεπιστήμιο έξω μουσική, έχει συνήθως 3 επιλογές: Κλασική μουσική Jazz Popular Music Στην Popular συναντάς βέβαια περισσότερο μεταλοροκάδες και δεν υπάρχει παντού. Στην πραγματικότητα όμως οι γνωστοί κλασικοί μουσικοί ήταν και αυτοσχεδιαστές, καθώς δεν έπαιζαν πάντα τις συνθέσεις τους όπως τις είχαν αποτυπωμένες στο πεντάγραμμο. Άρα στη σημερινή κλασική παιδεία λείπει αυτό. Επίσης υπάρχουν αυστηροί κανόνες σε κάποια κομμάτια, οπότε δεν υπάρχει η ίδια ελευθερία. Δεν θα δεις συγχορδία C13 ούτε C7b5#9. Στην jazz δεν θα απαιτήσουν να είσαι τρελός ερμηνευτής, αν και θα έπρεπε, οπότε εδώ λείπει αυτό το κομμάτι (εκτός αν πας να σπουδάσεις σε καμιά Ολλανδία που σε ξετινάζουν). Εδώ δεν θα μάθεις τους κανόνες της κλασικής, αλλά θα μάθεις να αυτοσχεδιάζεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους σε διαφορετικά πράγματα. Επιπλέον, σε κάποιο post διάβασα κάτι του στυλ "γιατί να μπορούν δηλαδή οι jazzίστες να αυτοσχεδιάσουν καλύτερα από κλασικούς (που κώβουν κώλους σα μουσικοί)?" Είναι απλό, δεν έχουν διδαχτεί κάποια πράγματα. Δυστυχώς, έχω δει, αλλά και έχω ακούσει και παραδείγματα από φίλους που σπουδάζουν σε Πανεπιστήμια έξω, που έχουν πάρει κλασικούς μουσικούς στις μπάντες τους και κόλωναν να αυτοσχεδιάσουν. Επίσης σε πολλά jazz κομμάτια υπάρχουν αλλαγές στις κλίμακες, αλλοιώσεις, κτλ, επομένως αλλιώς αυτοσχεδιάζει ένας κλασικός που έχει μάθει κλίμακες, και αλλιώς ένας jazzίστας που ξέρει πώς να αντιμετωπίσει κάτι τέτοιο. Οι μεγάλοι jazzίστες σήμερα δεν βλέπουν κλίμακες πια, τις θεωρούν ασκήσεις και όχι μουσική! Τέλος, σε κάποιο post διάβασα ότι η jazz δεν έχει τολμήσει να αγγίξει κάποια όροια. Για μένα είναι η μουσική που έχει αγγίξει όλα τα δυνατά όροια, και ψάχνει για κάτι παραπάνω συνέχεια. Απόδειξη και η free jazz ή η out. Απόδειξη και αυτός ο δίσκος: JOHN COLTRANE : OM (A side) - HD and the best HQ audio Hakuna Matata μπορείτε να στηρίζετε μέσω του Patreon.com στο /NassosConqueso Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
mr_davidoff Δημοσιευμένο 15 Ιουλίου 2011 Share Δημοσιευμένο 15 Ιουλίου 2011 αν οποιος σπουδαζε/επαιζε τζαζ μαθαινε αυτοσχεδιασμο τοτε γιατι στην ελλαδα εχουμε γεμισει τοσο βαρετους τζαζιστες ? πραγματικα δεν εχω δει χειροτερες διασκευες σε κλασικα τζαζ κομματια απο αυτα που κανουν οι ελληνες παιχτες .(φυσικα και υπαρχουν εξαιρεσεις μιλαω για την πλειοψηφια) προσωπικα πιστευω οτι και να σπουδασεις τον αυτοσχεδιασμο ειναι στον χερι σου να τον εξασκησεις κανοντας διαφορα πειραματα κ δοκιμαζοντας πραγματα πανω απο τραγουδια συμμετεχοντας σε μπαντες κτλπ. δεν εχει να κανει με το ειδος της μουσικης που παιζεις αλλα με το ποσο σε ενδιαφερει να ασχοληθεις με αυτο. και οσο για την καραμελα οι κλασικοι δεν ξερουν να αυτοσχεδιαζουν εχω να πω μην κατηγορειτε την κλασικη μουσικη επειδη πετυχατε κακους μουσικους με κλασικη παιδεια. Εξαλλου ο αυτοσχεδιασμος ειναι κατι σχετικο .Πως το εννοεις ? Να αυτοσχεδιαζεις κατι καινουργιο καθε φορα την ωρα του λαιβ που δεν το εχεις προβαρει ποτε ? να γραφεις δικια σου μουσικη ? γιατι το πρωτο αμφιβαλλω αν το κανουν πολλοι τζαζιστες.Συνηθως δουλεμενα licks παιζουν απλα εχουν δυο τρεις εναλλακτικες (και πολλες λεω) και οσο για το δευτερο στο χωρο της κλασικης ακομα και σημερα γραφονται αριστουργηματα Τελος πιστευω ειναι λιγο χαζο να μιλατε για την τζαζ του αυτοσχεδιασμου και να επικαλειστε τα τερατα του ειδους οπως τον κολτρειν και τον ντειβις πχ .Γιατι αντιστοιχα τερατα της κλασικης οπως ο ριχτερ ή το ειδωλο του τσαρλι παρκερ στραβινσκι γραψανε τρελα πραγματα που εχουν μεσα και αυτοσχεδιαστικα σημεια ασχετα αν ΜΕΣΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ δεν τα εκμεταλευεται.Ο μεσος ευρωπαιος τζαζιστας ειναι καλος στον αυτοσχεδιασμο ?? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
mr_davidoff Δημοσιευμένο 15 Ιουλίου 2011 Share Δημοσιευμένο 15 Ιουλίου 2011 γενικα θεωρω λιγο fail που στις τζαζ σπουδες στην ευρωπη εχουν παρει κατι το οποιο ολοι το εχουν λιγο η πολυ απο την στιγμη που εχουμε γεννηθει και το πνιγουν με "ακαδημαικιλα" .Αλλο να σου μαθουν κλιμακες ,τεχνικη ,πριμα βιστα και την ιστορια της τζαζ και αλλο να σου επιβαλουν ουσιαστικα τον δικο τους τροπο για το πως να αυτοσχεδιαζεις. Αν δεν ειναι αυτο περιοριστικο δεν ξερω τι ειναι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
if_it_is Δημοσιευμένο 15 Ιουλίου 2011 Share Δημοσιευμένο 15 Ιουλίου 2011 πρώτα ας όλα να μην ξεχνάμε ότι και τα 2 αυτα ήδη έχουν τόση ομορφιά όταν εκτελούνται σωστά (κάτι που όλοι θα έπρεπε να επιδιώκουν) που σε ταξιδεύουν το καθένα με διαφορετικό τρόπο. Θεωρώ ότι αν και μουσικές διαφορετικής νοοτροπίας, η εκτέλεση τις μιας δεν αποκλείει την εκτέλεση τις άλλης! Το ότι σε κάποιον αρέσεις να παίζει τζαζ δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να εκφραστεί και με κλασσικά κομμάτια. Επίσης κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να επιβάλλεται ένας μουσικός τις τζαζ να ξέρει να διαβάζει και να εκτελεί γραμμένα έργα, όπως και έναν κλασσικός μουσικός θα έπρεπε να ξέρει να αυτοσχεδιάζει, να πειραματίζεται και να επεξεργάζεται δίκες του ιδέες. Ειδικά για τον επαγγελματία μουσικό τα πράγματα είναι σοβαρά. Το να λείπει ένα από τα 2 στοιχεία είναι απ τη μια σαν να έχουμε έναν άνθρωπο που δεν μπορεί να πει λέξη αν δεν την διαβάσει κάπου, κι ας την άλλη κάποιον που μιλάει τελεία αλλά δεν μπορεί να διαβάσει! Αν και κατά την γνώμη μου προτιμότερο είναι να μπορεί κάποιος να εκφράζει αυτα που έχει στο μυαλό του παρά αυτα που κάποιος άλλος σκέφτηκε, κανένα απ τα 2 δεν είναι υγειές για την γλώσσα. Γιατί να είναι για τη μουσική; Επίσης λίγο πριν ειπώθηκε ότι οι τζαζίστες παίζουν με λικς. Μπορεί κάποιοι που δεν έχουν πιάσει το νόημα να μπαίνουν σ αυτό το τρυπάκι, αλλά οι σωστοί τζαζίστες αυτό ακριβώς προσπαθούν να αποφύγουν. Γιαυτό μαθαίνουν όσο καλύτερα μπορούν το όργανο τους ώστε να μην πάει τυφλά το χέρι στο γνωστό λικ αλλά κάθε φορά να μπορεί να αποτυπώσει την μουσική ιδέα που γεννιέται πρώτα στο μυαλό τους! Αν βέβαια το μυαλό μερικών παράγει συνέχεια τις ίδιες η παρόμοιες ιδέες αυτό είναι μάλλον έλλειψη φαντασίας και εξερεύνησης της μουσικής γλώσσας. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση