Προς το περιεχόμενο

προτεινομενο setup ηλ. κιθαρας για live



Προτεινόμενες αναρτήσεις

2 επισημάνεις:

- το γεγονός πως παίζω μουσική και αυτό είναι και το επαγγελμά μου, δεν σημαίνει πως έχω εγκαταλέιψει τις βασικές μου (ηχητικές) αρχές και έτσι, καλώς ή κακώς, ταλαιπωρούμαι (θα πάψω να ταλαιπωρούμαι μόνο αν πρέπει να παίξω σε μπουζούκια που δεν πηγαίνω να παίξω, πηγαίνω για να πάρω ενα μεροκάματο - το οποίο σέβομαι και μπορεί να χρειαστεί να το κάνω.) Μεχρι τότε θα παίζω με πεταλάκια ή πεταλιέρα ή ψωμιέρα, ανάλογα με το τι μου αρέσει και όχι τι ελπίζω να "περνάει" και θα μειώσω τον όγκο κουβαλήματος χωρίς όμως να κάνω τον ήχο μου πλαστικό.

 

- ο "κακός" ήχος των μαγαζιών και ηχοληπτών που ακούω να λέγεται απο τότε που ήμουν με κοντά παντελόνια  ;D :o είναι στο 98% το δικό μας κακό παίξιμο (μπάντας). Μια μπάντα που παίζει καλά θα παίξει και θα έχει ήχο! Τα υπόλοιπα είναι η άγνοιά μας και τα άλλοθί μας. Άγνοια για την έλλειψη δυναμικών, σεβασμού στους συμπαίκτες και ακροατες και πλήρης άγνοια πως το γεγονός πως έχουμε καλό gear δεν σημαίνει πως μπορούμε να βγάλουμε και ήχο απο αυτό!

Εξαιρώ φυσικά τις περιπτώσεις που υπάρχουν αντικειμενικά τεχνικά προβλήματα (πχ καμμένα μεγάφωνα κλπ)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 83
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

- ο "κακός" ήχος των μαγαζιών και ηχοληπτών που ακούω να λέγεται απο τότε που ήμουν με κοντά παντελόνια    είναι στο 98% το δικό μας κακό παίξιμο (μπάντας). Μια μπάντα που παίζει καλά θα παίξει και θα έχει ήχο! Τα υπόλοιπα είναι η άγνοιά μας και τα άλλοθί μας. Άγνοια για την έλλειψη δυναμικών, σεβασμού στους συμπαίκτες και ακροατες και πλήρης άγνοια πως το γεγονός πως έχουμε καλό gear δεν σημαίνει πως μπορούμε να βγάλουμε και ήχο απο αυτό!

 

Και εδω μπορει να ΛΗΞΕΙ η κουβεντα μας νομιζω... ;)

 

+10000

 

(δεν περιμενα βεβαια και διαφορετικη αποψη απο εναν αναγνωρισμενο επαγγελματια οπως εσυ ;))

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και πολυ καλα κανεις...

 

απλα το προβλημα με την...γενια μας... ;D...ειναι οτι τα χρονια τα ..παλια.. ;D...καλος ενισχυτης θεωρουνταν ο...ΜΕΓΑΛΟΣ ενισχυτης.... ;D ....και ετσι σπασαμε τις μεσες μας..κουβαλωντας ...ωραιοτατα αλλα ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΧΡΗΣΤΑ για την ελληνικη πραγματικοτητα ...μηχανησματα... ;D...σε ολα τα κωλαδικα της περιφερειας και της πρωτευουσας.... ;D

 

καποια στιγμη ομως στην...πολυταραχη  ζωη μου ..ανακαλυψα...το...εργαλειο που λεγεται ΜΙΚΡΟΣ ΛΑΜΠΑΤΟΣ ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ (και οταν λεμε μικρος εννοουμε ΜΙΚΡΟΣ,δηλ.τον κουβαλας ανετα με το ενα χερι,στην πλατη εχεις την κιθαρα στο gig bag της & στο αλλο χερι την πεταλιερα σου...δηλ. απλα κανεις...ενα ...ταξιδι απο το...αμαξι στο....μαγαζι... ;))  

 

με εναν μικρο λαμπατο ενισχυτη σε ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ μαγαζι και να παιξεις κερδιζεις τα παρακατω:

 

1.ευκολο μικροφωνισμο του..(παρε & ενα μικροφωνο για να μη γκρινιαζει ο ηχοληπτης δεν χανεις τιποτα και εχεις και σταθερη ποιοτητα)

2.ελαχιστη βαβουρα (δεν βαβουριαζει και ειναι πολυ πιο controlable απο τα τερατα)

3.οικονομια χωρου

4.καλυτερο ηχο..

 

τυχαιο?δεν νομιζω? ;D

 

απο εκει και περα φυσικα οταν παιζεις σε "δουλειες" και σε αρπαχτες  βαζεις "κονε" την πεταλιερα και καθαρισες (και εγω το ιδιο κανω...ή μαλλον εκανα)

 

+1000000000

 

ac4tv rocks and rolls and growls.  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

- ο "κακός" ήχος των μαγαζιών και ηχοληπτών που ακούω να λέγεται απο τότε που ήμουν με κοντά παντελόνια  ;D :o είναι στο 98% το δικό μας κακό παίξιμο (μπάντας). Μια μπάντα που παίζει καλά θα παίξει και θα έχει ήχο! Τα υπόλοιπα είναι η άγνοιά μας και τα άλλοθί μας. Άγνοια για την έλλειψη δυναμικών, σεβασμού στους συμπαίκτες και ακροατες και πλήρης άγνοια πως το γεγονός πως έχουμε καλό gear δεν σημαίνει πως μπορούμε να βγάλουμε και ήχο απο αυτό!

Εξαιρώ φυσικά τις περιπτώσεις που υπάρχουν αντικειμενικά τεχνικά προβλήματα (πχ καμμένα μεγάφωνα κλπ)

 

Νομιζω οτι εισαι spot on. Παροτι , ενταξει και η δουλεια του ηχοληπτη (οποτε και καλα υπαρχει ηχοληπτης, που βεβαια δεν ειναι και μπαρμαν) ειναι να οργανωνει τα σηματα με τετοιο τροπο που το αποτελεσμα να ειναι το καλυτερο δυνατο με βαση τις οποιες περιστασεις. Βεβαια οπως λες, αν η δομη μιας μπαντας ειναι μπαχαλο, τοτε πιασ' το αυγο και κουρευτο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για την ώρα δέν κουβαλάω μιας και όλα είναι στημένα στο μαγαζί μου. Πάντως το σετάπ είναι μικρός λαμπάτος 22 W, αρκετά ελαφρύς ωστε να τον πάς βολτίτσα χωρίς να σου πέσει η μέση σου, και 2-3 πετάλια και λήξις.

Έχω και την XT live Floor pod, αλλά για το στούντιο.

Στο λάιβ δέν το συζητάω, πετάλια και λάμπα μονόδρομος για μένα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν καταλαβαίνω γιατί κουβαλάτε 20-30 κιλά, χάθηκε ένα δίτροχο καροτσάκι, με ιμάντες;  ???  ???

 

τετοιο ?  ;D ;D ;D ;D

 

http://www.adamaki.gr/product.asp?catid=364

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οσο για το αν εχει ή οχι ηχοληπτη,ή τι επιπεδου ηχοληπτη εχει το μερος που θα παιξεις,δεν αγχωνομαι,μιας και ο ηχοληπτης ειναι μελος της μπαντας κανονικοτατα οποτε ειναι παντου και παντα μαζι (και φερνει και μερικα "καλουδια" που τον διευκολυνουν (και αυτον και τη μπαντα τελικα). Τοσο απλο.

 

Με το παραπάνω έκανες πραγματικά κίνηση ματ. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για μια μπάντα να είναι σίγουρη (όσο είναι δυνατόν) για τον ήχο της.

 

αρα το θεμα για μενα δεν ειναι ποιο ειναι το καλυτερο,το θεμα για μενα ειναι αν αυτο το κανεις επαγγελμα και προσπαθεις να διευκολυνεις τη ζωη σου,η το κανεις απο χομπι και ταλαιπωρεισαι,αλλα γουσταρεις...

εγω επειδη το εχω κανει απαγελμα τα τελευταια 13 χρονια...προσπαθω να κανω τη ζωη μου ευκολοτερη.

 

Πολύ σωστό point με το οποίο είναι αδύνατον να διαφωνήσει κάποιος.

 

Επί του θέματος: Μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι ο καλός ήχος που ακούει ο ακροατής είναι το ζητούμενο? Επίσης ότι αυτός ο καλός ήχος (όπως τον ορίζει ο καθένας) δεν συναρτάται με το κόστος του gear?

 

Αυτό που μένει είναι η αίσθηση που παίρνει ο καθένας από τον ήχο του όταν παίζει, που είναι εξαιρετικά σημαντικό θέμα. Και σαν κερασάκι στην τούρτα, η ευκολία του να γίνουν όλα αυτά με το λιγώτερο δυνατό άγχος.

 

Αυτή είναι επί της ουσίας η "εξίσωση" που μας έβαλε να λύσουμε ο OP. Και έχω δει (από μέσα και από κάτω) να λύνεται με 1000 διαφορετικούς τρόπους. Φοβάμαι πως δεν υπάρχει συνταγή, αλλά ας μην απαξιώνουμε τίποτα. Έχω ακούσει φοβερό ήχο από ενισχυτάκι τύπου Gorilla μικροφωνιασμένο και χάλια ήχο από Diesel stack που κόστιζε όσο ένα οικογενειακό αυτοκίνητο.

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επί του θέματος: Μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι ο καλός ήχος που ακούει ο ακροατής είναι το ζητούμενο? Επίσης ότι αυτός ο καλός ήχος (όπως τον ορίζει ο καθένας) δεν συναρτάται με το κόστος του gear?

 

Ο καλός ήχος σαφώς και δεν είναι συνάρτηση άμεσα διαμορφούμενη από το κόστος του gear, αλλά το τί ακούει ο ακροατής είναι το ένα από τα δύο κύρίως ζητούμενα, το οποίο δεύτερο ζητούμενο το αναφέρεις μόνος σου παρακάτω.

 

Αυτό που μένει είναι η αίσθηση που παίρνει ο καθένας από τον ήχο του όταν παίζει, που είναι εξαιρετικά σημαντικό θέμα. Και σαν κερασάκι στην τούρτα, η ευκολία του να γίνουν όλα αυτά με το λιγώτερο δυνατό άγχος.

 

Αυτή ακριβώς η αίσθηση που περιγράφεις, θεωρώ πως συσχετίζεται άμεσα με το τί ακούει ο ακροατής. Ας υποθέσουμε ότι έχουμε ένα συγκροτημα με μια ηλεκτρική, η οποία χρησιμοποιεί μεγάλες εναλλαγές στην ένταση και τις δυναμικές παιξίματος ή/και μεγάλη διαφορά έντασης μεταξύ καθαρού και παραμόρφωσης.  Το feeling αυτό πρέπει να βγαίνει και πάνω στην σκηνή. Ενώ για την μεταφορά της αίσθησης στο κοινό αρκεί ίσως κάποιαηχοληπτική τεχνοτροπία, στην σκηνή χρειάζεσαι τον κατάλληλο ενισχυτή. Σ' ένα μικρό μπαράκι θα αρκούσε ίσως ένας λαμπάτος των 20 βαττ, σ' ένα μεγαλύτερο stage όμως ο μεγάλος ενισχυτής μοιάζει μονόδρομος για τις καταστάσεις που περιέγραψα κι ίσως οχι μονο. Π.χ ανάγκη για τεράστιο καθαρό headroom  σε ενα μεγάλο stage.

Αν λοιπόν η μπάντα δεν μπορεί να αποδώσει το feeling της μουσικής της και να το μεταδώσει στα μέλη που την απαρτίζουν αρχικά, δεν ξέρω πως θα μπορούσε να το αποδώσει στο κοινό, ανεξαρτήτως των ηχοληπτικών τεχνικών που (θεωρητικά) θα χρησιμοποιηθούν. Ας πούμε, υπάρχουν και οι υποτονικές εκτελέσεις, όχι μόνο οι κακόηχες, ή οι κακοπαιγμένες.

Από την άλλη, αν η μπάντα χρειάζεται και μεγάλες εντάσεις στο stage, αυτό ίσως επηρεάσει αρνητικά την ηχοληψία, κατά συνέπεια και την ποιότητα του ήχου που ακούει το κοινό, σε αντάλλαγμα για μια δυναμικότερη εκτέλεση. Ίσως στο παραπάνω να έπρεπε να  υπάρχει όντως μια συνάρτηση.  ;)  

 

Ένα μεγάλο μέρος όσων έγραψα, αποτελούν προσωπικές συλλογιστικές εμπειρίες εκ της μικρής μου εμπειρίας. Ως εκ τούτου, είμαι ανοιχτός για συμπληρώσεις ή διορθώσεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν τα λες και ασχημα... ;)...ενα μικρο λαθακι κανεις μονο...σε ενα πραγματικα μεγαλο stage  ετσι κι αλλοιως τα μελη μιας μπαντας ακουν ..το..ενα το αλλο μεσα απο τα μονιτορ,δεν υπαρχει περιπτωση να ακουσει ο...δεξιος κιθαριστας τον αριστερο...μεσω των ενισχυτων τους (ουτε μια στο εκατομμυριο),οποτε οι τεραστιοι...ενισχυτες δεν ειναι απαραιτητοι για να εχει μεγαλη ενταση στη σκηνη η μπαντα (ειδικα στα ανοιχτα stages ο ηχος...εξαφανιζεται ετσι κι αλλοιως,δεν θυμαμαι να εχω νοιωσει ...τεραστια ενταση πανω στην σκηνη  σε κανενα απο τα μεγαλα live στα οποια ειχα την τεραστια τυχη να ειμαι σχεδον..πανω στη σκηνη (Rolling Stones,U2,REM ) ),αλλα και στο μοναδικο live που ενοιωσα εκωφαντικη ενταση πανω στη σκηνη,αυτη οφειλονταν στην χρηση των monitor & οχι των ενισχυτων (ηταν στο live της Shakira)

 

Η χρηση τεραστιων ενισχυτων αν το δουμε...ψυχραιμα το πραγμα ειναι μαλλον ενα καταλοιπο του παρελθοντος (ισως δικαιολογειται μονο σε heavy στυλ μουσικης οπου οι κιθαρες οντως απαιτειται να εχουν και ρολο....μπασου... :)) για αυτο αλλωστε αν δεις η συντριπτικη πλειοψηφια των μη heavy metal acts χρησιμοποιουν 1-2 combo ενισχυτες και τιποτα παραπανω,ειτε παιζουν σε κλαμπακι ειτε στο Glastonburry.....ο μονος κιθαριστας μη heavy metal που εχω δει απο κοντα να παιζει με ...2 full stack Marshall ηταν ο Graham Coxon αλλα ειχε  attenuators & η ενταση ηταν πολυ λογικη.... οταν δε τον ρωτησα γιατι χρησιμοποιει τοσο τεραστιους ενισχυτες αφου παιζει τοσο χαμηλα με αποστωμωσε λεγοντας μου "they look cool mate & I don't carry them!"... ;D

 

Ποτε μου δε δεν εχω δει καποιον ενισχυτη γνωστου κιθαριστα στις συναυλιες που εχω δει απο πολυ κοντα  να ειναι ανοιγμενος πανω απο τη μεση (τι μεση δηλ.στο "3" τους ειχαν οι περισσοτεροι...)

 

εδω μπορεις να δεις τα setting του Peter Buck των REM στο...ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΣΤΑΔΙΟ...(χαμηλωσε κι ολας ... ;D για το συγκεκριμενο live γιατι ηταν....δυνατα... ;D,ο ενισχυτης ειναι ενας 30αρης VOX AC30 με 30ρια Celestion Heritage )

 

REM05.jpg

 

παρολα αυτα η μπαντα ειχε και...μαμω τα feel & μαμω την ενταση... :)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου