Προς το περιεχόμενο

Παίρνετε (μουσικά) ρίσκα στα λάιβ;


RayDTutto

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Νομιζω οτι εχει να κανει με πολλους παραγοντες..Οι βασικοι για μενα ειναι..

α.Τι μουσικη παιζεις.και..β.Με τι μουσικους παιζεις

Δηλαδυ αλλιως παιζεις σε ενα rock setting..αλλιως σε μια 15 μελη ορχηστρα που παιζει εντεχνα με μαεστρο On stage..αλλιως σε ενα τριο jazz group...Aλλιως με μια Big Band, αλλιως σε ενα jam night..Αλλιως σε πιστα...αλλιως σε μαγαζι με βαρια Λαικα.

Oλα αυτα τα διαφορετικα gigs εχουν αλλη μια παραμετρο που θα καθωρισει το πως θα παιξω..

το level των υπολοιπων μουσικων.

καλο βραδυ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 34
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Ναι, παίρνω.

Αν δεχτούμε ότι ρίσκο είναι

 

α) το ότι στα περισσότερα κομμάτια μας τα (λίγα) solo μου είναι εν μέρει...όπως έρθει...και σε παίξιμο και σε διάρκεια.

β) το ότι υπάρχει ένα κομμάτι στο σετ για το οποίο είναι συμφωνημένα μόνο τα πολύ βασικά, τα πρώτα τρία του λεπτά ας πούμε. Τα άλλα...εικοσιτρία είναι εν πολλοίς "ό,τι παίξουμε", πράγμα που εδώ ισχύει και για τους τρεις, όχι μόνο γαι μένα.

Εύλογα, το εν λόγω κομμάτι το παίζουμε τελευταίο. 8)

τασκερα απο βουτυρο οπως αποκαλουμε μερικη

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχάς να εξηγήσω ότι ρίσκο δεν θεωρώ το "έχω πιει 3 ποτά παραπάνω, είμαι ζεστός, τα πάντα πάνε ρολόι και καραγουστάρω" οπότε ασυναίσθητα σου βγαίνουν πράγματα που ούτε στα πιο τρελά σου όνειρα δεν θα προσπαθούσες... Αυτό γίνεται με όλους... Μην ξεχνάμε ότι 1 Live = 6-7 πρόβες... Και ότι δεν ΑΛΛΑΖΕΙΣ κάτι στο κομμάτι όσων αφορά τη δομή...

Οπότε θα απαντήσω πως ρίσκα ΣΥΝΗΘΩΣ δεν γίνονται όσο αφορά εμένα γιατί αναγκαστικά όταν έχεις μόνο μία κιθάρα δίπλα σου κάτι πρέπει να grooveαρει (ακόμα και σαν διασκευομπάντα που είμαστε, λεφτά παίρνουμε δεν κάνουμε απλά τον χαβαλέ μας)... Βέβαια το να γίνει συνεννόηση με τα μάτια με τον drummer και να βάλουμε 2 παραπάνω άρσεις ή το γύρισμα που κάνουμε μαζί να γίνει σε άλλο ρυθμό γίνεται συνέχεια αλλά αυτό δεν είναι ρίσκο, γιατί παίζεις με τον άλλον τόσο καιρό... ΠΡΟΦΑΝΩΣ και ξέρεις τι θα γίνει...  Γενικά το να πειραματίζεσαι πάνω στη σκηνή εν αγνοία των άλλων μελών είναι κρέμασμα προς τους υπόλοιπους μουσικούς... Φαντάζεστε τι θα γινόταν αν ξαφνικά αρχίζανε οι Green Day ή οι U2 να πειραματίζονται πάνω στη σκηνή? (το να ξεχνάει ο Bono τα λόγια δεν θεωρείται πειραματισμός αλλά λόγος για αποτοξίνωση)

LA ROJΑ ARMADA

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πράγματι έχει πολύ μεγάλη σχέση με το στυλ, αλλά και με τη μουσική "χημεία" που υπάρχει μεταξύ των μελών του συγκροτήματος, όταν βέβαια υπάρχει ένα καλό ελάχιστο υπόβαθρο ικανότητας για να στηρίξει κάτι τέτοιο. Προσωπικά δεν θυμάμαι να το έχω κάνει - είμαι της σχολής που τα θέλει όλα προβαρισμένα τέλεια, χωρίς απρόοπτα. Αυτό ακριβώς πχ. δήλωνε και ο Γκίλμουρ σε ένα πρόσφατο αρθράκι που εξηγούσε γιατί θαυμάζει φανατικά τον Τζεφ Mπεκ: έλεγε πως ο ίδιος ποτέ δεν ανεβαίνει στη σκηνή αν δεν έχει βεβαιωθεί πως όλα είναι τέλεια και προκαθορισμένα, ενώ ο Μπεκ είναι μια ιδιοφυία αυτοσχεδιασμού που δεν κολλάει πολύ στις λεπτομέρειες (ίσως γιατί σε τέτοιο επίπεδο ανατριχιαστικού skill κάτι τέτοιο φαντάζει πιο εύκολο και από την... αναπνοή).

 

Θα ήθελα πάντως να πάρω ρίσκα, αρκεί να έβρισκα κατάλληλους μουσικούς που να τα υιοθετούσαμε στο υλικό μας.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατ'αρχάς, δεν μιλάμε για λάθη.

Αλλά όταν έχετε ένα καλοπροβαρισμένο κομμάτι, θα πάρετε το ρίσκο να δοκιμάσετε εκείνο το lick που μαθαίνατε τις προάλλες αλλά δεν σας έβγαινε ακριβώς ή θα δοκιμάσετε εκείνο το αρπέζ που δεν είστε σίγουροι αν θα κάτσει καλά; Ή το πάτε ασφαλώς στον προορισμό του; Δεν ρωτάω τι θα έπρεπε να κάνετε αλλά τι κάνετε στην πραγματικότητα.

Προσωπικά αν παίξω ένα σόλο ίδιο πάνω από 3 φορές μετά βαριέμαι το κομμάτι, εκτός και αν επιβάλλετε, αλλά και μέσα στη μέση των κομματιών, τους δίνω και καταλαβαίνουν με κάθε ευκαιρία, είτε αυτή θα είναι παύση (παύση? τί είναι αυτό? ;D ), είτε μέρος που κρατάει νότα πολύ ώρα κλπ κλπ

Lyrics: Wasted Time Between Solos!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν με φοβιζει η πιθανοτητα του λάθους, με τον καιρο έχω αναπτυξει καποιους "μηχανισμους" που το λάθος προσπαθω να το κάνω μουσικη.

Δεν τα καταφερνω παντα,αλλα ακριβως αυτη ειναι η γοητεια για μενα, όταν πριν το κάνω, μεσα μου αναρωτιεμαι "θα τα καταφερω"?

 

Κι εδω να πω την φοβερη φραση που ειχε πει ο Jim Marshall : "No mistake, no sound"

( το ειχε πει για αλλο λογο,αλλα εγω το'χω κανει "σημαια" :) )

 

Και εγώ μια τέτοια προσέγγιση έχω πάνω στο θέμα (τουλάχιστον με τα ίδια λόγια θα το εξέφραζα). Ειδικά αυτές τις μέρες αναγκάζομαι να χρησιμοποιώ αυτήν την προσέγγιση, καθώς έχω μπροστά μου μια σειρά από live σε μια πόλη που είμαι κάτι σαν φιλοξενούμενος, οπότε ούτε guitar pro ούτε χρόνος για μελέτη, τίποτα σπουδαίο, 2 καλοί φίλοι, 20-25 rock classics, σόλο 95% αυτοσχεδιασμός (και άμα γουστάρουμε επί τόπου το τραβάμε σε διάρκεια). Ε, με τόση ελευθέρια, δεν γίνεται, όλο και μια τρελή ''ατυχής-ουλιζονροθμαλμιστινοστατριανική και όποιον πάρει ο χάρος- έμπνευση'' θα μου βγει (απλά αν δεν πολυκάτσει να δέσει κατευθείαν με κα΄τι άλλο για να μην πολυ-φανεί):D

 

Βέβαια, όταν ''ζούσα'' στη συγκεκριμένη πόλη και είχα με τους συγκεκριμένους φίλους (+...πολλά μέλη ακόμα) σύγκροτημα tribute σε πασίγνωστο rock συγκρότημα, όχι απλά δεν ήτανε για πολλά ρίσκα η κατάσταση, αλλά η παραμικρή...πρωτοβουλία  ;D θα ήταν απλά καλλιτεχνική αυτοκτονία, γιατί όπως και να το κάνουμε μερικά σόλο δεν είναι για να ''τσοντάρεις'' δικά σου lick αλλά πρέπει τουλάχιστον στο ύφος να είσαι όσο πιο κοντά γίνεται στο original.

 

Oπότε κατα τη γνώμη μου το ''ρίσκο'' είναι θεμιτό, αλλά εξαρτάται και από την περίπτωση...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και εγώ μια τέτοια προσέγγιση έχω πάνω στο θέμα (τουλάχιστον με τα ίδια λόγια θα το εξέφραζα). Ειδικά αυτές τις μέρες αναγκάζομαι να χρησιμοποιώ αυτήν την προσέγγιση, καθώς έχω μπροστά μου μια σειρά από live σε μια πόλη που είμαι κάτι σαν φιλοξενούμενος, οπότε ούτε guitar pro ούτε χρόνος για μελέτη, τίποτα σπουδαίο, 3 καλοί φίλοι, 20-25 rock classics, σόλο 95% αυτοσχεδιασμός (και άμα γουστάρουμε επί τόπου το τραβάμε στα άκρα).

 

Βέβαια, όταν ''ζούσα'' στη συγκεκριμένη πόλη και είχα με τους συγκεκριμένους φίλους (+...πολλά μέλη ακόμα) σύγκροτημα tribute σε πασίγνωστο rock συγκρότημα, όχι απλά δεν ήτανε για πολλά ρίσκα η κατάσταση, αλλά η παραμικρή...πρωτοβουλία  ;D θα ήταν απλά καλλιτεχνική αυτοκτονία, γιατί όπως και να το κάνουμε μερικά σόλο δεν είναι για να ''τσοντάρεις'' δικά σου lick αλλά πρέπει τουλάχιστον στο ύφος να είσαι όσο πιο κοντά γίνεται στο original.

 

Oπότε κατα τη γνώμη μου το ''ρίσκο'' είναι θεμιτό, αλλά εξαρτάται και από την περίπτωση...

 

Φιλε μου νομιζω οτι μιλαμε για διαφορετικά πραγματα.

 

Η απαντηση μου αφορα την ερωτηση που διατυπωσε ο RayDTutto, οπου αν καταλαβα καλα ειναι:

αν καποιος θα ρισκαρε να παιξει,σε ενα συγκεκριμενο σημειο ενος τραγουδιου

αντι για μια φραση Α που γνωριζει καλα,

μια φραση Β,που δεν την εχει μελετησει και δεν γνωριζει να παιζει τοσο καλα

 

με την προυποθεση -για να κανω ενα extension- ότι δεν επηρεαζεται η δομη του τραγουδιου που εχει συμφωνηθει στην προβα, αρα δεν υπαρχει ξαφνιασμα και αμηχανια για τους συμπαιχτες, αρκει αυτο που θα παιξω να ειναι εντος.

 

Οποτε αφορα ενα "στοιχημα" που βαζω με τον ευατο μου, και προσπαθω να το κερδισω τη συγκεκριμενη στιγμη , και δεν εχει να κανει με την καλη προετοιμασια  και την εμφανιση της μπαντας που κατα την αποψη μου, "οφειλουμε" απο σεβασμο στους ιδιους μας τους εαυτους αλλά και στον κοσμο που θα ερθει ν'ακουσει, να ειναι όσο γινεται πιο αψογη.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε grorig επειδή ξαναδιάβασα το ποστ μου και όντως φαίνεται να μην μιλάμε για το ίδιο πράγμα την διόρθωσα προσθέτωντας την πρόταση (που μάλλον δεν πρόλαβες να δεις)

 

Ε, με τόση ελευθέρια, δεν γίνεται, όλο και μια τρελή ''ατυχής-ουλιζονροθμαλμιστινοστατριανική και όποιον πάρει ο χάρος- έμπνευση'' θα μου βγει (απλά αν δεν πολυκάτσει να δέσει κατευθείαν με κα΄τι άλλο για να μην πολυ-φανεί)Cheesy

 

Φιλε μου νομιζω οτι μιλαμε για διαφορετικά πραγματα.

 

Η απαντηση μου αφορα την ερωτηση που διατυπωσε ο RayDTutto, οπου αν καταλαβα καλα ειναι:

αν καποιος θα ρισκαρε να παιξει,σε ενα συγκεκριμενο σημειο ενος τραγουδιου

αντι για μια φραση Α που γνωριζει καλα,

μια φραση Β,που δεν την εχει μελετησει και δεν γνωριζει να παιζει τοσο καλα

 

Αυτό εννοούσα αλλά έχεις δίκιο, χωρίς την πρόταση που πρόσθεσα φαίνεται σαν να μιλάω γενικά και αόριστα περί το πόσο μας παίρνει να αυτοσχεδιάζουμε ή όχι σε ένα live κ.τ.λ. 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου