toneless Δημοσιευμένο 15 Απριλίου 2006 Share Δημοσιευμένο 15 Απριλίου 2006 Ότι θα γράψω παρακάτω είναι απόρροια από πολλές μετατροπές σε πετάλια και ύστερα από πολλές συμβουλές σε αρκετά άτομα για να προχωρήσουν οι ίδιοι στη βελτίωση των μουσικών τους οργάνων. Πολλοί έμειναν ευχαριστημένοι, κάποιοι άλλοι σκεπτικοί. Υπάρχει όμως μια μεγάλη παρεξήγηση. Όλες οι μετατροπές αποτελούν ένα συμβιβασμό. Η εταιρία κατασκευής έβγαλε στην παραγωγή μια "μαμά" συσκευή η οποία οφείλει και πρέπει να δουλεύει ικανοποιητικά με μια πληθώρα μουσικών συσκευών. Με λίγα λόγια έβγαλε στη παραγωγή ένα οικογενειακό αυτοκίνητο για όλους. Αν εσύ θες να το φτιάξεις για να πηγαίνεις πίστα itΆ s ok ...αλλά μην περιμένεις να σε βολέψει όταν το χρειαστείς για να πας για ψώνια στη γειτονιά. Έτσι, μπορεί ένα πετάλι καλιμπραρισμένο για π.χ περισσότερα μπάσα να δώσει "ρέστα" -και να αφήσει κόσμο να ψάχνεται- μέσα από έναν λαμπάτο ενισχυτή με τουλάχιστον 2X12 μεγάφωνα αλλά το ίδιο πετάλι θα ακουστεί σαν μουντή κλανιά όταν θα πας να το παίξεις σε ένα μικρό ενισχυτή στο σπίτι με ένα 8 ιντζών μεγάφωνο ...και όλα αυτά την ίδια στιγμή που το "μαμά" πετάλι θα γαμάει. Επιπλέον, υπάρχει τόσο μεγάλη αμπελοφιλοσοφία με τις δυνατότητες των μουσικών οργάνων και τους χαρακτηρισμούς τους, που οι περισσότεροι έχουν -στην καλύτερη περίπτωση- μπερδευτεί και δεν ξέρουν τι θέλουν. Ένα μικρό παράδειγμα είναι π.χ όταν κάποιος λέει ότι "θέλω το τάδε πετάλι να έχει περισσότερα μπάσα ή περισσότερο όγκο" και μπορεί στην πραγματικότητα να εννοεί θέλω περισσότερα μεσαία ή λιγότερα πρίμα αντίστοιχα. Έτσι, αν προβείς σε μετατροπές ενός πεταλιού – ενισχυτή, χωρίς –επιπλέον- να γνωρίζεις τα υπόλοιπα όργανα με τα οποία θα συνεργαστούν, έ τότε, πάς γυρεύοντας. Και για την αποκατάσταση της παρεξήγησης, Όχι, δεν υπάρχουν πετάλια και μετατροπές που να παίζουν παντού καλά. Είναι όλα για συγκεκριμένο ρόλο. Επιπλέον, όταν σε κάποιο τροποποιημένο πετάλι- ενισχυτή ακούς π.χ περισσότερα μπάσα, μπορεί στην ουσία να ακούς τα ίδια μπάσα με λιγότερα πρίμα ή περισσότερα μεσαία κλπ κλπ κλπ κλπ Και λίγο "γενικό και χονδροκομμένο" info. *Θες περισσότερα μπάσα σε πετάλι; Θα χάσεις ευελιξία με μικρούς ενισχυτές. Στο σπίτι θα ακούς μια μουντάδα που δεν υπήρχε πριν. *Θες περισσότερα πρίμα; Θα χάσεις μπάσα και θα χρειάζεσαι πολλά watt για γεμάτο ήχο. Στο σπίτι δεν θα το χρησιμοποιείς καν. *Θες περισσότερο gain; Οι συχνότητες που δούλευε το πετάλι θα πάνε περίπατο. *Μα όλοι αυτοί οι διάσημοι κιθαρίστες με τα τροποποιημένα μουσικά τους όργανα, πως παίζουν στο σπίτι τους; Δεν παίζουν στο σπίτι τους. Τουλάχιστον όχι με τις ίδιες απαιτήσεις και τα ίδια όργανα. *Θέλω ακριβώς τον ίδιο ήχο που έχει το πετάλι μου αλλά με περισσότερα μπάσα. Πιο γεμάτο! Πιο ογκώδες βρε αδερφέ! Αγόρασε άλλον ενισχυτή. Μια μετατροπή δεν μπορεί να αντικαταστήσει το τελικό και σημαντικότερο τμήμα του ήχου σου. Τι να τις κάνεις τις παραπάνω συχνότητες αν δεν έχεις μέσο να τις αναπαράγεις; *Θέλω να φτιάξω τα πετάλια μου για να παίζουν καλά με τη Les Paul αλλά και να μπορώ να τα συνδέω σε strato; Ξέχνα το. *Θες να κάνεις το ψηφιακό μου delay να μοιάζει με αναλογικό; Ωραία. Θα χάσεις όμως τις μισές επαναλήψεις. *Θες ένα πετάλι distortion, overdrive, fuzz 3 se 1; Δεν υπάρχει. Βέβαια, αν είσαι μινιμαλιστής κάτι θα βρεις. *Υπάρχουν μετατροπές που να βελτιώνουν ένα πετάλι – ενισχυτή χωρίς περιορισμούς; Όπως, π.χ οι μετατροπές από Analogman, Robert Keeley κλπ; Ναι, αλλά για subtle αποτελέσματα. Θα βγει κάτι καλύτερο ή ενα συγκεκριμένο αποτέλεσμα αλλά πολύ μακριά από το maximum. *Τροποποίησες το πετάλι; Ok. Απλά τώρα πρέπει να ψάξεις τα settings που σου ταιριάζουν από την αρχή! *True bypass ή buffer; Πέρα από ότι έχεις διαβάσει και σου έχουν πει, και τα δύο, είναι φίλοι σου. Μάθε τι κάνουν και χρησιμοποίησέ τα ΚΑΙ τα δύο, σύμφωνα με την κρίση σου. Αν θες τη γνώμη μου, είναι η παρακάτω. Αν είσαι σπιτόγατος και ζητάς τον πιο poor ήχο τότε όλα true bypass, αν παίζεις και κανα live 2 buffer maximum είναι αρκετά για να βελτιώσουν τον ήχο σου και να βγάλουν πιο κοντινό αποτέλεσμα με αυτό που έχεις στο σπίτι σου. *Με χρήση πολλών εξωτερικών μονάδων εφφέ, νοιώθω ότι ο ενισχυτής μου είναι σα να του έχουν πετάξει πάνω του μια κουβέρτα. Χρησιμοποίησα και true bypass και buffers. Στη δεύτερη περίπτωση είχα καλύτερο αποτέλεσμα αλλά και πάλι δεν έμεινα ικανοποιημένος. Κάνε ένα search για Sonic maximizer, Boss Enhanser και για Aural Exciter. *Digital ή analog; Και τα δύο έχουν τα οφέλη τους. Μάθε να τα χρησιμοποιείς και προσοχή. Διαφορετική τεχνολογία χρειάζεται και διαφορετική προσέγγιση! *Τροποποίησα ένα overdrive πετάλι ακριβώς όπως και κάποιος διάσημος τεχνικός σε μετατροπές αλλά έχω και δεύτερο πετάλι με τη μετατροπή του διάσημου τεχνικού. Αν και οι φίλοι μου αδυνατούν να ακούσουν διαφορά, εγώ έχω την αίσθηση ότι το πετάλι που ήρθε κατευθείαν από τα χέρια του διάσημου τεχνικού είναι κλάσης ανώτερο. Ας μην το σχολιάσω. Δεν είσαι ο μόνος. Σου προτείνω έναν καλό ψυχολόγο η/ και ακρόαση 3 δίσκων Punk, garage την ημέρα. Άκου να δεις. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
takis Δημοσιευμένο 15 Απριλίου 2006 Share Δημοσιευμένο 15 Απριλίου 2006 πολυ σωστος ο παιχτης... :wink: +1000 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
electrictabs Δημοσιευμένο 16 Απριλίου 2006 Share Δημοσιευμένο 16 Απριλίου 2006 Συμφωνώ μαζί σου αλλά ανοίγεις ένα θέμα που θέλει πολύ συζήτηση και πίστεψε με άκρη δε θα βρεις ειδικά με το θέμα που θίγεις στην τελευταία παράγραφο. Χωρίς να θέλω να πω ότι οι μετατροπές που κάνουν oi διασημοι modders δεν μου αρέσουν (αντιθέτως κάποιες είναι πάρα πολύ καλές) πιστεύω ότι είναι λίγο τυποποιημένες. Όταν ένας μουσικός θέλει μία μετατροπή, πρέπει να απαιτεί να γίνεται στο χώρο του, με τα πεταλάκια του, με τον ενισχυτή του, την καμπίνα του,την κιθάρα του και τα χέρια του για να πετύχει το μέγιστο δυνατό. Τελεία και παύλα Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Betty The Raccoon Δημοσιευμένο 16 Απριλίου 2006 Share Δημοσιευμένο 16 Απριλίου 2006 Κορυφή post!Εγώ βασικά έλυσα πολλές απορίες μου You are wrong f**ked and overatted... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Earendil Δημοσιευμένο 16 Απριλίου 2006 Share Δημοσιευμένο 16 Απριλίου 2006 Εύγε toneless! Δεν είναι ντροπή να πούμε ότι αρκετοί από μας χρειαζόμαστε πρώτα Ω.Ρ.Λ. και ψυχολόγο και μετά μια αρμαθιά από εφέ, καλώδια και καμπίνες... :? τασκερα απο βουτυρο οπως αποκαλουμε μερικη Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Superfunk Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2006 Share Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2006 Η αλήθεια ειναι οτι το σχετικα πρόσφατο "φρουτο" των boutique & modded pedals εχει τρελλάνει πολύ κόσμο. Οπως ακριβως τον εχει τρελλάνει και η "μυθολογια" του true by pass. Μεχρι και το 1990 το 90% των κιθαριστων επαιζε με πεταλακια BOSS και τιποτα αλλο & μια χαρα ηχο είχανε. :lol: Κατα την ταπεινη μου γνωμη ολα τα ''προβληματα" στον ηχο ξεκινανε απο τα "αγνωστα" ρημαδορυθμιστικα :lol: των ενιχυτων/πεταλιων τα οποία η πλειοψηφια των κιθαριστων κανει πως δεν τα βλεπει. :lol: Δεν μπορω να μετρησω τις φορες που καποιος κιθαριστας μου παραπονέθηκε για αναιμικα μπάσα & αδειο ηχο και κοιταζοντας των ενισχυτη του αντικριζα το Middle στο 0 & το μπάσο στο 3!!! :twisted: (η το αλλο κλασσικο "προβλημα"που αντιμετωπιζουν οσοι παιζουν με strat & tele σε FENDER ενισχυτες και μολις βαλουν ενα απλο Overdrive στη σειρα παραπονιουνται για αδειο ηχο & τρεχουν στον Keeley ενω το μονο που εχουν να κανουν ειναι να βαλουν τα μπασα στο 10 τα μεσαια στο 6 και τα πριμα στο 7 :!: ) Επίσης κατι που επισης οι περισσοτεροι κιθαριστες δεν εννοούν να καταλάβουν ειναι οτι ΚΑΝΕΝΑ ΠΕΤΑΛΙ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΛΑ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΙΘΑΡΕΣ/ΕΝΙΣΧΥΤΕΣ. Το αλλο εξαιρετικα σημαντικο γεγονος ειναι οτι ο ΜΟΝΟΣ τροπος να εχουμε καλο ηχο με τα πεταλακια μας ειναι να ξεκιναμε ΠΑΝΤΑ με τον καλύτερο δυνατον ΚΑΘΑΡΟ ηχο & απο εκει και περα να "χτιζουμε" τον βρωμικο/effected ηχο μας :wink: www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
taq Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2006 Share Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2006 Και να συμπληρώσω απλά κατά την ταπεινή μου γνώμη ότι η κιθάρα είναι ΚΑΤΕΞΟΧΗΝ "ΜΕΣΑΙΟ" ηχητικά όργανο. Δεν είναι δυνατόν να παίζεις χωρίς μεσαία!!!!!!!!!! και μάλιστα τουλάχιστον 1 η ώρα!!!!!!!! αν παίζεις μόνο μπάσα σε έφαγε η μπότα! αν παίζεις μόνο πρίμα σε έφαγαν τα πιατίνια αρα η συχνότητες για να σε "βγάλουν" έξω είναι οι μεσαίες! με το γνώμωνα ότι ο χαρακτήρας του κάθε ενυσχιτή είναι όλα τα εκουαλάιζερ στη μέση από κει και πέρα προσθαφερείς ανάλογα την κιθάρα τους μαγνήτες κτλ κτλ κτλ κτλ κτλ... απαράδεκτο μπάσα 0 ή ακόμα χειρότερα μεσαία στο 0!!!!!!!!!!!!! In Fender Strat we trust! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Betty The Raccoon Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2006 Share Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2006 Και να συμπληρώσω απλά κατά την ταπεινή μου γνώμη ότι η κιθάρα είναι ΚΑΤΕΞΟΧΗΝ "ΜΕΣΑΙΟ" ηχητικά όργανο. Δεν είναι δυνατόν να παίζεις χωρίς μεσαία!!!!!!!!!! και μάλιστα τουλάχιστον 1 η ώρα!!!!!!!! αν παίζεις μόνο μπάσα σε έφαγε η μπότα! αν παίζεις μόνο πρίμα σε έφαγαν τα πιατίνια αρα η συχνότητες για να σε "βγάλουν" έξω είναι οι μεσαίες! με το γνώμωνα ότι ο χαρακτήρας του κάθε ενυσχιτή είναι όλα τα εκουαλάιζερ στη μέση από κει και πέρα προσθαφερείς ανάλογα την κιθάρα τους μαγνήτες κτλ κτλ κτλ κτλ κτλ... απαράδεκτο μπάσα 0 ή ακόμα χειρότερα μεσαία στο 0!!!!!!!!!!!!! Αυτό το πρόβλημα το έχουν και όσοι θέλουν τον κλασικό scooped-mid metal ήχο.Είναι ένα παράξενο trade-off μεταξύ μεσαίων και λοιπών συχνοτήτων.Αυτό που λες βασικά για τα πιατίνια και το μπάσο. You are wrong f**ked and overatted... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
jonn Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2006 Share Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2006 Στα χρόνια που παίζω κιθάρα κατέληξα σε ένα πράγμα όσον αφορά τα fx. Το μεγαλύτερο λάθος είναι να αγοράζεις πεταλάκια πριν καλά-καλά κατορθώσεις να εμφανίσεις τον ήχο που θέλεις στον ενισχυτή που παίζεις με την κιθάρα που παίζεις. Τα εφφέ δεν φτιάχνουν τον ήχο, τον εμπλουτίζουν, δημιουργούν ατμόσφαιρα, αλλά ΔΕΝ ΦΤΙΑΧΝΕΙΣ ΗΧΟ ΑΠΟ ΑΥΤΑ!!! Και το πιο κρίσιμο σημείο είναι ότι όσοι συνάδελφοι κιθαρωδοί ξέρω δεν επιλέγουν με βάση το rig που έχουν. Αποφασίζουν π.χ. "θέλω / χρειάζομαι ένα phaser", ακούνε 5 πετάλια και αγοράζουν αυτό που τους άρεσε καλύτερα συνήθως με μια κιθάρα κοντά σε αυτή που έχουν, αλλά σε ενισχυτές πιθανώς κλάσεις καλύτερους και χωρίς το υπόλοιπο fx chain. Και μετά ψάχνονται τι φταίει και το ίδιο πεταλάκι δεν ακούγεται όπως στο μαγαζί... Θέλει πολλή υπομονή και ψάξιμο η επιλογή των πεταλιών. Πολύ περισσότερο θέλει ψάξιμο η όποια μετατροπή αποφασίσει κανείς να τους κάνει. Τα πεταλάκια είναι κομμάτι του οργάνου...θα άλλαζε κανείς μαγνήτες στην κιθάρα του επειδή απλά τους άκουσε σε κάποια άλλη κιθάρα και του άρεσαν ;;; Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
taq Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2006 Share Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2006 Έλα ντε χριστιανέ μου! πές τα! In Fender Strat we trust! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση