Προς το περιεχόμενο

Πες μου τον Παραγωγό σου….


LK

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderator

Σύμφωνοι. Εννοείται πώς πάντα κάπου στη μέση είναι η αλήθεια…τα πάντα είναι σχετικά κ.λ.π. . Θα προσπαθήσω να το κάνω ένα case study . Αν ήταν "να βγάλω" ένα δίσκο με δικά μου λεφτά (επιχειρηματίας λέμε είμαι τώρα)  και μου έλεγαν: « Αφεντικό, δεν έχουμε πολλά λεφτά, διάλεξε καλό συνθέτη ή καλό παραγωγό», θα διάλεγα το δεύτερο. :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 58
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Moderator

Όπου ο ρόλος σου εσένα στο δίσκο θα ήταν καθαρά εκτελεστικός;

Όχι , δεν θα έκανα τίποτα εγώ. Τα λεφτά θα έβαζα. Επιχειρηματίας λέμε ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν θέλετε να συνεισφέρω λίγο στο θέμα, σας προσκαλώ να ακούσετε αυτά τα δύο κλιπάκια, για το θέμα ενορχήστρωση.

 

Έχουμε λοιπόν το BWV 537 του one and only J.S. Bach. Εδώ είναι στη μορφή που το έγραψε ο συνθέτης, δηλαδή για εκκλησιαστικό όργανο. Απλό κομματάκι, σε πέντε λεπτά το βγάζεις  ;D

 

J.S. Bach - Fantasia & Fugue in C minor BWV 537

 

Προσέξτε τώρα τι παίζεται: Αυτός ο άσχετος ο Elgar  ;D πήρε την παρτιτούρα, και την ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΣΕ, ώστε να ταιριάζει σε μια συμφωνική.

 

 

 

Ναι, είναι το ίδιο έργο.

 

Αυτή η μεταμόρφωση είναι δυνατή στα πλαίσια της ενορχήστρωσης και μόνο. Πόσο μάλλον όταν μπορείς να επέμβεις στη δομή, στο παίξιμο, στην εκτέλεση, ακόμα και στην παρτιτούρα.

 

Τίποτα όμως δεν μπορεί να αλλάξει την ψυχή ενός έργου, όταν φυσικά αυτή υπάρχει. Όλα τα άλλα είναι θέμα αισθητικής και φαντασίας.  

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

« Αφεντικό, δεν έχουμε πολλά λεφτά, διάλεξε καλό συνθέτη ή καλό παραγωγό»

 

αν δηλ. ο δισκος ηταν λαϊκος και μπορουσες να διαλεξεις τον Ακη Πανου,τον Τσιτσανη & τον Ζαμπετα...εσυ...παραγωγο θα διαλεγες??

 

θυμησε μου να μην κανω ποτε "δουλειες" μαζι σου..... ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο Ακης Πανου... πολύ θέμα. Εντελώς ιδιόρυθμο στυλ, με την ΚΑΛΗ έννοια.

 

Πάντως οι κλασσικοί συνθέτες, ήταν ΚΑΙ παραγωγοί, αφού ενορχήστρωναν, αποφάσιζαν για τους εκτελεστές, διεύθυναν κλπ κλπ. Ειδικά ο Βάγκνερ το είχε... παραξηλώσει  ;D

 

Σήμερα πάντως, όσο αφορά την Pop μουσική, επειδή το παιχνίδι είναι περισσότερο ΠΩΣ λες κάτι παρά ΤΙ λες, ίσως η παραγωγή να έχει μεγαλύτερη αξία. Αν όμως μιλάμε για διαχρονικότητα, σίγουρα η σύνθεση είναι το Α και το Ω.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Νομίζω εύστοχο παράδειγμα. Προτιμώ το δεύτερο, αλλά όπως είπες

Όλα τα άλλα είναι θέμα αισθητικής και φαντασίας.  

 

 

αν δηλ. ο δισκος ηταν λαϊκος και μπορουσες να διαλεξεις τον Ακη Πανου,τον Τσιτσανη & τον Ζαμπετα...εσυ...παραγωγο θα διαλεγες??

 

 

Η αλήθεια είναι ότι ΌΧΙ (και φαντάζομαι ότι το υποπτεύεσαι),  δεν είχα στο μυαλό μου την Ελληνική Σκηνή   , διότι ποτέ μου δεν εντρύφησα σε αυτήν, καλώς ή κακώς.  Παρ’ όλα αυτά το παράδειγμά σου, και θα προσπαθήσω να το αναλύσω, ενδεχομένως άστοχα, λόγω ελλιπούς γνώσης πάνω στο θέμα, ως προείπα, δεν πιστεύω ότι είναι πολύ αντιπροσωπευτικό του case study. Όλοι αυτοί οι συνθέτες που ανέφερες, τις χρονολογίες που έδρασαν, ΟΤΑΝ ΔΗΛΑΔΗ ΗΤΑΝ ΕΝ ΖΩΗ, α) το τεχνικό μέρος στην Ελλάδα (παραγωγή) δεν ήταν τόσο ανεπτυγμένο όσο σήμερα, πλην κάποιων εξαιρέσεων βέβαια και β) και ίσως σπουδαιότερο ήταν όλοι τους  One of a Kind.  

 

 

 

θυμησε μου να μην κανω ποτε "δουλειες" μαζι σου..... ;D

Γιατί τί σκάς; Εγώ είπαμε πλερώνω ;D

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιατί τί σκάς; Εγώ είπαμε πλερώνω

 

τοτε παω πασσο..... ;D

 

 

το τεχνικό μέρος στην Ελλάδα (παραγωγή) δεν ήταν τόσο ανεπτυγμένο όσο σήμερα

 

κατα την ταπεινη μου γνωμη για το συγκεκριμενο ειδος μουσικης ηταν ΠΟΛΥ καλυτερο (ας ειναι καλα ο Σμυρναιος & καποιοι ακομα λαμπροι μηχανικοι ηχου της εποχης....),ακου τον ηχο τον μπουζουκιων (ακουστικο και ηλεκτρικο),καθως και των φωνων των δεκαετιων εκεινων & ακου και τις αηδιες που βγαζουν σημερα...... ;)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

 

 

 

κατα την ταπεινη μου γνωμη για το συγκεκριμενο ειδος μουσικης ηταν ΠΟΛΥ καλυτερο (ας ειναι καλα ο Σμυρναιος & καποιοι ακομα λαμπροι μηχανικοι ηχου της εποχης....),ακου τον ηχο τον μπουζουκιων (ακουστικο και ηλεκτρικο),καθως και των φωνων των δεκαετιων εκεινων & ακου και τις αηδιες που βγαζουν σημερα...... ;)

 

Σου είπα, δεν το ξέρω καθόλου το θέμα «ήχος των μπουζουκιών» , αλλά σε εμπιστεύομαι 8). Πες ότι ήταν καλλίτερος ο ήχος του μπουζουκιού και των φωνών(πιο vintage βρε αδερφέ ;D). Το ερώτημα πιστεύω πρέπει να τεθεί πιο σωστά ως εξής: Το σύνολο των παραγωγών , δηλαδή αφήνουμε έξω α) μεμονωμένα το μπουζούκι (αν και κυρίαρχο όργανο μαζί με τη φωνή στο λαϊκό τραγούδι) και β) κάποιες εξαιρέσεις για τις οποίες και εγώ επιφυλάχθηκα, ήταν καλλίτερο  στο παρελθόν ή τώρα(στο Λαϊκό Τραγούδι , στο παράδειγμα που ανέφερες); . Ρωτάω γιατί δεν γνωρίζω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατα τη γνωμη μου ναι,οι παλιες παραγωγες ειχαν τρομερο χαρακτηρα και ουσια αλλα και ηχο,δεν ειναι τυχαιο οτι ακομα και σημερα αυτα τα τραγουδια προτιμα να ακουει ο περισσοτερος κοσμος.

 

Οι σημερινες "λαϊκες" παραγωγες ειναι εντελως "ανισες" και "ασυμμετρες",ασε που ακουγονται ολα τα τραγουδια το ιδιο....(οπως και οι τραγουδιστες/τραγουδιστριες με ελαχιστες εξαιρεσεις)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου