E.G. Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2011 To headstock για πρωτη κατασκευή είναι ευκολότερο να γίνει όπως της fender. Δηλαδή χωρίς κλίση. Πάλι με την πλάνη κατεβάζουμε το headstock μέχρι που το πλάτος του να είναι περίπου 16χιλιοστά. Με την ρασπα μπορουμε να φτιαξουμε την καμπύλη που θα κατεβαίνει ομαλά απο την ταστιέρα στο nut μεχρι το χαμηλοτερο επιπεδο που βρισκεται το headstock. Τωρα μπορουμε να ετοιμάσουμε την ταστιέρα. Πάλι με την πλανη φερνουμε τις πλευρες του ξυλου να είναι απόλυτα ίσιες. Εχοντας υπολογίσει τις αποστάσεις των τάστων για το scale length σχεδιασμού, τις μεταφερουμε με έναν χαρακα πάνω στο ξύλο της ταστιέρας μας. Εδω πρεπει να είμαστε παρα πολύ προσεκτικοί για να έχουμε ένα όργανο που δέν θα φαλτσάρει. Αφου εχουμε περάσει με μολύβι την θέση του κάθε τάστου, με ένα πριόνι με πάχος ίδιο με το κάτω μερος του τάστου, ανοίγουμε τις σχισμές που θα υποδεχτούν αργότερα τα τάστα μας. Έχοντας τραβήξει με το μολύβι ευθείες στο κέντρο του ξύλου του μπράτσου και της ταστιέρας, βάζουμε ξυλόκολα (titebond) στα δύο ξύλα και τα ενώνουμε έχοντας υπόψιν οι δύο ευθείες να συμπίπτουν. Κρατώντας τα δύο ξύλα με σφικτηρες κοντα κοντα τα αφηνουμε 24 ωρες ωστε να τραβηξει η κολλα. Καλο ειναι πρωτου τα κολλησετε να βαλετε μια ταινια (masking tape) επάνω στο αυλάκι του truss rod ωστε να μην εισέλθει κόλλα. Μετά φέρνουμε με το μολύβι τις δύο πλευρές του μπράτσου. Ξεκινόντας π.χ. Απο 41χιλιοστα στο nut και φτάνοντας τα 56 χιλιοστα στο 22 τάστο. Έτσι κόβουμε με το πριόνι τις πλευρές αυτές. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
E.G. Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2011 Εφτασε λοιπών η στιγμή να δώσουμε σχήμα στο πισω μέρος του μπράτσου μας (back contour). Αν θέλουμε να αντιγράψουμε ένα μπράτσο που μας βολεύει χρησιμοποιούμε το προφιλόμετρο. Υπάρχει σε καταστήματα εργαλείων και κοστίζει 17 ευρώ. Πριν ξεκινήσουμε ξέρουμε βάσει του σχεδίου μας το πάχος του μπράτσου στο 1 και 12 τάστο. Ενα παράδειγμα είναι 21 και 23 χιλιοστά αντιστοιχα. Εδώ υπάρχουν πολοί τροποι που μπορούμε να δώσουμε σχήμα στο μπράτσο μας. Μπορείτε να κόψετε με πριόνι το προφίλ του μπράτσου στην ευθεια που δημιουργείται απο τις μετρήσεις μας στο 1 και 12 τάστο (21, 23 χιλιοστα). Μετα με την ράσπα ή το παστράγκουλο ξεκιναμε και διαμορφωνουμε την καμπύλη μας. Δουλεύουμε με την ράσπα πάντα σε ευθείες δημιουργώντας ακμές. Καθε ακμή που δημιουργείτε την τρωμε πάλι με την ράσπα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
E.G. Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2011 Καλο είναι με έναν χάρακα να κοιτάζουμε άν το μπράτσο μας διαμορφώνετε σε ευθεία. Οταν φτασουμε κοντά στην επιθυμητή καμπύλη μπορούμε πλέον με λίμες και γυαλόχαρτα να λειάνουμε το ξύλο μας και να σβήσουμε τις γραμμές που έχει αφήσει η ράσπα. Επόμενο βήμα τώρα είναι να φτιάξουμε την καμπύλη της ταστιέρας (τις 12 ιντσες που ανέφερα παραπανω). Αυτό γίνεται με γυαλόχαρτο πάνω σε ένα κομάτι ξύλου που εχει στην μία πλευρά του την καμπύλη που επιθυμούμε να έχουμε. Αυτό λεγεται sanding block. Μπορειτε να το παραγγειλετε απο εξωτερικο αλλα υπαρχουν και πολλές πληροφορίες στο internet για το πως να το φτιάξετε. Μετά απο λίγη ώρα τριψίματος θα είσαστε ετοιμοι. Η τοποθέτηση των τάστων θα γίνει αφού πρώτα βαθύνουμε τις αρχικές χαραγματιές, οι οποίες έχουν μειωθεί ειδικά στις άκρες της ταστιέρας. Σε κάθε σχισμή θα λειάνουμε τις 2 πλευρές με μία τριγωνική λίμα ώστε αν χρειαστεί να αλλαξουμε τα τάστα μας να μήν κάνουμε μεγάλη ζημία στην ταστιέρα μας Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
E.G. Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2011 Τα τάστα μας θα πρέπει να έχουν μία καμπύλη, περισσότερη απο 12 ιντσες. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
E.G. Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2011 Τοποθετούμε το τάστο και κτυπάμε τις δύο άκρες με ένα απλό κτυπημα. Μετά συνεχιζουμε απο το κέντρο προς τα έξω. Αν χρησιμοποιησετε κολλα, μην βάλετε πολύ ισχυρή γιατι θα είναι δύσκολη η αλλαγή τάστων στο μέλλον. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
E.G. Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2011 . Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
E.G. Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2011 Στο τέλος με τον κόφτη κόβουμε τις άκρες του τάστου που εξέχουν. Οσο για το fret dressing τπαρχουν αρθρα στο φορουμ. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
E.G. Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2011 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 Φτιάχνοντας το σώμα Έχοντας στα χέρια μας το ξύλο για το σώμα της κιθάρας, χρησιμοποιούμε την πλάνη για να φέρουμε τις δύο πλευρές του απόλυτα ίσιες και ταυτόχρονα να φέρουμε το ξύλο στο επιθυμητό πάχος (46χιλιοστα, αφήνουμε 1 χιλιοστό για περαιτερω τρίψιμο). Αφού έχουμε το σχέδιο μας τυπωμένο σε χαρτί, κόβουμε το περίγραμμα της κιθάρας ωστε να το τοποθετήσουμε επάνω στο ξύλο. Έτσι αντιγράφουμε με ένα μολύβι στο σχέδιο επάνω στο ξύλο. Με το πριόνι (με λεπτη λαμα για να μπορει να στρίβει στις καμπύλες) κόβουμε κοντά στην γραμμή προσεκτικά. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
E.G. Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2011 Άν είμαστε μακριά απο την γραμμή του σχεδίου μπορούμε να αφαιρεσουμε ξύλο με την ράσπα. Μετά αρχίζουμε να λειάνουμε την περίμετρο της κιθάρας με γυαλόχαρτα ξεκινώντας απο 60 και ανεβαίνουμε σταδιακά. Μέχρι το 280 είναι καλα. Εται φτανουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
E.G. Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2011 Τώρα που έχουμε το σώμα της κιθάρας θα πρεπει να ανοίξουμε τις θέσεις των μαγνητών και των ηλεκτρικών. Πρωτα όμως καλό είναι να ανοίξουμε την θέση που θα προσαρμοστεί το μπράτσο. Έτσι θά μπορόύμε να έχουμε την θέση της γέφυρας και των μαγνητών με ακρίβεια. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση