Προς το περιεχόμενο

Tubes VS Transistors


R3b3L

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ξερω ξερω, πολυσυζητημενο θεμα απο πολλες παντες.

 

Αλλα ειχα μια συζητησουλα το προηγουμενο σ/κ με καποιον παλιο συμφοιτητη μου απο τα ΤΕΙ Ηλεκτρονικης, κιθαρομανης και αυτος.

 

Εν πολλοις, καθως συζητουσαμε περι ενισχυτων κλπ, εφτασε το θεμα στο "γιατι να ασχολουμαι ακομα με τις λαμπες ενω τα παντα εχουν ψηφιοποιηθει". Δε ξερω, κατα καποιο τροπο συμφωνω μαζι του αλλα εχοντας ακουσει καποιους λαμπατους ενισχυτες, (και αρκετους solid state) πιστευω πως διαφορες υπαρχουν. Ξερω επισης πως τα παντα ειναι βασει εξοπλισμου που εχει ο καθενας (και γουστου φυσικα).

 

Στην ουσια, καταληξε σε ενα συμπερασμα του τυπου "οι λαμπατοι ενισχυτες που κανουν ενα σκασμο λεφτα, μπορει και να τα αξιζουν. Αλλα ειναι σαν τα πανακριβα κρασια του 60'-70s. Αν δεν εισαι γευσιγνωστης δε θα καταλαβεις και πολλες διαφορες".

 

 

Μηπως κανουμε σαν cheerleaders για τις λαμπες και σκαμε ενα σωρο λεφτα χωρις ισαξιο αντικτυπο? Πριν πεσετε να με φατε 8) , να ξερετε πως και γω ενα all-tube 65w ενισχυτη εχω και στο εγγυς μελλον θα παρω εναν Mesa Express 5:25 1x12. (Αλλα θελω και ενα Tech21 Trademark30  ;D ;D )

 

P.S Βασικα ειχα ψιλολιωσει με το post του SF για τις Strat και εκανα new thread εδω. Σε περιπτωση που ανηκει αλλου, plz move me :P

So Close, No Matter How Far...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 31
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

...Αλλα ειναι σαν τα πανακριβα κρασια του 60'-70s. Αν δεν εισαι γευσιγνωστης δε θα καταλαβεις και πολλες διαφορες".

 

 

αν δεν εισαι ψειρας στον ηχο δεν καταλαβεις διαφορες..οπως και στο κρασι..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ η λάμπα φαίνεται πολύ περισσότερο στο χέρι σου απ'ό,τι στο αυτί σου.

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατά τη γνώμη μου δεν είναι ιδιαίτερα θέμα έμπειρου αυτιού ή οχι.Είναι σίγουρα και αυτού αλλά απ' ότι έχω διαβάσει όταν έχεις ακούσματα που περιλαμβάνουν πολλά καθαρά και παίζεις έτσι κινείσαι προς solid state. Τώρα όσο αναφορά distorted και overdriven tones κοιτάς περισσότερο λαμπάτους.

 

Ακόμη θα μπορούσε να πει κανείς πως οι solid state θέλουν λιγότερη συντήρηση αφού δεν χρειάζεται να αλλάζει λάμπες κάθε τρεις και λίγο και επίσης δεν είναι τόσο εύθραυστοι όσο οι λαμπάτοι.

 

Τώρα όσο αναφορά τον Trademark έχω διαβάσει αρκετά καλά λόγια, το ψήνω και 'γω μη σου πω!  ;D

 

Everybody gets the blues sometime

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι λαμπατοι εχουν τα προβληματακια τους (κοστος,φροντιδα,προσοχη στη μεταφορα,βαρος κλπ), αλλα σε αποζημιωνουν πληρως και με τον τροπο που διαμορφωνουν τον ηχο σου με τις αρμονικες τους,και με την νοτα σου που γινεται ... νααααα (με το συμπαθειο  ;D) .

Εχω ακουσει και γω φιλο ηλεκτρονικο που προσπαθησε να μου βγαλει κανα δισεκατομμυριο κιθαριστες του πλανητη χαζους και δεν ασχοληθηκα περαιτερω.

Μακαριοι οι πτωχοι τω πνευματι ή αλλιως σε πιο απλη γλωσσα "ασ' τον τρελο στην τρελα του..."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια διευκρίνιση. Οι τραντζίστορ ενισχυτές δεν έχουν απαραίτητα σχέση με τον ψηφιακό ήχο. Ένας ενισχυτής με τραντζίστορ χρησιμοποιεί τα τραντζίστορ ως ενισχυτικές διατάξεις, δεν επεξεργάζεται ψηφιακά τον ήχο. Ένας ενισχυτής με ψηφιακή επεξεργασία ήχου χρησιμοποιεί έναν μετατροπέα σήματος από αναλογικό σε ψηφιακό, επεξεργάζεται το ψηφιακό σήμα με αλγόριθμους και στην συνέχεια μετατρεπει το ψηφιακό σε αναλογικό σήμα. Μετά για την ενίσχυση του σήματος μπορεί να χρησιμοποιηθούν λάμπες ή τραντζίστορ.

 

Και μην ξεχνάμε ότι τα ψηφιακά συστήματα τις περισσότερες φορές προσπαθούν να προσομοιώσουν λαμπάτους ενισχυτές, πράγμα που σημαίνει ότι το ιδανικό για ένα ψηφιακό επεξεργαστή είναι να παράγει σήμα με τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά του αντίστοιχου λαμπάτου. Έτσι στην καλύτερη των περιπτώσεων δεν θα υπάρχει θέμα σύγκρισης γιατί θα είναι τα ίδια.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Δεν χρειάζεται κατά τη γνώμη μου να είσαι gourmet γευσιγνώστης για να καταλάβεις τη διαφορά «tube» με «transistor». Είναι τόσο σαφής και ευδιάκριτη, όσο το κόκκινο με το μπλέ (άλλο πράγμα μέσα σε ένα mix). Το τί αρέσει περισσότερο στον καθένα…άλλου παπά…ευαγγέλιο.   :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια διευκρίνιση. Οι τραντζίστορ ενισχυτές δεν έχουν απαραίτητα σχέση με τον ψηφιακό ήχο. Ένας ενισχυτής με τραντζίστορ χρησιμοποιεί τα τραντζίστορ ως ενισχυτικές διατάξεις, δεν επεξεργάζεται ψηφιακά τον ήχο. Ένας ενισχυτής με ψηφιακή επεξεργασία ήχου χρησιμοποιεί έναν μετατροπέα σήματος από αναλογικό σε ψηφιακό, επεξεργάζεται το ψηφιακό σήμα με αλγόριθμους και στην συνέχεια μετατρεπει το ψηφιακό σε αναλογικό σήμα. Μετά για την ενίσχυση του σήματος μπορεί να χρησιμοποιηθούν λάμπες ή τραντζίστορ.

 

Και μην ξεχνάμε ότι τα ψηφιακά συστήματα τις περισσότερες φορές προσπαθούν να προσομοιώσουν λαμπάτους ενισχυτές, πράγμα που σημαίνει ότι το ιδανικό για ένα ψηφιακό επεξεργαστή είναι να παράγει σήμα με τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά του αντίστοιχου λαμπάτου. Έτσι στην καλύτερη των περιπτώσεων δεν θα υπάρχει θέμα σύγκρισης γιατί θα είναι τα ίδια.

Να με συγχωράτε..  :-[

Έγω προφανώς είχα στο νου μου ότι τρανζιστορ=solid state

Ευχαριστώ πολύ για την κατατοπιστική διευκρίνιση.  :)

Everybody gets the blues sometime

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα συμφωνήσω ανεπιφύλακτα με τον Ray.  ;)

 

Πρακτικά, οι ενισχυτές λυχνίας είναι ο πιο προσβάσιμος τρόπος για να έχει κάποιος (αν το επιθυμεί και ανάλογα με τη μουσική που παίζει) να έχει στο παίξιμο την αίσθηση "πραγματικού" οργάνου.

 

Για να εξηγήσω τι εννοώ, θα πρέπει να καταφύγω σε μια αντιστοιχία με ακουστικά όργανα: όταν παίζει κάποιος μια ακουστική κιθάρα για παράδειγμα, το εύρος των δυναμικών είναι άμεσα προσβάσιμο και αντιληπτό. Το καπάκι κομπρεσσάρει τον ήχο ανάλογα με την ένταση του παιξίματος, οι αρμονικές εμφανίζονται ή εξαφανίζονται ανάλογα με το παίξιμο (και την κατασκευή, βεβαίως), κλπ. Ας επαναλάβουμε λοιπόν ότι το δίδυμο ηλ. κιθάρα/ενισχυτής είναι ΕΝΑ όργανο και δε νοείται το ένα χωρίς το άλλο.

 

Την αίσθηση των λαμπάτων την έχουν αντιγράψει κάποιοι με απόλυτη επιτυχία, οπότε γίνεται φανερό ότι δεν αποτελεί προνόμιό τους. Η "αντιγραφή" των επιθυμητών χαρακτηριστικών έχει γίνει είτε με ψηφιακά μέσα (Fractal Axe-Fx) είτε με αναλογικά (Pricthard Amps). Ο λόγος που δεν προσπαθούν περισσότεροι να φτάσουν σε τέτοια επίπεδα απόδοσης, είναι, φυσικά, το κόστος. Είναι ΠΟΛΥ απλούστερο να αντιγράψει κάποιος ή να "βελτιώσει"  ::) ένα κύκλωμα του 1947, παρά να κατασκευάσει κάτι από το μηδέν. Πως φτιάχνει η 7ender την ίδια κιθάρα για 60 χρόνια? Ακριβώς έτσι.  8) 8) ;D ;D ;D ;D

 

Δεν θα διαφωνήσω καθόλου ότι το mojo είναι κυρίαρχη παράμετρος στις κιθαριστικές επιλογές, και είμαι ο πρώτος που τονίζει τον άκρατο συντηρητισμό των μουσικών (και δη κιθαριστών...). Αλλά, παρ'όλα αυτά, οι λαμπάτοι ενισχυτές παραμένουν valid και πολύ φτηνή (τελικά) λύση για να αδιαφορούμε γι'αυτούς, παρά τα όποια προβλήματα.

 

 

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου