Προς το περιεχόμενο

Που πρέπει να καθόμαστε όταν κάνουμε ήχο;;;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

αυτο ειναι θεμα κατευθυντικοτητας των ηχειων.

οι πριμες συχνοτητες εχουν μεγαλη κατευθυντικοτητα και τις ακους καλα στον αξονα του ηχειου.

οι μεσαιες απλωνουν λιγο περισσοτερο

και οι μπασες εκπεμπονται σχεδον σφαιρικα.

στην ηχογραφηση μπορεις να κανεις διαφορα αλλα στην προβα αν ο ενισχητης δεν "σημαδευει" εσενα τοτε μπορει για εσενα ο ηχος να ειναι καλος αλλα αν το ηχειο κοιταει καποιον αλλο (το μπασιστα :P) μπορει να του τρυπας τα αυτια ;D

 

Μάλλον αυτο που λέει ο DELAGOHN παιζει, αλλα τελικα ποια ειναι η textbook θεση που πρεπει να καθομαστε? Ή μηπως πρεπει να γνωριζουμε το διαγραμμα του εκαστοτε μεγαφώνου? ???

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 27
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Βασικα αυτο που προτεινω ειναι να ξεχασουμε τον "εγωϊσμο" μας οταν φτιαχνουμε ηχο δηλ.να ενδιαφερομαστε περισσοτερο για αυτο που θα ακουει το κοινο η αυτο που θα γραφτει στην "ταινια"... ;D

 

Αυτο ειναι τις περισσοτερες φορες αυτο που "ακουει" το μικροφωνο κολλημενο πανω στο μεγαφωνο του ενισχυτη (και που δεν εχει καμμια σχεση με αυτο που ακουμε στο δωματιο,το οποιο δεν παιζει και κανενα ρολο σε closed miking situations δηλ. στο 99% των περιπτωσεων),προσωπικα φτιαχνω ηχο παντα μπροστα απο τον ενισχυτη (στον αξονα του κεντρου δηλ.) & ....κολλωντας και το αυτι μου πανω στο μεγαφωνο ... ;D  μια και αυτος ειναι ο πραγματικος ηχος που θα "επικοινωνηθει" στο κοινο μεσα απο το ΡΑ ή την ηχογραφηση.Συνηθως καταλληγω παντα με ολα τα eq pots στην ΜΕΣΗ & με τον ενισχυτη να παιζει σε ΛΟΓΙΚΗ ενταση.

 

Σε live καταστασεις δεν ειναι παντα ο ιδανικος ηχος για ΕΜΕΝΑ μια και παιζω 2-3 μετρα μπροστα απο τον ενισχυτη και δεν ειμαι παντα στο κεντρο του (χρησιμοποιω παντα 1Χ12 & πολυ κατευθυντικους ενισχυτες που δεν απλωνουν μια και "δουλευουν" καλυτερα σε close miking καταστασεις) αλλα πανω απο ολα πρεπει να ενδιαφερομαστε για αυτο που ακουει το κοινο (κατι που επισης σημαινει οτι πρεπει να παιζουμε ΠΟΛΥ χαμηλοτερα απο οσο...νομιζουμε οτι πρεπει.... ;D)

 

Τωρα σε συνθηκες προβας παλι τα ιδια κανω (ολα στη μεση και λογικη ενταση)  μια και παρολο που καθομαι πολυ κοντυτερα στον ενισχυτη  τον εχω χαμηλα στο πατωμα για να μην ενοχλω τους συμπαικτες μου αλλα και να τους ακουω καλυτερα.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι, αλλα καθεσαι μπροστα  απο το μεγαφωνο, ΑΚΡΙΒΩΣ επειδη εχεις επιλεξει να βαλεις το μικροφωνο on axis. Αν ειχες επιλεξει off axis/υπο γωνια προσεγγηση, δεν θα επρεπε να φτιαχνεις και τον ηχο σου τοποθετημενος υπο γωνια?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η off axis τοποθετηση  ειναι συνηθως επιλογη του ηχοληπτη (η οποια ξεκιναει τις περισσοτερες φορες λογω της αναγκης να κοπουν τα υπερβολικα πριμα που οι περισσοτεροι κιθαριστες βαζουν στον ενισχυτη),γενικα σπανια την εχω δει να εφαρμοζεται στο εξωτερικο σε live ,παντα On axis ειναι τα μικροφωνα ειτε στο κεντρο του μεγαφωνου ειτε μεταξυ του κεντρου και της περιφερειας του  ,ο μονος τροπος να ακουσεις με το αυτι off axis (υπο γωνια) ειναι να...σκυψεις υπο γωνια....πανω στο μεγαφωνο... αν γουσταρεις καντο.... :)

 

Γενικα η off axis (υπο γωνια) τοποθετηση του μεγαφωνου λειτουργει καλυτερα ως συμπληρωματικη και οχι ως κυρια θεση "μικροφωνισμου",προσωπικα δεν τη γουσταρω καθολου σαν single miking option γιατι κοβει απο το Presence της κιθαρας.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα συμφωνήσω με την on-axis τοποθέτηση του mic αλλά και την τοποθέτηση του κιθαρίστα όταν φτιάχνει τον ήχο του.

Είναι δύσκολο αυτό όταν παίζεις κοντά στον ενισχυτή γι'αυτό και αρκετοί τοποθετούν τον ενισχυτή υπό γωνία ή πάνω σε κάποια βάση ώστε να βρίσκεται όσο πιο on-axis γίνεται.

 

Βέβαια ότι θέλει κάνει κανείς αλλά σε live για παράδειγμα τι γίνεται με αυτούς που θα βρίσκονται on-axis? Και όσο πιο μακριά κάθεται κάποιος τόσο on-axis βρίσκεται.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω έχει να κάνει αρκετά με το μήκος κύματος των συχνοτήτων.

Οι μπάσες συχνότητες έχουν μεγαλύτερο μήκος κύματος, οπότε τον ήχο τον ακούς ολοκληρωμένο (?) σε μεγαλύτερη απόσταση.

Νομιζω πως αυτη ειναι η σωστη επιστημονικη απαντηση....(π.χ για να ακουσεις τη συχνοτητα 20 Hz θα πρεπει να βρισκεσαι περιπου 17 μετρα απ´την πηγη σου)

Νομιζω πως το μονο που μπορουν να κανουν οι ανακλασεις σε αυτη την περιπτωση ειναι να δημιουργουν στασημα κυμματα...και δε τα θελουμε!

Τωρα για τη γωνια σου ως προς το κωνο δεν ξερω να σου απαντησω.

Eimai pio etoimos kai ap'to Bob Sfougaraki..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εγώ πάντως στις πρόβες φτιάχνω ήχο έχοντας πλάτη τον ενισχυτή και κάπου 2 μέτρα πίσω μου. Δοκιμάζω, διορθώνω, ξαναδοκιμάζω, ξαναδιορθώνω. Δύο λεπτά υπόθεση είναι. Στα live κατεβαίνω συνήθως κάτω για ν' ακούσω πως βγαίνει και στις ηχογραφήσεις φυσικά τα πράματα είναι πιο απλά μια και ακούω από τα monitor και γίνονται πάντα πιο ελεγχόμενες διορθωτικές κινήσεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

διαβασα το θεμα και εγω ειμαι της αποψης να καθομαι υπο γωνια εκει καταληγω βασικα μετα απο ωρα ψαχνοντας τον ηχο που μου αρεσει(για προβα σε στουντιο μιλαω).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου