Moderator harilatron Δημοσιευμένο 30 Ιανουαρίου 2011 Moderator Share Δημοσιευμένο 30 Ιανουαρίου 2011 λες ότι αλλάζοντας χορδές αλλάζει η ταχύτητα διάδοσης του κύματος? (Μιλάω για το κύμα πάνω στη χορδή έτσι?) Δεν αλλάζει γιατί όταν αλλάζεις πάχος αλλάζεις και τάση έτσι ώστε η συχνότητα να παραμένει η ίδια. (Αν κρατάς το ίδιο κούρδισμα). Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
timos Δημοσιευμένο 30 Ιανουαρίου 2011 OP Share Δημοσιευμένο 30 Ιανουαρίου 2011 (Μιλάω για το κύμα πάνω στη χορδή έτσι?) Δεν αλλάζει γιατί όταν αλλάζεις πάχος αλλάζεις και τάση έτσι ώστε η συχνότητα να παραμένει η ίδια. (Αν κρατάς το ίδιο κούρδισμα). Οκ συμφωνούμε. Νόμιζα είπες το αντίθετο. C=L*T . Το T προφανώς παραμένει σταθερό για να ακούγεται κάθε φορά η Ε ίδιας συχνότητας, και το μήκος κύματος είναι το μήκος της χορδής. Το μόνο που αλλάζει όπως είπες είναι το πλάτος ( ύψος ) της ταλάντωσης αλλά αυτό δεν έχει καμία σχέση με τον χρόνο ταλάντωσης. Δηλαδή χτυπώντας 2 χορδές διαφορετικής διαμέτρου τίποτα δε μας λέει ότι αυτή με τη μεγαλύτερη διάμετρο θα ταλαντωθεί περισσότερο. Πρακτικά το sustain οφείλεται σε άλλα πράγματα όπως το πάχος του μπράτσου, το άξιον και διάφορα άλλα, αλλά όχι από το πάχος χορδής. Όλα αυτά θεωρώντας τις μάζες των χορδών περίπου ίσες, παραδοχή που πλησιάζει στην πραγματικότητα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Moderator harilatron Δημοσιευμένο 30 Ιανουαρίου 2011 Moderator Share Δημοσιευμένο 30 Ιανουαρίου 2011 Οκ συμφωνούμε. Νόμιζα είπες το αντίθετο. ... Ναι, έχεις δίκιο, δεν το είπα καθαρά. Ηθελα να πω ότι στην κυματική εξίσωση πάνω στη χορδή υπεισέρχεται η μάζα (ανά μονάδα μήκους) ενώ ότι στην περίπτωση του εκκρεμούς η μάζα απουσιάζει. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Thomsot Δημοσιευμένο 30 Ιανουαρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 30 Ιανουαρίου 2011 TSotir σε παρακαλώ μην επικαλείσαι τη Φυσική. Grin (Η συχνότητα του εκκρεμούς ΔΕΝ εξαρτάται από τη μάζα... πήγαινε να δεις. Αντίθετα, η ταχύτητα του ήχου στην χορδή και κατ επέκταση και η συχνότητα + αρμονικές για δεδομένη τάση) εξαρτώνται από τη μάζα ανά μονάδα μήκους. ) Εδω ομως στην προκειμενη περιπτωση δεν μιλαμε για συχνοτητες αλλα για διαρκεια ηχου (οποιασδηποτε συχνοτητας....δεν μας ενδιαφερει). Ηθελα να πω ότι στην κυματική εξίσωση πάνω στη χορδή υπεισέρχεται η μάζα (ανά μονάδα μήκους) ενώ ότι στην περίπτωση του εκκρεμούς η μάζα απουσιάζει. Ειδες ποσο διαφορετικες ειναι οι δυο ταλαντωσεις??? Δηλαδή χτυπώντας 2 χορδές διαφορετικής διαμέτρου τίποτα δε μας λέει ότι αυτή με τη μεγαλύτερη διάμετρο θα ταλαντωθεί περισσότερο. Εαν τις χτυπησεις και τις δυο με την ιδια δυναμη, η λεπτοτερη θα ταλαντωθει περισσοτερο. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Moderator harilatron Δημοσιευμένο 30 Ιανουαρίου 2011 Moderator Share Δημοσιευμένο 30 Ιανουαρίου 2011 Εγώ πιστεύω ότι η διαφορά της δύναμης είναι ότι τη μία την πατικώνεις πιο πολύ και με διαφορετική φόρα. TSotir μην επιμένεις με τα άκυρα. Όχι τίποτε άλλο, αλλά ταλαιπωρουμε και τον άνθρωπο που απλά θέλει να ρυθμίσει λίγο τη γέφυρα . ;D Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Thomsot Δημοσιευμένο 30 Ιανουαρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 30 Ιανουαρίου 2011 Δηλαδη Τιμο με λιγα λογια και για να το σχολαμε, βαλε 9/αρες στην στραβο σου και μην το κουραζεις. Οι κιθαρες αυτες και τα τρεμολα τους δεν προτεινονται για παραπερα πραμματα. ;D Το οτι ειχες βαλει 11/αρες ηταν τεραστειο σφαλμα σου. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
stakiko Δημοσιευμένο 30 Ιανουαρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 30 Ιανουαρίου 2011 Tsotir το truss rod Οπως λεει και ο Dan erlewine δεν βρισκεται εκει για ομορφια και για τους μαστορες. ειναι αναποσπαστο κομματι στο σεταπ της κιθαρας και πρεπει ο καθε παικτης να γνωριζει το λογο υπαρξεις του! Και για να απαντησω στον φιλο που ποσταρε! Φιλε μου πανε στο πρακτικερ και αγορασε φιλερ (1 ευρο κοστιζουν) Με αυτο θα μετρας το relief του μπρατσου και θα ρυθμιζεις αναλογα την κιθαρα σου! Με λιγα λογια ΝΑΙ μπορει να χρειαστει μια πολυ ψιλη το truss rod αν πας σε λεπτοτερες χορδες. ΚΑΝΕΝΑ μπρατσο δεν ειναι ιδιο!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Moderator harilatron Δημοσιευμένο 30 Ιανουαρίου 2011 Moderator Share Δημοσιευμένο 30 Ιανουαρίου 2011 ... Με λιγα λογια ΝΑΙ μπορει να χρειαστει μια πολυ ψιλη το truss rod αν πας σε λεπτοτερες χορδες. ΚΑΝΕΝΑ μπρατσο δεν ειναι ιδιο!! Πράγματι αυτό είναι αλήθεια, αλλά προσωπικά εμένα ποτέ δεν μου έχει τύχει να χρειαστώ ρύθμιση trussrod μετά απο αλλαγή χορδών μόλις κατά 1 "νούμερο". Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
stakiko Δημοσιευμένο 30 Ιανουαρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 30 Ιανουαρίου 2011 Πράγματι αυτό είναι αλήθεια, αλλά προσωπικά εμένα ποτέ δεν μου έχει τύχει να χρειαστώ ρύθμιση trussrod μετά απο αλλαγή χορδών μόλις κατά 1 "νούμερο". Ειπαμε παιζει ρολο το μπρατσο! κανενα δεν ειναι ιδιο ακομα και σε παρομοιες κιθαρες. Ξυλα ειναι αυτα. εχω σεταρει στρατοκαστερ με χοντρο vintage μπρατσο και ηταν τοσο springy το μπρατσο που χρειαστηκε να του αλλαξω ταστα με φαρδυτερο tang (compression fretting) για να στρωσει καπως. Το ποσο στιβαρο ειναι ενα μπρατσο ευκολα το διαπιστωνεις αν το σηκωσεις ψηλα και το πιεζεις πανω κατω πιανοντας το απο την μεση και κρατωντας με δυναμη σταθερα απο το headstock. Τελος καλο ειναι να κανουμε μετρησεις, οπως ειπα με σετ φιλερ βλεπεις με ακριβεια τι γινεται. (ακομα καλυτερα και με ενα ισιο μακρυ χαρακα μαζι). Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Thomsot Δημοσιευμένο 30 Ιανουαρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 30 Ιανουαρίου 2011 Tsotir το truss rod Οπως λεει και ο Dan erlewine δεν βρισκεται εκει για ομορφια και για τους μαστορες. ειναι αναποσπαστο κομματι στο σεταπ της κιθαρας και πρεπει ο καθε παικτης να γνωριζει το λογο υπαρξεις του! Δεν ειπα εγω οτι βρισκεται εκει για ομορφια. Το ειδες καπου να το γραφω?? Θα με ενδιεφερε να μου υποδειξεις που. Η βεργα μες το κοτσανι (που λεμε και μεις οι παλιοι ;D) ειναι για να μπορεις να μαζευεις τα μποσικα που δημιουργουν τα ξυλα μετα απο πολλα χρονια χρησης (που τα ξυλα ξεραινονται περεταιρω και αλλαζουν συμπεριφορες, η απο τη μια η απο την αλλη), μετα απο κακες χρησεις (οπως λογου χαρην η χρηση χορδων Νο11 σε στραβοκαστερ), κλπ, και δεν ειναι βαλμενη εκει για να παιζει ο καθε ασχετος με αυτην. Αν τωρα η βεργα αυτη δινει τη δυνατοτητα σε μερικα ατομα που ειναι γνωστες του θεματος (μιλαμε για γνωστες και οχι για αυτους που το παιζουν γνωστες) να μπορουν να σεταρουν καλυτερα και τελειοτερα στα μετρα τους ενα οργανο, αυτο το πραγμα δεν αποτελει τον κανονα αλλα την εξαιρεση. Φυσικα μην ξεχνας οτι υπαρχουν και κιθαρες χωρις βεργα στο μπρατσο. Αυτο τι παει να πει οτι οι κιθαρες αυτες δεν σεταρονται?? Παω για υπνο τωρα, και αν εχεις σκοπο να μου απαντησεις, προσεξε καλα τι ακριβως γραφω, προσεξε τη φιλοσοφια βαση της οποιας τα γραφω, και θα καταλαβεις οτι κατα βαθος εγω εσυ και ο harilatron συμφωνουμε (δεν κανω πλακα) ;D Το θεμα ειναι αλλο. Ο Τιμος, ο οποιος απ οτι καταλαβα ειναι ενα παιδι που δεν ξερει (αν ηξερε δεν θα ρωταγε ;D), ρωτησε αν χρειαστει να ρυθμισει και το truss rod με το αλλαγμα των χορδων. και αυτο τον προβληματιζει για τον λογο για τον οποιο απο τη μια δεν ξερει, και απο την αλλη μπορει το παιδι να φοβαται (και με το δικιο του κατα τη γνωμη μου). Και εγω τον καθησυχαζω λεγοντας του οτι εχεις ενα σωρο ρυθμισεις να κανεις πριν φτασεις εκει. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση