myster_maze Δημοσιευμένο 1 Φεβρουαρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 1 Φεβρουαρίου 2011 Οι "μαγνήτες" όντως παλιώνουν. Αλλά δεν πάει με τις ώρες παιξίματος! Ούτε αν ο κιθαρίστας είναι κάφρος και παίζει metal. Είναι καθαρά θέμα, πού ήταν αποθηκευμένοι και... κατασκευής. Για παράδειγμα, πρέπει να είσαι τυχερός αν πάρεις παλιά Hofner και οι "μαγνήτες" της είναι μια χαρά. Συνήθως, τα τυλίγματα τους με τα χρόνια καταστρέφονται. Κάποιος πολύ σωστά ανέφερε πριν για τη μόνωση των τυλιγμάτων. Εδώ έχουμε αυτή την περίπτωση. Με τα χρόνια, λόγω υγρασίας, ξηρασίας, δεν έχει σημασία σπάει η μόνωση του σύρματος και βραχυκυκλώνει με το διπλανό του. Η κιθάρα πλέον έχει χαμηλό output και ακούς μόνο πρίμα. Ο μαγνήτης θέλει επισκευή, καινούργιο τύλιγμα. Τώρα για το θέμα με τους πόλους και την απομαγνήτιση είναι πολύ δύσκολο να απομαγνητιστεί τελείως και να μην έχεις output. Ειδικά αν ο μαγνήτης βρίσκεται πάνω σε κιθάρα. Τώρα αν η κιθάρα είναι κάποιων ετών και δεν ξέρω και γω τι έχει τραβήξει ή οι "μαγνήτες" έχουν αφαιρεθεί και βρίσκονται σε ένα σακουλάκι χρόνια το οποίο έχει αλλάξει ένα σωρό θέσεις κτλ κτλ ίσως να έχουν απομαγνητιστεί οι πόλοι. Αλλά και πάλι όχι τελείως αλλά κάποια Gauss. Πχ, παρακάτω είναι ένας bridge Tele κάποιων ετών ο οποίος έχει τραβήξει τα πάντα. Ο πρώτος πόλος μετράει πολύ λιγότερα Gauss από τον δεύτερο. Αν μπει αυτός ο μαγνήτης, ως έχει, πάνω σε μία Tele η διαφορά στο output της πρώτης χορδής με της δεύτερης δεν θα είναι τεράστια. Αλλά μία μικρή διαφορά θα υπάρχει. Ημερομηνία λήξης, πάντως, δεν έχουν. Δεν απομαγνητίζονται δηλαδή με τα χρόνια. Θα έλεγα να μην τρελαίνεστε και αρχίζετε από σήμερα να απομακρύνεστε από τα stack και τις οθόνες (δεν υπάρχουν πλέον CRT!) κάποια μέτρα για να προσέξετε τους μαγνήτες σας. Πρέπει να ακουμπήσετε τον μαγνήτη πάνω στον μαγνήτη του μεγαφώνου για να απομαγνητιστεί. Ή να πλησιάσουν (μάλλον ακουμπήσουν με το ζόρι) οι ανάστροφοι πόλοι δύο μαγνητών κοκ Συνέχεια ακουμπάω την κιθάρα μου πάνω στον ενισχυτή ή την αφήνω ακουμπισμένη μπροστά στην καμπίνα με τα μεγάφωνα . Δεν έχουν πάθει τίποτα οι μαγνήτες. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Vaiking Δημοσιευμένο 1 Φεβρουαρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 1 Φεβρουαρίου 2011 Δε νομίζω πως πλέον οι μαγνήτες πέφτουν. Μάλλον τα αυτιά μας εξοικειώνονται (κυρίως στο Metal) με ακόμα πιο δυνατούς μαγνήτες και οι δικοί μας φαίνονται "πεσμένοι" Αυτό μάλλον φαίνεται σε αυτούς που η παλιά, φθηνή τους κιθάρα είχε μαγνήτες της πλάκας, πλην όμως όταν την πρωτοαγόρασαν τους φαινόταν "θεική"! Μετά όμως όχι... Άλλο λοιπόν να θες να αντικαταστήσεις το μαγνήτη σου με έναν πιο δυνατό και άλλο να τον αντικαταστήσεις γιατί ο μαγνήτης "πάλιωσε"! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Superfunk Δημοσιευμένο 1 Φεβρουαρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 1 Φεβρουαρίου 2011 ποιά η ζωή ενός μαγνήτη? Ειναι σκληρη η ζωη του και αδικη.....τωρα τελευταια εχει ομως ξαναζωντανεψει η ελπιδα για ενα καλυτερο μελλον,πρωτα η Τυνησια ,μετα η Αιγυπτος δεν μπορει θα ερθει & η δικη του η σειρα..... www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
lgbesios Δημοσιευμένο 1 Φεβρουαρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 1 Φεβρουαρίου 2011 ....το γράφει και το Κοράνι ;D rust never sleeps Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
alderbody Δημοσιευμένο 1 Φεβρουαρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 1 Φεβρουαρίου 2011 Οι "μαγνήτες" όντως παλιώνουν. Αλλά δεν πάει με τις ώρες παιξίματος! Ούτε αν ο κιθαρίστας είναι κάφρος και παίζει metal. Είναι καθαρά θέμα, πού ήταν αποθηκευμένοι και... κατασκευής. Για παράδειγμα, πρέπει να είσαι τυχερός αν πάρεις παλιά Hofner και οι "μαγνήτες" της είναι μια χαρά. Συνήθως, τα τυλίγματα τους με τα χρόνια καταστρέφονται. Κάποιος πολύ σωστά ανέφερε πριν για τη μόνωση των τυλιγμάτων. Εδώ έχουμε αυτή την περίπτωση. Με τα χρόνια, λόγω υγρασίας, ξηρασίας, δεν έχει σημασία σπάει η μόνωση του σύρματος και βραχυκυκλώνει με το διπλανό του. Η κιθάρα πλέον έχει χαμηλό output και ακούς μόνο πρίμα. Ο μαγνήτης θέλει επισκευή, καινούργιο τύλιγμα. Τώρα για το θέμα με τους πόλους και την απομαγνήτιση είναι πολύ δύσκολο να απομαγνητιστεί τελείως και να μην έχεις output. Ειδικά αν ο μαγνήτης βρίσκεται πάνω σε κιθάρα. Τώρα αν η κιθάρα είναι κάποιων ετών και δεν ξέρω και γω τι έχει τραβήξει ή οι "μαγνήτες" έχουν αφαιρεθεί και βρίσκονται σε ένα σακουλάκι χρόνια το οποίο έχει αλλάξει ένα σωρό θέσεις κτλ κτλ ίσως να έχουν απομαγνητιστεί οι πόλοι. Αλλά και πάλι όχι τελείως αλλά κάποια Gauss. Πχ, παρακάτω είναι ένας bridge Tele κάποιων ετών ο οποίος έχει τραβήξει τα πάντα. Ο πρώτος πόλος μετράει πολύ λιγότερα Gauss από τον δεύτερο. Αν μπει αυτός ο μαγνήτης, ως έχει, πάνω σε μία Tele η διαφορά στο output της πρώτης χορδής με της δεύτερης δεν θα είναι τεράστια. Αλλά μία μικρή διαφορά θα υπάρχει. Ημερομηνία λήξης, πάντως, δεν έχουν. Δεν απομαγνητίζονται δηλαδή με τα χρόνια. Θα έλεγα να μην τρελαίνεστε και αρχίζετε από σήμερα να απομακρύνεστε από τα stack και τις οθόνες (δεν υπάρχουν πλέον CRT!) κάποια μέτρα για να προσέξετε τους μαγνήτες σας. Πρέπει να ακουμπήσετε τον μαγνήτη πάνω στον μαγνήτη του μεγαφώνου για να απομαγνητιστεί. Ή να πλησιάσουν (μάλλον ακουμπήσουν με το ζόρι) οι ανάστροφοι πόλοι δύο μαγνητών κοκ Συνέχεια ακουμπάω την κιθάρα μου πάνω στον ενισχυτή ή την αφήνω ακουμπισμένη μπροστά στην καμπίνα με τα μεγάφωνα . Δεν έχουν πάθει τίποτα οι μαγνήτες. +(AlNiCo)5 ;) θελοντας καποτε να απομαγνητισω λιγο τα Polepieces απο ενα σετ Texas Specials τους κολλησα στους μαγνητες των μεγαφωνων του twin, φυσικα απο την μερια που απωθουνταν. Με "τσαμπουκα" εφαρμογη αντιθετης φορας μαγνητικου πεδιου, οι AlNiCo μπορουν να απωλεσουν μερος, ή ολη τη μαγνητιση τους. Παρεμπιπτοντως (επειδη διαβασα κατι σχετικο παραπανω), οι μαγνητες των οργανων μαγνητιζονται με την επιβολη ισχυρου μαγνητικου πεδιου, και οχι υψηλης τασης στα τυλιγματα... Αντιστοιχα, δεν τιθεται θεμα απομαγνητισης απο τα τυλιγματα γιατι απλα το ρευμα που διαρεει το πηνιο ειναι επαγομενο και της ταξης των μερικων millivolt... Αρα, οι μανητες ζουν οσο αντεχει η μονωση του συρματος, ή το ιδιο το συρμα, ή οσο αντεξουν τα polepieces, αν εκτεθουν σε συνθηκες απομαγνητισης. (τωρα αν πιασουν την θερμοκρασια Curie πανω στο οργανο, δεν θα μεινει και πολυ ...οργανο) wood matters Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
alderbody Δημοσιευμένο 1 Φεβρουαρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 1 Φεβρουαρίου 2011 Το υλικο της μονωσης λεγεται Formvar(Polyvinyl Formal Varnish) και αυτο με το χρονο και επιπροσθετοντας παραγοντες οπως η θερμοκρασια και η υγρασια εκφυλιζεται. Τις περισσοτερες φορες ομως δινει εναν πιο γλυκο χαρακτηρα στον ηχο, με λιγοτερα πριμα, λιγο περισσοτερη εμφαση στα μεσσαια και πιο 'βρωμικο'.= καλο. Καποιες-σπανιες- περιπτωσεις χαλαει τον ηχο τελειως, χανουν σε attack, εχουν χαμηλο οutput και 'θολωνουν' οι συγχορδιες.= κακο. εδω θα χρειαστουν καποιες διευκρινισεις. Ο "ηχος" του εκαστοτε υλικου μονωσης (ειτε Formvar, ειτε Plain enamel... ειτε λαδομπογια ;D) εχει να κανει με το παχος της καθαυτης επιστρωσης, πραγμα που δινει αναγκαστικα παχυτερα, ή λεπτοτερα πηνια για τον ιδιο αριθμο τυλιγματων. Αυτο ειναι που επηρεαζει (οσο επηρεαζει) την ηχητικη συμπεριφορα του μαγνητη. Ο "εκφυλισμος" της μονωσης κυριως συνεβαινε (και θα συμβει καποτε σε νεους vintage style μαγνητες) οταν βραχυκυκλωναν τα τυλιγματα που ερχονταν σε επαφη με τους μαγνητες λογω οξειδωσης του AlNiCo , με τις γνωστες βεβαια συνεπειες... Πλεον η επιστρωση εχει αλλαξει συσταση οποτε για μαγνητες εδω και 40 χρονια δεν ισχυει η 'παλαιωση'. Αρα ουδεις λογος ανησυχιας προς αγοραστας. Βασικα αλλαξε ο τροπος κατασκευης (στους μοντερνους μαγνητες), και το συρμα πλεον τυλιγεται γυρω απο μπομπινα και οχι κατευθειαν πανω στα polepieces. Αλλα επαναλαμβανω, οι "vintage style" μανγητες ειναι θεωρητικα το ιδιο ευαλωτοι σε καποιες συνθηκες που μελοντικα θα προκαλεσουν διαβρωση. ...εμ και οι απανταχου pickup winders κλεφτες θα γινουν? 8) wood matters Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
myster_maze Δημοσιευμένο 1 Φεβρουαρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 1 Φεβρουαρίου 2011 Αλλα επαναλαμβανω, οι "vintage style" μανγητες ειναι θεωρητικα το ιδιο ευαλωτοι σε καποιες συνθηκες που μελοντικα θα προκαλεσουν διαβρωση. Δεν νομίζω σήμερα κάποιος σοβαρός winder να τυλίγει το σύρμα κατ'ευθείαν πάνω στα polepieces. Το γνωρίζουν όλοι το πρόβλημα και το λαμβάνουν υπόψη. Λίγο χαρτοταινία πριν το τύλιγμα είναι το στάνταρ στη διαδικασία. Και, όχι μόνο για να μην οξειδωθεί το alnico αλλά μετά το κέρωμα ή το βερνίκωμα, αν κουνηθεί ένα polepiece υπάρχει περίπτωση να κόψει το σύρμα. Οπότε η χαρτοταινία επιβάλλεται. Και, φυσικά, δεν επηρεάζει καθόλου στον ήχο. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
alderbody Δημοσιευμένο 1 Φεβρουαρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 1 Φεβρουαρίου 2011 Δεν νομίζω σήμερα κάποιος σοβαρός winder να τυλίγει το σύρμα κατ'ευθείαν πάνω στα polepieces. Το γνωρίζουν όλοι το πρόβλημα και το λαμβάνουν υπόψη. Λίγο χαρτοταινία πριν το τύλιγμα είναι το στάνταρ στη διαδικασία. Αυτο που λες ειναι λογικοτατο, αλλα εχω δει και παμπολλα video που το εκαναν με τον "παραδοσιακο" τροπο. Και ειναι πολλοι customαδες που δεν συνιστουν το "σκαμπανεβασμα" των Polepieces για να μην "ξυρισουν" το συρμα. Εχω την εντυπωση οτι κατι σχετικο ειχα διαβασει για τους SSL-1, χωρις να εγγυωμαι την αξιοπιστια αυτης της πληροφοριας. Αν μπορει καποιος να το επιβεβαιωσει Και, όχι μόνο για να μην οξειδωθεί το alnico αλλά μετά το κέρωμα ή το βερνίκωμα, αν κουνηθεί ένα polepiece υπάρχει περίπτωση να κόψει το σύρμα. Οπότε η χαρτοταινία επιβάλλεται. Και, φυσικά, δεν επηρεάζει καθόλου στον ήχο. Η χαρτοταινια ηχητικα δεν κανει κατι. Απλα το οτι συνεισφερει στην συνολικη αυξηση του πλατους του πηνιου, επιφερει μια ισως barely audible διαφορα. Κατι σαν το θεμα Formvar vs Plain Enamel vs οτιναναι... wood matters Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
myster_maze Δημοσιευμένο 1 Φεβρουαρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 1 Φεβρουαρίου 2011 Η χαρτοταινια ηχητικα δεν κανει κατι. Απλα το οτι συνεισφερει στην συνολικη αυξηση του πλατους του πηνιου, επιφερει μια ισως barely audible διαφορα. Κατι σαν το θεμα Formvar vs Plain Enamel vs οτιναναι... Η χαρτοταινία έχει πάχος 0.10mm(!). Δεν τίθεται θέμα αύξησης πλάτους. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να καταλάβεις διαφορά στον ήχο. Τα πηνία με τον παραδοσιακό τρόπο τυλίγονται με το χέρι. Μεγαλύτερη διαφορά πλάτους θα υπάρχει αν τυλιχτεί ένα πηνίο σφιχτά με ένα άλλο πηνίο το οποίο θα τυλιχτεί χαλαρά. Που και εκεί οι ηχητικές διαφορές είναι ελάχιστες. Formvar vs Plain Enamel οι διαφορές είναι καθαρά στο θέμα, χωρητικότητες. Η διαφορά στο μονωτικό "βερνίκι" του σύρματος, έχει και μία διαφορά στο συνολικό πάχος, διάμετρο σύρματος. Οι στρώσεις δηλαδή μεταξύ τους έχουν άλλη απόσταση σε κάθε περίπτωση. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
alderbody Δημοσιευμένο 1 Φεβρουαρίου 2011 Share Δημοσιευμένο 1 Φεβρουαρίου 2011 Η χαρτοταινία έχει πάχος 0.10mm(!). Δεν τίθεται θέμα αύξησης πλάτους. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να καταλάβεις διαφορά στον ήχο. δηλαδη περιπου οσο καναδυο στρωσεις απο συρμα. ...αλλα ας μην ασχολουμαστε με ...τριχες :) Τα πηνία με τον παραδοσιακό τρόπο τυλίγονται με το χέρι. Μεγαλύτερη διαφορά πλάτους θα υπάρχει αν τυλιχτεί ένα πηνίο σφιχτά με ένα άλλο πηνίο το οποίο θα τυλιχτεί χαλαρά. ασφαλως και θα εχουν διαφορα. Οπως και το "στρωτο" με το "scatter" δινει αλλο παχος και αλλη συμπεριφορα. Που και εκεί οι ηχητικές διαφορές είναι ελάχιστες. παντα για μικρες διαφορες μιλαμε. Αλλοι βεβαια τις ακουν και αλλοι τις προσπερνουν. wood matters Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση