Προς το περιεχόμενο

Η σπουδαιότητα του Μετρονόμου για το σύγχρονο drummer


vagelism

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις αλληλεπίδρασης με μουσικούς (ηχογράφηση-live) πιστεύω ότι ένα καλό take με φυσικό, ανθρώπινο τέμπο (από καλό μουσικό) δεν μπορεί να ξεπεραστεί ακόμη και με την τελειότερη απόδοση πάνω σε μετρονόμο.

 

Δεν νομιζω αυτη τη στιγμη να κυκλοφορει στο εμποριο ουτε ΜΙΑ παραγωγη (μιλαμε για ποπ-ροκ παραγωγες οχι για το τελευταιο δισκογραφικο πονημα της "αναρχικης υπερμουσικης κολλεκτιβας του Σασκατσουαν"... ;D)  στην οποια ο ντραμμερ να μην παιζει πανω σε μετρονομο.

 

Ειχα την απιστευτη τυχη πριν μερικα χρονια να να παραβρίσκομαι στις ηχογραφησεις ενος πολυ μεγαλου συγκροτηματος στο LA και φυσικα σε ΟΛΑ τα κομματια το πρωτο πραγμα που εμπαινε ηταν ο μετρονομος...σε ΕΝΑ κομματι ο παραγωγος ηθελε αλλο feel και ειχε φωναξει εναν....ψιλοασχετο τυπο που τον ελεγαν.....KENNY ARRONOFF... ;D ;D ...και αυτος το ΠΡΩΤΟ πραγμα που ζητησε ηταν....ο...μετρονομος...πιστεψτε με δεν τον ζητησε επειδη...χρειαζονταν..."μπρατσακια" (ο τυπος ηταν ισως η πλεον απολυτη ρυθμικη "μηχανη" που εχω δει ποτε στη ζωη μου,ηθελα να παω να τσεκαρω αν ειχε...μπαταριες... ;D αλλα δεν με αφησαν... ;D)

 

Ο μετρονομος δεν ειναι ουτε......"μπρατσακι" ουτε "βοηθητικες ροδες" ουτε φυσικα χαλαει το feel ενος κομματιου αλλωστε οι καλοι ντραμμερ παντα παιζουν "γυρω" απο τον μετρονομο και δεν χανουν ποτε το feel τους.  

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 173
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Η ουσια εχει καλυφθει απο vaggelism Superfunk και kapdrums και ειναι απλές γραμμες

 

ΜΕΤΡΟΝΟΜΟΣ. ΠΑΝΤΑ ΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ. ΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ.

 

ΝΑΙ υπαρχουν εξαιρεσεις, αλλα....

 

Το να κανουμε την εξαιρεση κανονα ειναι ατοπο.

 

το να κανουμε την αδυναμια μας (αντε να μη την πω αδυναμια αλλα αιρετικη αποψη για να ξεχωρισουμε) φιλοσοφια και αποψη επισης ατοπο.

 

Στην τελικη ο καθενας επιλεγει οτι θελει. Οταν ερθει η ωρα να παει στο στουντιο να γραψει και να πρεπει μετα να γραψουν και αλλοι απο πανω του, τοτε θα καταλαβει τι γινεται.

 

Για αυτο και λεμε ρουφιανο το μετρονομο. Εκει ξεβρακωνονται ολοι οι γνησιοι και αυθορμητοι καλλιτεχνες που η ευαισθητη και δημιουργικη φυση τους, δεν μπορει να χαλιναγωγηθει απο το ζυγο του μετρονομου....(τοι κωλου.....)

 

 

Υ.Γ1 Το παραδειγμα μετρονομος - μπρατσακια ειναι εκτος τοπου και χρονου

 

Υ.Γ2 Τα παραπανω δεν εφαρμοζονται αν θελετε να παιζετε ελευθερες διασκευες/αυτοσχεδιασμους σε αφρικανικο χωρο βροχης με οστινατο βαδισμα θιβετιανου ευνουχου μοναχου για να συνοδευετε το μπαφο σας.

Ουτε αν ειστε ο τσαρλι γουατς, αλλα αν ησασταν δε θα γραφατε (μαλλον) εδω

 

 

 

Ευχαριστως ναι, αλλα....ΟΧΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@Superfunk

Ωραία όλα αυτά αλλά θα μου επιτρέψεις να επιμείνω στην άποψή μου η οποία δεν είναι ούτε νόμος αλλά ούτε και βλακεία, απλώς ένας άλλος τρόπος εκτέλεσης μουσικής που είναι πολύ διαδεδομένος.

Έχω ήδη πει ότι στα κομμάτια που κατά καιρούς έχω κάνει διασκευή, ανακάλυψα ότι τα περισσότερα αν όχι όλα δεν έχουν μετρονόμο ή δεν ..κατάφερα εγώ να βρώ το τέμπο. (ναι πρόσεξα μέχρι και υποδιαίρεση του 0.5)

 

Θέλεις ένα πιο φρέσκο παράδειγμα?  Μόλις άνοιξα τώρα ένα φάκελο με μουσική και διάλεξα τυχαία 4 κομμάτια. Από αυτά μόνο το ένα είχε σταθερό τέμπο (Lenny Kravitz - Fly Away). Τα υπόλοιπα 3 δεν έχουν και ακούγεται καθαρά ότι η μπάντα παίζει ..σε custom μέτρημα (Βοn Jovi - Living on a prayer, Led Zeppelin - Whole Lotta Love, Sweet - Love Is Like Oxygen).

 

Οποιοσδήποτε μπορεί να κάνει αυτό το τεστ. Στον υπολογιστή και στην δισκοθήκη μας υπάρχει το υλικό. ;)

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα υπόλοιπα 3 δεν έχουν και ακούγεται καθαρά ότι η μπάντα παίζει ..σε custom μέτρημα (Βοn Jovi - Living on a prayer, Led Zeppelin - Whole Lotta Love, Sweet - Love Is Like Oxygen).

 

προσφατες παραγωγες βλεπω επελεξες.... ;D ;D

 

 

απλώς ένας άλλος τρόπος εκτέλεσης μουσικής που είναι πολύ διαδεδομένος.

 

που ΗΤΑΝ πολυ διαδεδομενος.

 

 

για ...δεκαδες λογους (ενας απο τους οποιους ειναι φυσικα το editing & η επεξεργασια του υλικου ) η χρηση μετρονομου ειναι απαραιτητη στις μερες μας.

 

απο εκει και περα to each his own.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το ενδιαφέρον θα ήταν να συζητάμε όχι αν είναι χρήσιμος ο μετρονόμος, αλλά πώς να τον χρησιμοποιούμε.

 

Για παράδειγμα στη μελέτη έχει πολύ ενδιαφέρον να τον βάλουμε αντί για τέταρτα να μετράει όγδοα, μισά, ολόκληρα, να μετράει στο 2 & 4, κλπ

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είχα πάει σε ένα σεμινάριο πέρυσι του Κώστα, και θυμάμαι πολύ καλά ότι αρκετές φορές τόνισε ότι καλό θα ήταν να αφήνουμε στην άκρη τον μετρονόμο και να εμπιστευόμαστε/ακούμε το εσωτερικό μας ρολόι γιατί ο καθένας έχει συγκεκριμένο ρυθμό μέσα του. Με λίγα λόγια,έλεγε απότι κατάλαβα ότι αντιλαμβάνεται διαφορετικά ο καθένας κάποια grooves, όχι ότι βγαίνει εκτός ρυθμού, απλά μπορεί  για παράδειγμα να έχει κάποιο delay ασ πούμε απειροελάχιστο. Βέβαια δεν είπε "μην μελετάτε με μετρονόμο", ούτε έδεινε συμβουλές για αρχάριους μουσικούς (είχε δίπλα του τον μετρονόμο σε όλη τη διάρκεια).

 

Πιστεύω πως κάθε μουσικός, που θέλει να λέγεται μουσικός, πρέπει να αφήνεται στους ήχους που έχει μέσα του και όχι να καθοδηγείται μονίμως από τον μετρονόμο ή οποιοδήποτε άλλο καλούπι, επειδή "έτσι πρέπει" . Δεν έχει "έτσι πρέπει" ,πάρτε το χαμπάρι! Ξέρετε γιατί είμαστε μουσικά  ρηχοί σαν λαός (ναι έτσι πιστεύω) ? Γιατί κανείς δεν μας δίδαξε ποτέ ότι μερικές φορές πρέπει να εμπιστευόμαστε το ένστικτό μας, να έχουμε κριτική σκέψη, να ψάχνουμε και να αμφισβητούμε κατεστημένες δομές. Πάνε δες τι παίζουν στο San Francisco, Νέα Ωρλεάνη .... και μετά έλα να τα πούμε.  

 

Καλά είναι τα μπρατσάκια, αλλά surfing  με μπρατσάκια δεν κάνεις φιλαράκι ;D

 

Φιλικά,

Tom

 

Με ολο το σεβασμο φιλε Τομ..θα σου διηγηθω μια ιστορια..Πριν χρονια ειχε ερθει ενας φιλος μουσικος ροκ κιθαριστας  στην Ελλαδα.Μου ζητησε να τον παω σε φολκ μουσικη σκηνη ..και τον πηγα σε μια μουσικη σκηνη...απο αυτες που βρισκονται στην Συγγρου ;D ;D..Κοιταζε και ξανακοιταζε το ρολοι του..Μου λεει λοιπον..μετα απο 2 ωρες..

-  hey Vagelis..They...are playing for more than 2 hours.When is the break..?

--- NO BREAKS  του λεω..

και αυτη η συζητηση συνεχιστηκε ανα μια ωρα μεχρι τι 6 το πρωι και αφου ηδη επαιζαν 7 ωρεσ..

Βγαινοντας εξω μου λεει...

-  Vagelis..that was a lot of music in there man...7 hours straight..A lot of styles..too many styles..difficult music

- you are in a crossroad my friend..WE PLAY EVERYTHING IN HERE..του λεω..

- I play rock..and a bit of funk...and thats it.. what i saw in there ..seemed fucking hard. μου λεει...

-  WE PLAY pop,rock, shuffle ,ska, reggae,funk ,90 % of latin grooves, Jazz ,plus all the traditional Greek and oriental grooves..and we have to groove all these styles..

φιλε..Τομ..

Επειδη διαφωνω με την παραθεση σου περι ¨ρηχων Ελληνων" μουσικων...ελπιζω να καταλαβες το πνευμα της συζητησης που αναφερω παραπανω. Μονο ρηχοι δεν ειμαστε φιλε μου..Με τη κουλτουρα μας σε σχεση με τη μουσικη εχουμε ενα θεμα ..αλλα πιστεψε με ..οσοι φιλοι μουσικοι εχουν επισκεφτει τη χωρα μας..εχουν φυγει με το στομα ανοιχτο.

Hwept...παλι εγραψες ρε φιλε..ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΟΛΟΓΟ θα σε φωναζω στο εξης ;D ;D

φιλε HARY..το να πειραζεις σε παραγωγες το μετρονομο ..Να τρεχεις η να πεφτεις συνειδητα και συννενοημενα ειναι μουσικη...Να τρεχεις επειδη δεν εχειs groove μεσα σου...αυτο λεγετε Karagiozis wedding.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισης να ξαναπουμε οτι "παιζω με μετρονομο" ΔΕΝ σημαινει παιζω ΑΚΡΙΒΩΣ πανω στον μετρονομο (δεν γινεται αλλωστε αυτο ) αλλα παιζω "γυρω" απο τον μετρονομο αναλογα με το feel,το swing  & το groove που θελουμε .....αρα θεμα "αποστειρωσης" και "χασιματος του feel" δεν τιθεται. ;)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ασχετο αλλα θα το μοιραστω μαζι σας.

Τα τελευταια 2 χρονια μελεταω με ενα TD9 στο σπιτι

εχει διαφορους μετρονομους αλλα μ αρεσει ενας που εχει ιδιαιτερα..

τον ονομαζει voice.{Οποιος παιζει με roLand θα το βρει}

τι κανει λοιπον αυτος..

ειναι ανθρωπινη φωνη που τραγουδαει ομως νουμερα..σε οτι time το ρυθμισουμε.

4,3 7,9,οτι θελεις.

αυτος μετραει

one .two.three klp

ειναι η αγαπημενη μου ασχολια , ειδικα να τον ρυθμιζω σε odd meters και να παιζω σολο απο πανω , γιατι παντα ξερω που βρισκομαι μεσα στο μετρο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το τελευταιο δισκογραφικο πονημα της "αναρχικης υπερμουσικης κολλεκτιβας του Σασκατσουαν"... ;D)  

 

 

Έλιωσα  ;D

 

Λοιπόν, θα σας δώσω μια άλλη σκοπιά, μια που τα ντραμς τα άφησα εδώ και πολύ καιρό...

 

Λοιπόν. Στα μαθηματικά δεν υπάρχουν "ανθρώπινα παιξίματα".

 

[ ντομάτες πέφτουν ολούθε μου]

 

Κοιτάξτε τι εννοώ. Όταν συνθέτεις ένα κομμάτι, το πρώτο ίσως πράγμα που σκέφτεσαι είναι ο ρυθμός. Συνεπώς, αν θέλω ο ρυθμός να ανεβοκατεβαίνει σα τη μπάλα του μπάσκετ, θα τον γράψω ΑΠΟ ΠΡΙΝ έτσι. Αν όμως πάνω στο χαρτί λέει bpm 120, τότε ΕΝΝΟΕΙ BPM 120 ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΠΑΡΕΙ ΠΡΟΤΟΒΟΥΛΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ 119,3 ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΡΙΤΟ ΜΕΤΡΟ 121,5 ΚΛΠ ΕΧΕΙ ΦΑΕΙ ΤΟ ΑΝΑΛΟΓΙΟ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ  ;D  ;D  ;D

 

Το feel είναι διαφορετικό πράγμα από το tempo.  ;)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου