Προς το περιεχόμενο

Εφφέ Στο Master Του Cubase.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλημέρα,

Μήπως γνωρίζει κάποιος αν παίζει ρόλο η σειρά στα εφφέ του Master (stereo) Out στο Cubase?

 

Lyrics: Wasted Time Between Solos!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Φυσικά και παίζει ρόλο....τόσο σε ότι αφορά το καθαρά αισθητικό μέρος (είναι τελείως διαφορετικό πράγμα ένα compressor που "οδηγεί" ένα eq  από ένα compressor που "οδηγηται" από ένα eq  και ούτω καθ'εξής) όσο και σε ότι αφορά το συνολικό gain build up και τις παρενέργειες που μπορεί να έχει.

 

Το μεν πρώτο σκέλος είναι καθαρά υποκειμενική υπόθεση καθώς ο καθένας τελικά βρίσκει τον συνδυασμό και την μεθοδολογία που τον εξυπηρετεί καλύτερα (ένα σημαντικό θέμα είναι και το ΠΟΤΕ κατά την διάρκεια του μιξ εισέρχεται η επεξεργασία στο mix bus)  ενώ το δεύτερο πέρα από την όποια αισθητική επίδραση αποτελεί και ένα λεπτό τεχνικό σημείο που περιλαμβάνει προσεκτικό gain staging ώστε να αποφευχθεί τυχόν υπεροδήγηση και clipping  κάποιων από τους επεξεργστές λόγω διαφορετικού  wordlength  ή αν μιλάμε  (και) για αναλογικά outboard  που παρεμβάλοντε στο mix bus ενός DAW, λόγω διαφορετικών  operating levels (πολύ συνηθισμένο λάθος σε υβριδικά σετάπ). Και φυσικά για να πετύχουμε το επιθυμητό και σωστό output level αφήνωντας ικανοποιητικό headroom όχι μόνο σε σχέση με το ψηφιακό domain  άλλα έχωντας πάντα στο μυαλό μας και το ότι θα πρέπει τοαποτέλεσμα να είναι συμβατό και να μεταφράζεται σωστά κάτα την μετατροπή του σε αναλογικό και πάλι σήμα (κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να γνωρίζουμε και τις διαφορές σε ότι αφορά το αναλογικό  gain staging των μέσων ακρόασης πχ ανάμεσα σε ένα συνηθισμένο consumer set up, ένα  home theater  ή μια αίθουσα κινηματογράφου) 

 

Το μόνο που παραμένει σίγουρα πάντα στην τελευταία θέση (πριν το master fader δηλαδή είναι κάποιος dithering  αλγόριθμος (συνδυασμένος ή όχι με  noise shaping)  ώστε να προφυλάξει από τα λάθη μετάπτωσης σε (εκ των πραγμάτων) μικρότερο wordlength.    

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραία, αν κατάλαβα καλά αυτά που λές, μία λογική σειρά είναι:

 

EQ--> Compressor --> Limiter --> Dithering

Σωστά?

 

Και αν ναι για το παραπάνω, λογικά το gain θα καθοριστεί απ'τον κομπρέσσορα πχ σε 2:1 ή 3:1 ανάλογα με τις ήδη υπάρχουσες στάθμες απ'τη μίξη?

Lyrics: Wasted Time Between Solos!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Ωραία, αν κατάλαβα καλά αυτά που λές, μία λογική σειρά είναι:

 

EQ--> Compressor --> Limiter --> Dithering

Σωστά?

 

Θεωρητικά ναι....με 2 παρατηρήσεις

1) Το limiter  δεν είναι και η καλύτερη δυνατή επιλογή για το mix bus...κατ'αρχάς για να το επιλέγεις σημαίνει ότι πιθανόν έχεις ένα ιδιαίτερα hot level στο mix πράγμα "επικυνδυνο" αλλά και που δυσκολέυει τα επόμενα στάδια της διαδικασίας....το leveling  στο mix bus έχει ιδιαίτερη σημασία για το πιθανό μάστερινγκ που θα ακολουθήσει....ένα λογικό rms level θα μπορούσε να είναι μεταξύ -18 με 12dbfs κατι που θα σήμαινε peaks της τάξης του -5 με -3dbfs περίπου σε μια τυπική ροκ-ποπ κατάσταση, δηλαδή χωρίς την ανάγκη για κάποιο limiter ...αν παρ'όλα αυτά και σε ένα τέτοιο οριακά ασφαλές σενάριο νιώθεις καλύτερα και πιο σίγουρος τοποθετώντας ένα limiter φρόντισε να θέσεις το threshold  ουσιαστικά στο -1 ή -2dbfs  και να μην έχεις περισσότερο από 0.5 έως 1db gain reduction....αλλά αν τα έχεις κάνει όλα προσεκτικά ως αυτό το σημείο δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείς και για limiter.

 

2) Η σειρά eq -> comp ή comp -> eq  είναι πολύ σημαντική επιλογή καθώς οι 2 συνδυασμοί δίνουν πολύ διαφορετικά αποτελέσματα αλλά απαιτούν και αρκετά διαφορετική προσέγγιση....αν επιθυμείς ένα διακριτικό overall glueing compression και αντίστοιχα ένα ελαφρύ character eq (πχ ενισχύωντας ελαφρά τα άκρα ή "αδειάζωντας" ελάχιστα αλλά με μεγάλο εύρος τα μεσαία δίνωντας και στις 2 περιπτώσεις μια πιο scooped αίσθηση) τότε η επιλογή σου είναι πολύ καλή. Επαναλαμβάνω πως είναι τρομερά σημαντικό το να επιλέξεις την στιγμή που θα εισάγεις την συγκεκριμένη επεξεργαστική αλυσίδα κατά την διάρκεια της μίξης....άλλοι επεμβαίνουν στο τέλος της μίξης ,άλλοι σε κάποια συγκεκριμένη χρονική στιγμή κατά την διάρκεια (πχ μόλις έχουν ένα ικανοποιητικό Levelling & overall tone shaping)  και άλλοι ξεκινάν από την αρχή την μίξη έχωντας ενργοποιημένη την όλη αλυσίδα ,πολλές φορές καιμε πολύ συγκεκριμένες από πριν ρυθμίσεις (αυτό που λέμε mix in to compresion). Φυσικά δεν υπάρχει σωστό και λάθος αλλά σίγουρα αξίζει τον κόπο να πειραματιστείς με όλες τις μεθόδους ώσπου να βρεις τι σου ταιριάζει καλύτερα και τι σε βοηθάει να φθάσεις πιο κοντά στο επιθυμητό αποτέλεσμα.    

 

 

Και αν ναι για το παραπάνω, λογικά το gain θα καθοριστεί απ'τον κομπρέσσορα πχ σε 2:1 ή 3:1 ανάλογα με τις ήδη υπάρχουσες στάθμες απ'τη μίξη?

 

Δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς εννοείς με "το gain θα καθοριστεί από τον comp"...όλα τα στάδια της αλυσίδας περιλαμβάνουν κάποιο gain stage  το οποίο θα πρέπει να χειριστείς προσεκτικά ώστε αφενός να μην υπεροδηγήσεις κατά λάθος την είσοδο κάποιου επεξεργαστή και αφ'ετέρου να μην φθάσεις στο σημείο να έχεις ένα υπερβολικά hotmix... αυτά ισχύουν είτε μιλάμε για ψηφιακό είτε για αναλογικό domain.

 

Αν αναφέρεσαι στο πως περίπου πρέπει να δουλέυει το compression στο mix bus  , αυτό έχει να κάνει περισσότερο με το αισθητικό αποτέλεσμα που εσύ επιθυμείς....

 

Αν πχ σε ενδιαφέρει ένα διακριτικό όπως ανέφερα παραπάνω glueing comp τότε θα πρέπει να ξεκινήσεις από σχετικά έως πολύ αργά attack time και γρήγορο release θέτωντας το ratio  μεταξύ 1.5:1 με 2:1  και θέτωντας το threshold εκεί που θα σου δίνει 1 με 2db gain reduction, αντίστοιχα αν επιθυμείς ένα πιο Power pop pumping compression θα πρέπει και πάλι να επιλέξεις αργό attack αλλά να θέσεις το release (ξεκινώντας από την πιο γρήγορη τιμή του) εκεί που η "επαναφορά" συμβαδίζει με το groove του κομματιου....σε αυτήτην περίπτωση θα επιλέξουμε ένα ratio μεταξύ 2:1 to 4:1 και θα θέσουμε το threshold εκεί που θα μας δίνει 3 με 6db gain reduction και ούτω καθ'εξής...κάποια "σημαντικά" tips για το compression στο mix bus:

 

1)Ο συνδυαμός αργό και γρήγορο release είναι σχεδόν πάντα η καλύτερη επιλογή στο mix bus.

 

2)Η ύπαρξη sidechain control είναι σημαντικό όπλο για ένα mix bus compressor...μας δίνει την δυνατότητα να "απαλάξουμε" το gain detection κύκλωμα από την υπερβολική παρουσία των χαμηλών και πολύ χαμηλών περιοχών και έτσι να έχουμε μια πολύ πιο smooth  και διακριτική επεξεργασία ακόμη και σε μεγάλα ποσοστά gain reduction.

 

3)Η επιλογή ανάμεσα σε stereo linked  ή dual mono λειτουργία είναι πάρα πολύ σημαντική....καθώς μπορεί να μας βοηθήσει να διατηρήσουμε , να στενέψουμε ή ακόμη και να διευρύνουμε την αίσθηση της στερεοφωνικής εικόνας του μιξ κατά το επιθυμητό.    

 

4)Πολλές φορές το επιθυμητό -ομογενοποιητικό αποτέλεσμα που προσδωκούμε από το compression στο mix bus επιτυγχάνεται σε μεγάλο βαθμό ή καλύτερα συνδυαστικά και με την ίδια την τοπολογία του κυκλώματος του επεξεργαστή (transformer coupled, tube-mu gain reduction, opto gain detection κλπ κλπ) και των ιδιαίτερων ακουστικών χαρακτηριστικών της (harm.distortion,clipping point, core saturation).  Αυτό βέβαια ισχύει στον αναλογικό τομέα αλλά σίγουρα αποτελεί και προσπάθεια για εξομείωση σε πολλούς ψηφιακούς επεξεργαστές).

 

5)Στο compression βολεύει να ξεκινάς θέτωντας πιο υψηλές gain reduction τιμές και στην συνέχεια να ανεβάζεις το threshold εκεί που δίνει το επιθυμητό και ίσως ανεπαίσθητο αποτέλεσμα....από το πολύ στο λίγο δηλαδή.

 

6)"If it sounds good....it's good"

 

http://www.noiz.gr/index.php?action=articles;sa=view;article=136

 

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πω, πω! Σ'ευχαριστώ για το χρόνο σου!

Λοιπόν,

πιθανόν έχεις ένα ιδιαίτερα hot level στο mix πράγμα "επικίνδυνο"......αλλά αν τα έχεις κάνει όλα προσεκτικά ως αυτό το σημείο δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείς και για limiter.

Ακριβώς, έχω κρατήσει το σήμα σε όλα τα κανάλια όσο το δυνατόν πιο χαμηλά (χωρίς να χάνει βέβαια) για να αποφύγω αυτό που προανέφερες.

 

Επαναλαμβάνω πως είναι τρομερά σημαντικό το να επιλέξεις την στιγμή που θα εισάγεις την συγκεκριμένη επεξεργαστική αλυσίδα κατά την διάρκεια της μίξης....άλλοι επεμβαίνουν στο τέλος της μίξης ,άλλοι σε κάποια συγκεκριμένη χρονική στιγμή κατά την διάρκεια (πχ μόλις έχουν ένα ικανοποιητικό Levelling & overall tone shaping)  και άλλοι ξεκινάν από την αρχή την μίξη έχωντας ενργοποιημένη την όλη αλυσίδα

Κατανοητό και καλώς το επισήμανες, για να σου πω ότι εγώ ανήκω στην πρώτη περίπτωση (δηλ. στο τέλος της μίξης), καθώς ήθελα να έχω στο κάθε κανάλι  το αποτέλεσμα που μου/μας άρεσε περισσότερο πριν προχωρήσω στα master effects.

 

5)Στο compression βολεύει να ξεκινάς θέτωντας πιο υψηλές gain reduction τιμές και στην συνέχεια να ανεβάζεις το threshold εκεί που δίνει το επιθυμητό και ίσως ανεπαίσθητο αποτέλεσμα....από το πολύ στο λίγο δηλαδή.

Να κάτι εντελώς καινούριο για μένα. Από το '99 που δουλεύω cubase, δεν το είχα σκεφτεί ποτέ έτσι, πάντα το έκανα ανάποδα ;D

 

6)"If it sounds good....it's good"

Η "νεκροψία" θα δείξει που λένε ;D

 

Και πάλι σ'ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές και το χρόνο σου, να 'σαι καλά.

Lyrics: Wasted Time Between Solos!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου