Προς το περιεχόμενο

AKG c451b ή OKTAVA MK012 ?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα σε όλους και καλές γιορτές!

 

Είμαι σε δίλημμα για την αγορά πυκνωτικού για ηχογράφηση μπουζουκιού!

Το μικρόφωνο θα χρησιμοποιηθεί για την ηχογράφηση και άλλων ακουστικών οργάνων αλλά ο πρωτεύων ρόλος είναι η ηχογράφηση μπουζουκιού σε home studio.

 

Από προενισχυτή έχω τον TL Audio Ivory 5051 Mono (http://www.tlaudio.co.uk/docs/products/5051.shtml) τον οποίο έχω χρησιμοποιήσει και σε live και έμεινα απόλυτα ευχαριστημένος με την "ζεστασιά" και το "χρώμα" που δίνει.

 

Για τα λεφτά που διαθέτω μου πρότειναν το AKG C451B (http://www.thomann.de/gr/akg_c451b.htm) ή το

ΟΚΤΑVA ΜΚ012 (http://www.thomann.de/gr/oktava_mk012_kleinmembran_kondensatormikrofon.htm) ή ένα ζευγάρι OKTAVA MK012 που είναι και σε καλή τιμή και θα δώσει (απ' ότι μου είπαν) περισσότερο "χώρο" η ηχογράφηση με 2 μικρόφωνα.

 

Το πρόβλημα είναι ότι εάν καταλήξω σε ζευγάρι, δεν θα μπορώ να χρησιμοποιήσω τον προενισχυτή καθώς είναι ΜΟΝΟ.

 

Σαν ποιότητα ποιο θα μου προτείνατε από τα παραπάνω;

 

Εχώ ακούσει ότι το AKG είναι εγγυημένη λύση, αλλά ακούγονται και πολύ θετικά σχόλια για την άλλη εταιρεία. Είμαι λάτρης του "ζεστου" ήχου και δεν θα ήθελα κάτι που να "ξυρίζει".

 

Ευχαριστώ πολύ!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

το 451 όντως είναι μια εγγυημένη λύση... δεν μπορώ να φανταστώ επαγγελματικό studio χωρίς ένα ζευγάρι... πραγματικό πασπαρτού... ιδανικό για τα γούστα μου για ηχογράφηση εγχόρδων αλλά και ως overhead...

ιδιαίτερα ευκρινές χωρίς όμως να προδίδει την συχνοτική ουδετερότητα του... σε απαιτήσεις home studio θα σε καλύψει άνετα ακόμα και σε vocal track...

προσωπικά το συστήνω πάντα ανεπιφύλακτα...

 

για το MK012 έχω ακούσει πολύ καλά λόγια αλλά δεν έχω προσωπική άποψη...από την άλλη όποιο octava κι αν έχω χρησιμοποιήσει ακούγεται ακριβότερο από την τιμή του...

 

όσο για το "ζεστό" ήχο που ευαγγελίζεσαι ίσως θα έπρεπε να εξετάσεις και κάποιες υλοποιήσεις με λυχνία όπως τα πολύ καλά Κ2 και ΝΤΚ της RODE (μεταχειρισμένα για να μη ξεφύγεις στην τιμή... το NTK έτσι κι αλλιώς δεν κυκλοφορεί πια νομίζω).

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε npap σε ευχαριστώ πολύ για την πολύτιμη συμβουλή σου!

 

Ίσως αυτή την ζεστασιά που ζητάω να την πετύχω με συνδυασμό μικροφώνου και προενισχυτή γιατί με την χρήση του προενισχυτή που γράφω παραπάνω έχω δει σίγουρο αποτέλεσμα σε άλλες καταστάσεις.

 

Από εκεί και πέρα σίγουρα παίζει ρόλο και ο χώρος αλλά κυρίως ο παίχτης  ;)

 

Σκέφτομαι να συνδυάσω για αρχή το AKG με μια Μ-audio fast track pro (μέσω του προενισχυτή), απλά μπήκα στον προβληματισμό με το OKTAVA επειδή ακούω για πολύ value for money κατάσταση.

 

Σε ευχαριστώ και πάλι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Το 451b υποτίθεται πως είναι η σύγχρονη εκδοχή της AKG για το όντως κλασσικό και studio standard 451.....στην πράξη όμως μιλάμε για 2 εντελώς διαφορετικά μικρόφωνα και κατασκευαστικά και ηχητικά. Θα μπορούσε κανείς να πει πως είναι στην λογική των περισσότερων σύγχρονων SDC : δυνατή έξοδος, έντονο pressence και γενικότερα bright χαρακτήρας με αρκετά τονισμένα τα ψηλά και ψηλά μεσαία. Γενικότερα θεωρώ πως αυτή η λογική απευθύνεται περισσότερο στην consumer αγορά δίνωντας μικρόφωνα με "εντυπωσιακό" , "έτοιμο" ήχο (δίνουν μια scooped αίσθηση στα μεσαία) χωρίς ιδιαίτερες ανάγκες για ενίσχυση και περαιτέρω επεξεργασία....βέβαια αυτή είναι η επιφανειακή εικόνα...στην πραγματικότητα αυτού του τύπου τα μικρόφωνα τις περισσότερες φορές ακούγοντε ιδιαίτερα "σκληρά", δεν επιδέχοντε και δεν "ακούν" καλά το eq ενώ δεν είναι και ιδιαίτερα ευέλικτα σε ότι αφορά την τοποθέτηση και την χρήση εν γένει....παρ'όλα αυτά το 451b μπορεί να βρει αρκετές πετυχημένες εφαρμογές, όπως κρουστά, ακουστικά όργανα, ταμπούρο, μεμονωμένα cymbal mics κλπ κλπ ειδικά όταν το ζητούμενο είναι ένας bright χαρακτήρας και ευδιάκριτα transients και μάλιστα σε όργανα που αυτά τα χαρακτηριστικά είναι δυσδιάκριτα.....από την άλλη πλευρά εγώ το βρίσκω ιδιαίτερα σκληρό και ενοχλητικό σε εφαρμογές με ήδη υπερβολικά bright χαρακτήρα όπως ακουστικά όργανα με μεταλικές χορδές και παιγμένα με πένα, overheads σε ένα ροκ ντραμ σετ κλπ κλπ. Κατασκευαστικά το 451b είναι άψογο (και λογικό ως μικρόφωνο μαζικής παραγωγής) με ιδιαίτερα χρηστικό pad (είπαμε έχει hot έξοδο) και υψηπερατό φίλτρο σε μια πολύ όμορφη συσκευασία (ως - ιδιαίτερα ταιριασμένο είναι η αλήθεια - ζευγάρι) με αρκετά παρελκόμενα.

 

Από την άλλη πλευρά το ΜΚ012 είναι κομμάτι μιας modular κατασκευής κάτι που το καθιστά εκ των πραγμάτων ένα πολύ ευέλικτο μικρόφωνο (μπορείς να συνδυάσεις πολλές διαφορετικές SDC & LDC κάψες με το ίδιο πουράκι). Ως SDC έχει πολύ καλά αποτελέσματα σε πάρα πολλές εφαρμογές και με πολλές επιλογές στην τοποθέτηση (λόγω διαφορετικών πολικών διαγραμμάτων), ειδικά όταν υπάρχει η δυνατότητα για ποιοτική ενίσχυση (δεν έχει και την πιο δυνατή έξοδο....) αλλά και περαιτέρω επεξεργασία (το ΜΚ012 έχει μια αρκετά ισοροπημένη απόξριση με ιδιαίτερα πλούσια μεσαία και χαμηλά μεσαία, κάτι που πιθανόν δεν είναι επιθυμητο σε κάποιες περιπτώσεις). Μου δίνει γενικότερα την εντύπωση πως είναι κάπως "αργό" για SDC κάτι που σε πολλές περιπτώσεις "κολακέυει" την πηγή στρογγυλέυωντας τις άκρες, αν και στην ουσία νομίζω πως αυτό έχει να κάνει πιο πολύ με τα ακριβή και πλούσια χαμηλά μεσαία και τα rolled off ψηλά που πιθαανόν να λειτουργούν ως masking  στα υπεργρήγορα υψηλοσυχνοτικά transients (με μια πιο mid scooped προσέγγιση πλησιάζει πάρα πολύ στα πιο πετυχημένα bright SDC όπως πχ το ΚΜ184). Ηχητικά το θεωρώ από τα πιο ευέλικτα SDC  που κυκλοφορούν σήμερα με πολύ "μεγάλο" και ιδιαίτερο  ήχο (αλλά και ανάλογες απαιτήσεις) και μια απο τις λίγες σύγχρονες σχεδιάσεις που σε κάποια χρόνια θα θεωρούντε κλασσικές....Κατασκευαστικά τώρα το ΜΚ012 έχει αρκετά θεματάκια, όπως η ποιότητα κατασκευής του ενισχυτικού τμήματος (πουράκι - είναι πολύ σήνυθες φαινόμενο να "τα παίρνεις στο χέρι"), η εφαρμογή των capsules, το κάπως δύασχρηστο αλλά και μόλις 10db pad. η ιδιίατερα "χαλαρή" σχέση στα "matched pairs" αλλά και η κάπως "φθηνή" σε σχέση με τον ανταγωνισμό συσκευασία και παρελκόμενα...

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Many many thanks to Nikodemos...!!! ;D

 

Για την εμπεριστατωμένη του (όπως πάντα) άποψη.

 

Με βοήθησε πάρα πολύ αυτή η ανάλυση σου, όσο γίνεται βέβαια γιατί δεν είμαι και τεχνικός για να τα "πιάσω" όλα.  ;)

Βέβαια μου έδωσες πολύ τροφή για σκέψη και προβληματισμό για το εάν αξίζει να κάνω αυτή την κίνηση των 300+ ευρώ όσον αφορά το μικρόφωνο, αφού το θέλω για home χρήση και χωρίς υποδομές ούτε σε σοβαρό εξοπλισμό, ούτε και σε ακουστική του χώρου που παίζει τεράστια σημασία.

Και σκέφτομαι...αφού οι διαφορές των μικροφώνων σε αυτά τα επίπεδα τιμών είναι πολύ μικρές και απαιτούν για να τις "ακούσεις" και κάποιο επίπεδο γνώσεων και εξοπλισμού, γιατί να μην πάω στην κλασική λύση του Nt1 όπως όλος ο κόσμος, και να μου μείνουν και κάποια χρήματα για την ακουστική του χώρου (όσο γίνεται βέβαια);;;;

Μήπως βγάλω καλύτερο αποτέλεσμα εάν σουλουπώσω λίγο τον χώρο μου με το nt1, παρά με κάτι λίγο ακριβότερο αλλά χωρίς "σοβαρές" διαφορές (λόγω απειρίας κυρίως);;;

Από την άλλη έαν είχα την δυνατότητα θα έπερνα ένα c414 και θα έλυνα τα προβληματά μου αλλά άτιμη κρίση... ;D

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

όποιος βιάζεται σκοντάφτει... ειδικά κουρασμένος...

νοιώθω την ανάγκη να απολογηθώ και συγνώμη φίλε μου για την παρανόηση... μιλούσα για το αγαπημένο μου "νεγράκι" AKG C451ΕB και όχι το AKG C451B... μια απλή μου βόλτα στο λινκ που παρέθεσες θα με απέτρεπε από το να σε αποπροσανατολίσω ενδεχομένως... ελπίζω στην κατανόηση σου...

 

προσοχή μόνο μην υπερ απλουστεύσεις συμπερασματικά... δεν βράζουν όλα τα φθηνά μικρόφωνα στο ίδιο καζάνι ούτε χρειάζονται "χρυσά αυτιά" για να ακούσεις διαφορές μεταξύ τους, είτε προς την κατεύθυνση του σωστού-λάθους είτε στην "άποψη", είτε στην "βιτρίνα" που πλασάρουν κάποια...

όσο μεγαλώνει το πεδίο των τιμών η ποιοτική διαφορά πληρώνεται αντιστρόφως ανάλογα της "πραγματικής" της αξίας... η απομυθοποίηση άλλωστε των ηχητικών παραδείσων έχει πληρωθεί ακριβά και θα συνεχίσει όσο χωράει "μπόλικη" υποκειμενικότητα ο τρόπος προσέγγισής τους...

 

ο προενισχυτής σου δεν θα έλεγε όχι σε matching του με mic και 300 και 400 και 500 ευρώ... το θέμα είναι ο συγκερασμός τους να είναι κοντά σε ότι ηχητικά επιθυμείς... και το ότι το nt1 είναι καλό για τα λεφτά του δεν λέει από μόνο του κάτι... κατά την γνώμη μου ο μόνος κρίκος της αλυσίδας που μπορεί να κριθεί αυτοτελώς είναι τα active monitors...

 

αυτά για τροφή στον προβληματισμό σου όπως και η "πλάνη" σου το ότι το 414  ως πανάκεια θα έλυνε τα προβλήματά σου... με αυτό να δεις εκδόσεις που προσφέρονται αφειδώς για ανάλογο μπλέξιμο... ;)

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

το θέμα είναι ο συγκερασμός τους να είναι κοντά σε ότι ηχητικά επιθυμείς...

 

+1000

 

Πάντα ο σκοπός , η χρήση και ακόμη περισσότερο το αποτέλεσμα θα καθορίζει το αν μια επιλογή είναι τελικά πετυχημένη και σίγουρα όχι το κόστος ή τα τεχνικά χαρακτηριστικά.

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνώ 1000% απλά δεν μου δίνεται η δυνατότητα στην παρούσα φάση να δοκιμάσω μικρόφωνα (έστω αυτά τα 2-3 που έχω στο μυαλό μου) για να καταλήξω στον ήχο που με ικανοποιεί με δεδομένο budget πάντα.

 

Οπότε καλώς ή κακώς είναι και λίγο "ζαριά" η όλη υπόθεση. Έτσι περιγράφοντας όσο γίνεται καλύτερα τον ήχο που έχω στο μυαλό μου, οι απόψεις σας βοηθάνε πάρα πολύ, καθώς είστε και επαγγελματίες και κατέχετε και το "άθλημα".

 

Σαν ήχος, χοντρικά και ενδεικτικά κάτι τέτοιο έχω στο μυαλό μου (

) "γλυκό", που δεν "ξυρίζει".

 

ΦΥΣΙΚΑ και ο ήχος αυτός είναι ΕΞΩ απο την πραγματικότητα και τα δεδομένα που ζητάω, καθώς ο άνθρωπος είναι πεχτούρα, και δεν περιμένω απο home studio τέτοια ποιότητα ήχου απλά το αναφέρω σαν παράδειγμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου