Προς το περιεχόμενο

Ο Συνθέτης...


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γειά σας. παλι εγώ!

 

Φιλε senexus, σίγουρα ο σκοπός των απαντήσεων μας σε ένα τέτοιο θέμα είναι η επικοινωνία, ανταλλαγή απόψεων και η διεξαγωγή καποιων συμπερασμάτων που ισως βοηθήσουν εμάς αλλα και άλλους που έχουν το μικρόβιο να έρθουν κοντά στον κόσμο της μουσικής.

 

Παρακαλώ να μην λάβεις τα γραφομενά μου ως επιθεση αλλά ως κατάθεση απόψεων με ολιγο καλοπροαίρετο χιούμορ που χρειάζεται για να ζωντανεύει η κουβέντα.

 

Επαναλαμβάνω οτι δεν δυναται κανείς να αμφισβητήσει την αξία των σπουδών στην καλλιέργεια και την κατεύθυνση ενος μουσικού, τα συστήματα των οποίων διδάσκουν, διαδίδουν και καταγράφουν την μουσική στο διάβα των αιώνων αμήν.

 

Καταλαβαίνουμε όμως οτι μιλώντας για σύνθεση , δηλαδή δημιουργία, οι κανόνες αλλάζουν. Η μουσική ειναι μαθηματικά, οσων αφορά το γραψιμο και το διάβασμα. Η μορφή γραφής εξυπηρετει την επικοινωνια και την καταγραφή. Επικοινωνία οργάνου με μουσικού, μουσικών και ορχήστρας με διευθυντή. Συστημα διοίκησης - διάρθρωσης - εκτέλεσης. Πυραμίδα. Πειθαρχία - συντονισμός - αρμονία - αποτέλεσμα.

 

Τώρα, πριν το αραβικό σύστημα κάνανε πράξεις οι άνθρωποι, πρίν απ τη γραφή σχεδιάζαν οι άνθρωποι, άρα πριν την κωδικοποίηση και την διδασκαλία, οι άνθρωποι συνέθεταν, φτιάχναν όργανα , τραγουδούσαν , π.......σαν κλπ.

 

Αρα η σύνθεση έχει άλλο υπόβαθρο, ψυχικό, αισθητικό, και όλα τα άλλα είναι τα μέσα για την αποτύπωση, την προβολή προς τους άλλους, την εξωτερίκευση.

 

Κατά την γνώμη μου αυτο είναι το πιο δύσκολο καο προυποθέτει αυτό που δεν διδάσκεται. Το ταλέντο.

 

Οι τρόποι πολλοί. Ξυπναω με μια έπνευση , μια μελωδια στις 3 τη νύχτα , τη γραφω μην την ξεχάσω , αυριο και τον επομενο μήνα ολο την εμπλουτίζω. Μια φράση κρουστων η μπάσσου που μου ήρθε και την φτιάχνω, παιζω βλακείες στο πιάνο η στην κιθάρα και ωχ μου ήρθε μια ιδεα και αλλα πολλά.

 

Αν απο τους περισσοτερους συνθετες που τα τραγουδιατους και τις μελωδίες τους σιγοτραγουδαμε, κλαιμε, διασκεδάζουμε, ζούμε τους βάλουμε να παίξουν σοπεν η ραχμανινωf -σορρυ αλλα με πληκρα ασχολούμαι - τα άλλα εναλλακτικά. είμαι σίγουρος οτι δεν θα τα καταφέρουν , Να το πώ απλά εκέι θέλει στρώσιμο ο κώλος και χρονια απο 5 χρονων σπουδες και το ταλέντο απλά σε προχωρά μόνο απο θέμα αντίληψης. Αυτή εντοπίζω ως ειδοποιό διαφορά της δημιουργίας με την εκτελεση. Κλείνω προς το παρον γιατι κουράζω και μπορούσα να γράψω βιβλίο με κάτι τέτοια.

 

Πρέπει εδώ σε αυτό το σιτε να προσεγγίζουμε και να αναγνωρίζουμε τον τρόπο και την δουλειά του καθενός ερασιτεχνική , επαγγελματική, η απλά το ενδιαφέρον αρκει να έχουμε γνώμονα το μικρόβιο της μουσικής που βασανίζει τον οργανισμό μας και έτσι να εκφραζόμαστε και να αισθανθούν και οι αδαείς οτι έχουν καποιον που τους σαπορτάρει και ίσως και οι σπουδαγμένοι μάθουν απο αυτούς.

 

Γι αυτό με ενοχλησε λίγο η αντιμετώπιση του φίλου μας που τα παρατάει απο τα ωδεία και τα όργανα και συμπτωματικα καποιον μου θυμίζει που ταλαντευεται μεταξύ σπουδών και προσωπικής μουσικής δουλειάς αλλα καλά τα πάει και που και που κονομάει. εγώ

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 37
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Φίλε Cos_Dr

 

Εγκρίνω, επαυξάνω και δεν παρεξηγούμαι (εκτός κι αν εσύ μου κλείνεις το γκαράζ με την Alfa Romeo σου). Το μόνο που δεν κατάλαβα ήταν εκείνο το "π......σαν". Μήπως εννοείς "γ......σαν";

Κατά τα άλλα καλά, και πάω διακοπές οπότε όταν γυρίσω θα καλοδεχόμουν ένα νέο topic γιατί αυτό νομίζω ότι, όχι μόνο το εξαντλήσαμε αλλά και το π.....σαμε (ή μήπως γ.....σαμε;)

 

Καλό καλοκαίρι σε όλους! :D :) :o :D :lol: :wink: :) :lol: :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν καταλαβαινω γιατι το να γινεις μαθηματικος ή αρχιτεκτονας απατει το να σπουδασεις ενω στο να γινεις μουσικος κατι τετοιο θεωρειται "περιττη πολυτελεια".Βεβαια αν λαβουμε υπ οψην την καλλιτεχνικη απαξιωση της μουσικης (σκυλαδικα κτλ) κατι τετοιο εξηγειται.Δηλαδη ο Μοτσαρτ αν δεν αρχιζε τις σπουδες στα...2 του χρονια (με τον πατερα του) θα εφτανε ποτε στο επιπεδο που εφτασε?Μαλλον ο καημενος ο Μπαχ αδικα εβγαζε τα ματια του πανω απο συνθεσεις προηγουμενων υπο το φως των κεριων.Και δεν καταλαβαινω γιατι ο Μπετοβεν θεωρηθηκε ο μεγαλυτερος δασκαλος πιανου.Τι να εμαθε ο Λιστ απο αυτον?Πιστεψτε με,ολοι μας εχουμε λιγοτερο ταλεντο απο τους παραπανω.Και αν αυτοι χρειαστηκαν μαθηματα τοτε εμεις χρειαζομαστε...ξυλο!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μήπως είναι πολυτέλεια εδω στην ψαροκώστενα? Εσυ τι λές cos_dr?

 

Χαίρομαι που που κάνετε αυτην την ερώτηση.¨Λοιπόν παλιά στο περιοδικό Μουσική, το σωτήριο έτος 1992 είχα διαβάσει ενα άρθρο το οποίο έλεγε για ένα λύκειο στην Αγγλία που έδινε δωρεάν την δυνατότητα στους μαθητές να σπουδάσουν μουσική με εναν πρωτοποριακό για την εποχή τρόπο. Υοηρχε ένα οργανωμένο στούντιο με ένα κεντρικό πάννελ και αν θυμάμαι καλά 8 υπο στούντιο με τα οποία γινόταν η εκμάθηση της midi τεχνολογίας και μάλιστα ο καθηγητής- συνθέτης παρακολουθούσε την πρόοδο και τις συνθεσεις των μαθητών του δινοντας ανάλογες συμβουλές . Μία interactive διδασκαλία σε μια τρυφερή ηλικία. Λοιπόν . Πάντα πιστεύα ότι όλα ξεκινούν απ την παιδεία. Στο σημείο αυτο είμαι υποχρεωμένος να επαναλάβω οτι οι απόψεις που παρέθεσα για το θέμα μας δεν υιοθετούν σε καμία περίπτωση το οτι είναι άχρηστες οι μουσικές σπουδές. Απαραίτητες είνα γι αυτούς που αγαπάνε τη μουσική και την επικοινωνία και δόξα το θεό ζούμε σε μία εποχή που οι πληροφορίες και τα βιβλία και όλα βρίσκονται και όλα μαθαίνονται. Απλά η σύνθεση είναι σύνθετη διαδικασία και δέν είναι πανάκεια μόνο οι σπουδές και τα έτοιμα δεδομένα. Η μουσική διδασκαλία είναι πολυτέλεια για το φτωχό όπως πάμε Έληνικό Λαό τα μαθήματα στα ωδεία είναι ακριβά και τα σχολεία πέρα βρέχει ακόμα εν έτει 2003 για θέματα μουσικής και γενικά \άλλης \ παιδείας. Το σύστημα μετα μετράει τι πουλάει, τι γνωστούς έχεις να σε χώσουν, και όχι μονο αυτό βέβαια . εδω τωρα θα πώ. Ο ταλαντούχος συνθέτης με καλό μουσικό εκπαιδευτικό υπόβαθρο, θωρακισμένος είν ωρε και προχωρά και κερδίζει το σεβασμό και ξεχωρίζει , αλλά και ο πραΚΤΙκός και αυτός προχωρά και ψάχνεται και ακούγεται γιατι το αποτέλεσμα μετραει. Και όπως είπα πρίν η λύση μάλλον είναι κάπου στη μέση. Συνθέστε γιατι χανόμαστε! ! ! ! Παλέψτε για την μουσική παιδεία και αγκαλιάστε όλους τους μουσικούς πρακτικούς και σπουδαγμένους. Αυτό θέλουν και αυτοί. Να τσακωνωμαστε να μας χωρίζουν και να μας εκμεταλλέυονται γιατι ασχετο μεν αλλά τι είδα εχθές. Έπαιζε η ορχήστρΑ μια ώρα και τραγούδαγε ο Μαζωνάκης στον Π καφε, και λέει η Μενεγάκη.............. Μπράβο Γιώργο. Οι άλλοι ρε παιδιά οι μουσικοί που είναι? Αυτοί δέν υπάρχουν. Ρε μόνο το Γιώργο βλέπουν αυτοί.. Αλλά αυτό μάλλον είναι άλλη θεματική ενότητα. Συγχωρέστε με . !!! :oops:

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

geia sas.

 

parakoloutho tin "kouventa" sas kai thelisa apla na anafero kai tin diki mou periptosi os paradigma.

 

gennithika to 1979

didaxtika 3 mines armonio idiaitera mathimata (1987)

kai tipota allo...

 

apo tote

 

exo grapsei arketa kommatia (reason, fruity loops, cubase vst) kai symeteixa 5 sugrotimata mexri tora me 12 sunaulies sto energitiko.

 

ola auta xero oti den lene tipota, ostoso auto pou thelo na toniso einai oti den boithithika apo kanenan gia na matho , kai anakalipsa pragmata pou mesa apo tin "pepatimeni" odo tha argousa na ta anakalipso.

 

filika.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μεγάλε c_s_m_o_s.!

 

Εγω΄τώρα ξέρεις τι θα ήθελα? Να μας πεί και ο WAV που έθεσε εξ αρχής το θέμα την άποψη του να δούμε τι συμπέρασμα έβγαλε και αν έβγαλε μέχρι στιγμής.

 

Και εγώ ασχολήθηκα πολύ με αυτό το θέμα διότι έχω παρατηρήσει οτι το εδώ κατεστημένο έχει τάσεις να αναγνωρίζει ως μουσικούς και συνθέτες αυτούς που προέρχονται από κλασσικό ή "μοντέρνο¨ σύστημα εκμάθησης μουσικής, αρμονίας ή σύνθεσης. σε κάποιο όργανο.

 

Αυτό είναι μεγάλο λάθος και φαίνεται εξ άλλου αν ρίξεις μια ματιά στην πραγματικότητα και στην διεθνή ενασχόληση με τα μουσικά δρώμενα. Είπαμε ότι οι σπουδές δεν είναι άχρηστες λαι στην πραγματικότητα υπάρχουν πολλές μορφές σπουδών . Υπάρχει ύλη π.χ. στο internet, σε βιβλία του εμπορίου και με λίγα μαθήματα , θέληση και πρακτική εξασκηση στο είδος που θέλει ο καθένας μας μαθαίνεις και ήθελες και δύο ζωές γεμάτες και ακόμα θα μάθαινες. Εδώ πρόσφατα και από μεγάλο μουσικό οίκο μιλήσαμε και μου είπαν οτι η τεχνολογική μουσική σέν γράφεται σε παρτιτούρα και δεν κατοχυρώνεται.

 

Μιλάμε έπαθα.!!!!!!!!!!!!!! 8O 8O 8O Τι λένε ρε παιδιά. Ψάξτε λίγο για να μην μου λένε οτι είμαι πρακτικομουσικόφιλος, οτι έξω και γράφεται και κατοχυρώνεται.

 

Υπάρχουν δύο περιπτώσεις Παραπέμποντας στις προηγούμενες απαντήσεις των άλων φίλων της θεματικής μας ενότητας περι μουσικών σπουδών στην Ελλάδα ή οι μουσικές σπουδές έχουν μείνει πίσω τυχαία ή σκόπιμα έχει μείνει πίσω ένα δόγμα.

 

Η δημιουργία πρωτότυπης μουσικής, καινούριας δηλαδή , δεν νομιζω πιά οτι είναι θέμα σπουδών μόνο. Πάει πολύ μακρύτερα και παίζουν πολλά άλλα πράγματα στην αναζήτηση αυτού του σκοπού απο τις κλασσικές σπουδές οι οποίες ίσως και να μην είναι προσαρμοσμένες σε νέα δεδομένα.

 

Εγώ αγαπώ τις μουσικές σπουδές και σπουδάζω καθημερινά, πιο παλιά και ορθόδοξα. Εχω κενά απο κλίμακες , απο αντίστιξη , απο αρμονία, σε ορισμένα πράγματα βλέπω την ημιμάθειά μου και προσπαθώ να την καλύψω καθημερινά, ειμαι και τυχερός που έχω και δασκάλα στο σπίτι και γλυτώνω και λεφτά. ¶ρα δεν έχω τίποτα εναντίον τους.

 

Αλλά επιμένω οτι στη σύνθεση και ακόμα και στην εκτέλεση σε ένα όργανο, παίζουν και άλλα πράγματα που τα ανακαλύπτει κάποιος μόνος του κυρίως.

 

Λέει πρέπει να γράψεις μουσική στο πεντάγραμμο για να μάθεις και να διαβάζεις. Παρε .ενα score editor, παίξε έστω και πρακτικά μαζί του και θα καταλάβεις σιγά σιγά και να διαβαζεις και άσε που θα γράφει μόνο του αυτά που θα συνθέτεις .

 

Προχθές έβλεπα σε κρατικό κανάλι για τον H. Mancini *pink panther theme" και τον Ελμερ Μπερνσταιν και έλεγε ο Ελμερ |......... ετσι και αλλιώς η μουσική είναι δώδεκα ημιτόνια και ολοι οι υπόλοιποι παίζουμε με αυτά και μένει αυτός που θα φτιάξει κάτι πρωτότυπο που θα μείνει....| Οπότε μην αγχώνεστε.

 

Να αλλάξουμε μυαλά και να αλλάζουμε τις θεωρίες. Εδώ ο κόσμος όλος καθε μέρα αλλάζει και δυσκολευόμαστε να τον ακολουθήσουμε]

 

 

Για εμένα μουσικός θα είναι αυτός που τον ακούω και μου αρέσει.

 

Και εγώ όταν παιζω πιάνο αν μου ζητάγαν πτυχίο κάθε φορά δεν θα είχα παιξει ποτέ μου.

 

Ολοι μουσικοί είμαστε εδώ , και εσυ c_s_m_o_s και όλοι. Ετσι οραματίζομαι το noiz . ¶κουσες yameth? " Αν σας τα πρηξα sorry :) :) :) μα έχω βρει καλύτερο αγόρι......... \ θα μου βγεί κανα όνομα

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπόν! Ας πούμε ότι αύριο-μεθαύριο πλουτίζουμε όλοι (ή κάποιοι από εμάς έστω) από τη μουσική μας, και αποφασίζουμε να χτίσουμε μια σπιταρόνα...

Ποιον αρχιτέκτονα και ποιό μηχανικό θα βάλουμε; Αυτόν που είναι πρακτικός αλλά έχει μεγάλο κέφι και φαντασία στη δουλειά του ή αυτόν που την έχει σπουδάσει την την υπόθεση και έχει ένα "άλφα" θεωρητικό υπόβαθρο για να ανταπεξέλθει στα δύσκολα;

Ρωτάω εγώ τώρα...

Empty Rooms

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

.............και απαντάω και εγώ τώρα!!!!!!!!

 

Συκρίνεις ανόμοιο θέμα. Αλλά και πάλι, τα θεμέλια του σπιτιού έχουν φυσικούς κανόνες μα το πιο ωραίο σπίτι θα είναι αυτό που θα έχει πρωτοτυπία και φαντασία, δηλαδή το δικό μου :P :P

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ισως πάλι τώρα που το σκέφτομαι υπάρχει μία διαφωνία μεταξύ σύνθεσης και εκτέλεσης. Έχω πορωθεί μάλλον με αυτό το θέμα του Συνθέτη και τώρα που άνοιξα τον υπολογιστή είμαι ψιλοκομμάτια.

 

Θα συμφωνήσω φίλε wasted sunset για το θέμα της εκτέλεσης, αλλά εσυ τι λές? Δηλαδή αν έχεις εμπειρία στη σύνθεση, συνθέτεις μόνο με κλασσικούς κανόνες? Η μήπως οι κλασσικοί κανόνες εγγυόνται το αποτέλεσμα. Αν ήταν έτσι αυτοί που ακούνε μονο μουσική και δεν έχουν καθόλου θεωρητικές γνώσεις , δεν θα καταλάβαιναν τίποτα.

 

Σε παραπέμπω στην προηγούμενη μου απάντηση και ενδιαφέρομαι για την γνώμη σου .

 

ρε wav, τι μας έκανες, Αλλά φταίω και εγώ που συνεχίζω. Υπομονή παιδιά, Σε λίγες μέρες φεύγω διακοπές.

 

Πάω λίγο στο συνθ να χαλαρώσω και θα φτιαξω κανα μπητακι με πιάνο - strings kai kana pad και θα το ονομασω senexus sunsets. :idea:

Mexri na me parei o ypnos

Ayrio pali. .................. :wink:

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε μου cos_dr,

μη μπορώντας να αντισταθώ στη πρόκληση μιας απάντησης ευελπιστώ να σε ξαναφέρω πίσω από το synthi σου.

Το θέμα είναι σίγουρα ανεξάντλητο και εγώ το μόνο που ήθελα είναι να δω το θέμα από μια οπτική γωνιά, και ούτε σκόπευα να διαχωρίσω σύνθεση με εκτέλεση ή ότιδήποτε άλλο.

Με δυό λόγια θα πώ το εξής:

Καταρχάς η φαντασία για το μουσικό είναι δεδομένη. Χωρίς αυτή εξάλλου δε θεωρείται καλλιτέχνης αλλά "παπαγάλος".

Πιστεύω όμως ότι για κάποιον που δεν έχει αποκτήσει συστηματικό θεωρητικό υπόβαθρο το αποτέλεσμα της φαντασίας του είναι πεπερασμένο. Εάν πραγματικά δηλαδή συνεχίζει να εξελίσσεται ως δημιουργός φτάνει σε ενα σημείο που δεν έχει πια τα θεωρητικά εφόδια να εκφράσει αυτή του τη φαντασία. Προσπαθώντας να μη πολυλογήσω, θα κλείσω με έναν (απλό) μαθηματικό τύπο: αχ + β = ψ όπου:

α = η δημιουργική μας προσπάθεια

χ = το θεωρητικό υπόβαθρο

β = ταλέντο, φαντασία και λοιπές σταθερές παράμετροι

ψ = το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα

 

(Πουφ !!! παραβάρυνε αυτή η κουβέντα.. ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ !!! )

Empty Rooms

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου