Προς το περιεχόμενο

Ηχογράφηση με RME HDSP 9632 και Mackie CFX16 MKII


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γεια σε όλους.

Καταρχήν θέλω από τώρα να σας ζητήσω συγγνώμη για το μακροσκελές Post αλλά θέλω να είμαι όσο το δυνατόν πιο περιγραφικός έτσι ώστε να σας δώσω πλήρη εικόνα σχετικά με αυτό που θέλω να ρωτήσω

 

Έχω εγκατεστημένη στο PC που χρησιμοποιώ στο Home Studio την RME HDSP 9632 (http://www.rme-audio.de/en_products_hdsp_9632.php)

 

Δεν χρησιμοποιώ το Standard Break Out Cable BO9632CMKH (Unbalanced) με το οποίο διατίθεται η κάρτα κατά την αγορά της αλλά αντί αυτού χρησιμοποιώ το optional BO9632XLRMKH (Balanced). Μπορείτε να δείτε τα καλώδια στο link που ακολουθεί: http://www.rme-audio.de/en_products_cables.php#2

 

Διαθέτω επίσης μια Mackie CFX16 MKII (http://www.mackie.com/products/cfx16mkii/) η οποία γνωρίζω πολύ καλά οτι είναι μια κονσόλα η οποία είναι περισσότερο PA oriented και λιγότερο για Studio εφαρμογές.

 

Θα μιλήσω λίγο για τη Mackie για να σας δώσω εν τάχει μια μικρή εικόνα για τη δρομολόγησή της.

 

H Mackie μου παρέχει 12 Mono Κανάλια και 2 Stereo κανάλια. Διαθέτει επίσης 4 Sub Outs, 2 Pre/Post Fader Switchable Μονοφωνικά Αux Sends, 2 Μονοφωνικά FX Sends (τα οποία αναφέρονται ως EFX Sends και είναι στην ουσία 2 πρόσθετα Post Fader Αux Outs τα οποία ο κατασκευαστής διαθέτει για σύνδεση εξωτερικών εφφέ τα οποία επιστρέφουν μέσω των 2 Stereo EFX Returns). H κονσόλα πέρα από την Main Out διαθέτει στερεοφωνική Utility Out η οποία ελέγχεται από δικό της Knob το οποίο όμως είναι Post Μain Fader. Συνεπώς η Utility Out ελέγχεται από το Knob της για δεδομένη τιμή του Main Fader. (Aν πχ το Main Fader είναι στο Maximum Attenuation τότε ανεξάρτητα από τη θέση του Utility Out Knob δεν φτάνει τίποτα στην Utility Out)

 

Κάθε κανάλι Stereo ή Mono δεν μπορεί να περάσει κατευθείαν στο Main Bus και στην Main Out χωρίς να περάσει πρώτα από Sub Outs. Με λίγα λόγια κάθε κανάλι ανάγεται πρώτα σε ένα ζεύγος Sub Out (1-2 ή 3-4 ή και στα 2 ζεύγη) και στη συνέχεια η κάθε Sub ανάγεται στο L ή R audio path του Main Bus και δρομολογείται στην έξοδο.

 

Δεν αναφέρομαι καθόλου στα Inserts, Tape IN/OUT γιατί δεν θα μας απασχολήσουν στο συγκεκριμένο θέμα. Τέλος θέλω να αναφέρω οτι όλοι οι Jack Connectors στην κονσόλα είναι TRS (Balanced). Σε περίπτωση που χρειαστεί κάποιος να ρίξει μια ματιά στο Manual της κονσόλας για να διαπιστώσει αυτά που περιγράφω παραθέτω το Link του εδώ. (http://www.mackie.com/pdf/CFXMKIISeries_OM.pdf)

 

ΒΑΣΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ:. Τα εφφέ (εξωτερικά ή το εσωτερικό) δρομολογούνται κατευθείαν από τα EFX Returns ή τον fixed εσωτερικό κλάδο Return του εσωτερικού εφφέ στην Main Out χωρίς να περνούν από τις Sub 1,2,3,4. Ως αποτέλεσμα αυτού τα εφφέ ακούγονται μεν από τις Main Out αλλά δεν είναι παρόντα στις Sub Outs 1,2,3,4. Eπίσης τα εφφέ φτάνουν στις Aux Sends 1 και 2 αλλά όχι στερεοφωνικά. Πριν διανεμηθούν στις Αux 1 και Αux 2 προστίθενται και το ποσοστό που φτάνει στις Aux Sends 1 και 2 ελέγχεται από τα αντίστοιχα Knobs Effects to Monitors 1 και 2. Προσέξτε και αν θέλετε τσεκάρετέ το από το διάγραμμα δρομολόγησης που βρίσκεται στην τελευταία σελίδα του Manual οτι τα Aux Sends και EFX Sends είναι μονοφωνικά. Συνεπώς αν σε αυτά φτάσει στερεοφωνικό σημά τότε τα L/R του προστίθενται πριν βγουν στην έξοδο. Πολλοί νομίζουν εσφαλμένα οτι τα Sends 1 μεταφέρουν το L σήμα και τα Sends 2 το Right. Η μόνη περίπτωση του να συμβεί αυτό είναι η δημιουργία Stereo καναλιού από 2 Mono (κατάλληλα Panned) εκ των οποίων το Aux 1 του πρώτου θα οδηγεί το L και το Aux 2 του δευτέρου το Right.

 

Το Setup μου μέχρι σήμερα είχε ως εξής:

Η στερεοφωνική έξοδος της κάρτας ήχου (L/R XLR's) συνδέεται στη στερεοφωνική είσοδο 15-16 της Mackie. To κανάλι 15-16 ανάγεται στις SUB 3-4 οι οποίες με τη σειρά τους ανάγονται στα L/R Paths του Main Bus και φτάνουν στην Μain Out. Πιο συγκεκριμένα η Sub 3 οδηγεί το Left και η Sub 4 το Right. Η σύνδεση της Stereo εξόδου της RME στην Stereo είσοδο 15-16 της Mackie γίνεται με 2 "XLR to TRS" καλώδια.

 

Τα 2 Monitors συνδέονται με 2 XLR καλώδια στην Main Out (L/R XLR outs).

 

Όσον αφορά την έξοδο που θα χρησιμοποιούσα για ηχογραφήσεις, στην αρχή είχα προβληματιστεί σχετικά με το ποια έξοδο της Mackie θα έπρεπε να συνδεθεί στην είσοδο της κάρτας ήχου. Το κυριότερο που θα έπρεπε να ικανοποιείται ήταν να μπορεί η Mackie να ανάγει σε αυτήν την έξοδο κανάλια κατά βούληση τα οποία θα έπρεπε και να ακούγονται από τα 2 Monitors αλλά και να ηχογραφούνται ταυτόχρονα μόνα τους παράλληλα με το υπόλοιπο Mix Playback (για λόγους Overdubbing). Αυτή η ανάγκη απέκλεισε εξαρχής για προφανείς λόγους την εναλλακτική Main Out (TRS Connectors) και την Utility Out. Οι μόνες έξοδοι που πληρούσαν τις προδιαγραφές και τις απαιτήσεις Overdubbing ήταν οι Sub 1,2,3,4 οι Αux Sends 1 και 2 και οι EFX Sends 1 και 2. Το κάθε κανάλι μπορούσε να εμφανιστεί στις προαναφερθείσες εξόδους ανεξάρτητο από το υπόλοιπο Μix που έβγαινε από τις Main Outs. Αυτό μπορούσε να γίνει από τα Αssign 1-2, 3-4 και από τα Aux 1, Aux 2, EFX 1, EFX 2 Knobs που υπάρχουν στο Stripe κάθε καναλιού. Λόγω του γεγονότος όμως οτι τα Aux 1 και Aux 2 ήταν μονοφωνικά τα απέκλεισα χωρίς να το πολυσκεφτώ. Ομοίως έπραξα και για τα EFX Sends 1 και 2 συν του γεγονότος οτι ήθελα να τα αφήσω ελεύθερα σε περίπτωση που έπρεπε να συνδέσω εξωτερικό εφφέ. Οι Sub 3-4 όπως ανέφερα προηγουμένως ήταν απασχολημένες γιατί σε αυτές ανάγεται το Playback από την κάρτα ήχου το οποίο από την 15-16 περνά στις Sub 3-4 και από εκεί δρομολογείται στο Main Bus.

 

Συνεπώς οι έξοδοι Sub Out 1 και Sub Out 2 της Mackie ήταν οι μόνες διαθέσιμες για να συνδεθούν στη στερεοφωνική είσοδο της κάρτας ήχου με 2 "TRS to XLR" καλώδια.

 

Κατά αυτόν τον τρόπο μπορούσα οποιοδήποτε κανάλι ή κανάλια θέλω να τα στέλνω προς ηχογράφηση στην κάρτα ήχου ανεξάρτητα από το υπόλοιπο Mix πατώντας το Assign 1-2 στο Stripe όσων καναλιών ήθελα να γράψω. Μπορούσα δε να τα ακούω από τα Monitors είτε ανάγοντας τις ίδιες τις Sub 1-2 στο Main L/R (ανοίγοντας φυσικά τα Faders των SUB 1-2) είτε μέσω αναγωγής των ίδιων των καναλιών ταυτόχρονα και στις Sub 3-4 που βγαίνουν στο Main Bus. Θα έπρεπε φυσικά στη δεύτερη περίπτωση για να μην ακούω το ίδιο κανάλι 2 φορές οι Sub 1-2 να μην ανάγονται στο Main Bus αλλά να έχουν τα Faders τους ανοιχτά για να φτάνει το σήμα στις εξόδους Sub 1 και Sub 2 προκειμένου να ηχογραφηθούν. Έτσι τα Faders Sub 1 και 2 έλεγχαν τη στάθμη της ηχογράφησης ενώ τα Faders Sub 3 και 4 τη στάθμη που φτάνει στα Monitors. Μπορούσα επίσης κατά αυτόν τον τρόπο οτιδήποτε πάιζει Playback από τον υπολογιστή να το ηχογραφώ κατευθείαν απλά στέλνοντας το Stereo κανάλι 15-16 στις Sub 1-2. Παρόλο που η RME μου δίνει επιλογή Loopback χωρίς εξωτερικά Patches η χρήση της Mackie κατά αυτόν τον τρόπο μπορούσε να το πετύχει χωρίς να είναι ανάγκη να το κάνει η RME.

 

Η χρήση των εξόδων Sub 1 και Sub 2 για ηχογράφηση πέρα από το βασικό πλεονέκτημα διατήρησης πραγματικής στερεοφωνίας στην ηχογράφηση είχε κι ένα βασικό μειονέκτημα. Όπως ανέφερα και στη Βασική Σημείωση παραπάνω, τα εξωτερικά και το εσωτερικό εφφέ ΔΕΝ περνούν από τα Sub Buses 1,2,3,4 (όταν κάνω χρήση του εσωτερικού κλάδου Return του Onboard FX και των Stereo EFX Returns 1 και 2 για το εξωτερικό) και εφαρμόζονται κατευθείαν στο Main Bus. Συνεπώς αν εγώ ήθελα να εφαρμόσω είτε το Onboard είτε εξωτερικό FX στο κανάλι μου δεν μπορούσα να το ηχογραφήσω. Μπορούσα να το ακούω από τα Monitor κατά την ηχογράφηση διότι εφαρμοζόταν στο Μain Bus αλλά δεν γινόταν να ηχογραφηθεί διότι δεν εφαρμοζόταν στα Sub Buses 1-2. Μπορούσα φυσικά στη συνέχεια να εφαρμόσω εφφέ από Plug In στο Cubase αλλά δεν μπορούσα να γράψω εφφέ Real Time.

 

Πρόσφατα απέκτησα το Lexicon MX400 το οποίο θα το χρησιμοποιήσω ως εξωτερικό εφφέ. Το συγκεκριμένο μπορεί να δουλέψει σε 3 Modes (Stereo, Dual Stereo και ως Surround). Διαθέτει στην ουσία 4 μηχανές FX και θα το λειτουργήσω σε Dual Stereo Mode.

 

Σκέφτομαι να κάνω το εξής: To πρώτο EFX Send της Mackie θα συνδέεται στο Lexicon και θα επεξεργάζεται από τις 2 πρώτες μηχανές του Lexicon στις οποίες θα τρέχω Reverb και Delay FX's. To δεύτερο EFX Send της κονσόλας θα συνδέεται και αυτό στο Lexicon και θα επεξεργάζεται από τις υπόλοιπες 2 μηχανές του Lexicon στις οποίες θα τρέχω άλλα FX's πλην Reverb και Delay. Από τις 4 εξόδους του Lexicon θα επιστρέφω στη Μackie στις 2 στερεοφωνικές EFX Return 1 και 2. Κατά αυτόν τον τρόπο το EFX 1 Knob του κάθε καναλιού θα στέλνει σήμα προς επεξεργασία τύπου Reverb/Delay και το EFX 2 προς επεξεργασία άλλων τύπων εφφέ (Chorus, Phaser, Flanger...κτλ). Το εσωτερικό εφφέ της Mackie θα το έχω κλειστό.

 

Δεδομένου του Setup που μόλις περιέγραψα, θα πρέπει, για να ηχογραφούνται τα FX Real Time να αλλάξω αναγκαστικά τις εξόδους που στέλνω ως είσοδο στην RME. Με άλλα λόγια θα πρέπει αντί των Sub Outs 1-2 να έχω συνδεδεμένες τις Aux Send 1 και 2. Όπως ανέφερα πριν, με τη χρήση των Αux Sends 1 και 2 ως εξόδων ηχογράφησης η πραγματική στερεοφωνία καταργείται στην ηχογράφηση στερεοφωνικών καναλιών και ο λόγος είναι οτι πριν τα Aux Buses τα L και R σήματα προστίθενται. Ως άμεσο αποτέλεσμα στα Αux Sends 1 και 2 φτάνουν δύο ίδια σήματα που περιέχουν 2 ίδια αθροίσματα που έχουν προκύψει από το άθροισμα 2 διαφορετικών ποσοτήτων (L/R).

Συνεπώς στη στερεοφωνική είσοδο της κάρτας ήχου φτάνουν δύο ίδια μονοφωνικά σήματα πράγμα που καταργεί την πραγματική στερεοφωνία. Oμοιοτρόπως αν δει κανείς το διάγραμμα δρομολόγησης θα διαπιστώσει οτι περίπατο πάει και η πραγματική στερεοφωνία των FX καθώς τα L/R των στερεοφωνικών EFX Returns προστίθενται και αυτά πριν εφαρμοστούν στα Aux Buses.

 

Με λίγα λόγια και πάντα για τα Set Up που περιγράφω παραπάνω:

1. Για να ηχογραφώ Real Time FX θα πρέπει να θυσιάσω την πραγματική στερεοφωνία.

2. Αν θέλω να διατηρήσω τη στερεοφωνία στην ηχογράφηση δεν θα μπορώ να ηχογραφώ FX Real Time....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...Έρχομαι τώρα σε κάτι που παρατήρησα κατά τη διάρκεια των δοκιμών διαφόρων εξόδων προς ηχογράφηση. Ακολουθούν κάποια Tests τα οποία έκανα με τη χρήση Cubase και των VUmeters του Software Mixer του. Αυτό που έκανα ήταν το εξής:

 

TEST 1

Άνοιξα το Cubase και έφτιαξα ένα Project στο οποίο είχα ανοίξει 2 Αudio Tracks (Stereo). Στο πρώτο Τrack έκανα Import ένα Wav αρχείο. Στη συνέχεια το εκανα αναπαραγωγή και συνεπώς το άκουγα από τα Monitors μου. (Θυμίζω οτι η Stereo έξοδος της RME συνδέεται στο Stereo κανάλι 15-16 το οποίο ανάγεται στην Sub 3-4 η οποία με τη σειρά της ανάγεται στα L/R του Μain (Sub 3 στο Left και Sub 4 στο Right) και βγαίνει στα Monitors. Στη συνέχεια δοκίμασα να ηχογραφήσω το Playback του Track 1 του Cubase στο Track 2. Συνεπώς αρκούσε να πατήσω στο 15-16 Stripe το Assign 1-2 που στέλνει το κανάλι στις Sub Outs 1-2 που έχουν συνδεθεί στην είσοδο της RME προς ηχογράφηση και στη συνέχεια να ανοίξω τα Sub 1-2 Faders. Tα άνοιξα μέχρι το Unity Gain (0dB).

Eννοείται φυσικά οτι το Gain του 15-16 ήταν στο Zero Level.

Είσοδος κι έξοδος της RME σεταρισμένη από το Total Mix στα 0dB. H Standard τυποποιημένη στάθμη εισόδου και εξόδου της RME είναι ρυθμισμένη από τα Properties της κάρτας στα +4dBu κι επίσης είναι τσεκαρισμένο το XLR Break Out Checkbox για σωστό Reference. Ομοίως τα Gains και Faders των Software καναλιών του Software Mixer του Cubase είχαν σεταριστεί στα 0dB.

 

Κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης κοιτούσα τα VUmeters του Software Mixer έτσι ώστε να συγκρίνω στάθμες εισόδου-εξόδου (Recording και Playback). Αυτό που έκανα ήταν να έχω επιλεγμένο το Peak Memory στο VU-meter έτσι ώστε μέσα στο συγκεκριμένο διάστημα της ηχογράφησης (που δεν ξεπερνούσε τα 10sec χάριν συντομίας στη διαδικασία) να βλέπω οτι είσοδος κι έξοδος έχουν τις ίδιες στάθμες και σαν απεικόνιση αλλά και σε dB στο κάτω μέρος του καναλιού του μίκτη.

 

Επίσης παρατηρούσα και τη διατήρηση της στερεοφωνίας από το Playback στο Recording με δοκιμές ταυτόχρονα αλλά και ξεχωριστά στο L/R. Τα Lefts της ηχογράφησης και του Playback όπως και τα Rights τους ήταν σε πλήρη παραλληλία όπως επίσης και τα συνολικά Stereo σήματα. Στις ίδιες χρονικές στιγμές είχαν τα ίδια Peaks με ακρίβεια 0,1dB. Συνεπώς όλο το σύστημα λειτουργούσε με πολύ καλή αναφορά η οποιά διατηρούταν σταθερή για τις τιμές αναφοράς στα Hardware και Software Gains και Fader Levels. Σημειώνω επίσης οτι όλα τα EQ (Master, 3band και παραμετρικό) ήταν Flat.

 

TEST 2

Στη συνέχεια δοκίμασα να κάνω το ίδιο Test χωρίς να πειράξω τίποτα φυσικά σε Gain, Fader Level και EQ αλλά αντί να στείλω για ηχογράφηση τις Sub 1 και 2 έστειλα τις Aux Sends 1 και 2:

 

Πρώτη παρατήρηση ήταν οτι η στερεοφωνία στην ηχογράφηση είχε πλέον πάει περίπατο όπως αναμενόταν. Αντί το L της ηχογράφησης να ακολουθεί το L του Playback, έστω και ποιοτικά, και το R της ηχογράφησης αντίστοιχα το R του Playback γινόταν το εξής: To Playback έπαιζε στερεοφωνικά ενώ το L και R της ηχογράφησης ήταν σε πλήρη παραλληλία μεταξύ τους διότι στις L/R της κάρτας ήχου έφτανε το ίδιο πράγμα από τα Aux Sends όπως εξήγησα παραπάνω σύμφωνα με το Διάγραμμα Δρομολόγησης της κονσόλας.

 

Δεύτερη παρατήρηση ήταν οτι χωρίς να μεταβάλλω τίποτα στις εντάσεις και στα Gains παρατήρησα οτι η ένταση της ηχογράφησης ήταν τώρα κατά 2,7dB με 3dB μικρότερη. (Τα Aux Sends 1-2 του Stereo Καναλιού και τα Aux Masters 1-2 σεταρίστηκαν στο Unity φυσικά για διατηρηση της αναφοράς). Μπορεί να εξηγήσει κανείς γιατί;. Tσέκαρα και ξεχωριστά τα Aux Sends ένα-ένα και πάλι υπήρχε αυτή η διαφορά των σχεδόν 3dB. (Λέω σχεδόν γιατί τα Hardware Knobs και Faders όσο και καλά διακριβωμένα να είναι υπάρχει πάντα ένα μικρό σφάλμα ανάγνωσης και θέσης τους από τον χρήστη ειδικά στα Knobs που έχουν μικρότερη ανάλυση από τα Faders. Ακόμα και στο null point ενός knob υπάρχει ένα μικρό κενό το οποίο δύναται να μεταβάλλει έστω και λίγο την τιμή του ποτενσιομέτρου από κάτω).

 

Το κακό με αυτό το θέμα είναι οτι τα 3 αυτά dB ακούγονται σαν απώλεια στην ηχογράφηση. Στο προηγούμενο Test με τις Sub Outs μετά την ηχογράφηση που ήταν στα ίδια επίπεδα δεν ήμουν σε θέση να πω αν άκουγα το Original Playback ή το ηχογραφημένο αν δεν ήξερα ποιο παίζει. Στην περίπτωση των Aux όμως ήταν προφανής η διαφορά. Δεν ξέρω βέβαια αν ρόλο σε αυτό έπαιζε μόνο η απώλεια των 3dB ή και της στερεπφωνίας σε σχέση με το αρχικό.

 

TEST 3

Στη συνέχεια έκανα το εξής Test. Συνέδεσα την Stereo έξοδο της κάρτας ήχου σε 2 μονοφωνικά κανάλια (11 και 12) της Mackie. Τα Pan-αρα το 11 αριστερά και το 12 δεξιά και ανέβασα Gain και Faders στις τιμές αναφοράς (Unity). Στη συνέχεια άνοιξα το Aux 1 Knob του 11, το Aux 2 Knob του 12 και τα 2 Μaster Send Aux 1 και Aux 2 και τα έβαλα στα 0db. H στερεοφωνία σε αυτήν την περίπτωση επανήλθε. Η απώλεια μειώθηκε μεν αλλά υπήρχε και πάλι. Οι τιμές Peak Level της ηχογράφησης και του Playback που κρατούσε το VU-meter τους στη μνήμη σε αυτά τα 10sec της ηχογράφησης διέφεραν από 1,9dB έως 2,3dB. Αναφέρω ξανά εύρος απόκλισης σύμφωνα με τις μέγιστες κι ελάχιστες τιμές που παρατήρησα όταν πείραζα τα Aux Knobs (εντός της περιοχής Null (=μέση θέση Knob) η οποία αντίστοιχει στα 0 dB αλλά έχει όπως ανέφερα και πριν ένα μικρό Drift).

 

Σημειώνω οτι τα Tests 2 και 3 έγιναν και στις 2 περιπτώσεις (Post και Pre Fader) με παρόμοια αποτελέσματα.

 

TEST 4-5

Έκανα τα ίδια Τests όπως τα TEST 2 και ΤEST 3 αλλά αντί να συνδέω Aux Send 1 και 2 στην είσοδο της κάρτας ήχου σύνδεσα τα EFX Send 1 και 2. Τα αποτελέσματα σε στερεοφωνία και Level της Ηχογράφησης και Στερεοφωνίας ήταν ίδια με αυτά των TEST 2 και TEST 3.

 

TEST 6

Επανέλαβα το ίδιο Test με το TEST 1 μόνο που αντί να χρησιμοποιήσω SUB 1 Out και SUB 2 Out για Hχογράφηση χρησιμοποίησα την Utility Out η οποία βέβαια δεν ενδείκνυται για Overdubbing αλλά το έκανα για να τσεκάρω μόνο τις στάθμες. Ομοίως κι εκεί είχα απώλεια μεταξύ αρχικού Playback και ηχογράφησης κατά 2dB με 2,5dB. Σημειώνω οτι Μaster Fader και Utility Out Level ήταν στα 0dB για λόγους αναφοράς

 

TEST 7

Έκανα το ίδιο Τest με το TEST 1 μόνο που αυτή τη φορά οι Sub 1-2 γίνονταν Assign στο Main Bus και οι Sub 3 και Sub 4 συνδέονταν στην είσοδο της κάρτας ήχου για ηχογράφηση. Τα αποτελέσματα ήταν πλήρως ικανοποιητικά όπως στο TEST 1. Δεν υπήρχε η παραμικρή απώλεια σε dB και η στερεοφωνία διατηρούταν όπως έπρεπε.

 

Μπορεί κανείς να εξηγήσει γιατί υπάρχει αυτή η απώλεια σε dB όταν οι έξοδοι προς ηχογράφηση είναι οι Αux Sends, οι EFX Sends και η Utility Out ενώ δεν υπάρχει καμία απώλεια όταν οι έξοδοι προς ηχογράφηση είναι οι Sub Outs 1,2,3 και 4;

 

Ο Mike Rivers ο οποίος είναι ο Guru της Mackie στα Compact Mixers μου απάντησε στο Forum της Mackie σε σχετική ερώτησή μου οτι ο μίκτης μου δεν έχει κάποια βλάβη και οτι θα πρέπει να περιμένει κανείς αυτές τις "ανακρίβειες" στα μεγέθη εξόδου αναλογιζόμενος οτι δεν πρόκειται για High End μίκτη για χρήση σε Studio με αυστηρές προδιαγραφές.

 

Αναλογιζόμενος την απάντησή του, σκέφτομαι οτι πιθανότατα λόγω μείωσης του κόστους κατασκευής και κατά συνέπεια διάθεσης του μίκτη στην αγορά, η διακρίβωση των Pots των Knobs είτε δεν έγινε με αυστηρά κριτήρια είτε τα ίδια τα ποτενσιόμετρα λόγω του υλικού τους παρουσιάζουν drifts. Πολύ πιθανόν οι Sub 1,2,3 και 4 που έχουν άλλα ποτενσιόμετρα επειδή ελέγχονται από Faders και όχι από Knobs να έχουν σχετικά καλύτερα ποτενσιόμετρα ή να έχει γίνει πιο επιμελής διακρίβωση.

 

Σε αυτήν την περίπτωση όμως δεν θα έπρεπε να το αναφέρουν ρητά στο Manual;

Στα Specs αναφέρεται "MIXER RATED OUTPUT: Μain, Sub, Aux, EFX: +4dBu και υποθέτει κανείς οτι οι στάθμες όλων είναι ίσες και θα έπρεπε να συμπεριφέρονται το ίδιο. Θα συμφωνήσω οτι η μέγιστη απόκλιση των 3dB που διαπίστωσα δεν είναι και πολύ σημαντική και το Compensation είναι εύκολο αλλά προσωπικά θα ήθελα να αναφέρεται ρητά. Λόγω του γεγονότος οτι δεν αναφέρεται έχω ακόμα τις αμφιβολίες μου σχετικά με τα λεγόμενα του Mike Rivers οτι ο μίκτης μου δεν έχει κάποια βλάβη. Ίσως βέβαια και να κάνω λάθος. Ίσως από την άλλη κάτι να έκανα λάθος στη διεξαγωγή των Tests και να οφείλεται όντως κάπου αυτή η απόκλιση

 

Θα ήθελα πάντως να ακούσω τις απόψεις σας.

 

Όσον αφορά τώρα το ποιο Set Up θα ακολουθήσω προκειμένου:

1. Nα διατηρηθεί η στερεοφωνία.

2. Να μην έχω απώλειες στην ηχογράφηση όταν όλα είναι στο Unity Gain

3. Να έχω στερεοφωνικά εφφέ που ηχογραφούνται Real Time

 

...νομίζω οτι είναι μονόδρομος η χρήση των Sub 1 και 2 ως έξοδων ηχογράφησης και η δημιουργία 4 καναλιών εφφέ. Θα συνδέω τα EFX Sends 1 και 2 της Μackie στο Lexicon και από το Lexicon δεν θα επιστρέφω στα 2 Stereo EFX Returns της κονσόλας αλλά σε 4 μονοφωνικά κανάλια (πχ Ch9 Panned L + Assigned σε Sub 1-2 (για ηχογράφηση), Ch10(Panned R + Assigned σε Sub 1-2 (για ηχογράφηση), Ch11(Panned L + Assigned σε Sub 1-2 (για ηχογράφηση) και Ch12(Panned R + Assigned σε Sub 1-2 (για ηχογράφηση).

 

Τα κανάλια 9,10,11 και 12 κατά αυτόν τον τρόπο περιέχουν 100% Wet Signal και τα Faders τους παίζουν το ρόλο των Return Knobs. Εφόσον έχουν αναχθεί στις Sub 1-2 περνούν φυσικά και στην ηχογράφηση. To μόνο που θα πρέπει να προσέχω είναι να μην ανοίξω τα EFX Send Knobs 1 και 2 των καναλιών 9,10,11 και 12 γιατί λογικά θα υπάρχει Feedback.

 

Ευχαριστώ προκαταβολικά μόνο και μόνο για την ανάγνωση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...Αλλά απλά έψαξα για ερωτηματικό στο... σεντόνι  ;D

 

Sorry αλλά την παραπάνω ρήση δεν την κατάλαβα...

 

Συνεπώς υποστηρίζεις κι εσύ οτι είναι κατασκευαστική ατέλεια και όχι κάποια βλάβη ή κάποιο λάθος που έκανα κατά την διεξαγωγή των δοκιμών έτσι δεν είναι;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βρε, με έκανες να διαβάσω τη βίβλο και ήξερες και την απάντηση!!! ;D

 

Θα τα επιστρέψεις σε 4 mono κανάλια και θα τα δρομολογήσεις στα sub 1-2 ώστε να γράφεις και τα εφέ σου αν θέλεις. (Βέβαια δεν μπορείς να ηχογραφείς έτσι και τα 2 εφέ ταυτόχρονα ή μάλλον μπορείς αλλά όχι το καθένα σε ξεχωριστό ζεύγος καναλιών).

 

Εναλλακτικά μπορείς να χρησιμοποιήσεις και τα Aux 3-4 (effect) αν δεν θες το εσωτερικό εφέ κάποια δεδομένη στιγμή. Θα δώσεις aux3 από το left και aux4 για το right από όποια επιστροφή επιλέξεις.

 

Άρα, αν αγοράσεις και το analog option της Mackie μπορείς να γράφεις ταυτόχρονα περισσότερα κανάλια χρησιμοποιώντας τα aux και τα sub outs.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Haryy ευχαριστώ για τον κόπο σου να διαβάσεις τα 2 μεγάλα post.

 

Την λύση την ήξερα όπως σωστά είπες αλλά στην ουσία ρωτάω για ποιο λόγο οι Aux 1,2 οι EFX Send 1,2 και η Utility να παρουσιάζουν χαμηλότερη στάθμη (από 1,9db έως 3db κατά περίπτωση όπως περιέγραψα παραπάνω στα TESTS 1-7) στα Unity Gain από τις Sub 1,2,3,4 τη στιγμή μάλιστα που στο Manual αναφέρει στα Specs "MIXER RATED OUTPUT: Μain, Sub, Aux, EFX:+4dBu.

 

Υποθέτει κανείς οτι οι στάθμες όλων είναι ίσες και θα έπρεπε να συμπεριφέρονται το ίδιο.

 

Η ερώτησή μου στην ουσία είναι αυτή:

 

Μπορεί κανείς να εξηγήσει γιατί υπάρχει αυτή η απώλεια σε dB όταν οι έξοδοι προς ηχογράφηση είναι οι Αux Sends, οι EFX Sends και η Utility Out ενώ δεν υπάρχει καμία απώλεια όταν οι έξοδοι προς ηχογράφηση είναι οι Sub Outs 1,2,3 και 4;
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μάλιστα. Δυστηχώς θεωρητική απάντηση δεν μπορώ να σου δώσω.

Υπάρχει όμως η εξης υπόθεση. Για να πάει το σήμα στα sub outs διανύει μεγαλύτερη διαδρομή, εννοώντας πως περνάει από περισσότερα κυκλώματα. Εγώ θα ανέμενα πως τα aux έχουν καθαρότερο ήχο και πιο κοντά ως προς αυτό που τους δίνεται γιατί έχουν μικρότερο path.

Επειδή φαντάζομαι πως έχεις synths, μπορείς να συγκρίνεις ένα πολύ "γνωστό" σε σένα ήχο ηχογραφώντας στην κάρτα σου και με τις 2 μεθόδους (μέσω sub και μέσω aux) και μετά μπορείς να συγκρίνεις ποια μέθοδος είναι πιο κοντά στο original (μετά από Level matching).

Δηλαδή, η διαφορά έντασης προσωπικά δεν μου λέει τίποτα αν δεν συγκρίνω τους ήχους στην ίδια ένταση.

Δοκίμασέ το, ίσως εκπλαγείς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Haryy όσον αφορά το πρώτο που λες σχετικά με την μεγαλύτερη διαδρομή. Υπάρχει τρόπος να αντισταθμιστεί κατασκευαστικά η εξασθένηση σε μακρύτερα Paths με προσθήκη εξαρτημάτων αντιστάθμισης ή διαφορετική διακρίβωση-βαθμονόμηση στα ρυθμιστικά έτσι ώστε στις θέσεις των τιμών αναφοράς (οπτικά) η έξοδος να είναι ίδια. Για αυτό μίλησα παραπάνω για λάθος ή μη επιμελή διακρίβωση στα Pots των Aux.

 

Δοκίμασα να κάνω και το Test με το Synth. Δεν άλλαξε τίποτα. Όπως και με τις δοκιμές με το Playback από το PC η ηχογράφηση μέσω SUB δεν είχε απώλειες ενώ η ηχογράφηση από τα Aux είχε γύρω στα 2,5dB.

 

Η απώλεια αυτή επιβεβαιώθηκε και ακουστικά για δεδομένη φυσικά ένταση στο Synth. Στην εγγραφή μέσω Sub το ακουστικό αποτέλεσμα ήταν ίδιο με το Real Time του Synth ενώ το Playback της εγγραφής μέσω Aux ήταν λίγο χαμηλότερο.

 

Άλλες σκέψεις;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ελπίζω λοιπόν τώρα να κατάλαβες την ρήση μου.

 

Ξέρω ότι ακούγεται αφοριστικό, αλλά γενικά στις χαμηλού κόστους κονσόλες που έχω συναντήσει, οι βοηθητικές εξόδοι ήταν αυτές που πονούσαν πιο συχνά.

 

Αυτό εννοούσα. Ελπίζω όμως στην περίπτωσή σου να είναι κάποια λάθος συνδεσμολογία. Αν κάποιος βρει το κουράγιο να κάνει debuging μέσα από το τεράστιο γραπτό, θα πρέπει ΑΥΤΟΜΑΤΩΣ να πάρει karma.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ελπίζω λοιπόν τώρα να κατάλαβες την ρήση μου.

Από την αρχή έχω καταλάβει το γενικότερο νόημα της απάντησής σου. (Το "ερωτηματικό" και το "σεντόνι" όμως ομολογώ οτι ακόμα δεν τα 'χω "πιάσει" :))

 

Νομίζω οτι η συνδεσμολογία μου είναι σωστή. Όλες οι αναφορές (Hardware και Software) τηρούνται σωστά.

 

Τώρα αν τα Aux Outs είναι όντως κατασκευαστικά πιο εξασθενημένα για τους λόγους που εικάζουμε (κακή διακρίβωση ή λόγω του οτι είναι άλλου τύπου Pots σε σχέση με τα Sub Outs) και όχι αποτέλεσμα βλάβης τότε ok πάσο.

 

Αυτό που θέλω να εξακριβώσω δηλαδή είναι οτι η κονσόλα (την είχα αγοράσει καινούρια στα 680€) λειτουργεί έτσι από το εργοστάσιο και οτι δεν πρόκειται για κάποια βλάβη. Δυστυχώς δεν είχα δοκιμάσει να μετρήσω τα Aux/EFX Sends από την αρχή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου